باغ گل ژاپن

باغ گل ژاپن؛ قدم زدن در بهشت

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 اردیبهشت ، 1403

باغ گل ژاپن | بهترین زمان بازدید + آدرس + هزینه

باغ گل ژاپن یکی از زیباترین جاهای دیدنی ژاپن است که در زمان‌های خاصی باید از آن دیدن کنید. در این مقاله، همه‎چیز را درباره این باغ می‌خوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ژاپن را بیش از هرچیزی با جاذبه‌های طبیعی‌اش می‌شناسند، با ساکورا و جشن شکوفه‌های گیلاس، با کوه فوجی و دامنه‌های سرسبزش و باغ‌های ژاپنی که در زیبایی نظیر ندارند. باغ گل ژاپن، یکی از نمونه‌های دیدنی باغ‌های ژاپنی است که به دلیل گل‌های خارق‌العاده و طراحی تماشایی، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر مسافر سرزمین آفتاب هستید، تا انتها با ما همراه شوید تا سفری مجازی به یکی از زیباترین باغ‌ گل های‌ ژاپن داشته باشیم.

باغ گل ژاپن یا کاواچی فوجی کجاست؟

باغ گل ژاپن که به کاواچی فوجی یا باغ گل ویستریای کاواچی فوجی معروف است در شهر کیتاکیوشو در استان فوکوئوکای ژاپن قرار دارد. این باغ گل حیرت‌انگیز و تماشایی ۱۰ هزار مترمربع مساحت دارد و بیش از ۲۰ گونه مختلف از گل ویستریا را در خود جای داده است. زیبایی این باغ به حدی چشمگیر است که CNN آن را به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی ژاپن انتخاب کرده است.

این باغ، یک باغ خصوصی به شمار می‌آید که بنیانگذار آن، ماسائو هیگوچی بوده است. رویای او در کودکی این بود که «یادبودی از خود بر روی زمین به جا بگذارد» و پس از جنگ جهانی، زمانی که آرامش به ژاپن برگشت، او تصمیم گرفت باغی از گل‌های ویستریا بسازد. ساخت این باغ گل در سال ۱۹۶۸ آغاز شد و پس از گذشت ۱۰ سال، در سال ۱۹۷۸، درهای باغ به روی مردم گشوده شد. این کار اصلاً ساده نبود؛ چراکه به علت کوهستانی بودن منطقه، تبدیل زمین‌های صخره‌ای و سخت به زمین‌های مناسب کشت گیاهان، کار دشواری بود. با این حال، پس از چند سال تلاش بی‌وقفه، آنها توانستند شیب دامنه کوه را به یک سازه پلکانی تبدیل کنند و تونلی پوشیده از گل‌های ویستریا شکل گرفت.

این باغ گل زیبا و رویایی، به تدریج بین ژاپنی‌ها محبوبیت پیدا کرد و حتی به آثار هنری، مانگاها و انیمه‌های ژاپنی نیز راه یافت. از این رو در سطح جهان نیز شناخته شد و اکنون به یکی از پربازدیدترین نقاط گردشگری ژاپن در فصل گل دادن ویستریاها تبدیل شده است.

موقعیت جغرافیایی باغ گل ژاپن روی نقشه گوگل

علت نامگذاری باغ کاواچی فوجی‌ین

باغ گل های ژاپن را به عبارت دقیق‌تر به نام باغ کاواچی فوجی‌ین (یا فوجی) می‌شناسند. کاواچی در نام این باغ، به دهکده‌ای به همین نام در شهر کیتاکیوشو اشاره دارد. درواقع، اولین گیاهی که در باغ گل کاواچی کاشته شد، گیاه ویستریای کهن‌سالی بود که از روستای کاواچی به باغ گل تازه تأسیس‌شده، منتقل و در آنجا کاشته شد. روستای کاواچی روستایی بود که به دلیل ساخت سد کاواچی، تخلیه و در آب مدفون شد.

به این ترتیب، نام گیاه ویستریای کاواچی، بر روی این باغ نهاده شد و اکنون نیز این ویستریای قدیمی، ۱۲۰ سال عمر دارد. ناگفته نماند که «فوجی» نیز برای اشاره به گیاه ویستریا به کار می‌رود.

جاذبه های باغ گل کاواچی فوجی ژاپن

بخش عمده باغ گل ژاپن را گیاهان زیبای ویستریا با گل‌های واژگون و خوش‌عطرشان پوشانده‌اند. درواقع، عمده شهرت این باغ به دلیل وجود دو تونل عظیم است که سقفی از گل‌های ویستریا دارد و گل‌های واژگون بنفش و سفیدرنگ مانند قندیل‌های یخ، بر بالای سر عابران خودنمایی می‌کند. این دو تونل در دو مسیر متفاوت در باغ کاواچی فوجی ژاپن قرار دارند و یکی از آنها ۱۱۰ متر و دیگری ۸۰ متر طول دارد.

یک بخش دیگر از باغ کاواچی، بخش درختان پاییزی است که شامل صدها درخت افرای سربه‌فلک کشیده می‌شود. شاخه‌های این درختان در یکدیگر فرو رفته‌اند و تونل درختان افرا را تشکیل داده‌اند. این تونل زیبا در ماه‌های فصل پاییز، با برگ‌های آتشین پاییزی، جلوه‌ کاملاً متفاوتی به باغ کاواچی می‌بخشد که زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

باغ گل ژاپن یا کاواچی فوجی کجاست

عکسی از باغ گل ژاپن

دلیل استفاده از گل ویستریا در باغ گل ژاپن

ویستریا که با نام گلیسین نیز شناخته می‌شود، گیاه گلداری است که می‌تواند به‎صورت بالارونده بر روی دیوارها و درختان رشد کند و حتی ارتفاع آن ممکن است به ۲۰ متر نیز برسد. ویستریا با گل‌های واژگون بنفش، آبی، صورتی یا سفید، زیباترین جلوه را به باغ گل های ژاپن بخشیده است.

ویستریا در ژاپن، گیاه محبوبی است و اگر برای شما هم سوال شده که گل ویستریا نماد چیست، باید بگوییم این گل سمبل و نماد جوانی، عشق و استقامت محسوب می‌شود. از سوی دیگر، ژاپنی‌ها آن را نشان‌دهنده طبیعت گذرا و فانی زندگی می‌دانند؛ چراکه عمر گل‌های ویستریا بسیار کوتاه است. به‎علاوه، رنگ بنفش که اصلی‌ترین رنگ گل‌های ویستریاست، از هزاران سال پیش، رنگ محبوب ژاپنی‌ها به شمار می‌رفته؛ به‎طوری که تنها خاندان سلطنتی و اشراف می‌توانستند از این رنگ در لباس‌هایشان استفاده کنند.

بهترین زمان بازدید از باغ گل ژاپن

باتوجه به اینکه دو بخش مختلف پاییزه و بهاره در باغ گل ژاپن وجود دارد، بنابراین بسته به اینکه می‌خواهید کدام بخش طبیعت شگفت‌انگیز باغ کاواچی را ببینید، زمان بازدید نیز متفاوت خواهد بود. بر اساس اطلاع‌رسانی رسمی باغ گل های ژاپن، در فصل بهار، از اواخر آوریل (۲۰ آوریل) تا اوایل ماه می (۵ می) (۱- ۱۶ اردیبهشت) زمان بازدید از تونل ویستریا باغ کاواچی فوجی است.

زمان بازدید از تونل درختان افرا و برگ‌های پاییزی، از اواسط نوامبر (اواخر آبان) آغاز می‌شود و تا اوایل دسامبر (اواسط آذر) ادامه دارد.

ساعات کار باغ گل ژاپن

ساعات کار باغ کاواچی فوجی در فصل گل‌های ویستریا از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر و در فصل درختان پاییزی، از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر است. البته توجه داشته باشید که بازدید در کل بازه زمانی ذکر شده امکان‌پذیر نیست. بلکه این بازه زمانی به فواصل دو ساعته تقسیم شده و برای هر سانس دو ساعته تعداد مشخصی بلیط فروخته می‌شود. بنابراین احتمال اینکه بلیت‌ها به اتمام برسد یا در زمان دلخواه شما بلیت موجود نباشد، وجود دارد.

هزینه بازدید از باغ گل ژاپن

بر اساس قوانین اعلام‌شده در سال ۲۰۲۴، هر فرد بزرگسال باید یک بلیت خریداری کند که بهای آن برای بازدید از گل‌های ویستریا برای هر فردِ بالای ۱۸ سال، ۱۵۰۰ ین ژاپن (معادل ۹ دلار و ۷۰ سنت آمریکا) و برای بازدید پاییزی، ۵۰۰ ین (معادل ۳ دلار و ۲۳ سنت) تعیین شده است.

نحوه دسترسی به باغ گل ژاپن

باغ کاواچی در شهر کیتاکیوشو در استان فوکوئوکا قرار دارد و برای دسترسی به این شهر از توکیو می‌توانید از قطار مستقیم استفاده کنید که سفر شما تقریباً ۵ ساعت طول خواهد کشید. به‏علاوه می‌توانید خودتان را با پرواز به استان فوکوئوکا برسانید و از آنجا با قطار به شهر کیتاکیوشو بروید. با اتوبوس نیز می‌توانید به کیتاکیوشو بروید؛ ولی زمان سفرتان کمی طولانی می‌شود و حدود ۱۳ ساعت در مسیر خواهید بود.

باغ کاواچی فوجی؛ سقفی از گل های واژگون بالای سرتان

ژاپن سرزمین شگفتی‌هاست. سرزمینی که از تکنولوژی‌های پیشرفته گرفته تا تاریخ و تمدن کهنش، همیشه می‌تواند شگفت‌زده‌تان کند. درختان ویستریای ژاپنی، با عمری طولانی و گل‌های واژگون بنفش‌رنگ در باغ کاواچی فوجی، یعنی یکی از باغ های معروف ژاپن قرار دارند و با داشتن دو تونل رویایی که با گل‌های ویستریا پوشانده شده‌اند، منظره‌ای رویایی را خلق کرده‌اند. یادتان نرود که عمر گل‌های ویستریا بسیار کوتاه است و تنها دو هفته برای دیدار با آنها فرصت دارید؛ پس اگر می‌خواهید تور ژاپن را بخرید، به این نکته حتما توجه داشته باشید.

سؤالات متداول:

1. باغ گل ژاپن کجاست؟

در شهر کیتاکیوشو در استان فوکوئوکای ژاپن قرار دارد. این باغ گل حیرت‌انگیز و تماشایی ۱۰ هزار مترمربع مساحت دارد و بیش از ۲۰ گونه مختلف از گل ویستریا را در خود جای داده است.

2. چه زمانی از باغ گل ژاپن دیدن کنیم؟

اگر می‌خواهید تونل گل های ویستریای این باغ را ببینید، بهترین زمان، 1 تا 16 اردیبهشت است. اگر هم می‌خواهید از طبیعت پاییزی این باغ دیدن کنید، اواسط آبان تا اواسط آذر بهترین زمان است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt