قوانین عجیب کره جنوبی

قوانین عجیب کره جنوبی که شما را به این کشور می کشاند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 تیر ، 1403

قوانین عجیب کره جنوبی | 25 قانون تعجب آور

قوانین عجیب کره جنوبی | این کشور باوجود زیبایی‌های بصری و آثار فاخر ادبی و سینمایی، قوانین بسیار عجیبی دارد که خوب است بدانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بسیاری از ما کشور کره جنوبی را با سریال‌های عاشقانه یا تاریخی‌ و گروه‌های موسیقی بسیار مشهورش به یاد می‌آوریم. کشوری با تاریخ و سنت‌های کهن و صنعت و اقتصادی پیشرفته. اما چقدر از زندگی روزمره و آداب و رسوم حاکم بر آن در کره جنوبی خبر دارید؟ از قوانین عجیب کره جنوبی چه می‌دانید؟ اگر شما هم درباره باورهای عجیب و رسومات خاص مردم کره در زندگی اجتماعی حرف‌هایی به گوشتان خورده است، با ما همراه باشید تا برخی از عجیب‌ترین قوانین این کشور را با هم مرور کنیم.

قوانین عجیب کره جنوبی برای زنان

اولین گروه از قانون های عجیب کره جنوبی که می‌خواهیم درباره آنها سخن بگوییم، قوانین و باورهایی است که درباره قشر بانوان وجود دارد. البته در بسیاری از کشورها قوانینی که درباره زنان، زندگی و رفتار آنان وضع می‌شود، عجیب و غریب، غیرعادی و شاید ناعادلانه هستند. این موضوع درباره برخی از قانون های کره جنوبی برای بانوان نیز صدق می‌کند.

زنان کره جنوبی باید هنگام نشستن روی پاهایشان را بپوشانند

یکی از باورهای سفت و سخت فرهنگی در کره جنوبی این است که زنان هنگام نشستن در محافل عمومی، باید روی پاهای خود را با یک پارچه یا پتوی نازک و کوچک بپوشانند. این باور ریشه در نوعی شرم جنسی فرهنگی دارد و هدف آن این است که پای زنان به شکل ناخوشایند و نامناسبی در معرض دید نباشد.

زنان در کره جنوبی هنگام خندیدن باید دهانشان را با دست بپوشانند

یکی دیگر از قوانینی که در فرهنگ عمومی کره جنوبی برای زنان تعریف شده، این است که زنان باید هنگام خندیدن دهانشان را بپوشانند تا ظاهری باوقارتر و مؤدبانه‌تر داشته باشند.

قانون های عجیب کره جنوبی

پوشانده دهان به هنگام خنده از آداب فرهنگی کره جنوبی برای زنان

سیگار کشیدن زنان کره جنوبی در اماکن عمومی ممنوع است

اگرچه اساساً سیگار کشیدن در کره جنوبی امری ناپسند تلقی می‌شود و در بیشتر مکان‌های عمومی ممنوع است؛ اما قوانین سیگار کشیدن برای خانم‌ها سخت‌گیرانه‌تر است و حتی در مکان‌های مجاز برای سیگار کشیدن نیز سیگار کشیدن زنان بسیار جلوه‌ بدی دارد.

زنان کره جنوبی پس از مرگ همسرشان بهره‌ای از ارث نمی‌برند

در قانون ارث و میراث کره جنوبی، معمولاً فرزندان پسر نسبت به فرزندان دختر در ارث بردن، ارجحیت و سهم بیشتری دارند؛ اما بانوانی که همسرشان فوت می‌کند، اساساً هیچ حقی نسبت به اموال بجامانده از شوهرشان ندارند و از او ارث نمی‌برند. این یک سنت دیرینه کره‌ای است که ریشه در تبعیض‌های جنسی قدیمی دارد و به کره مدرن نیز انتقال پیدا کرده است.

زنان کره جنوبی که در رابطه هستند نباید با مردان دیگر صحبت کنند

بر اساس باورهای مردم کره، برای حفظ وفاداری و نشان دادن تعهد به همسر، زنانی که در رابطه عاشقانه هستند باید روابط و معاشرت خود با مردان را بسیار محدود کنند تا همسرشان دچار احساس حسادت یا سوءتفاهم نشود.

قوانین عجیب کره جنوبی برای ازدواج

ازدواج در همه کشورها رسومات و آداب خاص خود را دارد و کره جنوبی هم از این موضوع مستثنی نیست. برخی از اداب و رسوم عجیب کره جنوبی در ازدواج عبارتند از:

در کره جنوبی، رضایت والدین یکی از شروط بسیار مهم ازدواج است

اگرچه رضایت خانواده‌ها از شروط قانونی ازدواج زوج‌ها نیست؛ اما کسب رضایت والدین یکی از پررنگ‌ترین باورهای فرهنگی کره جنوبی در زمینه ازدواج به شمار می‌رود. رضایت نداشتن پدر و مادرها -به ویژه پدر و مادر داماد- یک مانع جدی بر سر ازدواج زوج‌ها محسوب می‌شود که می‌تواند باعث جدایی آنها نیز بشود.

در کره جنوبی دو مراسم ازدواج برگزار می‌شود: مدرن و سنتی

مراسم سنتی معمولاً در هنگام غروب آفتاب که نشان‌دهنده تعادل بین روشنایی و تاریکی است برپا می‌شود و با پوشیدن لباس‌های سنتی و مراسم خاص آيینی همراه است.

اداب و رسوم عجیب کره جنوبی

تصویری از برگزاری مراسم ازدواج سنتی در کره جنوبی

قوانین عجیب کره جنوبی در مدارس

برخی از قوانینی که در مدارس کشور کره جنوبی حاکم است، از جمله عجیب‌ترین قوانینی است که شاید نظیرش را کمتر شنیده باشید. در ادامه با برخی از قوانین عجیب مدارس کره جنوبی آشنا می‌شوید.

بازی با چاپستیک ها در کره جنوبی ممنوع است

غذا و فرهنگ غذایی یکی از نکات مهم در فرهنگ کره جنوبی است و احترام به این فرهنگ از همان دوران کودکی آموزش داده می‌شود. به همین دلیل در مدارس کره جنوبی، بازی کردن با چاپستیک‌ها که اصلی‌ترین ابزارهای صرف غذا هستند ممنوع است. هدف از این قانون سختگیرانه، آموزش احترام به غذا و رعایت اصول ادب هنگام غذا خوردن است.

در کره جنوبی هیچ معلمی حق هدیه گرفتن از شاگردانش را ندارد

یکی از عجیب ترین قوانین کره جنوبی این است که معلمان حق ندارند از شاگردانشان هیچ نوع هدیه‌ای دریافت کنند. علت این رسم عجیب کره جنوبی به این موضوع برمی‌گردد که هدیه دادن ممکن است باعث ایجاد علاقه و وابستگی ناسالم بین معلم و شاگرد شود. همچنین هدیه دادن می‌تواند حالتی شبیه به رشوه دادن باشد و بر نگرش معلم نسبت به دانش‌آموزان تأثیر بگذارد. درنهایت هم ممکن است باعث شکل‌گیری رقابت و تبعیض شود.

چرت زدن و خواب بعد از ظهر در کره جنوبی اجباری است

شاید برای شما هم عجیب باشد، اما یکی از قوانین عجیب مدرسه کره جنوبی، تأکید بر اهمیت خواب بعدازظهر است. در بسیاری از مدارس ابتدایی کره جنوبی، دانش‌آموزان بعد از صرف ناهار، باید کمی چرت بزنند. مسئولان آموزش در کره جنوبی معتقدند این کار به افزایش بازدهی و یادگیری دانش‌آموزان کمک می‌کند.

قوانین عجیب کره جنوبی در مدارس

چرت زدن اجباری برای دانش‌آموزان در کره جنوبی

نظافت کلاس درس در کره جنوبی بر عهده دانش‌آموزان است

برخلاف بسیاری از نقاط جهان که نظافت کلاس‌ها برعهده نیروهای خدماتی است، دانش‌آموزان کره جنوبی علاوه‌بر اینکه رعایت نظافت را می‌آموزند، وظیفه دارند در پایان روز نیز خودشان با همکاری یکدیگر، کلاس را تمیز کنند.

در کره جنوبی تعظیم به معلم فراموش نشود

از آنجایی که احترام به بزرگ‌تر اساساً در کره جنوبی خیلی مهم است، احترام به معلم نیز اهمیت ویژه‌ای دارد؛ بنابراین در هنگام ورود معلم به کلاس، همه دانش‌آموزان باید از جایشان بلند شده و با تعظیم در برابر معلم، احترام خود را نشان دهند.

تعظیم به معلم از قوانین کره جنوبی در مدارس

تعظیم به معلم از قوانین کره جنوبی در مدارس

در کره جنوبی، پوشش خاص مدرسه به شکل تمام و کمال باید رعایت شود

یکی از مهم‌ترین قوانین مدارس کره جنوبی، بر تن داشتن یونیفرم مدرسه است که به‌طور سختگیرانه‌ای اجرا می‌شود. در پوشش مخصوص مدرسه، قد لباس، نوع کفش‌ها، عدم استفاده از هرگونه جواهرات، مدل موی مناسب و... اهمیت دارد.

دیگر قوانین عجیب و غریب کره جنوبی که باید بدانید

حقایق عجیب کره جنوبی به قوانین بالا محدود نمی‌شود و هنوز موارد عجیب دیگری نیز وجود دارد که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم:

محاسبه سن در کره جنوبی با همه جا فرق دارد

در بیشتر کشورهای جهان، مبدأ تاریخ برای محاسبه سن، تاریخ دقیق تولد است و افراد از روز تولدشان به بعد، سن‌شان یک سال بیشتر می‌شود؛ اما در کره جنوبی کمی زودتر پیر می‌شوید؛ چون محاسبه سن دقیقا از روزی که سال جدید آغاز می‌شود صورت می‌گیرد. از این رو با فرارسیدن سال جدید، سن همه افراد یک سال بیشتر می‌شود.

انعام دادن در کره جنوبی توهین تلقی می شود

برخلاف کشورهای غربی که انعام دادن به پرسنل رستوران‌ها، ترمینال‌ها و...، امری بسیار پسندیده تلقی می‌شود، در کره جنوبی انعام دادن توهین‌آمیز است. علت این قانون عجیب کره جنوبی، ایجاد نوعی حس ترحم و نیازمند بودن در افراد است.

استفاده از وسایل نوشتاری قرمز یا هدیه دادن خودکار قرمز ممنوع است

 در کره جنوبی وقتی کسی فوت می‌کند، نام او را با جوهر قرمز می‌نویسند، از این رو استفاده از نوشت‌افزارهای قرمز رنگ در مکاتبات روزمره در کره جنوبی ممنوع و هدیه دادن این ابزارها هم توهین‌آمیز است.

قمار کردن در کره جنوبی ممنوع است

همه انواع قمار کردن در کره جنوبی، ممنوع و غیرقانونی بوده و تنها شرط‌بندی در مسابقات اسب‌سواری، اتومبیل‌رانی و دوچرخه‌سواری مجاز است.

استفاده و نام بردن از عدد چهار در بیشتر مکان های عمومی کره ممنوع است

عدد ۴ برای مردم کره جنوبی، حکم عدد ۱۳ را برای ما ایرانی‌ها دارد. در شماره‌گذاری ساختمان‌ها یا در آسانسورها معمولاً از عدد ۴ استفاده نمی‌شود. علت این خرافات عجیب کره جنوبی به تلفظ انگلیسی عدد ۴ برمی‌گردد که شبیه به تلفظ کره‌ای واژه «مرگ» است.

عدد 4 برای مردم کره جنوبی

ممنوعیت استفاده از عدد 4 در مکان‌های عمومی کره جنوبی

بازی های آنلاین از ساعت 24 تا 6 صبح برای افراد زیر 16 سال ممنوع است

این قانون عجیب کره جنوبی به قانون سیندرلا معروف است و انجام بازی‌های آنلاین ویدیویی را برای کودکان و نوجوانان از ساعت ۱۲ شب به بعد ممنوع می‌کند. علت این قانون، اهمیت خواب شبانه کافی برای نوجوانان است.

انیمه های ژاپنی نباید در کره جنوبی پخش شود

به دلیل سال‌ها تنش و درگیری بین ژاپن و کره جنوبی، امکان پخش انیمه‌های ژاپنی در کره جنوبی تا سال ۱۹۹۰ به صورت قانونی وجود نداشت. در سال ۲۰۱۸، تغییراتی در این قانون به وجود آمد؛ اما هنوز هم قوانین سختگیرانه‌ای برای پخش قانونی انیمه در کره جنوبی وجود دارد.

عجیب ترین قوانین کره جنوبی

ممنوعیت پخش انیمه‌های ژاپنی در کره جنوبی

در کره جنوبی، فقط افراد نابینا می توانند ماساژور شوند

شاید این قانون را بتوان عجیب ترین قانون کره جنوبی دانست. در کره جنوبی برای جلوگیری از بروز مشکلات اخلاقی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد کم‌توان، تنها افراد نابینا یا کم‌بینا می‌توانند ماساژور شوند.

گوگل مپس در کره جنوبی کار نمی کند

عجیب ولی واقعی! در کره جنوبی به دلیل حساسیت‌های امنیتی، گوگل مپس به درستی کار نمی‌کند و مردم از اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی داخلی استفاده می‌کنند.

در کره جنوبی، برای سفر کم خرج می توانید در سونا اقامت کنید

یکی از گزینه‌های اقامتی در کره جنوبی، مکان‌هایی شبیه به حمام‌های عمومی ما هستند که به آنها سونا یا جیم‌جی‌بانگ می‌گویند. این سوناها بعد از پایان زمان کاری خود به محلی برای استراحت گردشگران صرفه‌جو تبدیل می‌شوند.

روز سیاه در برابر ولنتاین در کره جنوبی

در سراسر جهان، روز ۱۴ فوریه به عنوان روز ولنتاین و روز عشق جشن گرفته می‌شود. روز ۱۴ مارس (یک ماه بعد از ولنتاین) نیز به عنوان روز سفید، روزی که عشاق، هدیه طرف مقابل را جبران می‌کنند شناخته شده است؛ اما در کره جنوبی، یک ماه بعد از روز سفید، یعنی روز ۱۴ آوریل «روز سیاه» نام دارد. روزی که به افراد مجرد اختصاص پیدا کرده تا برای تنهایی خود اندوهگین باشند. در این روز، مجردها لباس سیاه می‌پوشند، غذاهای ویژه‌ای می‌خورند و در کنار هم از تنهایی و نداشتن همدم گلایه می‌کنند.

سفر به کره جنوبی و چشیدن طعم قوانین عجیب آن

کره جنوبی کشوری است که به واسطه فرهنگ و هنر قدرتمند، هنرمندان مشهور، طبیعت بکر و دیدنی، تاریخ باستانی و آداب و رسوم عجیب برای جهانیان شناخته‌شده است. قوانین عجیب کره جنوبی یکی از دلایلی است که گردشگران را درباره این کشور کنجکاو کرده و آنان را برای از نزدیک دیدن این قوانین به کره جنوبی می‌کشاند. اگر شما هم می‌خواهید از نزدیک چنین قوانین عجیبی را تجربه کنید، همراه شدن با تور کره جنوبی الفبای سفر را از دست ندهید.

سؤالات متداول

1. قوانین عجیب کره جنوبی برای زنان چه هستند؟

برخی از عجیب ترین قوانین کره برای زنان عبارتند از: ممنوعیت صحبت کردن با مردان دیگر برای زنان متأهل، ارث نبردن زن متأهل از شوهرش، پوشاندن دهان هنگام خنده و پوشاندن پا هنگام نشستن.

2. قوانین عجیب کره جنوبی در مدارس چه هستند؟

ممنوعیت بازی کردن با چاپستیک، ساعت خواب اجباری، تعظیم در برابر معلم، ممنوعیت هدیه گرفتن معلم از شاگرد و نظافت کلاس توسط دانش آموزان از جمله عجیب ترین قوانین کره جنوبی هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt