آب و هوای پوکت تایلند

آب و هوای پوکت تایلند و بهترین زمان سفر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 مرداد ، 1403

آب و هوای پوکت تایلند و بهترین زمان سفر

آب و هوای پوکت | برای اینکه بتوانید سفر بهتری به پوکت داشته باشید، این مقاله را بخوانید تا با آب و هوای این شهر بهتر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

گردشگرانی که به تایلند سفر می‌کنند، بازدید از پوکت را نیز در برنامه‌های خود قرار می‌دهند. این جزیره، در سواحل غربی کشور و در دریای آندامان واقع شده است و سواحل و طبیعت خارق‌العاده‌ای دارد. از آنجا که آب‌وهوای تایلند، معمولا گرم و شرجی است، پیش از سفر حتما دمای هوا را بررسی کنید. در این مقاله قصد داریم به آب و هوای پوکت تایلند و بهترین زمان مسافرت به این جزیره زیبا بپردازیم. اگر می‌خواهید از سفر لذت ببرید و دچار گرمازدگی و آفتاب‌سوختگی نشوید، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

وضعیت کلی آب و هوای پوکت در طول سال

وضعیت آب و هوای پوکت، گرمسیری است. در حقیقت، این جزیره، پاییز و زمستان ندارد و در دو فصل بهار و تابستان خلاصه می‌شود. آب و هوای پوکت در اردیبهشت، خرداد، شهریور و مهر، در گرم‌ترین حالت قرار می‌گیرد. البته بارش باران‌های موسمی در ماه‌های شهریور و مهر، باعث افزایش رطوبت هوا نیز می‌شود و رفت‌وآمد را کمی دشوار می‌کند.

در پاییز و زمستان، دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و از شدت باران‌ها کاسته می‌شود؛ اما خبری از برف و سرما نیست. در بخش‌های بعدی با شرایط آب‌وهوای پوکت در فصل‌های مختلف سال بیشتر آشنا خواهید شد.

آب و هوای پوکت در بهار

آب و هوای پوکت در نوروز و فصل بهار، رو به گرمی می‌رود و رطوبت هوا بیشتر می‌شود. میانگین دمای این شهر در بهار بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. اگر در فصل بهار به پوکت سفر کنید، بارندگی‌های شدید و ناگهانی غافلگیرتان خواهد کرد.

با نزدیک شدن به اواخر بهار، دمای هوا گرم‌تر و شرجی‌تر می‌شود؛ مثلاً آب و هوای پوکت در خرداد بسیار گرم است و گردشگران کمی در این شهر دیده می‌شوند.

اگر در فصل بهار به پوکت و سایر جاهای دیدنی تایلند سفر کردید، بازدید از جزایر فی فی و باغ‌های تراپیکال را به شما پیشنهاد می‌دهیم. طبیعت این دو جاذبه گردشگری در بهار بسیار سرسبز و تماشایی است. شرکت در جشن سال نو تایلندی و جشنواره‌های پرواز طوطی و گل‌ها نیز تجربه جالبی خواهد بود.

آب و هوای پوکت در نوروز

عکسی از پوکت در فصل بهار

آب و هوای پوکت در تابستان

آب و هوای پوکت در مرداد و تیر، بسیار گرم و مرطوب است. دمای هوای این جزیره در تابستان به ۴۰ درجه سانتی‌گراد و میزان رطوبت به ۸۰ تا ۹۰درصد می‌رسد. تابستان‌ها گردشگران کمتری در جاهای دیدنی پوکت دیده می‌شوند و هزینه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها پایین‌تر از حد معمول است.

در تابستان، گشت‌وگذار در سواحل پوکت را به شما پیشنهاد می‌دهیم. ساحل کاتا، ساحل سورین، ساحل کارون و ساحل آزاد، برای شنا، غواصی و تفریح‌های آبی بسیار مناسب هستند و گرمای هوا را کمی قابل‌تحمل می‌کنند.

آب و هوای پوکت در شهریور رو به اعتدال می‌رود و درجه حرارت به‌تدریج از ۳۵ درجه سانتی‌گراد پایین‌تر می‌آید. اگر تحمل گرما برایتان دشوار است، ماه شهریور به بعد را برای سفر به پوکت انتخاب کنید.

آب و هوای پوکت در پاییز

تابستان و اوایل پاییز، فصل باران‌های موسمی تایلند است و دما و میزان رطوبت هوا در این دوره بالا می‌رود؛ ازاین‌رو، آب و هوای پوکت در مهرماه، بارانی، شرجی و گرم است؛ به همین دلیل، گردشگران کمی به تایلند سفر می‌کنند.

آب و هوای پوکت در آبان و آذر، بسیار مطلوب است و در زمستان، بهتر هم می‌شود. میانگین دمای هوای این شهر در روزهای پاییز به حدود ۳۰درجه و در شب‌ها به ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در این بازه زمانی، بازدید از بازارهای شبانه و تفریح در سواحل زیبای جزیره را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم.

آب و هوای پوکت در مهرماه

تصویری از پوکت در فصل پاییز

آب و هوای پوکت در زمستان

بهترین آب و هوای پوکت، متعلق به زمستان است. در این فصل، میانگین دمای هوا به ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و خبری از باران‌های موسمی نیست. شما می‌توانید از همه امکانات تفریحی و رفاهی جزیره استفاده و از جاذبه‌های گردشگری آن نیز بازدید کنید. دمای آب برای شنا، غواصی، جت‌اسکی و تفریح در پارک آبی پوکت تایلند کاملا مناسب است. همچنین بازدید از پناهگاه فیل‌ها در پوکت را نیز به گردشگران پیشنهاد می‌دهیم.

فقط در نظر داشته باشید که آب‌وهوای مناسب پوکت در فصل زمستان، گردشگران بسیاری را ترغیب به سفر می‌کند؛ ازاین‌رو، هزینه هتل‌ها، بلیط هواپیما و تورهای پوکت در پاییز و زمستان، بالاتر از فصل‌های دیگر است.

بهترین زمان سفر به پوکت از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر به پوکت تایلند، از آبان تا اردیبهشت است. در این بازه زمانی می‌توانید به تفریح و گشت‌وگذار در جزیره بپردازید و در آب‌های آرام و نیلگون، شنا و غواصی کنید. درجه حرارت هوا در طول روز به بیشتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد نمی‌رسد و شب‌ها بسیار خنک است. از آبان تا اردیبهشت، پوکت پذیرای مسافران متعددی از سراسر دنیا می‌شود؛ پس باید جمعیت انبوه و قیمت‌های بالا را تحمل کنید.

آب و هوای پوکت در اردیبهشت رو به گرما می‌رود؛ دما و رطوبت هوا بیشتر و تعداد مسافران، کمتر می‌شود. اگر می‌خواهید سفری اقتصادی به پوکت داشته باشید، حتما بخش بعدی را مطالعه کنید.

ارزانترین زمان سفر به پوکت

ارزانترین زمان سفر به پوکت، زمانی است که تعداد گردشگران کمتر و هتل‌ها خالی باشد. از ماه می تا اکتبر، مصادف با اردیبهشت تا مهر، بارش باران‌های موسمی در پوکت آغاز می‌شود و دمای هوا تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند. دقیقا در همین دوره است که تعداد مسافران این جزیره کمتر می‌شود و قیمت‌ها پایین می‌آیند. اگر تحمل گرما و رطوبت را داشته باشید، سفری اقتصادی به پوکت را تجربه خواهید کرد. تورهای مقرون‌به‌صرفه، اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت، تفریح‌های اقتصادی و دوری از شلوغی و ازدحام، از مزایای سفر به پوکت در بازه زمانی اردیبهشت تا مهر هستند.

سفر به جزیره پوکت را با تورهای الفبا تجربه کنید!

آب و هوای پوکت تایلند در مجموع گرم و مرطوب است و میزان گرمای هوا در برخی روزهای سال، طاقت‌فرسا می‌شود. انتخاب بهترین زمان سفر به پوکت، بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد. اگر به‌دنبال سفر اقتصادی هستید، اواخر بهار و تابستان را برای مسافرت انتخاب کنید؛ اما در صورتی که تحمل گرما برایتان دشوار است، باید پاییز و زمستان به پوکت سفر کنید و هزینه بیشتری برای بلیط هواپیما و اقامتگاه بپردازید. انتخاب با شما است.

حتی همین حالا نیز می‌توانید به تایلند سفر کنید. با خرید تور تایلند و تور پوکت از الفبا، یکی از بهترین سفرهای عمرتان را رقم بزنید. کلیه تورهای داخلی و خارجی این مجموعه با قیمت منصفانه و کیفیت مطلوب به مشتریان عرضه می‌شوند. با یک بار استفاده از خدمات الفبا، به یار و یاور همیشگی ما تبدیل خواهید شد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt