قوانین کشور تایلند برای زنان

قوانین کشور تایلند برای زنان؛ بایدها و نبایدهای سرزمین لبخند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 مرداد ، 1403

قوانین کشور تایلند برای زنان

قوانین کشور تایلند برای زنان و مردان را می‌دانید؟ اگر نه، بهتر است این مقاله را بخوانید تا در سفرتان به تایلند و مواجهه با تایلندی ها به دردسر نیفتید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سفر به تایلند، سرزمین لبخندها، یکی از تجربه‌های فراموش‌نشدنی برای همه گردشگران به حساب می‌آید. این کشور با فرهنگ غنی، معابد زیبا و طبیعت بکر، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند؛ اما برای اینکه سفر شما به تایلند دلپذیر و بدون مشکل باشد، آشنایی با قوانین کشور تایلند برای زنان و آداب محلی مردم تایلند ضروری است. در این مقاله، به برخی از مهم‌ترین قوانین و آداب تایلند که هم برای زنان و هم برای مردان حائز اهمیت است خواهیم پرداخت و می‌فهمیم که در تایلند چه میگذرد.

قوانین کشور تایلند

قوانین کشور تایلند چیست

پوشش زنان در تایلند در بازدید از معابد

یکی از مهم‌ترین قوانین کشور تایلند برای زنان و مردان، رعایت قوانین پوشش هنگام بازدید از معابد تایلند است. زن تایلندی باید لباس‌های بلند بپوشد که شانه‌ها و زانوها را می‌پوشاند و از پوشیدن لباس‌های باز، نازک، بدن‌نما و شفاف خودداری کند. این قانون برای مردان نیز صدق می‌کند؛ آنها نیز باید از پوشیدن شلوار کوتاه و پیراهن بدون آستین اجتناب کنند. در بسیاری از معابد، حتی پوشیدن روسری برای زنان توصیه می‌شود تا احترام بیشتری به محیط مقدس نشان داده شود. بنابراین در یک کلام، پوشش نامناسب در تایلند می‌تواند در بسیاری از موارد بی‌احترامی به فرهنگ این کشور تلقی شود و باید این مورد را رعایت کنید.

بی توجهی به بودا در تایلند ممنوع!

حتماً می‌دانید که عمده مردم تایلند، از آیین بودیسم پیروی می‌کنند؛ از این رو بودا برای مردم تایلند بسیار مقدس است و هرگونه بی‌احترامی به مجسمه‌های بودا یا تصاویر او جرم محسوب می‌شود. در بسیاری از جاهای دیدنی تایلند، از جمله معابد مقدس بودایی، لمس کردن، تکیه دادن به مجسمه‌های بودا یا حتی گرفتن عکس با ژست‌های نامناسب در کنار آنها می‌تواند به عنوان بی‌احترامی تلقی شود. در برخی معابد حتی نمی‌توانید به عکس‌های بودا اشاره کنید یا به آنها نزدیک شوید.

قوانین کشور تایلند برای زنان

بی‌توجهی به بودا ممنوع

در تایلند، فاصله تان را با راهب ها حفظ کنید!

راهب‌ها (مردان مقدس بودایی) در تایلند بسیار محترم هستند و قوانین سختگیرانه‌ای درباره تعامل با آنها وجود دارد. زنان نباید به راهب‌ها نزدیک شوند و نباید آنها را لمس کنند. حتی نشستن در کنار یک راهب برای زنان ممنوع است. مردان نیز باید فاصله مناسب را حفظ کنند و با احترام با آنها برخورد کنند. اگر می‌خواهید به یک راهب چیزی بدهید، بهتر است از یک دستمال یا پارچه استفاده کنید تا احتمال تماس مستقیم با دست راهبان وجود نداشته باشد.

رابطه عاشقانه در مکان های عمومی تایلند ممنوع!

نشان دادن احساسات عاشقانه به صورت علنی در تایلند ناپسند است. بوسیدن، در آغوش گرفتن و حتی دست در دست راه رفتن در مکان‌های عمومی ممکن است به‌عنوان رفتاری بی‌ادبانه تلقی شود. بهتر است اینگونه رفتارها را به محیط‌های خصوصی محدود کنید. این قانون هم برای زنان و هم برای مردان یکسان بوده و رعایت آن به احترام گذاشتن به فرهنگ محلی کمک می‌کند.

دست دادن با دیگران در تایلند ممنوع!

دست دادن در تایلند معمول نیست و به جای آن از ژست «وای» استفاده می‌شود. دستان خود را به هم بچسبانید و به نشانه احترام، سر خود را کمی خم کنید. این ژست هم برای زنان و هم برای مردان باید رعایت شود و در ملاقات‌های رسمی و غیررسمی به کار می‌رود. بد نیست بدانید ژست «وای» برای افراد بزرگتر یا مقام‌دار باید با احترام بیشتری انجام شود.

قوانین کشور تایلند برای زنان و مردان

دست دادن در تایلند ممنوع

وقتی در تایلند هستید، بر سر دیگران دست نکشید!

سر در فرهنگ تایلندی مقدس‌ترین بخش بدن است و نباید بر سر کسی دست بکشید؛ حتی اگر کودک باشد. شاید این، یکی از عجیب‌ترین قوانین تایلند برای زنان و مردان باشد و رعایت کردنش برای ما که به‌عنوان محبت بر سر کودکان دست می‌کشیم، کمی عجیب باشد. حتی در بین دوستان و خانواده، لمس کردن سر ممکن است ناپسند تلقی شود و بهتر است از این کار خودداری کنید.

چانه زدن را در تایلند کنار بگذارید!

چانه زدن در برخی کشورها رایج است؛ اما در تایلند بهتر است از این کار پرهیز کنید. قیمت‌ها معمولاً ثابت هستند و چانه زدن ممکن است رفتار ناخوشایند و عجیبی به نظر برسد. البته در بازارهای محلی و خیابانی، چانه زدن رایج‌تر است؛ اما باید با احترام و ادب انجام شود.

نمایش پینگ پونگ در تایلند را اصلاً نبینید!

اگرچه آزادی های تایلند، یکی از دلایل جذب گردشگران به این کشور است و برخی تصور می‌کنند که علت مسافرت ایرانیان به تایلند نیز همین است؛ اما همیشه این‌طور نیست و تایلند سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است؛ اما در برخی جاها پیش می‌آید که موارد غیراخلاقی هم به چشم بخورد. مثلاً نمایشی به‌نام پینگ پونگ در برخی از مکان‌های توریستی یا کلاب‌های شبانه تایلند انجام می‌شود که به هیچ وجه اخلاقی نیست، نوعی کلاهبرداری به شمار می‌رود و دیدن آن اصلاً توصیه نمی‌شود. بهتر است با تحقیق و بررسی بیشتر، از رفتن به این نوع نمایش‌ها خودداری کنید.

به خاندان سلطنتی تایلند بی احترامی نکنید!

خاندان سلطنتی در تایلند بسیار محترم هستند و هرگونه بی‌احترامی به اعضای خاندان سلطنتی، تصاویر و نمادهای مربوط به آنها، جرمی سنگین محسوب می‌شود و می‌تواند عواقب جدی داشته باشد. حتی نظرات منفی یا شوخی‌های غیرمحترمانه درباره خاندان سلطنتی می‌تواند مجازاتی همچون زندان را به دنبال داشته باشد. رعایت این قانون برای همه گردشگران و ساکنان تایلند ضروری است.

آزادی های تایلند

احترام به خاندان سلطنتی از قوانین تایلند

حواستان باشد که در بیشتر جاهای تایلند باید کفشتان را دربیاورید!

یکی از قوانین کشور تایلند برای مردان و زنان این است که در بسیاری از مکان‌ها مانند خانه‌ها، معابد و برخی مغازه‌ها باید کفش‌هایتان را دربیاورید. بهتر است همیشه جوراب تمیز بپوشید و از کفش‌هایی استفاده کنید که به‌راحتی قابل درآوردن باشند. در آوردن کفش نشان‌دهنده احترام به میزبان یا محیط مقدس است.

در تایلند نباید با پا به چیزی اشاره کنید یا پا روی چیزی بگذارید!

پا در فرهنگ تایلندی ها،کثیف‌ترین بخش بدن محسوب می‌شود؛ بنابراین نباید با پا به چیزی اشاره کنید یا پا روی چیزی بگذارید. این رفتار توهین‌آمیز تلقی می‌شود و باید از آن اجتناب کنید. حتی وقتی نشسته‌اید، مراقب باشید پاهایتان به سمت کسی نشانه نرود.

آداب سلام دادن تایلندی ها را جدی بگیرید!

سلام دادن در تایلند با ژست «وای» انجام می‌شود. باید به آداب و اصول آن احترام گذاشت و به افراد بزرگ‌تر یا بلندمرتبه با احترام بیشتری سلام کرد. یادگیری و استفاده صحیح از این ژست نشان‌دهنده احترام شما به فرهنگ تایلندی است و می‌تواند روابط شما با مردم محلی را بهبود بخشد.

در سفرتان به تایلند، یک لبخند همیشگی داشته باشید!

تایلند به «سرزمین لبخندها» معروف است. مردم تایلند بسیار مهربان و خوشرو هستند و انتظار دارند که شما نیز با لبخند و خوشرویی با آنها برخورد کنید. لبخند زدن نه‌تنها نشان‌دهنده احترام است؛ بلکه به ایجاد ارتباط بهتر و دوستانه‌تر با مردم محلی کمک می‌کند.

حالا که قوانین تایلند را می‌دانید، وقت سفر رسیده است

کشور تایلند نیز مانند اکثر کشورهای جهان، آداب و رسوم و قوانین خاص خود را دارد. در سفر به تایلند با رعایت این قوانین و آداب محلی، مانند قوانین پوشش زنان در تایلند، آداب سلام کردن و احترام گذاشتن، می‌توانید تجربه‌ای به‌یادماندنی از سفر به این کشور و معاشرت با تایلندی‌های مهربان داشته باشید. اگر می‌خواهید از این کشور زیبا دیدن کنید، به صفحه تور تایلند ما سر بزنید و برنامه‌ریزی سفر خود را آغاز کنید. با آشنایی و رعایت این نکات، سفری دلپذیر و خاطره‌انگیز را تجربه خواهید کرد.

سؤالات متداول

1. پوشش در تایلند باید چگونه باشد؟
هنگام بازدید از معابد، باید پوششی مناسب داشته باشید که شانه‌ها و زانوها را بپوشاند. همچنین در مکان‌های عمومی باید از پوشیدن لباس‌های خیلی باز خودداری کنید.

2. کارهای ممنوعه در تایلند چه هستند؟

بی‌احترامی به بودا و خاندان سلطنتی، رابطه عاشقانه در مکان‌های عمومی، دست زدن به راهب‌ها و استفاده از پا برای اشاره یا قرار دادن پا روی اشیاء و وسایل، از جمله کارهای ممنوعه در تایلند هستند.

3. کشور تایلند به چه چیزی معروف است؟
نام تایلند بد در رفته است و خیلی از افراد تصور می‌کنند که این کشور، صرفاً مناسب کارهای غیراخلاقی یا منحرفانه است؛ اما تایلند یکی از زیباترین کشورهای جهان است که طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد و از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار جذاب است. بنابراین، گول حرف برخی از افراد را نخورید و تایلند را جور دیگری بشناسید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt