سریلانکا بهتره یا تایلند

برای سفر، سریلانکا بهتره یا تایلند؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 مرداد ، 1403

برای سفر، سریلانکا بهتره یا تایلند؟

سریلانکا بهتره یا تایلند؟ برای پیدا کردن جواب، این مقاله الفبا را بخوانید و با آب و هوا، جاهای دیدنی و شرایط سفر به هر دو کشور آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در انتخاب مقصد سفر برای تعطیلات، دو کشور محبوب آسیایی، سریلانکا و تایلند، همواره گزینه‌های جذابی هستند. هر دو کشور با طبیعت بکر، فرهنگ غنی و جاذبه‌های دیدنی خود، توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. در این مقاله به بررسی جنبه‌های مختلف سفر به این دو کشور می‌پردازیم تا به سوال «سریلانکا بهتره یا تایلند» پاسخ دهیم.

تایلند کجاست؟

تایلند در جنوب شرق آسیا و در شبه‌جزیره هند و چین قرار دارد. این کشور با مالزی، میانمار، لائوس و کامبوج هم‌مرز است و دریای آندامان و خلیج تایلند در جنوب آن واقع شده‌اند. تایلند کشوری حاصل‌خیز است که شمال آن کوهستانی با جنگل‌های فراوان، بخش‌های مرکزی آن مملو از شالیزارهای برنج و غرب و شرق آن دارای باغ‌های میوه و سواحل شنی بی‌نظیر است. پایتخت تایلند، بانکوک، یکی از پرجمعیت‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با تایلند، پیشنهاد می‌کنیم که راهنمای سفر به تایلند را مطالعه کنید.

موقعیت جغرافیایی کشور تایلند روی نقشه گوگل

سریلانکا کجاست؟

سریلانکا کجاست؟ این کشور، جزیره‌ای است واقع در جنوب آسیا، در اقیانوس هند و جنوب شرقی هند. سریلانکا از شمال به جنوب حدود ۴۳۲ کیلومتر و از شرق به غرب حدود ۲۲۴ کیلومتر وسعت دارد. پایتخت تجاری آن، کلمبو، و پایتخت سیاسی آن، سری جای‌وردن‌پورا کوته است. سریلانکا با آب‌های اقیانوس هند احاطه شده و به واسطه سواحل درخشان، زمین‌های پوشیده از درختان و گیاهان گرمسیری، آب‌های فیروزه‌ای و کریستالی اقیانوس هند، تنوع زیستی چشمگیر، گوناگونی نژادی و جاهای دیدنی شگفت‌انگیز به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در منطقه جنوب شرق آسیا شناخته شده است. 

موقعیت جغرافیایی کشور سریلانکا روی نقشه گوگل

آب و هوای سریلانکا بهتره یا تایلند؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که برای رسیدن به پاسخ سوال «سریلانکا بهتره یا تایلند» به کمکمان می‌آید، بررسی آب و هوای این دو کشور است.

آب و هوای تایلند

تایلند دارای آب و هوای گرمسیری است که به سه فصل تقسیم می‌شود: فصل گرم (مارس تا ژوئن)، فصل بارانی (ژوئیه تا اکتبر) و فصل خنک (نوامبر تا فوریه). بهترین زمان برای سفر به تایلند، فصل خنک است که هوا مطبوع‌تر و باران کمتر است.

آب و هوای سریلانکا

سریلانکا نیز دارای آب و هوای گرمسیری است، اما به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، دو فصل موسمی متفاوت دارد: فصل موسمی جنوب غربی (مه تا سپتامبر) و فصل موسمی شمال شرقی (اکتبر تا ژانویه). بهترین زمان سفر به سریلانکا برای بازدید از مناطق جنوب و غرب این کشور، فصل خشک (نوامبر تا مارس) و برای مناطق شمال و شرق، (آوریل تا سپتامبر) است.

جاهای دیدنی تایلند یا سریلانکا؟ کدام را انتخاب کنیم؟

از لحاظ جاهای دیدنی، هر دو کشور می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند؛ سواحل رویایی، معابد تاریخی، تنوع زیستی چشمگیر و طبیعت سرسبز و بکر از ويژگی‌های این دو کشور فوق‌العاده هستند.

جاهای دیدنی سریلانکا

در این بخش، برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا را معرفی می‌کنیم:

  • سیگیریا: قلعه‌ای سنگی در قلب جنگل‌های سریلانکا که قدمت آن به قرن ۴و ۵ میلادی برمی‌گردد و بر روی صخره‌ای سنگی به ارتفاع ۲۰۰ متر قرار گرفته است.
  • معبد دندان مقدس: یکی از مقدس‌ترین معابد بودایی‌ها در شهر کندی که به باور بوداییان، محل نگهداری دندان مقدس بودا است.
  • معبد غار دامبولا: معابدی که در دل غارهای شهر کندی ساخته شده که در داخل آن تزیینات، نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های مقدس وجود دارد.
  • مسجد سرخ: مسجد سرخ یا مسجد جامع الفار در میدان سرخ کلمبو که یکی از خاص‌ترین نمونه‌های مساجد اسلامی به شمار می‌رود.
  •  قلعه گاله: این قلعه در شهر گاله در سواحل جنوب غرب سریلانکا قرار دارد و از دوران استعمار پرتغال و هلند به جا مانده است.

عکسی از سیگیریا سریلانکا

    جاهای دیدنی تایلند

    در این بخش، برخی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تایلند را معرفی می‌کنیم:

    • قصر بزرگ بانکوک: گرند پالاس در بانکوک، مجموعه‌ای از قصرهای مجلل سلطنتی است که از قرن ۱۸ میلادی تا به حال محل اقامت رسمی پادشاهان تایلند بوده است.
    • فانوم رانگ:‌ پارک تاریخی فانوم رانگ که قدمت آن به قرن ۱۰ میلادی برمی‌گردد مجموعه‌ای از معابد هندو در استان بوریرام تایلند به شمار می‌آید.
    • معبد وات فرا چتوفون: یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین معابد بانکوک است که در بخش سنتی و قدیمی شهر قرار دارد و از معروف‌ترین جاهای دیدنی بانکوک محسوب می‌شود.
    • مجسمه بودای زمردین: تندیس بودای زمردین با قدمتی طولانی در مقدس‌ترین معبد تایلند به نام معبد وات پو قرار دارد.

    سریلانکا یا تایلند

    تصویری از قصر بزرگ بانکوک

      تفریحات سریلانکا بیشتر است یا تایلند؟

      اگر به دنبال تفریحاتی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی هستید، باید بگوییم هم سریلانکا و هم تایلند شما را راضی خواهند کرد؛ اما بد نیست بدانید که تایلند به تفریحات شبانه‌اش معروف است و اگر قصد خوشگذرانی دارید، این موضوع را مد نظر قرار دهید.

      تفریحاتی که در سریلانکا می توانید انجام بدهید

      • سافاری در پارک‌های ملی
      • موج‌سواری و غواصی
      • بازدید از مزارع چای
      • پیاده‌روی در طبیعت و کوهنوردی

      تفریحاتی که در تایلند می توانید انجام بدهید

      • بازدید از معابد و کاخ‌ها
      • تفریحات شبانه در بانکوک و پاتایا
      • غواصی و شنا در جزایر
      • خرید در بازارهای محلی و شناور

      سریلانکا بهتره یا تایلند

      تصویری از بازارهای شناور بانکوک

      هتل های سریلانکا بهتر است یا تایلند؟

      در مقایسه هتل‌های سریلانکا و هتل های تایلند باید بگوییم که هر دو کشور طیف وسیعی از هتل‌های اقتصادی تا لوکس را در خود جای داده‌اند و شما می‌توانید اقامتی دلچسب را در هر دو کشور تجربه کنید؛ اما در شهرهای ساحلی تایلند مانند پوکت و پاتایا احتمالاق تنوع بیشتری از خدمات و امکانات را مشاهده خواهید کرد.

      بهترین هتل های سریلانکا

      • هتل توریا: هتلی ۵ ستاره در سواحل شهر کلمبو
      • هتل هریتنس آهانگولا: هتلی ۵ ستاره در شهر ساحلی بنتوتا
      • هتل سینامون بنتوتا بیچ: یکی از هتل‌های ۵ ستاره شهر بنتوتا با خط ساحلی اختصاصی
      • سی راک ویلا: هتلی ۳ ستاره و مقرون به صرفه در سواحل بنتوتا
      • هتل گرن بل کلمبو: هتل ۴ ستاره در شهر کلمبو

      بهترین هتل های تایلند

      • هتل لانکاستر: از هتل‌های پنج ستاره شهر بانکوک
      • هتل بانکوک پلاس: هتل ۴ ستاره در بانکوک
      • هتل دوسیت تانی: یکی از هتل‌های ۵ ستاره محبوب در جزیره مشهور پاتایا
      • هتل ولکام پلازا: از هتل‌های ۳ ستاره پاتایا برای تجربه یک اقامت با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه
      • علاءالدین لاکچری کمپ: یکی از خاص‌ترین هتل‌های ۵ ستاره در شهر ساحلی پوکت

      غذاهای کدام کشور به ذائقه ایرانیان نزدیک است؟ تایلند یا سریلانکا؟

      اگر قصد سفر به یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا را دارید، قطعا می‌دانید که با تنوع غذایی شگفت‌انگیزی روبرو خواهید شد؛ اما اگر به دنبال شباهت این غذاها با غذاهای ایرانی هستید، احتمالاً شباهتی پیدا نخواهید کرد. فرهنگ غذایی تایلند و سریلانکا تا حدی به یکدیگر شباهت دارند، اما غذاهای هر دو کشور با غذاهای ایرانی متفاوت هستند. بنابراین خودتان را برای تجربه‌های جدید و لذیذ آماده کنید.

      غذاهای تایلند که شاید دوست داشته باشید

      • پد تای
      • تام یام گونگ (سوپ ترش و تند)
      • ماسامان کاری
      • سوماتام (سالاد پاپایا)
      • موسمان گوشت

      غذاهای سریلانکا که ممکن است بپسندید

      • کاری ماهی
      • هاپرز (نان پفکی)
      • کوتو روتی
      • پول سامبول
      • برنج و کاری سنتی

      سریلانکا تایلند

      عکسی از غذای کوتو روتی سریلانکا

      مقایسه فرهنگ مردم سریلانکا و تایلند

      اگرچه زبان مردم سریلانکا و تایلند متفاوت است، اما فرهنگ این دو کشور به دلیل تأثیر فرهنگ بودایی تا حدی به یکدیگر نزدیک بوده و مهم‌ترین وجه مشترک مردم این دو کشور را می‌توان آرامش و مهربانی آنها دانست.

      زبان و فرهنگ مردم سریلانکا

      مردم سریلانکا بیشتر به زبان‌های سینهالی و تامیل صحبت می‌کنند. فرهنگ سریلانکا غنی از هنرهای سنتی، موسیقی و رقص است. همچنین آیین بودایی تأثیر بسیاری بر فرهنگ و زندگی روزمره مردم دارد. مقاله سوغات سریلانکا به آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم این کشور، کمکتان می‌کند.

      زبان و فرهنگ مردم تایلند

      مردم تایلند عمدتاً به زبان تایلندی صحبت می‌کنند. فرهنگ تایلند با تأثیرات بودایی، هنرهای نمایشی و موسیقی غنی شده است. لبخندهای مداوم مردم و مهمان‌نوازی آنان از ویژگی‌های بارز فرهنگ تایلند است.

      تایلند یا سریلانکا

      عکسی از مردم تایلند

      سفر به کدام یک ارزانتر تمام می شود؟ سریلانکا یا تایلند؟

      یکی از مهم‌ترین مواردی که در تصمیم‌گیری و پاسخ به سوال «سریلانکا بهتره یا تایلند» بسیار کمک‌کننده است، بحث هزینه‌های سفر است. در ادامه دو کشور تایلند و سریلانکا را از مالی بررسی می‌کنیم.

      هزینه حدودی سفر به تایلند

      هزینه سفر به تایلند ۱۴۰۳ بسته به محل اقامت، تعداد روزهای سفر و فعالیت‌های انتخابی متفاوت است؛ اما به‌طور متوسط، هزینه یک سفر متوسط و میان‌رده دو نفره به تایلند برای یک هفته، حدود 1200 دلار خرج برمی‌دارد. بد نیست بدانید که قیمت بات تایلند به تومان در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ تومان است.

      هزینه حدودی سفر به سریلانکا

      هزینه سفر به سریلانکا نیز بسته به نوع اقامت و فعالیت‌ها متفاوت است. برای داشتن یک سفر میان‌رده و متوسط دو نفره به سریلانکا برای یک هفته، باید حدود ۷۰۰ دلار هزینه کنید. بد نیست بدانید که قیمت روپیه سریلانکا به تومان در حال حاضر حدود ۱۹۰ تومان و قیمت روپیه سریلانکا به دلار ۰.۰۰۳۳ دلار (۱ دلار آمریکا برابر ۳۰۰ روپیه) است.

      سفر به کدام کشور نیاز به ویزا دارد؟ تایلند یا سریلانکا؟

      ایرانیان برای سفر به هر دو کشور تایلند و سریلانکا نیاز به ویزا دارند؛ اما فرایند دریافت ویزا برای هر دو کشور نسبتاً ساده است و می‌توان آن را به صورت آنلاین انجام داد.

      مقایسه مدت زمان پرواز به سریلانکا و تایلند

      مدت زمان پرواز مستقیم از تهران به بانکوک (پایتخت تایلند) حدود 7 ساعت است. مدت زمان پرواز تهران به سریلانکا (شهر کلمبو، پایتخت سریلانکا) نیز حدود 5 ساعت و نیم است.

      اختلاف ساعت ایران با تایلند و سریلانکا

      اختلاف ساعت ایران با تایلند حدود 2 ساعت و نیم (تایلند جلوتر از ایران) و اختلاف ساعت با سریلانکا نیز حدود 1 ساعت و نیم (سریلانکا جلوتر از ایران) است.

      سریلانکا یا تایلند؟

      در سال‌های اخیر توجه به کشورهای جنوب شرق آسیا برای گردش و تفریح افزایش پیدا کرده است. در میان کشورهای جنوب شرق آسیا، تایلند یکی از کشورهای محبوب و شناخته‌شده به شمار می‌رود و معمولاً پای ثابت سفرهای تفریحی است؛ اما سریلانکا نیز با موقعیت قرارگیری منحصربه‌فردش در اقیانوس هند و طبیعت بکر و بی‌نظیر به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل شده است. بنابراین اگر قصد سفر به جنوب شرق آسیا را دارید امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب مقصد سفر و همراه شدن با تور سریلانکا یا تور تایلند کمک کند.

      سؤالات متداول:

      1- فاصله سریلانکا تا تایلند چقدر است؟

      فاصله سریلانکا تا تایلند از طریق مرز زمینی، ۶۲۰۰ کیلومتر است و پیمودن آن ۱۳۷ ساعت طول می‌کشد. پرواز مستقیم از سریلانکا به تایلند حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

      2- سریلانکا امن تر است یا تایلند؟

      از لحاظ امنیت، هر دو کشور مشابه یکدیگر هستند و جرایم جزئی در هر دو کشور مشاهده می‌شود.

      3- تور سریلانکا ارزانتر است یا تور تایلند؟

      باتوجه به آنچه در بخش هزینه سفر گفته شد، تور سریلانکا نسبت به تور تایلند ارزان‌تر است.

      6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt