در اطراف ازمیر چه جاهای دیدنی وجود دارد؟

در اطراف ازمیر چه جاهای دیدنی وجود دارد؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 خرداد ، 1403

در اطراف ازمیر چه جاهای دیدنی وجود دارد؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با توجه به موقعیت جغرافیایی ازمیر و قرار گیری در کنار دریای اژه، ازمیر تبدیل به مقصد گردشگری محبوبی با مناظر زیبا و بناهای تاریخی شده است. همراه با الفبای سفر از بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه که در اطراف ازمیر قرار دارد مطلع شوید.

زیبایی های شهر چشمه Çeşme 

شهر چشمه Çeşme یکی از شهرهای استان ازمیر است که در ۹۳ کیلومتری غرب ازمیر قرار دارد. به دلیل چشمه های معدنی کوچک و بزرگ این شهر، نام چشمه بر روی آن نهاده شده است.شهر توریستی محبوبی که با وجود سواحل و بارها و رستورانهای مختلف در میان جوانان و گردشگران طرفداران زیادی دارد، به خصوص جشنواره بین المللی موسیقی که در این محل برگزار می شود. شهری با خانه های زیبا و خیابانهای باریک و چشم اندازهای بی نظیر و آثار کهنی مانند قلعه چشمه که متعلق به قرن 14 بوده، مجسمه های متعلق به دوره Arkaik و بهترین محل برای موج سواری، از جمله شهرهایی است که حتما باید از آن بازدید کنید.

شهر چشمه، ازمیر-الفبای سفر

سکوت و آرامش در آلاچاتی Alaçati

آلاچاتی واقع در ۷۲ کیلومتری غرب ازمیر، یکی از جاهایی است که می توانید در آنجا حس آرامش را تجربه کنید.خانه های قدیمی قرون وسطایی، خیابانهای سنگ فرش شده، نوشیدن یک فنجای قهوه یا چای در کافه های چوبی و سنگی و مغازه های سمساری قدیمی بخشی از دیدنی های این شهر است که در تور گردشگری ازمیر می توانید از آن لذت ببرید. بیش از 70 هتل و مسافر خانه سنتی در این شهر وجود دارد که می توانید برای اقامت یکی از آنها را انتخاب کنید.آلاچاتی همچنین بهشتی برای علاقه مندان به موج سواری است.

آلاچاتی، ازمیر-الفبای سفر

بهترین سفر را در ترکیه داشته باشید

روستای دیدنی شیرینچه Şirince

شیرینچه Şirince روستای تماشایی است که در دل کشور ترکیه و در جنوب غربی ازمیر پنهان شده است. شیرینچه روستای یونانی نشین با خانه های تاریخی یونانی، خیابان های سنگ فرش و باریک و مردمی خونگرم و میهمان نواز است. حتی شیرینی های خانگی مردم این روستا و صنایع دستی مانند انواع قلاب بافی مثل براق دوزی و جوراب های پشمی و گل دوزی از شهرت زیادی بر خوردار است.کلیسای متروکه ارتودکس، خانه مریم مقدس، کلیسای St. John نیز از جمله بناهای تاریخی این روستا هستند.

 سعی کنید در هتل Nişanyan، برای خود اتاقی رزرو کنید. صاحب این هتل زمانی که در دهه 90 این روستا را کشف کرده بود، خانه های قدیمی این روستا را بازسازی کرد.غذاهایی که در این هتل طبخ می شوند از مواد اولیه محلی بوده که طعم فوق العاده ای دارند. در روستای شیرینچه می توانید تجربیات عالی در سفر با تور ازمیر داشته باشید.

شیرینچه، ازمیر-الفبای سفر

شهر باستانی پرگامون Pergamon

 شهر باستانی پرگامون Pergamon با تاریخ پربار خود، در ۱۷۱ کیلومتری شمال ازمیر قرار دارد. شهر باستانی یونانی که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند. یکی از مناطق دیدنی این ناحیه تپه های زیبایی است که در اطراف این شهر قرار دارد.در این شهر دیدنی ازمیر حتما سری به موزه باستان شناسی بزنید و همچنین از خرابه های کتابخانه پرگامون که زمانی یک کتاب خانه باشکوه بوده و بعد از اسکندریه دومین کتابخانه بزرگ جهان یونان باستان محسوب می شده نیز دیدن کنید.

پرگامون-ازمیر-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt