هزینه های سفر به مالزی

هزینه سفر به مالزی چقدر است؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 خرداد ، 1403

هزینه سفر به مالزی | اقامت + تفریحات + غذا

برای اطلاع از هزینه سفر به مالزی، هزینه اقامت، حمل و نقل، تفریحات، جاهای دیدنی، غذا، مکالمه و اینترنت و خرید در مالزی کلیک کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا، همواره پر از شگفتی و تنوع است؛ به ویژه اگر مقصدتان مالزی باشد. مالزی یکی از کشورهای مدرن، دارای ثبات سیاسی و نفوذ اقتصادی بالا در منطقه و محبوب از لحاظ گردشگری محسوب می‌شود. این کشور با تنوع زیستی خارق‌العاده، جنگل‌های همیشه سبز گرمسیری، بارندگی‌های فراوان، تنوع قومی و نژادی گسترده و جاهای دیدنی خیره‌کننده، یکی از کشورهایی است که صنعت گردشگری در آنها رونق دارد. اگر شما هم برای دیدن این زیبایی‌ها قصد سفر به مالزی را دارید، بد نیست درباره هزینه سفر به مالزی نیز اطلاعاتی داشته باشید. برای اینکه با هزینه‌ها در مالزی بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

واحد پول مالزی چیست؟

در گام اول برای کسب اطلاعات درباره هزینه سفر به کشور مالزی باید درباره واحد پول این کشور و ارزش آن در برابر دلار صحبت کنیم. واحد پول مالزی رینگیت (Ringgit) است که کد ایزوی MYR 4217 به آن اختصاص دارد و با نماد RM نشان داده می‌شود. هر رینگیت معادل ۱۰۰ سن (sen) است.

درباره ارزش رینگیت در برابر دلار نیز باید بگوییم که هر ۱ دلار آمریکا معادل ۴.۶۷ رینگیت است. هر یک رینگیت نیز در زمان نگارش این مطلب (خرداد ۱۴۰۳) ارزشی معادل تقریباً ۹ هزار تومان دارد.

رینگیت واحد پول مالزی

عکسی از رینگیت واحد پول مالزی

هزینه ویزای مالزی چقدر است؟

یکی از نکاتی که باعث می‌شود سفر به مالزی برای ما ایرانیان راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر باشد، به بحث ویزای این کشور برمی‌گردد. ایرانیان برای سفر به مالزی نیازی به اخذ ویزا ندارند و می‌توانند تا دو هفته بدون نیاز به ویزا در این کشور اقامت داشته باشند. تنها کاری که مسافران مالزی باید انجام بدهند این است که گذرنامه (با حداقل ۷ ماه اعتبار) به همراه کارت شناسایی و بلیط هواپیمای خود را در فرودگاه ارائه دهند و سپس، افسر مربوطه، مهر ورود ۱۴ روزه را در پاسپورت مسافران ثبت می‌کند.

افرادی که قصد دارند بیش از ۱۴ روز در مالزی بمانند باید نسبت به دریافت ویزای توریستی مالزی یا ویزای سوشیال مالزی اقدام کنند. ویزای توریستی مالزی به صورت یک بار ورود صادر می‌شود و تا زمان سفرتان ۳ ماه اعتبار دارد. با این ویزا می‌توانید ۲ ماه در مالزی اقامت کنید. ویزای سوشیال مالزی نیز یک ویزای یک‌بار ورود با مدت مجاز اقامت ۲ ماهه است و برای گردشگران، دانشجویان و دانش‌آموزانی که برای ثبت نام در مؤسسه آموزشی و اخذ ویزای تحصیلی وارد مالزی می‌شوند و... صادر می‌شود. هزینه ویزای سوشیال و ویزای توریستی عادی مالزی ۴۵۰ رینگیت است.

هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر به مالزی

عوارض خروج از کشور، درواقع مالیاتی است که همه مسافران قبل از خروج از کشور باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. هزینه عوارض خروج از کشور در هر سال متفاوت است و در سفر اول، دوم و سوم به بعد نیز مقدار آن افزایش پیدا می‌کند. هزینه عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

  • هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر اول: ۵۲۰ هزار تومان
  • هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر دوم: ۷۸۰ هزار تومان
  • هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر سوم و پس از آن: ۱.۰۴۰.۰۰۰ تومان (یک میلیون و چهل هزار تومان)

هزینه سفر به مالزی با هواپیما چقدر است؟

طبیعتاً راحت‌ترین راه سفر به مالزی، سفر هوایی به این کشور است. هزینه سفر به مالزی با هواپیما به موارد مختلفی بستگی دارد و در تعیین هزینه بلیط مالزی عوامل زیر نقش دارند:

  • شهر مقصد: هزینه بلیط مالزی بسته به اینکه کدام شهر یا فرودگاه مالزی را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید، متفاوت خواهد بود. معمولاً پروازهای مالزی، از تهران به مقصد کوالالامپور، پایتخت مالزی صورت می‌گیرد؛ اما شما می‌توانید شهرهای دیگر مالزی مانند لنکاوی، پنانگ یا کوتا بالینکو را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید که همین امر نیز باعث تفاوت در هزینه بلیط می‌شود.
  • زمان سفر: سفر در زمان‌هایی که به عنوان فصول پر گردشگر و شلوغ شناخته می‌شود، معمولاً باعث می‌شود هزینه بیشتری برای بلیط هواپیما پرداخت کنید.
  • نوع صندلی هواپیما: کلاس صندلی، از جمله بیزینس کلاس، فرست کلاس یا اکونومی در قیمت نهایی بلیط نقش مهمی دارد.
  • ایرلاین مجری پرواز: پروازهای مالزی با ایرلاین‌های خارجی مانند ترکیش ایرلاین، ایر عربیا، امارات و ایرلاین‌های داخلی مانند ماهان، آسمان و ایران ایر انجام می‌شود. طبیعتاً هزینه بلیط مالزی با پرواز ایرلاین‌های داخلی ارزان‌تر است.

هزینه سفر به مالزی با هواپیما چقدر است

سفر به مالزی با هواپیما

هزینه سفر زمینی به مالزی چقدر است؟

اگر می‌دانید مالزی کجاست، قطعا متوجه فاصله نسبتا زیاد بین ایران و مالزی شده‌اید؛ چیزی حدود ۱۷ هزار کیلومتر! پیمودن چنین مسیری بیش از ۱۹۰ ساعت به طول می‌انجامد و از این رو کمتر کسی به فکر سفر زمینی به مالزی می‌افتد. اگر به دنبال ماجراجویی و گشت و گذار در کشورهای مختلفی که در مسیر قرار دارند هستید؛ می‌توانید به سفر زمینی فکر کنید. با این حال، فراموش نکنید که سفر زمینی به مالزی با در نظر گرفتن هزینه‌های اقامت در مسیر، هزینه حمل و نقل، هزینه سوخت و عوامل متعدد دیگر، احتمالاً از هزینه سفر هوایی بسیار بیشتر خواهد شد.

هزینه سفر به مالزی با تور

یکی از بهترین راه‌های سفر به مالزی که سفری خاطرانگیز را برایتان به ارمغان می‌آورد، سفر با تور است. قیمت تور مالزی به عوامل مختلفی مانند تعداد روزهای تور، مقاصد تفریحی انتخاب‌شده در کشور مالزی، نوع هتلی که انتخاب می‌کنید، بلیط هواپیما، زمان سفر و مواردی از این دست بستگی دارد. نکته مهمی که درباره سفر با تور باید به آن توجه کنید این است که همراه شدن با تور، می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد؛ چرا که مجبور نیستید هزینه‌های مختلف را به صورت جداگانه پرداخت کنید و با یک بار هزینه کردن، همه هزینه‌ها پوشش داده می‌شود.

هزینه سفر به مالزی بدون تور

سفر بدون تور به مالزی یکی دیگر از راه‌های رسیدن به سرزمین جذاب مالایی‌هاست. سفر بدون تور دست شما را در انتخاب هتل، بلیط هواپیما، تعداد روزهای سفر و... باز می‌گذارد؛ اما از سوی دیگر، همه مسئولیت‌ها برعهده خودتان است و ممکن است در طول سفر مجبور به پرداخت هزینه‌های متعدد و گزاف شوید. هزینه سفر به مالزی به صورت شخصی و بدون تور نیز به نوع محل اقامتی که انتخاب می‌کنید، هزینه بلیط هواپیما، مخارج مربوط به خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل در مالزی و جابجایی بین شهرهای مختلف و... بستگی دارد.

هزینه اقامت در مالزی

یکی از مهم‌ترین عواملی که در تعیین هزینه سفر به کشور مالزی نقش دارد، نوع محل اقامت است. در کشور مالزی، شما طیف متنوعی از هتل‌ها یا هاستل‌ها را می‌توانید برای اقامت خود انتخاب کنید. بازه قیمتی هتل‌ها و هاستل‌های مالزی براساس تجربه مسافران را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:

  • میانگین هزینه یک شب اقامت در یک اتاق عمومی در هاستل خوب: ۹ دلار
  • میانگین هزینه یک شب اقامت در یک اتاق خصوصی در هاستل یا مهمان‌خانه: ۱۱ دلار
  • میانگین هزینه یک شب اقامت در هتل در مالزی: ۲۹ دلار
  • میانگین هزینه یک شب اقامت در هتل‌های اقتصادی: ۱۴ دلار
  • میانگین هزینه یک شب اقامت در هتل‌های لاکچری: ۶۹ دلار
  • میانگین هزینه یک شب اقامت در هتل‌های متوسط: ۲۹ دلار

هزینه حمل و نقل در مالزی

یکی دیگر از مواردی که در تعیین هزینه سفر به مالزی نقش دارد، هزینه حمل و نقل در مالزی است. در مالزی برای جابجایی بین شهرهای مختلف می‌توانید از اتوبوس بین شهری، راه‌آهن و کشتی استفاده کنید که هزینه هر یک براساس مسافت طی شده متفاوت خواهد بود.

تاکسی‌ در مالزی نسبت به بقیه گزینه‌های حمل و نقل عمومی گران‌تر است و قیمت آن از ۳ رینگت شروع می‌شود و به ازای هر ۲۰۰ متر، ۰.۲۵ رینگیت به مبلغ پایه افزوده می‌شود. هزینه استفاده از اتوبوس‌های شهری مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و تقریباً از همه گزینه‌های دیگر ارزان‌تر است و از ۱.۵ رینگت شروع می‌شود.

اگر بخواهید از متروی شهر کوالالامپور استفاده کنید، یک بلیط یک طرفه بسته به مقصد شما ۲ تا ۶ رینگیت هزینه خواهد داشت. به صورت کلی، بر اساس تجارب مسافران و گردشگران در مالزی، به‌طور متوسط روزانه باید ۱۲ دلار معادل ۵۶ رینگیت را برای حمل و نقل عمومی کنار بگذارید.

هزینه تفریحات مالزی چقدر است؟

در کشور مالزی با توجه به وجود سواحل و نزدیکی به دریا و همچنین تنوع فرهنگی، می‌تواند تفریحات مختلفی را تجربه کنید. برخی از تفریحات جذاب مالزی به همراه هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، عبارتند از:

  • هزینه پاراسیلینگ در لنکاوی: ۴۴ دلار (۲۱۰ رینگیت)
  • هزینه تور دوچرخه‌سواری در پنانگ: ۳۱ دلار (۱۴۵ رینگیت)
  • هزینه تور سه‌چرخه سواری (تریشاوا): ۶ دلار (۳۰ رینگیت)
  • هزینه تور رودخانه در ملاکا: ۶ دلار (۳۰ رینگیت)
  • هزینه غواصی: از ۵۳ دلار (۲۵۰ رینگیت)

عکسی از دوچرخه‌سواری در مالزی

هزینه بازدید از جاهای دیدنی مالزی

جاذبه‎های گردشگری مالزی، از زیباترین و خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری هستند که می‌توانید بازدید از آنها را تجربه کنید. در مالزی، شما می‌توانید طیف وسیعی از جاهای دیدنی، از مساجد مسلمانان گرفته تا معابد بودایی‌ها، موزه‌ها و گالری‌های مختلف و جاذبه‌های تاریخی مختلف را به تماشا بنشینید. به‌طور کلی، هزینه بازدید از این جاهای دیدنی مالزی را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:

  • هزینه معابد و مکان‌های مقدس: ۱۰ تا ۲۰ رینگیت (۲ تا ۵ دلار)
  • هزینه بازدید از موزه‌ها و گالری‌ها: ۳۰ تا ۵۰ رینگیت (۷ تا ۱۲ دلار)
  • هزینه بازدید از پارک‌ها و پارک‌های موضوعی: ۵۰ تا ۱۰۰ رینگیت (۱۲ تا ۲۴ دلار)
  • تورهای تفریحی و گشت‌های مختلف: ۱۰۰ تا ۱۵۰ رینگیت (۲۴ تا ۳۶ دلار)

هزینه غذا در مالزی چقدر است؟

همانند بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا، تنوع غذایی چشمگیری در مالزی وجود دارد. در این کشور، شما می‌توانید انواع غذاها، از غذاهای حلال گرفته تا انواع غذاهای چینی، هندی، دریایی و... را امتحان کنید. برای تخمین هزینه خورد و خوراک در مالزی، موارد زیر کمکتان می‌کند:

  • هزینه غذاهای خیابانی یا فست فود: ۵ تا ۱۰ رینگیت (۱ تا ۲ دلار)
  • رستوران‌های محلی: ۱۰ تا ۲۰ رینگیت (۲ تا ۵ دلار)
  • رستوران‌های میان‌رده: ۳۰ تا ۵۰ رینگیت (۷ تا ۱۲ دلار)
  • رستوران‌های لاکچری: بیش از ۱۰۰ رینگت (۲۴ دلار به بالا)

هزینه غذا در سفر به مالزی

تصویری از غذا در مالزی

هزینه مکالمه و اینترنت در مالزی

یکی از مواردی که شاید کمتر در برآورد هزینه سفر به مالزی به چشم بیاید، هزینه خرید سیم‌کارت برای مکالمه و اینترنت در مالزی است. خرید سیم‌کارت از شرکت‌های محلی، هزینه چندانی ندارد؛ اما قیمت نهایی به نوع بسته و حجم اینترنت و مدت زمان اعتبار آن بستگی دارد. برای مثال، یک بسته اینترنت ۳۰ روزه با حجم ۱۰ گیگ از شرکت Digi، ۳۵ رینگیت (۸ دلار) و همین بسته از شرکت Maxis ۴۸ رینگیت (۱۱ دلار) هزینه دارد.

هزینه خرید در مالزی چقدر است؟

یکی از بخش‌های مهم و لذت‌بخش هر سفری، خرید کردن یا سوغاتی خریدن است. در مالزی، به‌ویژه در کوالالامپور، مراکز خرید مختلف با بازه‌های قیمتی متفاوتی را می‌توانید پیدا کنید که همه احتیاجات شما را برآورده می‌کند. برخی از کالاهایی که می‌توانید به عنوان سوغاتی خریداری کنید عبارتند از:

  • پیراهن‌های سنتی باتیک: از ۱۰ دلار تا ۵۰ دلار
  • دستبند نقره با سنگ‌های قیمتی مالزی: ۳۰ تا ۱۰۰ دلار
  • ماسک سنتی از قبایل بومی مالزی: ۲۰ دلار

هزینه خرید در مالزی چقدر است

تصویری از پیراهن‌های سنتی باتیک

هزینه سفر لاکچری به مالزی

اگر از بابت هزینه سفر به مالزی نگرانی ندارید و می‌توانید دست و دلبازانه پول خرج کنید، می‌توانید یک سفر لاکچری به مالزی داشته باشید. در این سفر، هزینه‌های روزانه شما به شرح زیر خواهد بود:

  • ۵۵ دلار (۲۵۷ رینگیت) برای وعده‌های غذایی
  • ۳۸ دلار (۱۷۷ رینگیت) برای حمل و نقل عمومی
  • ۲۸۵ دلار (۱۳۴۰ رینگیت) برای هتل

به این ترتیب، شما باید هزینه روزانه حدود ۲۶۰ دلار (۱۲۲۳ رینگیت) و هزینه ۳۶۰۰ دلاری (۱۷۱۲۰ رینگیت) را برای یک هفته اقامت در مالزی در نظر بگیرید.

هزینه سفر اقتصادی به مالزی

یک سفر مقرون به صرفه به مالزی، با استفاده از هتل‌ها و رستوران‌های اقتصادی، امکان‌پذیر خواهد بود. در یک سفر کاملاً اقتصادی، میانگین هزینه روزانه شما ۲۹ دلار (۱۳۸ رینگیت) است. بر اساس تجربه مسافران، هزینه هر وعده غذای اقتصادی ۷ دلار (۳۵ رینگیت)، هزینه حمل و نقل عمومی ۴ دلار (۲۰ رینگیت) و هزینه اقامت ۳۰ دلار (۱۴۴ رینگیت) خواهد بود. البته فراموش نکنید که به این ارقام، هزینه بازدید از مکان‌های دیدنی را نیز باید اضافه کنید.

هزینه سفر کاری به مالزی

اگر برای سفر کاری عازم مالزی هستید، می‌توانید با انتخاب‌های هوشمندانه، یک سفر متوسط و میان‌رده را تجربه کنید. اگر به سراغ خدمات متوسط و میان‌رده بروید، باید به‌طور میانگین، ۸۳ دلار (۳۹۰ رینگیت) را به ازای هر روز در نظر بگیرید. در این حالت، هزینه هر وعده غذای میان‌رده ۱۸ دلار (۸۷ رینگیت)، هزینه حمل و نقل عمومی ۱۲ دلار (۵۶ رینگیت) و هزینه اقامت ۸۸ دلار (۴۱۵ رینگیت) خواهد بود.

برای سفر به سرزمین مالایی ها باید چقدر هزینه کنیم؟

اگر شما شیفته جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی کشورهای جنوب شرق آسیا هستید، مالزی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای سفر انتخاب کنید. در این مقاله سعی کردیم با نگاهی همه‌جانبه، شما را با هزینه‌های ضروری سفر به مالزی آشنا کنیم. اگر بخواهیم در یک جمله، همه آنچه درباره هزینه سفر به مالزی گفته شد را خلاصه کنیم، باید بگوییم شما در یک سفر لاکچری، میان‌رده و اقتصادی به مالزی، باید هزینه روزانه ۲۶۰ دلار، ۸۳ دلار و ۲۹ دلار را در نظر بگیرید. یکی از راه‌هایی که در مدیریت هزینه‌های سفر به مالزی به شما کمک می‌کند، همراه شدن با تور مالزی است که با معقول‌ترین هزینه، بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را برای شما تدارک دیده است. پس دیگر منتظر چه هستید؟ برای کشف سرزمین مالایی‌ها تردید نکنید!

سؤالات متداول

1. برای سفر به مالزی چقدر پول ببریم؟

هزینه سفر به مالزی باتوجه به سبک سفر شما متفاوت خواهد بود. اگر به دنبال یک سفر اقتصادی و ارزان‌قیمت هستید، برای یک سفر یک هفته‌ای باید حدود ۴۰۰ دلار را در نظر بگیرید.

2. ارزانترین تور مالزی چقدر هزینه خواهد داشت؟

قیمت تور مالزی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از میان آنها می‌توان به تعداد روزهای تور، زمان برگزاری تور، بلیط هواپیما، خدمات ارائه شده، هتل‌های محل اقامت، گشت‌های شهری و مکان‌هایی که از آنها بازدید می‌کنید اشاره کرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt