جاهای دیدنی بانکوک تایلند

با جاهای دیدنی بانکوک تایلند آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 خرداد ، 1403

جاهای دیدنی بانکوک | معرفی 36 جاذبه گردشگری

جاهای دیدنی بانکوک | در این مقاله، 36 جاذبه گردشگری در پایتخت تایلند را به شما معرفی کرده‌ایم که یک برنامه سفر پر و پیمان داشته باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهر بانکوک یا آنگونه که خود تایلندی‌ها می‌گویند «کرونگتپ»، پایتخت کشور هزاران لبخند و هزاران معبد تایلند است و مرکز اقتصادی و سیاسی این کشور به شمار می‌رود. جاهای دیدنی بانکوک، بخش بزرگی از جاذبه‌های گردشگری تایلند را به خود اختصاص داده‌اند و از این رو بانکوک شهری است که سالانه بیشترین میزان گردشگر خارجی را به خود جذب می‌کند. اگر هنوز برای سفر به تایلند و بازدید از این جاذبه‌ها تردید دارید، با ما همراه باشید تا با یک سفر مجازی از جاهای دیدنی بانکوک دیدن کنیم.

پارک لومپینی؛ از بهترین جاهای دیدنی بانکوک

پارک لومپینی حکم ریه‌های شهر بانکوک را دارد. پارکی که با ۵۰۰ هزار متر مربع مساحت، پوشش گیاهی بسیار متنوع سرسبز، برخی گونه‌های جانوری نادر و یک دریاچه را در خود جای داده و محلی برای نفس تازه کردن در دل شلوغی‌های شهر بانکوک محسوب می‌شود. این پارک زیبا در اوایل قرن بیستم ساخته شد و به سرعت به عنوان یک پارک محبوب، برای ورزش، پیاده‌روی، قایق‌رانی و پیک‌نیک جای خود را در دل گردشگران و اهالی شهر بانکوک باز کرد.

پارک لومپینی از بهترین جاهای دیدنی بانکوک

عکسی از پارک لومپینی

سرگیجه و ماه در هتل بانیان تری بانکوک

سرگیجه و ماه در واقع توصیفی است از آنچه در شصت و یکمین طبقه هتل بانیان تری بانکوک می‌بینید. هتل بانیان تری یکی از هتل‌های لوکس و ۵ ستاره بانکوک است که در پشت بام آن، در طبقه ۶۱، یک رستوران به نام «سرگیجه» و یک بار به نام «ماه» وجود دارد. زمانی که وارد این طبقه می‌شوید چشم‌اندازی بدون محدودیت و با دیدی بی‌نهایت به کل شهر بانکوک خواهید داشت و می‌توانید زیبایی‌های این شهر را از ارتفاع ۲۰۰ متری به نظاره بنشینید.

هتل بانیان تری از بهترین جاهای دیدنی بانکوک

تصویری از هتل بانیان تری بانکوک

معبد وات پراکائو؛ محل اجرای رسمی مقدس در بانکوک

معبد پراکائو در مجموعه کاخ بزرگ بانکوک قرار دارد و از آنجایی که مجسمه بودای زمردین در آن جای گرفته است، به عنوان یکی از مهم‌ترین معابد بودایی و جاهای دیدنی تایلند شناخته می‌شود. قدمت این معبد به قرن هجدهم برمی‌گردد. رامای اول، پادشاه تایلند که دستور ساخت کاخ بزرگ را صادر کرده بود، مجسمه مقدس بودا را که به باور تایلندی‌ها قدمتش به قبل از میلاد می‌رسد، به معبد کاخ خود منتقل کرد. در ابتدای هر فصل سال، پادشاه تایلند طی مراسمی باشکوه لباس مجسمه بودا را عوض می‌کند. این مراسم در بین تایلندی‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. 


معبد وات پراکائو از مکان های دیدنی در بانکوک

عکسی از معبد وات پراکائو

معبد وات پو؛ از تاریخی ترین جاهای دیدنی بانکوک

مقدس‌ترین معبد بودایی تایلند، معبد پو یا معبد وات فو یا معبد بودای خوابیده است. این معبد در بخش تاریخی شهر بانکوک واقع شده و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی بانکوک به محسوب می‌شود. این معبد که بیش از ۵ قرن عمر دارد، مجموعه‌ای از بناهای مختلف در محوطه کاخ بزرگ (گرند پالاس) را در بر می‌گیرد. شهرت معبد پو به دلیل وجود مجسمه‌ای عظیم از بودا است که ۴۶ متر طول و ۱۵ متر ارتفاع دارد و به شکل خوابیده قرار گرفته است.

معبد وات پو از معروفترین جاهای دیدنی بانکوک

عکسی از معبد وات پو

باغ وحش سافاری بانکوک در تایلند

باغ وحش سافاری بانکوک که با نام سافاری ورلد بانکوک نیز شناخته می‌شود، یک باغ وحش وسیع و البته طبیعی است که در آن، حیوانات به صورت آزادانه و در محیطی طبیعی زندگی می‌کنند. دراین باغ وحش، انواع مختلفی از جانوران مانند گورخر، زرافه، شیر، خرس سیاه و پرندگان متعدد وجود دارند و شما می‌توانید در بخش سافاری پارک این باغ وحش، با تور سافاری همراه شوید و به زیستگاه حیوانات منطقه بروید و از نزدیک با آنها آشنا شوید. به علاوه، در این پارک می‌توانید از بخش باغ پرندگان و آکواریوم مارین پارک نیز دیدن کنید.

سافاری ورلد بانکوک

تصویری از باغ وحش سافاری بانکوک

معبد آرونا، خدای سپیده دم در بانکوک

معبد وات آرونا، خدای سپیده‌دم، در غرب رودخانه چائو پرایا در بانکوک واقع شده است. این معبد یکی از زیباترین معابد بانکوک است که به شکل قلعه‌ای استوار بر ساحل رودخانه چائو پرایا سر بر آورده است. علت نام‌گذاری این معبد، زیبایی خاص آن در گرگ‌ومیش غروب یا سپیده‌دم است. در بنای این معبد، یک برج بلند مرکزی به ارتفاع ۸۰ متر و ۴ برج کوچک‌تر حاشیه‌ای به چشم می‌خورد. در اطراف برج مرکزی، پله‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید از آنها بالا بروید و به سطوح مختلف برج مرکزی برسید. در بلندترین نقطه برج، نمای بسیار زیبایی از معبد وات فو، رودخانه و کاخ بزرگ را زیر پای خود می‌بینید.

معبد آرونا بانکوک

عکسی از معبد آرونا

موزه ملی بانکوک در تایلند

موزه ملی بانکوک تایلند بزرگترین موزه در منطقه جنوب شرق آسیا به شمار می‌رود. این موزه محل به نمایش درآمدن آثار هنری تایلندی و آثار تاریخی و باستانی این کشور است. موزه ملی بانکوک، تاریخ تایلند را از دوران نوسنگی تا حال حاضر به نمایش می‌گذارد. در این موزه، سه نمایشگاه دائمی وجود دارد که شامل گالری تاریخ تایلند، مجموعه‌ هنر تزئینی و قوم‌شناسی و مجموعه‌ باستان‌شناسی و تاریخ هنر می‌شود. به‎علاوه در این موزه، کتیبه‌ای به جا مانده از پادشاه رام، مربوط به قرن ۱۳ وجود دارد که در فهرست حافظه جهانی یونسکو ثبت شده است.

موزه ملی از معروفترین جاهای دیدنی بانکوک

عکسی از موزه ملی بانکوک

موزه هنر در بهشت بانکوک تایلند

یکی از جاهای دیدنی بانکوک که به‎عنوان یکی از منحصر‌به‌فردترین گالری‌های هنری جهان شناخته می‌شود، موزه هنر در بهشت بانکوک است که به نمایش نقاشی‌های سه‌بعدی می‌پردازد. هنرمندان خالق آثار این موزه، با هنرنمایی خاص خود و با استفاده از سایه‌‌ها و حاشیه‌پردازی‌های سه بعدی، نقاشی‌های حیرت‌‌انگیزی را روی دیوارها ترسیم کرده‌اند که باعث ایجاد خطای دید بینندگان می‌شود. بیش از صد اثر منحصربه‌فرد در موضوعات مختلف مانند طبیعت، حیوانات وحشی و تمدن ماقبل‌تاریخ در این گالری هنری وجود دارد و شما می‌توانید در کنار این آثار سه بعدی، عکس‌های جالب و خنده‌داری را ثبت کنید.

موزه هنر در بهشت از معروفترین جاهای دیدنی بانکوک

تصویری از موزه هنر در بهشت بانکوک

موزه مادام توسو بانکوک در تایلند

موزه‌های مادام توسو، مجموعه موزه‌هایی هستند که اولین بار در قرن هجدهم در لندن توسط ماری توسو بنیان نهاده شد و سپس در شهرهای مهم جهان نیز توسعه پیدا کرد. موزه مادام توسو بانکوک نیز مانند سایر موزه‌های مادام توسو به دلیل وجود مجسمه‌هایی مومی از افراد مشهور و تأثیرگذار شهرت دارد. این مجسمه‌های مومی به دلیل اینکه بیش از حد واقعی به نظر می‌رسند، همیشه موردتوجه گردشگران بوده‌اند.

موزه پزشکی؛ از متفاوت ترین جاهای دیدنی بانکوک

موزه پزشکی سیریراج بانکوک یکی از متفاوت‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک محسوب می‌شود که نباید از دستش بدهید. این موزه پنج بخش گوناگون شامل موزه پاتولوژی الیس، موزه انگل‌شناسی، موزه کالبدشکافی کانگ‌دان، آزمایشگاه و موزه تاریخی سود سانگ ویجین و موزه پزشکی قانونی را دربرمی‌گیرد. در این موزه، از جنین‌های فوت‌شده به دلیل نقایص ژنتیکی و مادرزادی، اسکلت‌ها و استخوان‌های انسانی و جنازه‌های افراد کشته‌شده دیدن خواهید کرد.

مزرعه و باغ وحش تمساح‌ها در بانکوک تایلند

باغ وحش و مزرعه کروکودیل ساموت پراکان در فاصله کمی از بانکوک، پایتخت تایلند قرار گرفته است. گفته می‌شود بزرگ‌ترین کروکودیل جهان به نام یای، با طول ۶ متر و وزنی بیش از یک تن، در این مجموعه نگهداری می‌شود. در باغ وحش تمساح‌های بانکوک، ۱۰۰ هزار کروکودیل در کنار مجموعه‌ای متنوع از حیواناتی مانند فیل، شیر، میمون، اسب و اسب‌ آبی زندگی می‌کنند. در این باغ وحش، برخی برنامه‌های ویژه نمایشی فیل‌‌ها برای گردشگران اجرا می‌شود.

باغ وحش تمساح‌های بانکوک

تصویری از باغ وحش تمساح‌های بانکوک

باغ وحش کهن دوسیت در بانکوک تایلند

باغ‌وحش دوسیت در پارک کائو دین در مرکز شهر بانکوک و در کنار ساختمان مجلس و کاخ دوسیت قرار دارد. این باغ وحش قدیمی‌ترین باغ وحش تایلند است که توسط رامای پنجم احداث شد. در این باغ وحش، حیواناتی همچون میمون، اسب آبی، تمساح، ببر، شیر، شتر، کانگورو و حتی گاو کوهان‌دار بومی هند زندگی می‌کنند. این باغ ۴۷ هکتاری با فضایی سرسبز و یک دریاچه نسبتاً بزرگ، نه تنها محلی برای تماشای حیوانات نادر، بلکه مکانی عالی برای پیک‌نیک و قایق‌سواری در دریاچه به شمار می‌رود.

رودخانه چائو فرایا؛ رود اصلی بانکوک تایلند

رودخانه چائوفرایا مهم‌ ترین رودخانه بانکوک و کل تایلند است که از شهر بانکوک عبور می‌کند و به خلیج تایلند می‌ریزد. این رودخانه، حکم شریان حیاتی شهر بانکوک را دارد؛ به گونه‌ای که مهم‌ترین بناهای این شهر در ساحل این رود توسعه یافته‌اند. فعالیت‌های تفریحی متنوعی در این رود انجام می‌شود؛ از جمله گشت‌و‌گذار در رودخانه با قایق‌های تفریحی، لذت بردن از نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی تایلند در کافه‌ها و رستوران‌های اطراف این رود و دورهمی در آلاچیق‌های اطراف رودخانه. رودخانه چائو فرایا با برخورداری از ۵ اسکله زیبا و فرصت‌های تفریحی متعدد، روزانه بیش از ۵۰ هزار بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند.

رودخانه چائو فرایا مهم ترین رودخانه بانکوک

عکسی از رودخانه چائو فرایا

شهر آیوتایا؛ پارکی باستانی در بانکوک

شهر قدیمی آیوتایا که امروزه بقایای به جامانده از آن به پارک تاریخی آیوتایا تبدیل شده است، یکی از جاهای دیدنی بانکوک به شمار می‌رود. قدمت این شهر به قرن ۱۴ میلادی می‌رسد و بناهای قدیمی این شهر در قرن بیستم، به تدریج مرمت شدند و شهر آیوتایا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. آیوتایا چندین قرن، محل فرمانروایی پادشاهان مختلف تایلند بود و بیش از ۴۰۰ معبد بودایی با معماری خاص و شگفت‌انگیز در محوطه این شهر باستانی به چشم می‌خورد. به‎علاوه در پارک تاریخی آیوتایا، سه رودخانه جریان دارد که در کنار فضای باستانی شهر، معابد بودایی زیبا و درختان انبوه، حس و حالی دوست‌داشتنی خلق کرده است.

پارک تاریخی آیوتایا از بهترین مکان های دیدنی بانکوک

تصویری از پارک تاریخی آیوتایا 

میدان سیام بانکوک؛ مخصوص خرید کردن

میدان سیام بانکوک یکی از اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین میادین شهر بانکوک است. مهم‌ترین و بزرگترین مراکز خرید بانکوک در میدان سیام قرار دارند و هرچه بخواهید، از سوغاتی گرفته تا اجناسی از برندهای لوکس در فروشگاه‌ها و مرکزهای خرید میدان سیام پیدا می‌شود. بنابراین این میدان یک مقصد عالی برای کسانی است که قصد خرید دارند یا می‌خواهند در یکی از زنده‌ترین نقاط بانکوک وقت بگذرانند. 

عمارت ویمانمک؛ ترکیب معماری اروپا و تایلند در بانکوک

عمارت ویمانمک یکی از جاهای دیدنی بانکوک است که به آن فرا تای نانگ ویمارن مک نیز می‌گویند. این عمارت قرن نوزدهمی با تأثیر معماری قصرها و باغ‌های اروپا بر روی معماری سنتی تایلند، به دستور رامای پنجم ساخته شد. عمارت ویمانمک، سه طبقه، ۸۱ اتاق، تالار و اتاق انتظار دارد. این بنا به دستور ملکه سیریکیت به‎طور گسترده بازسازی شد و سپس در معرض دید عموم قرار گرفت.

عمارت ویمانمک از مکان های توریستی بانکوک

عکسی از عمارت ویمانمک

خانه موزه جیم تامپسون در بانکوک تایلند

خانه جیم تامپسون در شهر بانکوک، خانه‌ای اشرافی و مجلل است که به یک فرد آمریکایی به نام جیم تامپسون تعلق داشت. این خانه از ۶ ساختمان چوبی که با معماری سنتی تایلندی ساخته شده‌اند تشکیل شده و کل عمارت در میان یک باغ سرسبز قرار دارد. در این خانه موزه دیدنی، نه‎تنها با معماری منحصر‌به‌فرد تایلندی آشنا می‌شوید، بلکه فرصت بازدید از مجموعه آثار هنری، مجسمه‌ها، صنایع‌دستی، ظروف سفالی و چینی و بسیاری آثار ارزشمند که جیم تامپسون جمع‌آوری کرده بود را پیدا خواهید کرد.

خانه موزه جیم تامپسون در بانکوک تایلند

عکسی از خانه موزه جیم تامپسون

شهربازی دریم ورلد در بانکوک

شهربازی دریم ورلد که در اواخر قرن بیستم در بانکوک افتتاح شد، مملو از وسایل بازی هیجان‌انگیز برای کودکان و حتی بزرگسالان است. این شهربازی با مساحتی معادل ۲۵ هکتار، به چندین ناحیه موضوعی تقسیم می‌شود که برخی از آن‌ها باغ‌های رویا، سرزمین فانتزی و سرزمین ماجراجویی نام دارند. سرزمین فانتری، داستان‌های پریان و قصه‌های هیجان‌انگیز کودکان را به تصویر می‌کشد و سرزمین ماجراجویی نیز که بزرگ‌ترین منطقه شهربازی به‌شمار می‌رود، پر از وسایل هیجان‌انگیز بازی و دیگر جاذبه‌های تفریحی است.

شهربازی دریم ورلد بانکوک

تصویری از شهربازی دریم ورلد

محله چینی‌ها؛ از جالب ترین جاهای دیدنی تایلند

محله چینی‌ها یکی از خاص‌ترین مناطق بانکوک محسوب می‌شود که محل زندگی چینی‌ها است. محله چینی‌های بانکوک به دلیل وجود انبوه رستوران‌های چینی، مغازه‌های کوچک و بزرگ که به سبک خیابان‌های چین طراحی شده‌اند، بازارهای محلی و چندین معبد چینی، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بانکوک برای گردشگران به حساب می‌آید.

محله چینی‌ها از جالب ترین جاهای دیدنی تایلند

تصویری از محله چینی‌ها

کاخ بزرگ بانکوک در کنار رودخانه چائو پرایا

کاخ بزرگ یکی از زیباترین نقاط دیدنی در سراسر تایلند است که در قرن هجدهم به دستور پادشاه راما یکم در پایتخت جدید تایلند (شهر بانکوک) ساخته شد. این کاخ سلطنتی در همسایگی رودخانه چائو پرایا واقع شده است. معماری خیره‌کننده آن چندین ساختمان گوناگون، تالارهای وسیع، عمارت کلاه فرنگی و چندین باغ را در برمی‌گیرد و محل اقامت رسمی پادشاه تایلند است.

کاخ بزرگ بانکوک در بانکوک

عکسی از کاخ بزرگ بانکوک

برج ساتورن؛ از جاهای دیدنی متروکه بانکوک

برج ساتورن یونیک، مشهور به برج ارواح بانکوک، یک ساختمان عظیم ۴۷ طبقه‌ی ناتمام است. این ساختمان را یکی از معماران و تاجران برجسته تایلندی طراحی کرد و قرار بود این برج با معماری خاص و لوکس یونانی، ۶۰۰ واحد مسکونی را در خود جای دهد. اگرچه انتظار می‌رفت این ساختمان هواخواهان بسیاری داشته باشد، اما درنهایت به دلیل مشکلات مالی و بحران اقتصادی، ناتمام ماند و اکنون کاملاً متروکه است.

برج ارواح بانکوک از محبوب ترین جاهای دیدنی بانکوک

عکسی از برج ساتورن

زیارتگاه اراوان؛ از معنوی ترین جاهای دیدنی بانکوک

زیارتگاه اراوان یا معبد تائو ماها فرام، یکی از جاهای دیدنی مذهبی بانکوک است که برخلاف بیشتر معابد این کشور، یک مکان بودایی نیست، بلکه به خدایان هندو و به‎طور خاص برهما، خدای آفرینش تعلق دارد. این معبد به دلیل وجود مجسمه طلایی خدای برهما، مکانی مهم در تایلند محسوب می‌شود. این معبد در سال ۱۹۵۶ به توصیه یک پیشگو احداث شد.

زیارتگاه اراوان از معنوی ترین جاهای دیدنی بانکوک

تصویری از زیارتگاه اراوان

بازار شناور؛ از مهمترین جاذبه های بانکوک

بازارهای شناور، یکی از مشهورترین و دیدنی‌ترین جاهای دیدنی بانکوک محسوب می‌شوند که گردشگران بسیاری از آنها دیدن می‌کنند. بازارهای شناور بانکوک شامل چند بازار شناور مختلف از قبیل بازار آمفاوا، بازار دامنوئن سادواک و بازار شناور بانگ خو ویانگ می‌شود که در هریک از این بازارها می‌توانید از مغازه‌های کوچکی که بر روی قایق‌های چوبی رنگارنگ هستند خرید کنید. در بازارهای شناور بانکوک، انواع سوغاتی‌های رنگارنگ، مواد خوراکی ارگانیک، محصولات کشاورزی تازه و سوغاتی‌های محلی را تهیه کنید.

بازار شناور بانکوک

عکسی از بازار شناور بانکوک

بازار چاتوچاک؛ یک بازار آخر هفته در بانکوک

بزرگترین بازار بانکوک که یکی از جاهای دیدنی بانکوک نیز به شمار می‌رود، بازار آخر هفته چاتوچاک است که در خیابان کامفائنگ فت جای دارد. این بازار را به نام جی جی مارکت نیز می‌شناسند و از بیش از ۱۵ هزار غرفه در ۲۵ بخش مختلف تشکیل شده است. در فروشگاه‌های این بازار بزرگ، اجناس گوناگونی از قبیل گل و گیاه، لوازم آنتیک و عتیقه‌جات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانه و آشپزخانه، انواع خوراکی و نوشیدنی، حیوانات خانگی، پوشاک و اکسسوری، کتاب و اقلام فرهنگی به فروش می‌رسد. تعداد بازدیدکنندگان بازار چاتوچاک در هر آخر هفته به ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد که این بازار را به بزرگترین بازار آخر هفته در جهان تبدیل کرده است.

آسیاتک؛ از محبوب ترین بازارهای بانکوک

بازار شبانه آسیاتک یکی از محبوب ترین بازار ها و مراکز تفریحی بانکوک است که در آن، مغازه‌ها و فروشگاه‌های متعدد، اجناسی با برندهای مشهور بین‌المللی تا کالاهایی ارزان را به فروش می‌رسانند. این بازار نه‎تنها به دلیل اجناس متنوع و خاص و رستوران‌های سنتی جذاب، بلکه به دلیل نمایش‌های عروسکی تایلندی که در آن برگزار می‌شود شهرت دارد. این نمایش‌ها را می‌توانید در کلاب مشهور این بازار یا سالن‎های تئاتر اطراف آن تماشا کنید.

خیابان خائوسان؛ از مهمترین خیابان های بانکوک تایلند

خیابان خائوسان که می‌توان آن را مهم‌ترین خیابان بانکوک دانست، خیابانی است به طول ۴۰۰ متر که قلب تپنده شهر بانکوک محسوب می‌شود. این خیابان در سال ۱۸۹۲ به دستور پادشاه رامای یکم ساخته شد و به تدریج، رونق بسیاری پیدا کرد. خیابان خائوسان، یکی از خیابان‌هایی است که به علت وجود کسب‌وکارها، فروشگاه‌های گوناگون و همچنین هتل‌های ارزان قیمت، محلی فوق‌العاده برای آشنا شدن با فرهنگ کشور تایلند و زندگی سنتی مردم بانکوک به شمار می‌رود. در خیابان خائوسان، انواع سوغاتی‌های تایلندی را به‎راحتی پیدا خواهید کرد و می‌توانید طعم بهترین غذاهای محلی تایلند را نیز بچشید.

خیابان خانوسان از جذاب ترین مکان های دیدنب بانکوک

عکسی از خیابان خانوسان

تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم بانکوک

تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم، یکی از جاهای دیدنی بانکوک است که در خیابان راچادامنوئن، معروف به شانزه‌لیزه بانکوک، قرار دارد. این کاخ به دستور رامای پنجم در ابتدای قرن بیستم در خیابان مشهور دوسیت که کانون جشن‌های سلطنتی بود ساخته شد. معماری این بنای دوطبقه درخشان کاملاً تحت‌تأثیر معماری نئوکلاسیک اروپایی است و در ساخت آن، از سنگ‌های مرمر سفیدرنگ استفاده شده است.

تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم بانکوک

تصویری از تالار تاج و تخت آنانتا ساماخوم

برج بایوکه؛ بلندترین هتل بانکوک و تایلند

برج بایوکه اسکای، مرتفع‌ترین هتل تایلند شناخته می‌شود. این برج، ۸۸ طبقه و ۳۲۸ متر ارتفاع دارد و در طبقه هشتاد و چهارم آن، سکوی بازدیدی قرار گرفته است که یک نمای شگفت‌انگیز ۳۶۰ درجه از شهر بانکوک به شما می‌دهد. هتل بایوکه از لوکس ‌ترین هتل‌های بانکوک محسوب می‌شود و آسانسور کریستالی آن نیز سریع‌ترین آسانسور تایلند است که ۸۸ طبقه را در ۸۰ ثانیه طی می‌کند.

برج بایوکه از مکان های دیدنی بانکوک

تصویری از برج بایوکه

باغ پروانه‌ها و حشرات زنده بانکوک

باغ پروانه‌ها و حشرات زنده بانکوک، یکی از جالب‌ترین و متنوع‌ترین مناطق دیدنی بانکوک است. در این محوطه‌ بزرگ و مملو از گل‌های وحشی و درختان بلند، هزاران پروانه و حشره مختلف زندگی می‌کنند. در ورودی هریک از بخش‌های این باغ زنده و زیبا، اطلاعات مفید و موردنیاز به شما داده می‌شود و شما می‌توانید در این باغ سرپوشیده گردش کنید. در نزدیکی این باغ، باغ گیاه‌شناسی ملکه سیریکیت قرار دارد که مملو از گیاهان زیبا، از جمله لاله مردابی و نیلوفر آبی است.

کلیسای جامع اسامپشن بانکوک تایلند

کلیسای جامع اسامپشن، اصلی‌ترین کلیسای کاتولیک تایلند محسوب می‌شود و با معماری کاملاً اروپایی به سبک باروک، در قرن شانزدهم ساخته شد. این کلیسا با داشتن برج‌های عظیم، قوس‌های نیم‌دایره‌ای، ستون‌های کنده‌کاری‌شده و دالان‌های تودرتو، از زیباترین جاهای دیدنی بانکوک به شمار می‌رود.

کلیسای جامع اسامپشن از بهترین جاهای دیدنی در بانکوک

عکسی از کلیسای جامع اسامپشن بانکوک

بنای یادبود دموکراسی در بانکوک تایلند

بنای یادبود دموکراسی در جاده راچادامنوئن، برای گرامیداشت پذیرش دموکراسی و آزادی در تایلند ساخته شد. ساخت این بنا در سال ۱۹۳۲، زمانی که اولین قانون اساسی دموکراتیک کشور تایلند نوشته شد، صورت گرفت. این بنای تاریخی، چهار بال به ارتفاع ۲۴ متر (به نشانه تاریخ ۲۴ ژوئن که روز امضای قانون اساسی بود) دارد و در هر بال، نقوش برجسته‌ای از سربازان و افرادی است که به ایجاد دموکراسی مدرن کشور کمک کرده‌اند.

بنای یادبود دموکراسی از جاهای دیدنی بانکوک

تصویری از بنای یادبود دموکراسی

کاخ فیاتای؛ از کاخ های سلطنتی بانکوک

کاخ فیاتای، یکی از جاهای دیدنی مهم بانکوک محسوب می‌شود. این کاخ در سال ۱۹۰۹ در زمان پادشاهی رامای پنجم به‌عنوان یک اقامتگاه سلطنتی موقت ساخته شد. کاخ فیاتای، شامل پنج ساختمان است که همگی با ترکیبی از سبک‌های نئوگوتیک ساخته شده‌اند. محیط داخلی این کاخ با نقاشی‌های دیواری و سقفی زیبا، ستون‌های طلاکاری‌شده و دیوارهای حکاکی‌شده، طراحی شده است.

کانال‌های تونبوری بانکوک

تونبوری، یکی از شهرهای قدیمی تایلند در بهترین سواحل تایلند است. تونبوری تا زمانی که در سال 1972 در شهر بانکوک ادغام شود، به‌عنوان یک استان مستقل محسوب می‌شد و ظاهر سنتی خود را حفظ کرده بود و از پیشرفت و مدرن شدن به دور مانده بود. کانال‌های موجود در این منطقه، یکی از مکان های دیدنی بانکوک به شمار می‌آیند که با ساختار سنتی یادآور گذشته این شهر هستند.

کانال‌های تونبوری از جاهای دیدنی بانکوک

عکسی از کانال‌های تونبوری بانکوک

مرکز فرهنگ و هنر بانکوک تایلند

مرکز هنر و فرهنگ بانکوک (BACC)، مرکز نمایش های هنری بانکوک است و رویدادهای مربوط به هنر، موزیک، تئاتر، فیلم، طراحی و دیگر رویدادهای فرهنگی و آموزشی زیادی در آن برگزار می‌شوند. این مرکز از چند کافی شاپ، گالری‌های هنرهای تجاری، کتاب فروشی‌ها، فروشگاه‌های صنایع دستی و یک کتابخانه هنری تشکیل شده و میزبان نمایشگاه‌های متنوعی از هنرمندان تایلندی و بین‌المللی است.

عکسی از مرکز فرهنگ و هنر بانکوک تایلند

 بازی فرار از اتاق بانکوک در تایلند

اگر سابقه شرکت در بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم را داشته باشید، پس حتماً می‌توانید حدس بزنید شرکت در بازی فرار از اتاق بانکوک چقدر می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. در این بازی گروهی، شما و همراهانتان باید با حل معماهای پیچیده و بعضاً ترسناک، راه خروج از اتاق‌های اسرارآمیز و هولناک را پیدا کنید. اتاق فرار بانکوک با سناریوهای مختلف، طراحی و دکوراسیون جذاب و معماهای دشوار می‌تواند یک تفریح عالی در سفر به بانکوک باشد.

پارک آبی فانتازیا لاگون بانکوک

پارک آبی فانتازیا لاگون بانکوک با ابعادی نسبتا بزرگ و فضایی جذاب، روی بام مرکز خرید بانگ کائه ساخته شده است. این پارک اخیرا بازسازی شده و به دلیل دارا بودن استخرهای بزرگ، سرسره‌های آبی متنوع و همچنین بازی و سرگرمی هیجان انگیز، برای تمام سنین بسیار محبوب است. بخش‌های مختلفی همچون بخش فواره فانتزی، دزدان دریایی، برج اسلایدر، جنگل جادویی، جزیره اسرارآمیز و اقیانوس ۱۰ از جمله بخش‌های این پارک به شمار می‌آیند که برای کودکان و بزرگسالان مفرح هستند.

عکسی از پارک آبی فانتازیا لاگون بانکوک

پایان سفر در جاهای دیدنی بانکوک

اگر شما هم می‌خواهید به تایلند بروید و از شهرهای ساحلی محبوب آن همچون پوکت و پاتایا دیدن کنید، یادتان نرود که جاهای دیدنی بانکوک، از جمله زیباترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند هستند. در این تور بانکوک می‌توانید طیف وسیعی از جاذبه‌ها، از مقدس‌ترین معابد بودایی گرفته تا باغ وحش و پارک آبی را ببینید و لذت ببرید.

سؤالات متداول:

1. بهترین جاهای دیدنی بانکوک کجاست؟

پارک لومپینی، معبد وات پو، موزه ملی بانکوک، موزه هنر در بهشت، رودخانه چائو فرایا، شهر آیوتا، محله چینی‌ها، کاخ بزرگ بانکوک، بازار چاتوچاک، خیابان خائوسان و بسیاری جای دیدنی دیگر را می‌توانید در بانکوک ببینید.

2. مهمترین موزه های بانکوک کدامند؟

موزه ملی بانکوک، موزه مادام توسو، موزه پزشکی و خانه موزه جیم تامپسون از مهمترین موزه‌های این شهر تایلند هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt