7 سنت قدیمی و جالب ترکیه

7 سنت قدیمی و جالب ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 دی ، 1401

7 سنت قدیمی و جالب ترکیه

ترکیه سنت های جالب دارد که برخی از آنها مشابه ایران و برخی دیگر شاید در هیج جای دیگری در دنیا نباشد. چه از نظر مذهبی چه از لحاظ فرهنگی، همراه با الفبای سفر با برخی از سنت های جالب در ترکیه آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ترکیه سنت های جالب دارد که برخی از آنها مشابه ایران و برخی دیگر شاید در هیج جای دیگری در دنیا نباشد. چه از نظر مذهبی چه از لحاظ فرهنگی، همراه با الفبای سفر با برخی از سنت های جالب در ترکیه آشنا شوید.

 چشم نظر و رفع انرژی منفی

یکی از محبوب ترین سوغاتی های ترکیه، چشم نظر است که این چشمان آبی از شیشه ساخته شده است و به معنی خنثی کردن انرژی منفی از چشمان کسی است که به شما حسادت می کنند. بر اساس خرافات، چشمای شرور آبی رنگ هستند و از خود انرژی منفی منتشر می کنند که این چشم نظرهای  شیشه ای این انرژیهای منفی را از بین می برد.
طبق سنت، این چشم نظرها برای نوزادان  تازه متولد شده استفاده می شود و همچنین در خانه ها و محل کسب و کارها برای محافظت در برابر انرژی منفی در بالای درب قرار می گیرند، در سفر با تور لحظه آخری استانبول این چشم نظرها را می توانید به عنوان سوغات تهیه کنید.

چشم نظر سوغات ترکیه-الفبای سفر

پذیرای با چای ترکی

چای ترکی فقط یک نوشیدنی قرمز پر رنگ نیست که در استکان شیشه ای ریخته و سرو می شود، بلکه یک سنت قدیمی برای پذیرای از میهمان است. شما به هر شهری از ترکیه که سفر کنید مانند تور لحظه آخری آنتالیا، چه در خانه آن شخص چه در مغازه و یا  حتی آرایشگاه و هر جای دیگر میهمان باشید، طبق سنت از شما با یک فنجان چای که نشانه خوش آمد گویی هست پذیرای می کنند که همون طور که می دانید این سنت در ایران نیز مانند ترکیه بسیار رایج است.

چای ترکی-الفبای سفر

مسابقات کشتی روغنی

ورزش کشتی روغنی یکی از ورزشهای سنتی ترکیه است که ریشه آن به دوران تمدن باستانی در بین النهرین بر می گردد. این ورزش کشتی روغنی معروف از سال 1362 میلادی در شهر ادرنه Edirne برگزار می شود که کشتی گیران بر روی خود روغن ریخته و رقابت را آغاز می کنند و  تا زمانی که بازنده اعلام شود این رقابت ادامه دارد. مسابقات کشتی روغنی می تواند تا 40 دقیقه ادامه پیدا کند که این ورزش نیز تا حدی عجیب و غریب و جذاب است.

مسابقات کشتی روغنی ترکیه-الفبای سفر

صدای بوق ممتتد خودرو

مردم ترکیه زمانی که در ترافیک هستند به آرام و قرار نداشتن و بی حوصلگی در ترافیک شهرت دارند به هر حال اگر در سفر به ترکیه با تور ارزان کوش آدسی، در ترافیک صدای بوق ممتد خودرو شنیدید منتظر یک رویداد سنتی باشد که به طور مثال یک مراسم عروسی در حال برگزاری است و یا یک نفر به خدمت سربازی می رود.

قربانی کردن گوسفند

 در کشور ترکیه نیز که مردم مسلمان زیادی دارد در پایان ماه مبارک رمضان، گوسفند را قربانی می کنند و گوشت را به فقرا اهدا می کنند. این سنت در ترکیه محبوبیت زیادی دارد، علاوه بر این قربانی کردن حیوان در موارد دیگری نیز کاربرد دارد از جمله در مراسم های ازدواج دختران و یا برای فردی که شغل جدیدی پیدا کرده نیز این قربانی انجام می شود.

جشن ختنه سوران پسران

ختنه شدن یک رویداد برجسته در زندگی هر پسری در ترکیه است، زیرا این نشان دهنده بزرگ شدن و به مردانگی رسیدن است. طبق سنت، پسران که باید ختنه شوند، لباس های بسیار پر زرق و برق  پوشیده و یک مراسمی را که با یک تولد بزرگ قابل مقایسه است جشن می گیرند.

جشن ختنه سوران پسران ترکیه-الفبای سفر

مراسم حنابندان

این سنت کشور ترکیه نیز مانند ایران برگزار می شود. مراسم حنا بندان که قبل از مراسم ازدواج برگزار می شود که در ترکیه در مقابل میهمانان زن خانواده و اقوام بر روی دست عروس بر اساس سنت حنا می گذارند. این حنا سنبل خون و آغاز زندگی جدید مشترک می باشد.

مراسم حنابندان ترکیه-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt