شهر کازان میزبان جام جهانی فوتبال 2018 روسیه

شهر کازان میزبان جام جهانی فوتبال 2018 روسیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 اردیبهشت ، 1397

شهر کازان میزبان جام جهانی فوتبال 2018 روسیه

شهر کازان (قازان) در سال های اخیر به یکی از اصلی ترین شهرهای ورزشی کشور روسیه تبدیل شده است. از سال 2011 دراین شهر مسابقات بزرگ ورزشی بسیاری برگزار شدها است و اکنون میزبان جام جهانی 2018 روسیه است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهر کازان (قازان) در سال های اخیر به یکی از اصلی ترین شهرهای ورزشی کشور روسیه تبدیل شده است. از سال 2011 در شهر کازان (قازان) مسابقات بزرگ ورزشی بسیاری برگزار شدها است: مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان، مسابقات تابستانه یونیورسیاد، مسابقات  شمشیربازی قهرمانی جهان و جام جهانی شنا.استادیوم مدرن Kazan Arena در شهر کازان (قازان) از میزبانان جام کنفدراسیون 2017 بوده و اکنون در حال آماده سازی برای میزبانی از جام جهانی 2018 روسیه است.

در مسابقات جام کنفدراسیون 2017 در شهر کازان (قازان) مسابقات گروهی و یک مسابقه نیمه نهایی برگزار شد. در جام جهانی فوتبال 2018 روسیه مسابقات گروهی، مسابقات یک هشتم نهایی و یک چهارم برپا خواهد شد. 

به جرات می توان گفت کازان (قازان) سومین پایتخت کشور روسیه بعد از مسکو و سنت پترزبورگ است. این شهر به دلیل داشتن بناهای تاریخی و معماری خیره کننده این میراث و ترکیب دو فرهنگ ارتدوکس و اسلامی به شهر قازان رنگی متفاوت بخشیده است.

حمل و نقل کازان

به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی شهر قازان دسترسی به این شهر از شهر ولژسکی و مسکو بسیار راحت می باشد. خطوط راه آهن به خوبی در شهر قازان توسعه داده شده است و این امکان وجود دارد که به وسیله قطار از شهر قازان به شهرهای نیژنی نووگورود و سارانسک (حدود 9 ساعت) و سنتپترزبورگ (حدود 20 ساعت) زمان خواهد برد. روزانه حدود 10 قطار از قازان به مسکو می روند و 11 الی 13 ساعت این سفر زمان خواهد برد.

فرودگاه قازان در 26 کیلومتری این شهر قرار گرفته است. در سال 2005 ساختمان قدیمی ترمینال هوایی بازسازی شد و یک ترمینال جدید هم ساخته شد. امروزه فرودگاه قازان یکی از مدرن ترین فرودگاه های منطقه می باشد و این امکان وجود دارد که از فرودگاه با تاکسی، قطار سریع السیر aeroexpress و خط 97 اتوبوس به شهر بروید. درحال حاضر فرودگاه قازان شانزدهمین فرودگاه روسیه بر اساس ترافیک جمعیت می باشد و مسافران می توانند از قازان به سایر شهرهای میزبان جام جهانی 2018 پرواز کنند.

ترمینال  فرودگاه کازان-الفبای سفر

حمل و نقل عمومی قازان شامل اتوس، تراموا و اتوبوس های برقی می باشد. پایتخت تاتارستان دارای جوان ترین خطوط مترو روسیه است که در سال 2005 بازگشایی شد  و در ابتدا دارای پنج ایستگاه بود ولی امروزه شامل 10 ایستگاه می باشد و سه خط دیگر در حال احداث می باشند.برای رسیدن به استادیوم قازان می توانید به وسیله تاکسی و یا اتوبوس که دو ایستگاه در نزدیکی استادیوم دارد استفاده کنید.

جاذبه ها

منحصر به فرد بودن این شهر در چند ملیتی و در صلح بودن دو دین متفاوت ارتدوکسی و اسلامی در کنار یکدیگر است همچنین در این شهر جاذبه های بسیاری از دنیای تاتارها و روسیه قرار دارد. در این مقاله به برخی از این جاذبه ها اشاره می کنیم.

کرملین قازان

کرملین قازان اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر قازان می باشد.در منطقه ای که کرملین قازان قرارگرفته جاذه ی دیگری مثل مسجد Qol Sharif و کلیسای جامع Annunciation قرار دارند.


کازان،روسیه-الفبای سفر

محل زندگی قدیمی تاتارها

یکی از ویژگی های برجسته شهر کازان محل زندگی قدیمی تاتارها است که تا کنون به خوبی حفظ شده است.در این محل خبری از ساختمان های بلند و آسمان خراش ها نیست و عمده معماری پیچیده ی این قسمت بیش از 300 سال پیش ساخته شده است.

محل زندگی قدیمی تاتارها-الفبای سفر

پیاده راه پترزبورگ کایا

پیاده راه پترزبورگ کایا در مرکز شهر قازان قرار گرفته است.ساختمانهای اطراف این خیابان به تازگی و  به سبک معماری مرکز سنت پترزبورگ ساخته شده اند، درواقع این خیابان یک هدیه از فرمانداری شهر سنت پترزبورگ به مناسبت هزارمین سالگرد قازان داده شده است.


خیابان پترزبورگ ، کازان-الفبای سفر

پیاده راه Baumanskaya

پیاده راه Baumanskaya در مرکز شهر قازان قرار گرفته است . معماری این پیاده راه بسیار شبیه به پیاده راه Old Arbat شهر مسکو است.


نمایی پیاده راه Baumanskaya

شهر قازان دارای آب وهوای معتدل قاره ای است.آب و هوای شهر قازان در ماه های June-July گرم و خشک و متوسط دما بین 20-23 درجه سانتیگراد است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt