خیابان معروف تایلند

18 خیابان معروف تایلند برای گشت و گذار و تفریح

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 مهر ، 1403

18 خیابان معروف تایلند برای گشت و گذار و تفریح

خیابان معروف تایلند | در این مقاله با 18 خیابان خوب در شهرهای تایلند آشنا می‌شوید و امکانات، ویژگی‌ها و نکات مهم آنها را یاد می‌گیرید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تایلند به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان، دارای تعداد زیادی خیابان معروف و جذاب است که هرکدام تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. از زندگی شبانه پرهیجان گرفته تا فرهنگ و غذاهای محلی، خیابان‌های این کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در این مقاله، به ۱۸خیابان معروف تایلند اشاره خواهیم کرد و علت اهمیت آنها را برخواهیم شمرد.

واکینگ استریت؛ خیابان ممنوعه تایلند در پاتایا (Pattaya Walking Street)

واکینگ استریت، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شبانه در پاتایا است که به دلیل زندگی شبانه پرجنب‌وجوش و نورهای نئونی‌اش شناخته می‌شود. این خیابان معروف تایلند به پیاده‌رو تبدیل شده و در آن، بارها، کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی وجود دارد. همچنین، این خیابان به‌عنوان مرکز تفریحات شبانه و سرگرمی‌های مختلف، از جمله نمایش‌های زنده و رقص‌های سنتی تایلندی شناخته می‌شود و از این رو، یکی از جاهای دیدنی تایلند نیز به شمار می‌رود.

خیابان واک استریت تایلند

خیابان واک استریت تایلند

خیابان ال کی مترو در پاتایا (LK Metro)

خیابان ال کی مترو یکی از مقاصد محبوب شبانه در پاتایا است که به خاطر بارها، کلوپ‌ها و رستوران‌های متنوعش شناخته می‌شود. این خیابان پاتایا تایلند نسبت به واکینگ استریت آرام‌تر و خلوت‌تر است و برای کسانی که می‌خواهند شلوغی کمتری را تجربه کنند مناسب است. در این خیابان، هتل‌ های تایلند همچون ال کی متروپل، هتل بورلی پاتایا و آوانی پاتایا ریزورت به چشم می‌خورد.

خیابان دیاموند پاتایا (Diamond) 

خیابان دیاموند یکی از معروف‌ترین و زیباترین خیابان‌های پاتایا است که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تفریحی این شهر شناخته می‌شود. این خیابان از حدود سال ۱۹۵۰ به‌عنوان بهترین مکان برای تفریحات شبانه شهرت داشت و بین دو خیابان واکینگ استریت و خیابان دوم قرار دارد. در این خیابان تایلند پاتایا، بیش از ۲۵ کافه و بار وجود دارد که انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را ارائه می‌دهند.

خیابان پاتونگ بیچ در پوکت تایلند (Patong Beach)

پاتونگ بیچ، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های ساحلی تایلند است که به خاطر زندگی شبانه‌اش شهرت دارد. این منطقه شامل بارها، رستوران‌ها و هتل‌های متنوعی است که می‌توانند لذت تفریح یا اقامت شما در شهر پوکت را دوچندان کنند. از جمله هتل‌هایی که در این خیابان معروف پوکت تایلند قرار دارند می‌توان به پاتونگ بیچ هتل، میلینیوم ریزورت پاتونگ و آماری پوکت اشاره کرد.

خیابان معروف پوکت تایلند

خیابان پاتونگ بیچ

خیابان نیم مرد در بانکوک تایلند (Nana Plaza)

نیم مرد یا نانا پلازا یکی از معروف‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین مناطق شبانه در بانکوک است که به‌عنوان یک مرکز تفریحی بزرگ و منطقه‌ای برای بزرگسالان شناخته می‌شود. این مکان به‌خاطر بارها، کلوپ‌های گُوگُو و سرگرمی‌های مختلفش شهرت دارد و به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی زندگی شبانه در تایلند محسوب می‌شود.

خیابان سونا؛ خیابان معروف تایلند در بانکوک (Soi Rambuttri)

خیابان سونا یا Soi Rambuttri یکی از خیابان های تایلند در منطقه Banglumphu بانکوک است که به خاطر فضای آرام و دلنشینش شهرت دارد. این خیابان معروف تایلند به شکل U طراحی شده و درختان بن‌سای سایه‌دار آن، فضایی دلنشین برای پیاده‌روی و استراحت فراهم می‌آورند.

خیابان یاووارت بانکوک تایلند (Yaowarat)

خیابان یاووارت که به‌عنوان چاینا تاون یا محله چینی‌های بانکوک نیز شناخته می‌شود، یکی از مناطق پرجنب‌وجوش و فرهنگی این شهر است. این خیابان در اواخر قرن هجدهم شکل گرفت و امروزه به خاطر تاریخ غنی، تنوع فرهنگی، غذاهای خیابانی لذیذ و بازارهای متنوعش شهرت دارد و مقصدی محبوب برای گردشگران تور تایلند و محلی‌ها به شمار می‌رود.

تایلند خیابان معروف

خیابان یاووارت بانکوک

خیابان پراتونام در بانکوک (Pratunam)

خیابان پراتونام یکی از مناطق مهم خرید در بانکوک است که به خاطر بازارها و مراکز خرید متنوعش شناخته می‌شود. این منطقه در نزدیکی بازار پراتونام و مراکز خرید مشهوری مانند پلاتینیوم مال و پانتیپ پلازا قرار دارد و به عنوان یکی از مقاصد اصلی خرید در بانکوک محسوب می‌شود.

خیابان بانکروا در بانکوک (Bangrak)

خیابان بانکروا یکی از جاهای دیدنی بانکوک تایلند و یکی از مناطق پرجنب‌وجوش و محبوب این شهر است که به خاطر تنوع رستوران‌ها، بارها و مراکز خرید شهرت دارد. این خیابان در نزدیکی رودخانه چائو پرایا واقع شده و گردشگران را با زندگی محلی و فرهنگ بومی مردم تایلند آشنا می‌کند.

خیابان سوخومویت بانکوک در تایلند (Sukhumvit)

خیابان سوخومویت یکی از طولانی‌ترین و مهم‌ترین خیابان‌های بانکوک است که به عنوان یک محور اصلی تجاری و مسکونی شناخته می‌شود. این خیابان معروف تایلند با ۴۹۰ متر طول از غرب بانکوک شروع شده و به سمت شرق امتداد می‌یابد و در طول مسیر خود، از مناطق مختلف شهر عبور می‌کند. برخی از مراکز خرید مهم این خیابان شامل ترمینال ۲۱، سیام پاراگون و امپوریوم می‌شوند.

خیابان سوخومویت خیابان معروف تایلند

خیابان سوخومویت

خیابان وونگ آمات بانکوک تایلند (Siam Square)

خیابان وونگ آمات یکی از مناطق اصلی خرید و سرگرمی در بانکوک محسوب می‌شود. Siam Square به خاطر تنوع فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها، مقصدی محبوب برای گردشگران و ساکنان محلی به شمار می‌رود. از جمله مراکز خرید مهم این خیابان می‌توان به سیام سنتر، ام بی کی سنتر و سنترال ورلد اشاره کرد.

خیابان تونگلا در بانکوک (Thonglor)

خیابان تونگلا یکی از خیایان‌های مد روز و پرطرفدار در بانکوک است که آوازه آن به خاطر رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تفریحی جذابش در سراسر بانکوک پیچیده است. این محله در منطقه سوخومویت واقع شده و یکی از محله‌های مرفه و لوکس بانکوک محسوب می‌شود.

خیابان سیلوم بانکوک در تایلند (Silom)

خیابان سیلوم، یکی از خیابان‌های اصلی در بانکوک است که به خاطر محله تجاری‌اش شهرت دارد. این محله، همراه با خیابان ساتون که در نزدیکی و موازی با آن قرار دارد، یکی از مناطق اصلی تجاری شهر محسوب می‌شود. مراکز خرید مهمی همچون مجتمع سیلوم، بازار شبانه پاتپونگ، فروشگاه ژاپنی دیامارو و مجتمع تجاری ریور سیتی در این خیابان معروف تایلند قرار دارند.

خیابان لامای که به عنوان لامای واکینگ استریت نیز شناخته می‌شود، یکی از مقاصد محبوب در جزیره ساموئی تایلند است. این خیابان به خاطر بازار شبانه‌اش، غذاهای خیابانی، و فضای زنده‌اش شهرت دارد و به مکانی ایدئال برای تفریح گردشگران تبدیل شده است.

خیابان های معروف تایلند

خیابان سیلوم بانکوک

خیابان خائوسان بانکوک (Khao San)

خیابان خائوسان، که به عنوان یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگری در بانکوک شناخته می‌شود، در منطقه Bang Lamphu واقع شده و حدود یک کیلومتر از گرند پالاس فاصله دارد. این خیابان به عنوان مرکز تجمع گردشگران و کوله‌گردها در تایلند شناخته می‌شود و به خاطر زندگی شبانه پرجنب‌وجوش، غذاهای خیابانی و فروشگاه‌های متنوع مشهور است.

خیابان دی تام در بانکوک (De Tham)

خیابان دی تام در منطقه بانگ لامپو بانکوک واقع شده و به‌عنوان مرکز تجمع گردشگران و کوله‌گردها در تایلند شهرت دارد. به‌علاوه شب‌ها، خیابان دی تام به یک مرکز تفریحی تبدیل می‌شود. بارها و کلوپ‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند و جو شاداب و پرانرژی‌ای را ایجاد می‌کنند که گردشگران از آن لذت خواهند برد.

خیابان بنگلا؛ خیابان معروف تایلند در پوکت (Bangla)

خیابان بنگلا، خیابان معروف پوکت تایلند است که در منطقه پاتونگ قرار دارد. این خیابان به عنوان مرکز زندگی شبانه پوکت شناخته می‌شود؛ چرا که در طول شب، عبور و مرور خودروها در این منطقه ممنوع است و با حضور پررنگ مردم این خیابان هر شب به یک مقصد پرجنب‌وجوش برای گردشگران تبدیل می‌شود.

خیابان بنگلا از خیابان های معروف تایلند

خیابان بنگلا

خیابان ای تری؛ یک خیابان معروف دیگر در بانکوک (Ekkamai)

خیابان ای تری یا Ekkamai یکی از مناطق مدرن و پرطرفدار در بانکوک است که به عنوان یکی از محله‌های لوکس و شیک این شهر شناخته می‌شود. ای تری به خاطر بارها و کلوپ‌های شبانه‌اش معروف است.

قدم زدن در خیابان های عجیب جهان

تایلند با تنوع فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی‌اش، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان تبدیل شده است. خیابان‌های معروف مانند واکینگ استریت در پاتایا، خیابان‌های شلوغ بانکوک و سواحل زیبای پوکت، هرکدام تجربه‌ای منحصربه‌فرد از زندگی شبانه و فرهنگ محلی مردم را به تصویر می‌کشد. شما هم می‌توانید با خواندن راهنمای سفر به تایلند و بهترین زمان سفر به تایلند، تصمیم‌تان را درباره سفر به این کشور نهایی کنید و سپس با مراجعه به صفحه تور تایلند قدم آخر برای رسیدن به این کشور را بردارید.

سؤالات متداول

1- خیابان معروف پاتایا تایلند کجاست؟ 

یکی از معروف ترین خیابان های پاتایا، واکینگ استریت است که در بخش جنوبی ساحل پاتایا قرار دارد.

2- خیابان معروف تایلند برای خرید کجاست؟

خیابان معروف تایلند برای خرید، خیابان سوخومویت (Sukhumvit) و همچنین منطقه سیام (Siam) در بانکوک است. این مناطق به خاطر مراکز خرید متنوع و برندهای معروف خود شهرت دارند.


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt