لغو ممنوعیت پرواز مستقیم از ایران به آنتالیا

لغو ممنوعیت پرواز مستقیم از ایران به آنتالیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 مهر ، 1403

لغو ممنوعیت پرواز مستقیم از ایران به آنتالیا

ممنوعیت پرواز مستقیم از ایران به آنتالیا برداشته شد. برای مطالعه خبر کامل و مطلع شدن از جزئیات لغو این ممنوعیت، کلیک کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

از اواخر دهه 80 شمسی، به دستور رئیس‌جمهور آن زمان، قانونی در کشورمان اجرا شد که براساس آن، پرواز مستقیم هواپیمایی‌های ایرانی به آنتالیا ممنوع بود؛ به این دلیل که در آن زمان، تصاویری غیراخلاقی از برخی مسافران ایرانی به آنتالیا در فضای آنلاین منتشر شده بود که وجهه کشور ما را زیر سؤال می‌برد. حتی تا مدت‌ها از آنتالیا نامی هم برده نمی‌شد و صرفاً از عبارت «سواحل مدیترانه» برای معرفی این شهر استفاده می‌کردند؛ اما این قانون به‌تازگی برداشته شده و پرواز مستقیم ایرلاین‌های ایرانی به آنتالیا امکان‌پذیر است.

پیش از این، مسافران ایرانی آنتالیا دو راه برای سفر به این شهر ساحلی ترکیه در پیش رو داشتند: یا از طریق شرکت‌های هواپیمایی ترکیه، مثل ترکیش ایرلاین، آنادولوجت و پگاسوس اقدام کنند تا بتوانند در خود شهر آنتالیا فرود بیایند یا با پروازهای ایرانی به فرودگاه شهر اسپارتا یا دنیزلی بروند و از آنجا از طریق ترانسفر زمینی و با طی کردن مسافتی 4 ساعته به آنتالیا برسند.

روش‌های بالا مشکلات زیادی برای ایرانیان به‌وجود می‌آورد؛ پرواز با هواپیمایی‌های ترکیه برای مسافران گران‌ تمام می‌شد و هزینه‌هایشان به دلایل غیرضروری افزایش پیدا می‌کرد. پرواز با هواپیمایی‌های ایرانی هم باعث می‌شد که در شهرهایی فرود بیایند که فاصله زیادی با آنتالیا داشت و ترانسفر زمینی تا آنتالیا و بالعکس، زمان و انرژی زیادی را در سفرشان هدر ‎می‌داد.

حالا دیگر از دردسرهای بالا در سفر به آنتالیا خبری نیست و مسافران ایرانی می‌توانند با هزینه‌ای کمتر، پرواز مستقیم به شهر آنتالیا را از طریق شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، تجربه کنند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt