جاهای دیدنی هلند

آشنایی با جاهای دیدنی هلند؛ کشور دوچرخه و لاله

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 تیر ، 1403

جاهای دیدنی هلند | 48 جاذبه گردشگری

جاهای دیدنی هلند | در این مقاله برایتان از 48 جاذبه گردشگری هلند نوشته‌ایم. برای آشنایی بیشتر با جاهای توریستی هلند کلیک کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بسیاری از کسانی که سودای سفر به اروپا را دارند، مقاصدی بی‌نظیر همچون ایتالیا، فرانسه، اسپانیا یا سوئيس را برای خود برمی‌گزینند؛ اما آیا وصف جاهای دیدنی هلند را شنیده‌اید؟ هلند کشوری است که به لاله‌های رنگارنگ و آسیاب‌های بادی‌اش مشهور است و یکی از زیباترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود. برای اینکه بدانید چرا باید جاهای توریستی هلند را نیز در فهرست مقاصد اروپایی موردنظرتان قرار دهید، تا انتهای این مقاشله با همراه باشید.

روتردام؛ از دیدنی ترین شهرهای هلند

یکی از شهرهای دیدنی هلند، بزرگترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ جهان، شهر روتردام هلند است. روتردام را به دلیل موقعیت خاصش نقطه تلاقی راه‌آهن‌ها، راه‌های مواصلاتی زمینی، هوایی و جاده‌های مختلف به شمار می‌رود و از این رو آن را دروازه اروپا نامیده‌اند. روتردام وارث میراث معماری تاریخی هلند است و در آن می‌توانید شاهد درهم آمیختن معماری سنتی اروپا و هنر آوانگارد هلند باشید.

روتردام از شهرهای دیدنی هلند

عکسی از شهر روتردام

دلفت؛ از شهرهای تاریخی هلند

یکی از شهرهایی که برخی از بهترین جاهای دیدنی هلند را در خود جای داده، شهر دلفت در استان هلند جنوبی است. بخش تاریخی شهر دلفت با بناهای به جا مانده از قرون وسطی، کانال‌ها و آبراهه‌های متعدد در سطح شهر، کارگاه‌های سرامیک‌سازی و سفال‌گری و جاذبه‌های طبیعی متنوع، این شهر را به یکی از نقاط دیدنی هلند تبدیل کرده است.

نایمگن؛ از زیباترین شهرهای هلند

یکی از قدیمی ‌ترین شهرهای هلند که در ساحل زیبای رودخانه وال قرار دارد، شهر نایمگن است. بسیاری از بناهای قدیمی این شهر از بمباران‌های جنگ جهانی جان سالم به در برده‌اند و بسیاری دیگر نیز بازسازی و مرّمت شده‌اند. در نایمگن می‌توانید از ساختمان‌های تاریخی، موزه‌ها و همچنین تفرجگاه‌هایی که در کنار رودخانه وال ساخته شده‌اند دیدن کنید.

نایمگن از قدیمی ترین شهر های هلند

عکسی از شهر نایمگن

لاهه؛ پایتخت اداری هلند

شهری معروف که پایتخت اداری هلند محسوب می‌شود و مقر برخی از نهادهای بین‌المللی مهم جهان نیز در آن قرار دارد. لاهه را می‌توان دومین شهر مهم هلند دانست که عمارت‌های تاریخی وسیع و مجلل، موزه‌های متعدد و تفرجگاه‌های بی‌نظیری دارد.

کانال های آب هلند

آبراهه‌ها و کانال‌های آبی هلند که در اکثر شهرهای این کشور، به‌ویژه شهر آمستردام وجود دارند، یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی هلند به شمار می‌رود. این کانال‌ها در آمستردام، طولی بیش از ۱۰۰ کیلومتر دارند و ۱۵۰۰ پل بر روی آنها نصب شده است. قدمت بخش اعظم آبراهه‌ها به قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد و به شکل نیم‌دایره‌های متحدالمرکز ساخته شده‌اند. کانال ‌های آبی شهر آمستردام در سال ۲۰۱۰ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 کانال ‌های آبی شهر آمستردام

عکسی از کانال‌های آب هلند

خیابان رد لایت آمستردام

خیابان رد لایت آمستردام که به منطقه سرخ یا «دِ والن» هم شهرت دارد، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های آمستردام به شمار می‌رود که به دلیل زندگی شبانه، تفریحات و سرگرمی‌های ممنوعه شهرت دارد. در این خیابان می‌توانید از موزه‌های غیرمعمول و عجیب و غریب، کافی‌شاپ‌ها و کلاب‌های شبانه دیدن کنید. البته بهتر است در بازدید از خیابان رد لایت آمستردام، کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال را همراه نداشته باشید.

فرودگاه اسخیپول آمستردام

فرودگاه اسخیپول در جنوب غرب شهر آمستردام قرار دارد و یکی از سه فرودگاه برتر جهان و یکی از پر رفت‌وآمدترین فرودگاه‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود. از ویژگی‌های شاخص این فرودگاه می توان به وجود یک نمایشگاه دائمی در این آن اشاره کرد که شاهکارهای نقاشان هلندی را به نمایش می‌گذارد. علاوه‌بر این، در فرودگاه اسخیپول برای اولین بار در جهان، کتابخانه‌ای غنی و متنوع با کتاب‌هایی به زبان‌های مختلف تأسیس شد.

فرودگاه اسخیپول آمستردام از جاهای دیدنی هلند

عکسی از فرودگاه اسخیپول آمستردام

قلعه دی هار؛ از جالب ترین جاهای دیدنی هلند

کاخ دی هار در نزدیکی شهر اوترخت هلند قرار دارد و به عنوان بزرگترین قلعه این کشور و یکی از مشهورترین جاهای دیدنی اروپا و هلند شناخته می‌شود. این قلعه در میانه باغ و فضای سبزی گسترده قرار دارد و پیرامون آن را نیز آبراهه‌ای وسیع احاطه کرده است. قدمت این قلعه به قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد و به خانواده‌ای اشرافی به نام خانواده دی هار تعلق داشته است. قلعه دی هار (De Haar) در طول عمر پرفراز و نشیب خود، چندین بار در اثر حوادث مختلف تخریب و سپس بازسازی و مرمت شده است.

کاخ سلطنتی آمستردام در هلند

یکی از جاهای دیدنی هلند آمستردام، کاخ سلطنتی آمستردام است که در ضلع غربی میدان دام در مرکز شهر قرار دارد. این کاخ که از آثار تاریخی قرن هفدهم به شمار می‌رود، ابتدا به عنوان سیتی هال، یا مقر اصلی حکومت ساخته شد و بعدها به کاخ سلطنتی تغییر کاربری دارد. در حال حاضر، کاخ سلطنتی آمستردام یکی از سه کاخی است که به خاندان سلطنتی هلند اختصاص دارد.

کاخ سلطنی از جاهای دیدنی هلند آمستردام

تصویری از کاخ سلطنتی

آسیاب های بادی کیندردیک هلند

دهکده کیندردیک در ۱۵ کیلومتری شرق شهر تاریخی روتردام قرار دارد و میزبان برخی از قدیمی‌ترین آسیاب‌های بادی کشور هلند است. آسیاب‌های بادی این منطقه در میانه قرن هجدهم ساخته شده‌اند و یکی از گسترده‌ترین مجموعه‌های آسیاب بادی در هلند به شمار می‌رود. زیبایی آسیاب‌های بادی در کرانه‌ رودخانه‌های محلی و در دل زمین‌های سرسبز باعث شده که منطقه کیندردیک به یک جای مهم گردشگری و یکی از آثار ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو تبدیل شود.

موزه آنه فرانک؛ از بهترین جاهای دیدنی هلند

در طول جنگ جهانی دوم، آنه فرانک، دختر یهودی جوانی بود که برای نجات از دست نازی‌ها به همراه اعضای خانواده‌اش در یکی از اتاق‌های مخفی خانه‌شان به صورت پنهانی زندگی می‌کرد. اگرچه او در دوران جنگ کشته شد؛ اما خاطرات روزانه او به چاپ رسید و برایش شهرتی جهانی به ارمغان آورد. خانه‌ای که محل اختفای او و خانواده‌اش بود در سال ۱۹۶۰ به خانه‌ موزه آنه فرانک تبدیل شد و اکنون یکی از پربازدیدترین موزه‌ها و جاهای دیدنی هلند به شمار می‌رود.

خانه‌ موزه آنه فرانک از جاهای معروف هلند

تصویری از خانه‌ موزه آنه فرانک

موزه خانه قایقی در آمستردام هلند

یکی از خاص‌ترین جاهای توریستی هلند، موزه خانه قایقی است که در یکی از کانال‌های آب شهر آمستردام به نام کانال Prinsengracht قرار دارد. در این کانال، کشتی‌ها و قایق‌های قدیمی مختلفی وجود دارد که هریک به شکل یک خانه یا بخشی از یک خانه بازسازی شده‌اند و شما با ورود به هر کشتی، به یک خانه قایقی وارد می‌شوید. این خانه‌های قایقی از هر لحاظ شبیه به خانه‌های واقعی هستند و بخش‌هایی مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب، حمام و... را دربرمی‌گیرند. این خانه‌های شناور با هدف آشنا کردن گردشگران با سبک زندگی در قایق ساخته شده‌اند و تجربه منحصربه‌فرد و جدیدی را برای گردشگران رقم می‌زنند.

موزه ملی هلند یا موزه امپراتوری

موزه ملی هلند که با نام موزه امپراتوری نیز شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین موزه‌های هلند به شمار می‌آید که در سال ۱۸۰۰ میلادی تأسیس شده است. این موزه با دارا بودن بیش از یک میلیون اثر هنری و تاریخی که قدمتشان به قرن ۱۳ تا ۲۱ میلادی می‌رسد، به روایت تاریخ و فرهنگ هلند می‌پردازد. در موزه ملی هلند می‌توانید شاهد ۸۰۰۰ اثر هنری از نقاشان مشهور هلندی مانند رامبرانت، ورمیر و ویسنت ونگوگ باشید.

موزه هلند یا موزه امپراتوری

موزه کرولر مولر؛ از زیباترین مناطق دیدنی هلند

موزه کرولر مولر یکی از جاهای دیدنی هلند، واقع در پارک ملی هوخه ویلوه در نزدیکی شهر اوترلو است. این موزه هنری به نمایش آثار هنری و نقاشی می‌پردازد و دربردارنده مجموعه عظیمی از آثار هنرمند مشهور هلندی، وینسنت ون گوگ است. در موزه کرولر مولر، شما شاهد ۱۷۰ اثر مختلف از ون‌گوگ و همچنین آثار دیگری از کلود مونه و پابلو پیکاسو خواهید بود. موزه کرولر مولر در یکی از بزرگترین باغ‌های اروپایی به وسعت ۲۵ هکتار واقع شده است که در آن، بیش از ۱۶۰ تندیس و مجسمه نیز به چشم می‌خورد.

موزه ون گوگ در آمستردام هلند

موزه ون گوگ در شهر آمستردام یکی از جاهای معروف هلند به شمار می‌رود که به نمایش آثار هنری ونگوگ و روایت زندگی این نقاش شهیر هلندی اختصاص پیدا کرده است. موزه ونگوگ در میدان موزه آمستردام در نزدیکی دیگر موزه‌های مهم این شهر قرار دارد و ساختمان آن در سال ۱۹۷۳ ساخته شده است. موزه ون گوگ غنی‌ترین و گسترده‌ترین آثار ون گوگ شامل ۲۰۰ اثر نقاشی، ۴۰۰ طراحی و ۷۰۰ نامه نوشته شده توسط ون گوگ را به نمایش گذاشته است.

موزه ون گوگ مکان دیدنی هلند

تصویری از موزه ون‌گوگ

موزه وارونه آمستردام هلند

یکی دیگر از موزه‌های دیدنی هلند، موزه وارونه آمستردام است که به نمایش آثار هنری مدرن و هنر معاصر می‌پردازد. ساختمان اصلی موزه به سبک معماری نئورنسانس هلندی ساخته شده و در اواخر قرن نوزدهم، کاربری آن به موزه تغییر داده شد. آثار هنری متعلق به هنرمندان مشهوری چون ون گوگ، پل سزان و گریت ریتولد در موزه وارونه به نمایش درآمده است.

موزه هرمیتاژ؛ بهترین موزه هلند

اگر با جاهای دیدنی روسیه آشنا باشید، می‌دانید که موزه ارمیتاژ سن پترزبورگ یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی ‌ترین موزه‌های جهان در سن‌پترزبورگ روسیه است. این موزه در برخی شهرهای جهان، شعبه‌ بین‌المللی دارد که آمستردام نیز جزو آنهاست. قدمت بنای موزه هرمیتاژ آمستردام به قرن هفدهم برمی‌گردد و در آن نمایشگاه‌های مختلفی برپا می‌شود.

موزه هرمیتاژ آمستردام از جاهای دیدنی هلند

عکسی از موزه هرمیتاژ آمستردام

موزه هوای آزاد هلند

موزه فضای باز یا هوای آزاد هلند (Netherlands Open Air Museum) یکی از جاهای دیدنی کشور هلند در شهر آرنهایم است که بر نمایش زندگی روزمره مردم به صورت کاملاً واقعی تأکید دارد. این موزه، ۴۴ هکتار وسعت دارد و بیش از ۴۰ ساختمان مختلف را در خود جای داده است و در آن می‌توانید شاهد سبک زندگی سنتی و محلی مردم هلند باشید. در موزه فضای باز هلند، خانه‌ها و ساختمان‌های روستایی و سنتی، آسیاب‌های بادی متعدد، قایق‌های کوچک و بزرگ و همچنین موزه جواهرات و لباس‌های سنتی وجود دارد که شما را با فرهنگ اصیل هلندی آشنا می‌کند.

موزه هنرهای مدرن کبرا در هلند

یکی از جاهای دیدنی آمستردام، موزه هنرهای مدرن کبرا در منطقه آمستلوین است. این موزه در سال ۱۹۹۵ با هدف حفظ و به نمایش گذاشتن دستاوردهای جنبش هنری CoBrA تأسیس شد. این جنبش هنری، بعد از جنگ جهانی دوم، انقلابی در هنر مدرن اروپا ایجاد کرد و آثار هنری تولیدشده توسط هنرمندان این مکتب را می‌توان در موزه هنرهای مدرن کبرا مشاهده کرد.

خانه موزه رامبرانت؛ موزه ای دیگر در هلند

رامبرانت هارمنزون یکی از نقاش‌های مشهور عصر طلایی هلند بود که در قرن هفدهم زندگی می‌کرد و اکنون به عنوان یکی از مشاهیر نقاشی جهان شناخته می‌شود. او در سال‌های ۱۶۳۹ تا ۱۶۵۸ در شهر آمستردام زندگی می‌کرد و خانه‌ او در حال حاضر به موزه‌ای دیدنی تبدیل شده است. در خانه موزه رامبرانت، آثار هنری این نقاش بزرگ به همراه دست‌نوشته‌ها، لوازم شخصی، اسباب و اثاثیه و برخی از اشیاء مختلف وی به نمایش درآمده است.

خانه موزه رامبرانت زیباترین مناطق دیدنی هلند

عکسی از خانه موزه رامبرانت

موزه ملی دریانوردی در آمستردام هلند

موزه ملی دریانوردی یکی از جاهای دیدنی هلند در شهر آمستردام است که تاریخ پانصدساله دریانوردی و کشتی‌رانی این کشور را به تصویر می‌کشد. ساختمان این موزه که به قرن هفدهم تعلق دارد، قبلاً به عنوان انبار نیروی دریایی کاربرد داشت و در قرن بیستم به موزه تبدیل شد. این موزه دارای بیش از ۳۰۰ هزار شیء مرتبط به دریانوردی، از جمله ابزارها و وسایل دریانوردی، نقاشی‌های مختلف، اسلحه‌ها، نقشه‌های متنوع، انواع قطب‌نما و... است.

تونل های زیرزمینی ماستریخت هلند

تونل‌های زیرزمینی ماستریخت، شبکه‌ای از غارها، تونل‌ها و ساختارهای زیرزمینی هستند که در اعماق شهر ماستریخت در زیر زمین ساخته شده‌اند. زمان ساخت این تونل‌ها به قرن سیزدهم میلادی برمی‌گردد و هدف از ایجاد آنها حفاری در معدن سنگ آهک بوده است. در زمان جنگ جهانی دوم، از این تونل‌ها به عنوان پناهگاهی برای ۶ هزار نفر ساکن در شهر ماستریخت استفاده می‌شد و حتی برخی اشیاء مهم هنری و تاریخی نیز در این تونل‌ها محافظت می‌شدند.

تالار شهر دلفت؛ یادگار دوره رنسانس در هلند

تالار شهر دلفت، یکی از جاهای دیدنی هلند دلفت به شمار می‌رود که قدمت آن به قرن هفدهم برمی‌گردد و به سبک معماری دوره رنسانس ساخته شده است. برج این بنا که قدیمی‌ترین بخش آن محسوب می‌شود به «د استن» شهرت دارد و زمان ساخت آن به قرن ۱۳ میلادی می‌رسد. تالار شهر دلفت درواقع همان سیتی هال این شهر است که به عنوان ساختمان شهرداری و امور اداره شهر شناخته می‌شود. البته در حال حاضر، محلی برای برگزاری جشن ازدواج مدنی نیز به شمار می‌رود.

برج دام؛ از جاهای دیدنی اوترخت هلند

یکی از نقاط دیدنی هلند که در شهر زیبای اوترخت قرار دارد، برج دام است. برج دام، بلندترین برج کلیسا یا برج ناقوس در هلند به شمار می‌رود که ارتفاع آن به ۱۱۲ متر می‌رسد. این برج در قرن ۱۴ میلادی ساخته شد و در اصل، بخشی از کلیسای سنت مارتین یا کلیسای دام محسوب می‌شود. در برج ناقوس دام، ۱۴ ناقوس که مجموعاً ۳۲ تن وزن دارند، به چشم می‌خورد. سبک معماری برج دام از سبک گوتیک پیروی می‌کند که سبک معماری رایج در اواخر قرون وسطی در اروپا بود. در داخل این برج، ۴۶۵ پله تعبیه شده است که با بالا رفتن از آنها می‌توانید شاهد نمایی ۳۶۰ درجه از شهر اوترخت باشید.

برج دام از جاهای دیدنی اوترخت هلند

تصویری از برج دام

دریاچه مصنوعی ایزلوگ هلند

جزیره مصنوعی ایزلوگ که آن را با نام چشم ایزل نیز می‌شناسند، نه تنها یکی از جاهای دیدنی هلند، بلکه یکی از نوآوری‌های زیست محیطی در این کشور به شمار می‌آید که برای کنترل و پاکسازی آلودگی‌های دریاچه ایزل هلند شکل گرفته است. این جزیره مصنوعی، یک حفره عمیق با ژرفای ۴۵ متر است که آلاینده‌های صنعتی و رسوبات انباشته‌شده در دریاچه را در خود ذخیره می‌کند. در فرایند حفر این گودال، دیواره‌های آن را با روکشی از آلومینیوم پوشانده‌اند تا آلودگی‌های ذخیره‌شده به آب دریاچه نفوذ نکند.

سدهای زیلند در کشور هلند

استان زیلند یکی از مناطق ساحلی هلند در کرانه دریای شمال است که یکی از شاهکارهای مهندسی هلند در آن قرار دارد: سدهای زیلند. این سدها مجموعه‌ای از سیزده سد عظیم هستند که در اواسط قرن بیستم با هدف جلوگیری از طغیان دریا و جاری شدن سیل ساخته‌ شده‌اند.

بازار گل شناور آمستردام در هلند

بازار گل شناور یا بازار گل بلومن یکی از مشهورترین جاهای دیدنی هلند است که در مرکز شهر آمستردام در یکی از آبراهه‌های این شهر به نام کانال Singel برپا می‌شود. قدمت برپایی این بازار به سال ۱۸۶۲ برمی‌گردد؛ زمانی که تاجران گل و گیاه، از نقاط روستایی و مزارع دوردست، گل‌ها و گیاهان مختلف را با قایق به آمستردام می‌آوردند و بر روی قایق‌ها مغازه خود را برپا می‌کردند. بازار گل شناور آمستردام همه روزه فعالیت می‌کند و گل‌های مختلفی مانند لاله، نرگس، بنفشه، میخک، ارکیده و... در آن به فروش می‌رسد.

بازار گل شناور آمستردام از مشهورترین جاهای دیدنی هلند

عکسی از بازار گل شناور آمستردام

بازار آلبرت کویپ در آمستردام هلند

یکی از جاهای معروف هلند که محبوبیت زیادی بین علاقه‌مندان به خرید دارد، بازار آلبرت کویپ در خیابانی به همین نام است. این بازار خیابانی به عنوان بزرگترین بازار روز قاره اروپا شناخته می‌شود و محل اجتماع فروشندگان خیابانی در هلند به شمار می‌آیند. بازار آلبرت کویپ در ابتدا تنها چند مغازه محدود را در خود جای داده بود که به تدریج با اقبال مردم روبرو شد و پس از چند سال، شلوغی بازار به حدی رسید که شهرداری برای سامان دادن به وضعیت آن وارد عمل شد. در حال حاضر این بازار یکی از جاذبه‌های توریستی محبوب هلند و محل عرضه اجناس متنوع از پوشاک گرفته تا مواد غذایی است.

بازارچه واترلوپلین یا بازار یهودیان آمستردام هلند

یکی از نقاط دیدنی هلند که در نزدیکی خانه‌موزه رامبرانت قرار دارد، بازارچه واترلوپلین است که به نام بازار یهودیان نیز شناخته می‌شود. این بازار که از اواخر قرن نوزدهم برپا می‌شود، یک جاذبه‌ دیدنی هلند برای توریست‌ها به شمار می‌رود؛ چراکه اجناس گوناگون مانند صنایع دستی، اشیاء آنتیک، محصولات چرمی و... با قیمت‌هایی منصفانه در آن به فروش می‌رسد.

بازار مارکتال؛ از جاهای دیدنی هلند روتردام

بازار مارکتال یکی از جاهای دیدنی شهر روتردام است که در منطقه تاریخی Laurenskwartier قرار دارد. این بازار که ساختمانی کمانی‌شکل با طراحی شبیه به نعل اسب دارد در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان بازار بزرگ مواد غذایی افتتاح شد. در بازار مارکتال، ۹۶ فروشگاه مختلف به عرضه انواع مواد غذایی از ماهی تازه گرفته تا قهوه، پنیر و... می‌پردازند.

دلتا ورکن؛ از جاهای تفریحی در هلند

دلتا ورکن درواقع نامی است که به مجموعه‌ای از سازه‌های دریایی در نزدیکی شهر روتردام داده شده است. این سازه‌های شگفت‌انگیز که یک شاهکار مهندسی محسوب می‌شوند، چندین سد، کانال، سیستم‌های پمپاژ آب و دریچه‌های متعدد را در برمی‌گیرند. سد اوسترشلده‌کرینگ یکی از سدهای این مجموعه است که طولانی ‌ترین سد دریایی جهان به شمار می‌رود. در این سد و برخی کانال‌های این مجموعه می‌توانید از تفریحاتی مانند قایق‌سواری لذت ببرید.

پارک فوندل؛ از زیباترین پارک های هلند

یکی از محبوب‌ترین فضاهای سبز آمستردام که از جمله جاهای دیدنی هلند محسوب می‌شود، فوندل پارک است. این پارک مساحتی بالغ بر ۴۷ هکتار دارد و در اواسط قرن نوزدهم افتتاح شد و به افتخار یکی از شاعران هلندی، فوندل نام گرفت. پارک فوندل نه‌تنها به دلیل برخورداری از درختان گوناگون، آبگیرهای پرآب، هوای تازه و محیط پاکیزه محبوب است؛ بلکه وجود یک محوطه اجرای تئاتر در فضای باز، زمین بازی و چندین کافه و رستوران، آن را به یک جاذبه توریستی مشهور تبدیل کرده است.

پارک جنگلی آمستردامسه بوس هلند

پارک جنگلی آمستردامسه بوس با بیش از هزار هکتار وسعت، یکی از بزرگترین پارک‌های شهری در کل قاره اروپا به حساب می‌آيد. این پارک در شهر آمستل فین هلند واقع شده و تنوع چشمگیری از گونه‌های گیاهی و جانوری در آن به چشم می‌خورد. پارک جنگلی آمستردامسه بوس، زیستگاه ۱۵۰ گونه درخت بومی و ۲۰۰ گونه پرنده است.

باغ گیاه شناسی آمستردام در هلند

هورتوس بوتانیکاس یا باغ گیاه شناسی آمستردام، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از گیاهان نادر، خاص و دارویی است که از قرن هفدهم تاکنون به حیات خود ادامه داده‌اند. این باغ در ابتدا با هدف پرورش گیاهان دارویی و تحقیق و پژوهش پزشکان و داروسازان تأسیس شد؛ اما به تدریج به یک باغ گیاه شناسی با بیش از ۶ هزار درخت و گیاه گوناگون تبدیل شد. در هورتوس بوتانیکاس، انواع گیاهان بومی، کوهستانی، گرمسیری و گیاهان بیابانی به همراه گلخانه‌های مختلف برای پرورش گیاهان خاص وجود دارد.

باغ کوکنهوف؛ بزرگترین باغ گل جهان در هلند

اگر می‌خواهید شاهد زیباترین گردهمایی لاله‌های هلند باشید، باید به باغ کوکنهوف، پهناورترین باغ گل جهان، بروید. این باغ که با لقب «باغ اروپا» نیز شناخته می‌شود، در نزدیکی دو شهر لیدن و لیسه هلند واقع شده است. باغ کوکنهوف هر سال در ابتدای فصل بهار به مدت ۲ ماه (۲۲ مارس تا ۲۲ می) فعالیت می‌کند و در این زمان طلایی، هزاران لاله رنگارنگ در میان انبوه درختان پرشکوفه و سبز، میزبان گردشگران هستند. باغ کوکنهوف با ۳۲ هکتار وسعت، بیش از ۲۵۰۰ درخت و ۴ میلیون گل لاله را در خود جای داده است.

پارک ملی هوخه ویلوه در کشور هلند

پارک ملی هوخه ویلوه در شمال شهر آرنهم هلند قرار دارد و بزرگترین ذخیره‌ گاه طبیعی هلند محسوب می‌شود. این پارک ملی نزدیک به ۱۴ هزار هکتار وسعت دارد و تنوع گیاهی و جانوری چشمگیری را می‌توان در آن مشاهده کرد. بسیاری از گونه‌های جانوری نادر کشور هلند در پارک ملی هوخه ویلوه زندگی می‌کنند. به‌علاوه، این پارک به دلیل چشم‌اندازهای جنگلی منحصربه‌فرد خود شهرت دارد و آن را می‌توان یکی از جاهای دیدنی هلند در پاییز به حساب آورد.

باغ وحش آرتیس؛ یک باغ وحش قدیمی در هلند

یکی از جاهای دیدنی هلند و آمستردام، باغ وحش آرتیس یا باغ وحش سلطنتی آمستردام است که به‌عنوان پنجمین باغ وحش قدیمی جهان شناخته می‌شود. باغ وحش آرتیس در اوایل قرن نوزدهم افتتاح شد و اکنون محل زندگی بیش از ۷۵۰ گونه حیوانی است. این مجموعه تنها یک باغ وحش نیست و بخش‌های مختلفی همچون آکواریوم، افلاک‌نما و ساختمان نجوم، چند کتابخانه تخصصی مرتبط با جانوران و گیاهان، موزه و سالن‌های هنری را در بر می‌گیرد.

پارک شناور روتردام هلند

یکی دیگر از جاهای دیدنی هلند روتردام، پارک شناور این شهر است که در راستای حفظ محیط زیست و بهبود بهداشت محیط عمل می‌کند. پارک شناور روتردام مجموعه‌ای از بلوک‌های شش‌ضلعی عظیم است که درون آنها فضای سبز طبیعی ایجاد شده و سپس آنها را در رودخانه قرار داده‌اند. آنچه باعث اهمیت این پارک شناور می‌شود ساخت بلوک‌ها و اجزای آن از زباله‌های بازیافت‌شده است. با این اقدام و جمع‌آوری زباله‌ها، رودخانه به شکل قابل‌توجهی تمیزتر شده است.

پارک ملی افتلینگ هلند؛ از قدیمی ترین شهربازی های جهان

پارک ملی افتلینگ یکی از بهترین شهر بازی‌های جهان و همچنین بزرگترین پارک موضوعی هلند است. این پارک یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی هلند به شمار می‌رود که در شهر (Kaatsheuvel) قرار دارد. پارک ملی افتلینگ بخش‌های مختلف و مفرّحی دارد که در دسته موضوعات مختلف فرهنگی، رمانتیک و نوستالژیک قرار می‌گیرند. بخش‌های مختلف این پارک از افسانه‌ها و اساطیر بومی هلند الهام گرفته‌اند.

آسیاب های بادی زانس اسخانس هلند

منطقه زانس اسخانس، یکی از جاهای توریستی هلند در ۱۵ کیلومتری آمستردام است که بازدید از آن، شما را به زمان‌های گذشته و سبک زندگی قرن هفدهمی می‌برد. یکی از ویژگی‌های این منطقه، وجود آسیاب‌های بادی متعدد است که قدمت برخی از آنها به قرن ۱۶ میلادی می‌رسد.

پل عشق آمستردام؛ از خاص ترین جاهای دیدنی هلند

پل عشق آمستردام، پل معلقی است که در دهه ۱۹۲۰ بر روی رود آمستر ساخته شد. مردم محلی معتقدند این پل درواقع رابط بین دو خواهر بوده است که دو سمت مخالف رودخانه زندگی می‌کردند و از طریق این پل، با صرف زمان کمتر می‌توانستند کنار یکدیگر باشند. گفته می‌شود عبور از این پل، موجب افزایش پایداری عشق بین دو نفر می‌شود.

ساحل نوردویک آن زی در هلند

شهر نوردویک در استان هلند جنوبی واقع شده است و ساحل نوردویک آن زی از سواحل محبوب این شهر محسوب می‌شود. در این ساحل، امکان انجام فعالیت‌های ساحلی مختلف مانند آفتاب گرفتن، شنا، قایق‌سواری، ورزش‌های آبی و.. وجود دارد. به‌علاوه چند رستوران، کافه و کلاب ساحلی نیز در این منطقه به چشم می‌خورد.

بندر قدیمی روتردام هلند

بندر قدیمی روتردام یکی از نقاط تاریخی شهر روتردام است که به دلیل چشم‌انداز زیبا و رو به دریا، وجود کشتی‌های متعدد قدیمی که بعضاً محل زندگی صاحبان آنهاست و همچنین وجود رستوران‌ها، بارها و کافه‌های متنوع به جاذبه‌ای توریستی تبدیل شده است. بندر قدیمی روتردام در بیشتر اوقات روز، به ویژه در هنگام غروب آفتاب، با استقبال گردشگران روبرو می‌شود و شما می‌توانید شاهد جنب و جوش و شلوغی دلنشینی در این منطقه باشید.

بندر قدیم از نقاط تاریخی شهر روتردام

عکسی از بندر قدیم

کلیسای قدیمی آمستردام در هلند

اود کرک یا کلیسای قدیمی آمستردام، قدیمی‌ترین کلیسای شهر آمستردام است که قدمت آن به قرن ۱۳ میلادی برمی‌گردد. این کلیسا با تزیینات داخلی بی‌نظیر، پنجره‌های قوسی وسیع، برج ناقوس مرتفع و سقف طاق‌دار چوبی، یکی از خاص‌ترین و زیباترین کلیساهای اروپا محسوب می‌شود.

محله یهودیان آمستردام در هلند

محله یهودیان آمستردام یکی از بخش‌های تاریخی شهر آمستردام است که از دیرباز محل زندگی یهودی‌های این شهر بوده است. در این محله ساختمان‌های تاریخی متعدد و همچنین عبادتگاه‌های خاص یهودیان (کنیسه) به چشم می‌خورد. موزه یهودیان، موزه ملی هولوکاست و کنیسه پرتغالی‌ها از جمله مناطق دیدنی این محله به شمار می‌روند.

محله یهودیان از جاهای دیدنی هلند آمستردام

تصویری از محله یهودیان آمستردام

کتاب فروشی واندرز این دو برورن در هلند

یکی از خاص‌ترین کتاب‌فروشی‌هایی که تا به حال دیده‌اید، کتاب فروشی واندرز این دو برورن در شهر زووله است. این کتاب فروشی در یک کلیسای تاریخی به جا مانده از قرن پانزدهم قرار دارد و کتاب‌هایی با موضوعات مختلف و عمدتاً به زبان هلندی را می‌توانید در آن پیدا کنید.

مرکز کتاب آمریکایی هلند

مرکز کتاب آمریکایی آمستردام، یکی از جاهای دیدنی هلند برای عاشقان کتاب است که به صورت خانوادگی اداره می‌شود و تمرکز آن بر روی عرضه جدیدترین کتاب‌های انگلیسی به ویژه آثار چاپ‌شده در امریکا است.

دهکده مارکن در هلند

دهکده مارکن در استان هلند شمالی، در نزدیکی شهر واترلند قرار دارد و دهکده‌ای تاریخی به شمار می‌آید که قدمت آن به قرن ۱۳ میلادی برمی‌گردد. این دهکده به دلیل طبیعت بکر و سرسبز، خانه‌های چوبی با معماری سنتی و سبک زندگی قدیمی مردمانش شهرت پیدا کرده است. بنابراین اگر می‌خواهید با آداب و رسوم ساکنان اصیل هلند آشنا شوید، باید به این دهکده سر بزنید.

عکسی از دهکده مارکن

سیری در زیباترین مناطق دیدنی هلند

هلند یکی از کشورهایی است که در سفر به اروپا کمتر به فکر دیدنش می‌افتیم. غافل از آنکه جاهای دیدنی هلند از جمله زیباترین و خاص‌ترین مناطق توریستی اروپا به شمار می‌رود. کشور هلند در مجاورت دریای شمال قرار گرفته و نقاط توریستی متنوعی را در خود جای داده است. در این مقاله معروف ترین جاهای دیدنی هلند را بررسی کردیم تا اگر قصد دارید با تور هلند یا تور اروپا همراه شوید، بازدید از این کشور را نیز در برنامه‌های خود بگنجانید.

سؤالات متداول:

1- بهترین جاهای دیدنی هلند کجا هستند؟
کانال های آبی آمستردام، خیابان رد لایت آمستردام، قلعه دی هار، موزه های هلند، تونل‌های زیرزمینی ماستریخت، برج دام، بازارهای گل هلند و آسیاب‌های بادی زانس از زیباترین جاهای دیدنی هلند هستند.

2- کدام شهرهای هلند توریستی هستند؟
آمستردام، روتردام، اوترخت و دلفت از توریستی ترین شهرهای هلند هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt