مراکز خرید آلانیا

بهترین مراکز خرید آلانیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 29 خرداد ، 1403

مراکز خرید آلانیا | معرفی 19 فروشگاه خوب

آشنایی با مراکز خرید آلانیا کمک می‌کند که سفرتان با برنامه‌‎ریزی بهتری پیش برود. در این مقاله با 19 مرکز خرید خوب آلانیا آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آلانیا یکی از مهم‌ترین شهرهای تفریحی و تاریخی ترکیه محسوب می‌شود که در جنوب این کشور و در کرانه دریای مدیترانه قرار دارد. این شهر که از هر سه طرف با آب‌های مواج دریای مدیترانه احاطه شده است، با سواحل زیبا و سرسبز، جاهای دیدنی باستانی و غارهای منحصربه‌فردش یکی از مقاصد مهم گردشگران ترکیه محسوب می‌شود. اگر شما هم مسافر ترکیه و این شهر توریستی هستید، پس حتماً می‌خواهید با بهترین مراکز خرید آلانیا آشنا شوید تا بتوانید با خریدی دلچسب و با دستی پر به خانه بازگردید. در این مقاله به معرفی مراکز خرید آلانیا و بازارهای این شهر می‌پردازیم.

مرکز خرید آلانیوم؛ نخستین مرکز خرید مدرن آلانیا

یکی از برترین مراکز خرید آلانیا که اولین مرکز خرید مدرن این شهر نیز به حساب می‌آيد، مرکز خرید آلانیوم است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۶ به‌عنوان یک مرکز تجاری – تفریحی مدرن در بلوار جمهوریت آلانیا شروع به کار کرد. مرکز خرید آلانیوم دارای بیش از ۱۰۰ فروشگاه مختلف است که در سه طبقه جای گرفته‌اند و محصولات متنوعی از ۲۶۰ برند مختلف را به فروش می‌رسانند. در این مرکز خرید می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری، زیورآلات، کالای خواب، اسباب بازی، لوازم آشپزخانه، لوازم دیجیتال، محصولات چرم، انواع منسوجات و عطر و ادکلن را از بهترین برندهای بین‌المللی و ترکی مانند نایکی، شنل، آدیداس، گوچی، ال سی وایکیکی، کراون، دی اند آر و... خریداری کنید. به‌علاوه، این مرکز خرید، یک هایپرمارکت با تنوعی چشمگیر از مواد غذایی، فضای بازی کودکان، شهربازی سرپوشیده، سینما، داروخانه، بانک و فودکورت را نیز در خود جای داده است تا خرید با چاشنی تفریح را برای شما امکان‌پذیر سازد.

مرکز خرید آلانیوم از اولین مراکز خرید آلانیا ترکیه

عکسی از مرکز خرید آلانیوم

جمعه بازار آلانیا؛ مرکز خریدی که جاذبه گردشگری است

جمعه بازار نه‌تنها یکی از مراکز خرید آلانیا ترکیه، بلکه یکی از جاهای دیدنی آلانیا محسوب می‌شود که نمونه‌ای بی‌نظیر از بازارهای سنتی ترکیه و فرهنگ مردم محلی را به نمایش می‌گذارد. این بازار محلی، یکی از بزرگترین بازارهای ساحل جنوب ترکیه است که در آن می‌توانید انواع صنایع دستی، میوه و سبزیجات تازه و ارگانیک، پارچه‌های سنتی، قهوه ترک، ادویه‌های محلی و... را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. به‌علاوه اگر به دنبال تهیه سوغاتی هستید، این بازار به‌عنوان یکی از مراکز خرید ارزان در آلانیا، یک گزینه مناسب است؛ چراکه هم طیف وسیعی از صنایع دستی و سوغات ترکیه را پوشش می‌دهد و هم قیمت اجناسش کاملاً معقول و مناسب است.

مرکز خرید مگامال ای وی ام در آلانیا

یکی دیگر از مراکز خرید آلانیا در ترکیه، مرکز خرید مگامال ای وی ام است که از جمله مراکز خرید جدید این شهر به حساب می‌آيد. مگامال در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده و اکنون به‌عنوان یکی از مراکز خرید محبوب آلانیا شناخته می‌شود. مگامال در منطقه کوناکلی قرار دارد و در دو طبقه، میزبان برندهای معتبر بین‌المللی و ترکی است. در این مرکز خرید، می‌توانید انواع پوشاک، زیورآلات و اکسسوری، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانه و آشپزخانه، کیف و کفش را از برندهای معتبری مانند ال سی وایکیکی و دی فاکتو تهیه کنید. محدوده قیمتی اجناس عرضه‌شده در فروشگاه‌های مگامال متوسط است و معمولاً خریداران از قیمت‌ها راضی هستند. به‌علاوه، در این مرکز تجاری می‌توانید از خدماتی همچون اتاق مادر و نوزاد، اینترنت، پارکینگ و چندین رستوران و کافه نیز بهره ببرید.

مرکز خرید تایم سنتر کوناکلی در نزدیکی ساحل

مرکز خرید تایم سنتر کوناکلی یکی از مراکز خرید ساحلی آلانیا به شمار می‌آید که به بیشتر هتل‌های معروف آلانیا نزدیک است و با یک پیاده‌روی کوتاه به آن دسترسی خواهید داشت. این مرکز خرید با دارا بودن ۵۶ فروشگاه مختلف میزبان برندهای معتبری همچون دی فاکتو، لوفیان، کوتون، کالینز، میگروس، ال سی وایکیکی و... است. شما می‌توانید در این مرکز خرید، انواع کالاها مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، اسباب بازی و... را تهیه کنید. در تایم سنتر نیز مانند دیگر مراکز خرید مدرن، به امکاناتی همچون پارکینگ، خدمات ویژه افراد معلول، خدمات پزشکی، خودپرداز، رستوران و کافه دسترسی خواهید داشت.

خرید ارزان در اوت لت مارکا میکس

اگر به دنبال مراکز خرید ارزان در آلانیا می‌گردید، اوت لت مارکا میکس می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. در این مرکز خرید بزرگ ۶ طبقه می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، کالای خواب، محصولات چرم، اسباب بازی، لوازم دکوری، لوازم آرایشی و بهداشتی و... را از برندهای مطرح ترکی و بین‌المللی تهیه کنید. اوت لت مارکا میکس، یکی از فروشگاه‌هایی است که تقریباً در تمام ایام سال، اجناس خود را به‌صورت تخفیف‌دار عرضه می‌کند و همین باعث توجه مسافران و گردشگران به این مرکز خرید شده است.

مرکز خرید مارکا میکس از مراکز خرید ارزان آلانیا

عکسی از مرکز خرید مارکا میکس

مرکز خرید یورو مال آلانیا

یورو مال، یکی از مراکز خرید آلانیا در بلوار کیقباد شهر آلانیا است که به دلیل تنوع بالای اجناس، به‌ویژه پوشاک و کیف و کفش و برخورد حرفه‌ای فروشندگان شهرت دارد. این مرکز خرید، از جمله مراکز خرید گران‌ آلانیا محسوب می‌شود که اجناس باکیفیتی را عرضه می‌کند. اگر به دنبال خرید مقرون به‌صرفه‌تری هستید باید به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

بازار بزرگ آلانیا؛ هم فال و هم تماشا

در شهر آلانیا نیز مانند بسیاری از شهرهای ترکیه، یک بازار بزرگ سنتی وجود دارد که از قدیمی‌ترین بازارها و مراکز خرید آلانیا به شمار می‌آيد. بازار بزرگ آلانیا نه تنها جایی برای خرید مقرون به صرفه، بلکه یک مکان دیدنی است که شما را با فرهنگ و تاریخ آلانیا آشنا می‌کند. بازار سنتی آلانیا به صورت روباز در نزدیکی اسکله آلانیا قرار دارد و بیش از ۱۰۰ فروشگاه در آن به عرضه اجناس خود می‌پردازند. آنچه در این بازار به فروش می‌رسد کاملاً متنوع و گسترده است و هرچه بخواهید، از انواع ادویه‌جات، خوراکی‌ها و شیرینی‌های سنتی ترکی گرفته تا صنایع دستی سنتی، منسوجات ارزشمند و سوغاتی‌های اصیل ترکی در آن پیدا می‌شود.

بازار بزرگ آلانیا از مراکز خرید آلانیا در ترکیه 

تصویری از بازار بزرگ آلانیا

بونوآ بوتیک؛ مخصوص خرید سوغات خاص

اگر بخواهیم یکی از فروشگاه‌های شیک آلانیا را نام ببریم، قطعاً باید به بونوآ بوتیک اشاره کنیم. این بوتیک یکی از خاص‌ترین فروشگاه‌های شهر آلانیاست که آيتم‌های خاص و لوکس را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. اقلام و لوازم دکوری، حوله‌ها و پارچه‌های خاص، کیف‌ دستی‌های کوچک، روسری‌های ابریشمین، شمع‌ها و جاشمعی‌های خاص و لوکس، گلدان‌ها و ظروف نقره، کوسن مبل، رومیزی‌های سنتی و بسیاری اقلام خاص دیگر در این فروشگاه به فروش می‌رسد. اگر به دنبال خرید یک سوغاتی خاص و فراموش‌نشدنی هستید حتماً به بونوآ بوتیک سر بزنید.

مغازه های بلوار آتاتورک در آلانیا

بلوار آتاتورک، یکی از مهم‌ترین خیابان‌های آلانیا به حساب می‌آید. این خیابان، محل گردهمایی پاساژها، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ و هتل‌های مختلف است و اگر سری به این خیابان بزنید، می‌توانید اجناس مختلفی از جمله پوشاک، کیف و کفش، خوراکی‌ها و شیرینی‌های سنتی ترکی، سوغات و لوازم خانه و آشپزخانه را از برندهای معتبر تهیه کنید. فراموش نکنید که در گشت و گذار خود در بلوار آتاتورک، از کافه‌ها و رستوران‌های این خیابان نیز دیدن کنید و طعم غذاهای محبوب ترکی را بچشید.

مرکز خرید مال آو آلانیا

یکی از بهترین مراکز خرید آلانیا، مرکز خرید مال او آلانیا در مرکز شهر، در منطقه کوناکلی است که یک مرکز خرید روباز به شمار می‌رود. این مرکز خرید خاص به شکل یک فضای مربعی شکل وسیع طراحی شده است که دورتا دور آن را فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلف احاطه کرده‌اند. در مال آو آلانیا، مجموعه‌ای از معتبرترین برندهای بین‌المللی و ترکی مانند دی فاکتو، مادام کوکو، میگروس، پیر کاردین، گپ، لویس، لی کوپر، کالوین کلین، آدیداس، اسکیچرز، پولو اسن، نایک و دیگر برندهای مشهور، گرد هم آمده‌اند تا یک تجربه بی‌نظیر از خریدی باکیفیت را برای شما رقم بزنند.

مرکز خرید مال آف آلانیا

عکسی از مال آو آلانیا

اوت لت نوا؛ یک مرکز خرید ارزان دیگر در آلانیا

یکی از مراکز خرید ارزان آلانیا که قیمت مناسب و کیفیت خوب را باهم دارد، اوت لت نوا است. اوت لت نوا میزبان بیش از ۶۰ برند مختلف ترکی و بین‌المللی است که مجموعه‌ای از اجناس مختلف شامل پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه، کیف و کفش، زیورآلات، لوازم دکوری، کالای خواب و وسایل خانه و آشپزخانه را عرضه می‌کنند. در بسیاری از ایام سال، فروشگاه‌های اوت لت نوا به‌ویژه فروشگاه‌های پوشاک، اجناس خود را با تخفیف‌های قابل‌توجه عرضه می‌کنند که باعث می‌شود خریدی به‌صرفه و باکیفیت را تجربه کنید.

آلانیا سنتروم در بافت تاریخی شهر

آلانیا سنتروم در بخش تاریخی شهر، یکی از مراکز خرید آلانیا محسوب می‌شود که در آن می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم از دیدن آثار تاریخی و بافت قدیمی شهر لذت ببرید و هم به خرید کردن بپردازید. در این منطقه شما شاهد انواع مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچک و بزرگ سنتی یا مدرن هستید که به فروش انواع محصولات مانند لباس، پارچه، سوغاتی، صنایع دستی، کیف و کفش، ادویه‌جات، خوراکی و شیرینی ترکی و... می‌پردازند.

مرکز خرید آلارا؛ از مهمترین مراکز خرید آلانیا

بازار بزرگ آلارا یکی از بازارهای اصلی آلانیا است که طیف وسیعی از کالاها مانند اسباب‌بازی، زیورآلات، سوغاتی، صنایع دستی، منسوجات، خشکبار، انواع خوراکی‌ها و شیرینی‌های سنتی،چای و قهوه، انواع پوشاک و لوازم منزل را با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می‌کند.

مرکز خرید آلارا ترکیه از مهم ترین مراکز خرید آلانیا

تصویری از بازار آلارا

مرکز خرید اویگون یا اویگون سنتر آلانیا

اویگون سنتر یا مرکز خرید اویگون، یکی از مراکز خرید آلانیاست که تنها ۵ سال از شروع به فعالیت آن می‌گذرد و با این حال، به یکی از مراکز خرید محبوب شهر آلانیا تبدیل شده است. این مرکز خرید روباز در فضایی به وسعت ۶ هزار متر مربع دارای ۱۶ فروشگاه مختلف است که به عرضه کالاهای مختلفی مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم ورزشی و... می‌پردازند. از جمله برندهایی که در اویگون سنتر می‌توانید از آنها خرید کنید، می‌توان به ال سی وایکیکی، پولو اسن، ماوی، بوینر اسپورت، سامسونت و ... اشاره کرد. این مرکز خرید مدرن، یک رستوران و بار دارد که خیال شما را بابت دسترسی به غذا و نوشیدنی باکیفیت آسوده می‌کند.

مرکز خرید آکدنیز پارک ای وی ام آلانیا

مرکز خرید آکدنیز پارک، یکی از بزرگترین مراکز خرید الانیا به شمار می‌رود و به تازگی و در سال جاری در شهر آلانیا افتتاح شده است. این مجتمع تجاری – تفریحی گسترده، بیش از ۱۰۰ فروشگاه را در ۶ طبقه جای داده است و تنوعی بی‌نظیر از برندهای معتبر جهانی مانند آدیداس، کالینز، کوتون، سامسونت، پولو اسن، لوفیان، ماوی، پنتی و... در این مرکز خرید مدرن به فروش محصولات خود می‌پردازند. از جمله خدمات رفاهی این مرکز خرید می‌توان به شهربازی سرپوشیده، فودکورت، پارکینگ و... اشاره کرد.

مرکز خرید استفانی دیاموند در آلانیا

اگر به دنبال خرید طلا و جواهرات هستید، فروشگاه استفانی دیاموند در بلوار آتاتورک، یکی از معروف‌ترین طلا فروشی های آلانیا محسوب می‌شود که انواع زیورآلات و جواهرات قیمتی را با تضمین اصل بودن کالا به فروش می‌رساند. محصولات این فروشگاه تا ۵ سال شامل گارانتی می‌شوند و قیمت‌های آن نیز نسبت به دیگر فروشگاه‌های جواهرات منصفانه‌تر است.

مرکز خرید استفانی دیاموند از معروف‌ترین طلا فروشی های آلانیا

عکسی از مرکز خرید استفانی دیاموند

مرکز خرید پلومریا؛ از معروفترین مراکز خرید آلانیا

مرکز خرید پلومریا یکی از مراکز خرید آلانیا در ترکیه است که به عرضه محصولات مختلفی از قبیل پوشاک، لوازم دکوری، اکسسوری، کیف و کفش و... از برندهای معتبر می‌پردازد. این مرکز خرید در نزدیکی محله کارگیجاک واقع شده است و سه طبقه دارد. در طبقه سوم می‌توانید به رستوران و کافه‌های مرکز خرید پلومریا سر بزنید و با چشم‌انداز زیبای دریای مدیترانه یک قهوه نوش جان کنید.

مغازه های اطراف خلیج آلانیا

خلیج آلانیا یکی از نقاط محبوب شهر برای گردشگران محسوب می‌شود و همین امر، آن را به یکی از مناطق شلوغ و پرجنب و جوش شهر تبدیل کرده است. باتوجه به شلوغی این منطقه، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی در این خلیج وجود دارد که می‌توانید اجناس مختلفی مانند پوشاک، اسباب بازی، ادویه‌جات و... را از آنها تهیه نمایید.

مغازه های خیابان 25 متری آلانیا

خیابان ۲۵ متری آلانیا که از بلوار مشهور آتاتورک نیز چندان دور نیست، یکی از خیابان ‌های مهم آلانیا محسوب می‌شود که مراکز خرید و فروشگاه‌های مختلفی را در خود جای داده است. در این خیابان، انواع مغازه‌های کوچک و بزرگ را خواهید دید که به فروش اجناس مختلف، از قبیل کیف و کفش، انواع پوشاک، زیورآلات، لوازم دکوری و... می‌پردازند. اگر به این خیابان رفتید، از کافه‌ها و رستوران‌های سنتی ترکی آن نیز غافل نشوید.

سیری در مراکز خرید آلانیا

شهر آلانیا با سواحل زیبا و دیدنی، آثار تاریخی و هتل‌های لاکچری‌اش به یکی از مقاصد ساحلی جذاب ترکیه تبدیل شده است. از آنجایی که ترکیه همیشه یکی از گزینه‌های خوب برای خرید کردن به حساب می‌آید، خرید کردن در آلانیا نیز برای مسافران اهمیت زیادی دارد. در این مقاله به معرفی مراکز خرید آلانیا پرداختیم و همانطور که دیدید تنوع مراکز خرید این شهر، چشمگیر است و حتماً می‌تواند همه سلیقه‌ها و بودجه‌ها را راضی نگه دارد. بنابراین اگر هوس سفر و خرید در سر دارید و می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، با تور آلانیا همراه شوید و هم از سواحل طلایی مدیترانه لذت ببرید، هم با دست پر به خانه بازگردید.

سوالات متداول

1. ارزانترین مراکز خرید آلانیا کجاست؟

مراکز خرید سنتی آلانیا مانند جمعه بازار، بازار بزرگ، مغازه‌های اطراف خلیج آلانیا و مرکز خرید آلارا از جمله مراکزی هستند که شما می‌توانید خریدی مقرون به صرفه را در آن‌ها تجربه کنید.

2. لوکس ترین مراکز خرید آلانیا کجاست؟

برخی از مراکز خرید مدرن و لوکس آلانیا که به عرضه محصولات برندهای معتبر جهانی می‌پردازند، مانند مرکز خرید آلانیوم، مال آو آلانیا، مرکز خرید اویگون و برخی فروشگاه‌های بلوار آتاتورک، از جمله لوکس ترین مراکز خرید آلانیا به شمار می‌روند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt