برج های دبی

برج های دبی بالاتر از ابرها

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 مرداد ، 1403

برج های دبی | معرفی 29 برج بلند

برج های دبی از بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا هستند. در این مقاله، با 29 مورد از آسمان خراش های دبی و ویژگی‌هایشان آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

برج های دبی به قدری معروف و مشهور هستند که به دلیل وجود آنها، دبی را مدرن‌ترین شهر خاورمیانه یا شهر آسمان‌خراش‌ها می‌نامند. آسمان‌خراش‌های دبی، کاربری‌هایی متفاوت دارند و می‌توانند مسکونی، تجاری یا هتل باشند. تعداد برج های دبی آنقدر زیاد است که دیدن همه آنها تقریباً غیرممکن خواهد بود و دقیقاً به همین دلیل، ما سعی کردیم در یک مقاله به بررسی برج های دبی بپردازیم و درباره آنها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

1- برج خلیفه (Burj Khalifa)؛ معروف ترین در میان برج های دبی

برج خلیفه، به‌عنوان بلندترین سازه جهان، یکی از معروف ترین برج های دبی و نماد اصلی این شهر محسوب می‌شود. این برج با ارتفاع 828 متر توسط شرکت معماری (Skidmore, Owings & Merrill) طراحی و در سال 2010 افتتاح شد.

برج خلیفه 160 طبقه دارد و معماری آن الهام گرفته از هنر اسلامی و طبیعت بیابانی منطقه است. این برج در مرکز منطقه (Downtown) قرار دارد و در نزدیکی آن می‌توانید از دبی مال، آب نمای دبی و باغ‌های برج خلیفه دیدن کنید.

بازدیدکنندگان برج خلیفه می‌توانند از سکوی تماشای At the Top در طبقه 124 و 125 یا سکوی مشاهده Sky در طبقه 148، از چشم‌انداز خیره‌کننده شهر لذت ببرند. در داخل برج خلیفه، چند کافه و رستوران بسیار لوکس، هتل آرمانی، دفاتر اداری، فروشگاه، استخر و هزار واحد مسکونی وجود دارد. برج خلیفه به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی، رکوردهای متعددی از جمله بلندترین ساختمان جهان، بلندترین سازه مستقل، مرتفع‌ترین آسانسور جهان و بالاترین رستوران را در اختیار دارد.

برج خلیفه از معروف ترین برج های دبی

عکسی از برج خلیفه

2- برج العرب (Burj Al Arab)؛ از برج های مهم دبی

برج العرب، یکی دیگر از برج های مشهور دبی، یک هتل لوکس با ارتفاع 321 متر است که در سال 1999 افتتاح شد. این برج معروف دبی بر روی یک جزیره مصنوعی در فاصله ۲۸۰ متری از ساحل جمیرا ساخته شده و 202 سوئیت لوکس را در ۵۶ طبقه جای داده است.

طراحی برج العرب را معمار مشهور (Tom Wright) از شرکت اتکینز، برعهده داشت و ساختمان این هتل را به شکل بادبان کشتی‌های سنتی عربی طراحی کرد. نکته جالب آنکه ۲ طبقه از این هتل در زیر آب قرار دارد و به شکل یک آکواریوم عظیم طراحی شده است. اگرچه نمای بیرونی برج العرب، نمایی کاملاً مدرن و امروزی محسوب می‌شود؛ اما معماری داخلی آن کاملاً سنتی، مجلل و تداعی‌کننده قصرهای سلطنتی است.

این هتل چند رستوران مشهور از جمله رستوران المنتها در ارتفاع 200 متری و رستوران المهارا در عمق ۴۰ متری دریا است. گرچه برج العرب یک هتل خصوصی به شمار می‌رود، اما عموم مردم و بازدیدکنندگان می‌توانند با رزرو قبلی، از رستوران‌ها یا اسپای آن استفاده کنند. این برج به‌عنوان تنها هتل 7 ستاره جهان شناخته می‌شود. هرچند این رتبه‌بندی رسمی نیست و تنها به خدمات خاص و لوکس آن اشاره دارد.

3- برج مرکز تجارت جهانی دبی (Dubai World Trade Center)

مرکز تجارت جهانی دبی، یکی از اولین آسمان‌ خراش‌ های دبی است که در سال 1979 با حضور ملکه الیزابت دوم افتتاح شد. این برج 38 طبقه با ارتفاع 184 متر را معماری به نام (John Harris) طراحی کرد.

مرکز تجارت جهانی دبی در خیابان شیخ زاید واقع شده و میزبان نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی است. از این رو نقش مهمی در توسعه اقتصادی دبی ایفا می‌کند. این برج تجاری تاکنون میزبان ۵۰۰۰ رویداد اقتصادی بوده و بیش از ۳۰ میلیون فعال و گردشگر اقتصادی را به خود جذب کرده است. معماری برج مرکز تجارت جهانی، ترکیبی از سبک معماری مدرن و عناصر سنتی عربی است. بازدید از داخل برج برای عموم آزاد نیست؛ اما می‌توان در رویدادهای تجاری آن شرکت کرد.

برج مرکز تجارت جهانی دبی از آسمان خراش های دبی

تصویری از برج مرکز تجارت جهانی دبی

4- برج العالم دبی (Burj Al Alam)؛ یک آسمان خراش بلندپروازانه

برج العالم، پروژه ساخت یک آسمان‌خراش بلندپروازانه بود که قرار بود در منطقه Business Bay دبی ساخته شود؛ اما هرگز تکمیل نشد. برخی از ویژگی‌های کلیدی این پروژه عبارتند از:

  • ارتفاع پیشنهادی: 510 متر با 108 طبقه
  • طراحی: به شکل یک گل کریستالی با ساختار هایپربولوئید
  • کاربری: ترکیبی از دفاتر اداری، هتل، رستوران، سکوی مشاهده و فضای فروشگاهی
  • معمار: شرکت ژاپنی Nikken Sekkei
  • توسعه‌دهنده: Dubai Properties و Fortune Group
  • تاریخ شروع ساخت: 12 نوامبر 2006
  • وضعیت: پروژه در سال 2013 متوقف شد

برج العالم قرار بود یکی از بلندترین ساختمان‌های جهان باشد و شامل 74 طبقه فضای اداری، یک بخش فروشگاهی، یک هتل 5 ستاره و آپارتمان‌های خدماتی در 27 طبقه بالایی باشد. همچنین یک تاج 6 طبقه شامل حمام ترکی، باغ آسمانی و سایر امکانات رفاهی برای این برج در نظر گرفته شده بود.

این پروژه به دلیل بحران مالی جهانی با تأخیر در پرداخت‌ها از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شد و در نهایت در سال ۲۰۱۳ رسماً لغو شد. با این حال، ایده و طراحی آن همچنان به عنوان یکی از پروژه‌های جالب و بلندپروازانه در تاریخ معماری دبی باقی مانده است.

5- برج کایان دبی (Cayan Tower)؛ از بلندترین برج های دبی

برج کایان دبی، با طراحی مارپیچ منحصربه‌فردش، یکی از زیباترین برج های دبی است. این برج 306 متری توسط (Skidmore, Owings & Merrill) طراحی و در سال 2013 افتتاح شد. این برج یکی از برج های دبی مارینا به شمار می‌آید و 73 طبقه دارد که هر طبقه 1.2 درجه نسبت به طبقه زیرین خود چرخیده است؛ به طوری که کل ساختمان 90 درجه می‌چرخد. این برج، مسکونی است و امکان بازدید عمومی از داخل آن وجود نداردغ اما نمای بیرونی آن از نقاط مختلف دبی مارینا قابل مشاهده است.

6- برج آدرس بولوارد (The Address BLVD)؛ از جدیدترین برج های دبی

برج آدرس بولوارد، یکی از جدیدترین برج های دبی است که در سال 2017 افتتاح شد. این برج 370 متری با 72 طبقه، توسط (Atkins) به سبک مدرن و با نمای شیشه‌ای طراحی شده است. آدرس بولوارد در منطقه (Downtown Dubai) و در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد. این برج، یک هتل لوکس ۵ ستاره و آپارتمان‌های مسکونی را در خود جای داده است و بازدیدکنندگان می‌توانند در هتل آدرس بولوارد اقامت کنند یا از خدمات رستوران‌ها و امکانات این برج بهره ببرند.

برج آدرس بولوارد از جدیدترین برج های دبی

عکس برج های دبی

7- برج پرنسس (Princess Tower) در شهر دبی

برج پرنسس، یکی از برج های مسکونی دبی است که زمانی به عنوان بلندترین برج مسکونی جهان شناخته می‌شد. این برج 414 متری با 101 طبقه توسط (Adnan Saffarini) طراحی و در سال 2012 افتتاح شد. برج پرنسس در منطقه دبی مارینا قرار دارد و دارای آپارتمان‌های لوکس و مجلل است.

در معماری آن، ترکیبی از سبک مدرن و عناصر سنتی خاورمیانه به چشم می‌خورد. اگرچه این برج مسکونی است و امکان بازدید عمومی از داخل آن وجود ندارد، اما نمای بیرونی آن از نقاط مختلف (Dubai Marina) قابل مشاهده است.

8- برج جی‌ دبلیو ماریوت مارکوییس دبی (JW Marriott Marquis)

برج جی ‌دبلیو ماریوت مارکوییس، درواقع هتلی ۵ ستاره است که ساختمان آن شامل دو برج دوقلو با ارتفاع 355 متر می‌شود. این هتل توسط (Archgroup Consultants) طراحی و در سال 2012 افتتاح شد. جی ‌دبلیو ماریوت مارکوییس در منطقه (Business Bay) قرار دارد و با 1608 اتاق، بزرگ ترین هتل خاورمیانه محسوب می‌شود. معماری آن مدرن و شیک بوده و دارای چندین رستوران و امکانات تفریحی متعدد است. حضور در این برج، تنها با اقامت در هتل یا استفاده از خدمات رستوران با رزرو قبلی ممکن است.

9- برج های دوقلوی جمیرا یا برج‌های اداری امارات (Emirates Towers)

برج‌های دوقلوی امارات، شامل برج اداری و برج هتل، از برج ‌های قدیمی‌ شهر دبی به حساب می‌آیند. این برج‌ها با ارتفاع 355 متر (برج اداری) و 309 متر (برج هتل) توسط (Hazel Wong) طراحی و در سال 2000 افتتاح شدند.

برج‌های امارات در مرکز مالی دبی قرار دارند و نمای آنها با شیشه‌های آبی رنگ پوشیده شده است. برج اداری، میزبان دفاتر شرکت‌های مختلف بوده و برج هتل، محل قرارگیری هتل لوکس (Jumeirah Emirates Towers) است. بازدید از داخل این برج تنها با اقامت در هتل یا استفاده از خدمات رستوران با رزرو قبلی ممکن است.

برج‌های اداری امارات از برج های قدیمی شهر دبی

عکس برج دوقلوی دبی

10- برج تجاری اوپوس (The Opus) در دبی امارات

برج تجاری اوپوس، با طراحی خاص و منحصربه‌فردش که توسط (Zaha Hadid)، معمار مشهور عراقی- بریتانیایی اجرا شده است، یکی از زیباترین برج های دبی به شمار می‌رود. این برج 93 متری در سال 2020 افتتاح شد و در منطقه (Business Bay) قرار دارد. اوپوس شامل دفاتر تجاری، آپارتمان‌های مسکونی و یک هتل است. طراحی آن شامل دو برج است که با یک بخش شیشه‌ای به یکدیگر متصل شده‌اند و یک فضای خالی به شکل مکعب در وسط آن ایجاد می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند در هتل این برج اقامت کنند یا از رستوران‌های آن استفاده کنند.

11- هتل جوورا یا برج گیورا (Gevora Hotel) در شهر دبی امارات

هتل ۴ ستاره جوورا یا برج گیورا، با ارتفاع 356 متر به عنوان مرتفع‌ترین هتل جهان شناخته می‌شود. این هتل 75 طبقه در سال 2018 افتتاح شد و در خیابان شیخ زاید در منطقه مرکز تجاری دبی قرار دارد. معماری این برج را

(Gulf Engineering & Consultants) برعهده داشته و ترکیبی از معماری مدرن و عناصر سنتی عربی را در این برج به کار برده است. هتل جوورا با 528 اتاق و سوئیت لوکس و امکانات متعددی از جمله استخر در پشت بام، رستوران، اتاق جلسات، باشگاه ورزشی و...، یکی از هتل‌های محبوب دبی محسوب می‌شود. بازدید از این برج، به واسطه اقامت در هتل یا رزرو رستوران‌های این هتل ممکن است.

12- برج قرن ۲۱ دبی (21st Century Tower)

برج قرن 21 دبی، یک برج مسکونی 269 متری است که در سال 2003 افتتاح شد. این برجِ 55 طبقه در خیابان شیخ زاید قرار دارد و دارای آپارتمان‌های لوکس است. معماری آن را (WS Atkinz and Partners) برعهده داشته و بنایی مدرن و شیک با نمای بیرونی پوشیده‌ شده از شیشه‌های آبی رنگ، حاصل کار آنها بوده است.

13- برج مارینا 101 (Marina 101) در دبی امارات

برج مارینا 101، با ارتفاع 425 متر، یکی از بلندترین ساختمان‌های مسکونی جهان و یکی از برج های دبی مارینا است. این برج 101 طبقه در سال 2016 افتتاح شد و دومین ساختمان بلند شهر دبی، پس از برج خلیفه محسوب می‌شود.

مارینا 101 شامل آپارتمان‌های مسکونی و یک هتل ۵ ستاره به نام (Hard Rock Hotel) است. ساختمان هتل، ۳۳ طبقه اول برج را به خود اختصاص داده و در آن، ۲۸۱ اتاق برای پذیرایی از مهمانان وجود دارد. طبقات ۳۴ تا ۱۰۰ نیز به واحدهای مسکونی و پنت‌هاوس‌های این برج اختصاص پیدا کرده است.

در طبقه ۱۰۱ این برج معروف دبی یک لانژ کلاب، رستوران و یک فروشگاه وجود دارد. معماری برج مارینا ۱۰۱ را (National Engineering Bureau) برعهده داشته و در طراحی آن از سبک معماری مدرن با شیشه‌های خاص به رنگ‌های سبز و آبی بهره گرفته‌اند. بازدید از داخل این برج، با اقامت در هتل یا استفاده از کافه لانژ و رستوران طبقه ۱۰۱ ممکن است.

 برج مارینا 101 برج معروف دبی

عکسی از برج مارینا 101

14- برج 23 مارینا (23 Marina)؛ چهارمین ساختمان بلند دبی

برج 23 مارینا، یکی از برج های دبی با ارتفاع ۳۹۲ متر است که به‌عنوان چهارمین ساختمان بلند دبی شناخته می‌شود. این برج 88 طبقه در منطقه (Dubai Marina) قرار دارد و دارای ۲۸۹ دستگاه آپارتمان‌ لوکس است. معماری این برج را معمار مشهور هندی (Hafeez Contractor) برعهده داشته و این برج را به سبک معماری مدرن طراحی کرده است. برج ۲۳ مارینا مجموعاً ۵۷ استخر، از جمله یک استخر بر روی بام و چندین آسانسور خصوصی دارد.

15- برج های دوقلوی وان زعبیل در دبی (One Za'abeel)

برج‌های دوقلوی وان زعبیل، از جمله جدیدترین برج های دبی به شمار می‌روند و درواقع دو برج با ارتفاع‌ 300 متر و 235 متر هستند که با یک پل افقی شیشه‌ای و سرپوشیده به هم متصل شده‌اند.

معماری این برج را (Nikken Sekkei) برعهده داشت و فرایند ساخت و ساز آن در سال ۲۰۲۴ به اتمام رسید. برج ۳۰۰ متری با ۶۸ طبقه، کاربری ترکیبی دارد و ۲۶ هزار متر مربع فضای اداری، هتل SIRO، هتل (One&Only UrbanResort) و واحدهای مسکونی و پنت‌هاوس‌های (One&Only) را در خود جای داده است.

برج ۲۳۵ متری کاملاً مسکونی بوده و شامل ۲۴۶ واحد مسکونی لوکس در ۵۹ طبقه می‌شود. پل افقی بین دو برج که (The Link) نام دارد، با ۲۳۰ متر طول، یکی از طولانی‌ترین سازه‌های کنسولی جهان به حساب می‌آید که در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح زمین، دو برج را به یکدیگر مرتبط می‌سازد.

در داخل این سازه، طولانی‌ترین استخر امارات متحده عربی، ۸ رستوران لاکچری، اسپا و یک سکوی تماشا وجود دارد. در پایین‌ترین قسمت این دو برج نیز ۱۲ هزار متر فضای فروشگاهی با کافه‌ها و رستوران‌های شیک به چشم می‌خورد.

16- برج های دریایی الفتان دبی (Al Fattan Marine Towers)

برج‌های دریایی الفتان، مجموعه‌ای از سه برج مسکونی است که از جمله برج های دبی مارینا به حساب می‌آیند. بلندترین برج این مجموعه، 245 متر ارتفاع دارد و فرایند ساخت آن در سال 2006 به اتمام رسید. این برج‌ها توسط

(Khatib & Alami) طراحی شده‌اند و دارای نمای شیشه‌ای آبی رنگ هستند که منظره زیبایی از خلیج فارس را منعکس می‌کند. اگرچه این برج‌ها مسکونی هستند و امکان بازدید عمومی از داخل آنها وجود ندارد، اما نمای بیرونی آنها از ساحل جمیرا و اطراف (Dubai Marina) قابل مشاهده است.

 برج های دریایی الفتان دبی

عکسی از برج‌های دریایی الفتان دبی

17- برج الیت رزیدنس (Elite Residence) در دبی امارات

برج الیت رزیدنس با ارتفاع 381 متر، هشتمین برج بلند مسکونی جهان است. این برج معروف دبی در سال 2012 در منطقه دبی مارینا افتتاح شد.

الیت رزیدنس توسط (Eng. Adnan Saffarini) طراحی شده و دارای 695 دستگاه آپارتمان لوکس در ۷۶ طبقه است. ۱۵ طبقه دیگر این برج به بخش‌هایی همچون پارکینگ، چندین استخر شنا، باشگاه بدنسازی، اسپا و مرکز تجاری اختصاص دارد.

18- برج مشعل مارینا (The Marina Torch) در دبی امارات

برج مشعل مارینا با ارتفاع 352 متر، یکی دیگر از آسمان‌خراش‌های چشمگیر منطقه دبی مارینا و یکی از بزرگترین برج های دبی به شمار می‌رود. این برج 86 طبقه (به همراه ۴ طبقه در زیر زمین)‌ توسط (National Engineering Bureau) طراحی و در سال 2011 افتتاح شد.

مشعل مارینا دارای 676 واحد آپارتمان است و نمای بیرونی آن با شیشه‌های رنگی پوشیده شده که در شب، نورپردازی می‌شود و ظاهری شبیه به مشعل پیدا می‌کند. این برج در سال‌های 2015 و 2017 دچار آتش‌سوزی شد؛ اما پس از بازسازی، همچنان به عنوان یکی از نمادهای مهم آسمان دبی محسوب می‌شود.

19- برج الماس (Almas Tower) در شهر دبی امارات

برج الماس، با ارتفاع 360 متر، یکی از بلندترین برج‌های اداری دبی است. این برج 68 طبقه در سال 2009 افتتاح شد و در منطقه (Jumeirah Lakes Towers) قرار دارد. برج الماس توسط Atkins طراحی شده و مالک آن(Dubai Multi Commodities Centre) است. این برج اداری میزبان برخی از مهم‌ترین شرکت‌های تجاری دبی مانند (DMCC) و شرکت‌های فعال در حوزه سنگ‌های قیمتی است.

برج الماس به شکل الماس تراش‌خورده طراحی شده و نمای آن با شیشه‌های آبی رنگ پوشیده شده است. اگرچه این برج عمدتاً کاربری اداری دارد، اما رستوران‌هایی در آن وجود دارد که برای عموم در دسترس هستند.

برج الماس دبی

عکسی از برج الماس

20- برج‌های پریمو دوم (II Primo Towers)

برج‌های پریمو دوم، از جمله برج های مسکونی دبی در منطقه داون تاون هستند که دو برج با ارتفاع‌ 356 متر و 288 متر را در بر می‌گیرند. معماری این برج‌ها که از جمله برج های اعمار دبی محسوب می‌شوند توسط شرکت (WSP) انجام شد و برج‌ها در سال ۲۰۲۳ افتتاح شدند. پریمو دوم شامل آپارتمان‌های لوکس و امکانات رفاهی در ۷۹ طبقه متعدد بوده و معماری مدرن و پیشرفته آن با نمای بیرونی پوشیده شده از شیشه‌های منحنی، حسی از مدرن و شیک بودن را به بیننده منتقل می‌کند. این برج‌ها چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از برج خلیفه و داون‌تاون دبی را به نمایش می‌گذارند.

21- برج بوگاتی دبی در امارات (Bugatti Tower)

برج بوگاتی، یک برج دبی جدید محسوب می‌شود که فرایند ساخت آن همچنان ادامه دارد. ارتفاع این برج، ۴۲۰ متر پیش‌بینی شده و محل ساخت آن، منطقه (Business Bay) است. طراحی آن توسط (Binaa)، یک شرکت معماری اماراتی انجام شده و از خودروهای لوکس بوگاتی در طراحی‌اش الهام گرفته شده است. کاربری این برج، مسکونی خواهد بود.

22- برج الحبتور در دبی امارات (Al Habtoor Tower)

برج الحبتور با ارتفاع 300 متر، یکی از برج های دبی است که با 75 طبقه در سال 2013 در دبی مارینا افتتاح شد. الحبتور توسط (Atkins) طراحی شده و شامل آپارتمان‌های مسکونی و دفاتر تجاری است. معماری آن، مدرن و شیک بوده و نمای بیرونی آن با شیشه‌های آبی رنگ پوشیده شده است. اگرچه این برج کاربری عمدتاً مسکونی و اداری دارد؛ اما رستوران‌هایی در آن وجود دارد که برای عموم قابل دسترسی هستند.

 برج الحبتور در دبی امارات

تصویری از برج الحبتور در دبی امارات

23- برج کریک دبی یا برج خور (Creek Tower)

برج کریک دبی یا برج خور، یک پروژه بلندپروازانه است که قرار بود بلندترین سازه جهان باشد، اما در حال حاضر ساخت آن متوقف شده است. این برج که قرار بود بیش از 1000 متر ارتفاع داشته باشد، توسط (Santiago Calatrava) طراحی شد. اگرچه ساخت این برج در حال حاضر نامشخص است، اما طرح آن همچنان یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های معماری در تاریخ دبی محسوب می‌شود.

24- برج دبی مال (Dubai Mall)؛ بزرگترین مرکز خرید جهان

برج دبی مال، اگرچه به اندازه برخی از آسمان‌خراش‌های دیگر دبی بلند نیست، اما یکی از مهم‌ترین سازه‌های شهر و از جمله برج های اعمار دبی است. این مجتمع تجاری عظیم که در سال 2008 افتتاح شد، با ۵۰۲ هزار متر مربع مساحت، به‌عنوان بزرگترین مرکز خرید جهان از نظر مساحت کل شناخته می‌شود.

دبی مال در کنار برج خلیفه قرار دارد و شامل بیش از 1200 فروشگاه، یک آکواریوم بزرگ (بزرگترین پنل آکریلیک جهان برای آکواریوم)، بزرگترین شیرینی فروشی جهان، ۲۲ سالن سینما و پیست اسکی دبی است. این مجموعه، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی دبی به شمار می‌رود.

25- برج آتلانتیس نخل دبی (Atlantis the Palm)

برج آتلانتیس نخل دبی، یک هتل و مجتمع تفریحی لوکس است که در نوک جزیره پالم جمیرا قرار دارد. این سازه توسط (Wimberly, Allison, Tong and Goo) طراحی و در سال 2008 افتتاح شد. این برج مشهور دبی با معماری منحصربه‌فردش که الهام گرفته از افسانه‌های آتلانتیس است، یکی از نمادهای گردشگری دبی محسوب می‌شود. این مجموعه شامل یک پارک آبی، آکواریوم بزرگ و رستوران‌های متعدد است.

برج آتلانتیس نخل از معروف ترین برج های دبی

تصویری از برج آتلانتیس نخل دبی

26- برج دوسیت تانی (Dusit Thani) در دبی امارات

برج دوسیت تانی، یک هتل و برج مسکونی 153 متری است که در سال 2001 افتتاح شد. این برج 40 طبقه در جاده شیخ زاید قرار دارد و توسط Khatib & Alami طراحی شده است. دوسیت تانی دارای 321 اتاق هتل و 147 واحد آپارتمان است. معماری آن، ترکیبی از سبک مدرن و عناصر تایلندی است که منعکس‌کننده ریشه‌های تایلندی هتل‌های زنجیره‌ای دوسیت است. بازدیدکنندگان می‌توانند در هتل اقامت داشته باشند یا از رستوران‌های آن که شامل رستوران چرخان در طبقه 23 است استفاده کنند.

27- برج گرین پلنت دبی (Green Planet)

برج گرین پلنت اگرچه از نظر ارتفاع، قابل مقایسه با سایر آسمان‌خراش‌های دبی نیست، اما یک سازه منحصربه‌فرد و جذاب و یکی از جاهای دیدنی دبی است. این ساختمان که در سال 2016 افتتاح شد، یک جنگل بارانی مصنوعی در قلب شهر دبی است. گرین پلنت در منطقه (City Walk) قرار دارد و توسط Grout McTavish Architects طراحی شده است. این سازه استوانه‌ای شکل، یک اکوسیستم کامل با بیش از 3000 گونه گیاهی و جانوری را در بر می‌گیرد. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق مسیرهای پیچ در پیچ، از سطح زمین تا بالای «جنگل» حرکت کنند و با طبیعت گرمسیری آشنا شوند.

28- برج رز (Rose Tower)؛ یکی از دیدنی ترین برج های دبی

برج رز با ارتفاع 333 متر و 72 طبقه، زمانی بلند ترین هتل جهان بود. این برج که در سال 2007 افتتاح گردید، توسط (Khatib & Alami) طراحی شده است. رز تاور دارای 482 سوئیت است و معماری آن، ترکیبی از سبک مدرن و عناصر سنتی خاورمیانه است.

برج رز  از بلند ترین هتل جهان

عکسی از برج رز

29- برج یعقوب (Al Yaqoub Tower)؛ آسمان خراش معروف دیگری در دبی

برج یعقوب با ارتفاع 328 متر و 72 طبقه، یکی‌دیگر از برج های مشهور دبی است. این برج که در سال 2013 افتتاح شد، در جاده شیخ زاید دبی قرار دارد و توسط (Eng. Adnan Saffarini) طراحی شده است. یعقوب تاور دارای دفاتر تجاری و یک هتل است. معماری آن منحصربه‌فرد است و شامل یک ساعت بزرگ در بالای برج می‌شود که برج ساعت بیگ بنگ در لندن را یادآوری می‌کند. اگرچه این برج عمدتاً اداری است، اما هتل آن برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی است.

برج های دبی را شناختید؟

اگر می‌خواهید به شهر آسمان‌خراش‌ها بیایید، حتماً به اسامی برج های دبی که در این مطلب به آنها اشاره شده توجه داشته باشید و در صورت امکان، از برج‌هایی که کاربرد ترکیبی (مسکونی – تجاری) یا صرفاً تجاری دارند بازدید کنید. تور دبی همان گزینه‌ای است که شما را به بلندترین برج های خاورمیانه می‌رساند؛ پس از همراهی با آن غافل نشوید.

سوالات متداول

1. کدام برج های دبی در ابر هستند؟

برج خلیفه، برج پرنسس، هتل جورا، برج مارینا ۱۰۱ و برج الیت از جمله برج‌هایی هستند که از ابرها نیز فراتر می‌رود.

2. بلندترین برج های دبی در کدام بخش شهر هستند؟

معمولاً برج های بلند دبی در بخش دبی مارینا و داون تاون قرار دارد.

3. برج های دبی چند طبقه است؟

تعداد طبقات برج های دبی متفاوت است و از آسمان‌خراش‌های ۵۰ طبقه تا ۱۶۰ طبقه در دبی به چشم ‌می‌خورد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt