رشد 7 درصدی گردشگری جهانی

رشد 7 درصدی گردشگری جهانی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 تیر ، 1403

رشد 7 درصدی گردشگری جهانی

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در سال ۲۰۱۷، گردشگری جهانی رشد ۷ داشته و تعداد گردشگران جهانی به یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون نفر رسید. برای اطلاع از جزییات این خبر، الفبای سفر را همراهی کنید.

هند، میزبان روز جهانی گردشگری 2019

با اینکه فرانسه در میزبانی گردشگری جهانی در صدر قرار دارد، ولی هند میزبان روز جهانی گردشگری در سال 2019 شد.طبق گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس اعلام کرد، در سال ۲۰۱۷، گردشگری جهانی رشدی ۷ داشته و تعداد گردشگران جهانی به یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون نفر رسید که پس از بحران جهانی سال ۲۰۰۹، به بالاترین رقم رسیده است. از دیدگاه درآمدی، درآمد گردشگری ۵ درصد رشد داشته و رقم آن به ۱.۳۴۰ تریلیون دلار آمریکا رسید.

بر اساس گزارش ۲۰۱۸ سازمان جهانی توریسم (UNWTO)، چهار منطقه به رده‌بندی ۱۰ کشور برتر در سال ۲۰۱۷ راه‌ پیدا کردند. در حال حاضر دو فهرست منتشر شده که شامل ۱۰ کشور برتر از نظر دریافت گردشگر بین‌المللی و از نظر درآمد حاصل از توریسم می باشد که در این بین، از ۱۰ کشور، هفت کشور در هر دو فهرست قرار دارند.

جایگاه نخست ورود گردشگر خارجی به فرانسه اختصاص یافت، اسپانیا نیز از جایگاه سوم به جایگاه دوم از نظر ورود گردشگر و درآمد حاصل از توریست ارتقا پیدا کرد و دومین منطقه جهان خارجی شد.پس از ۶ سال رشد دو رقمی، ژاپن نیز موفق شد وارد این لیست ۱۰ کشور برتر از نظر درآمد از توریسم خارجی به کشور شود. ( رزرو آنلاین تور اروپا را از الفبای سفر بخواهید).

تغییرات در لیست رده بندی کشورهای برتر از نظر این درآمد به علت این بود که رتبه چین از پنجم به دوازدهم نزول پیدا کرد.علت این سقوط تغییر در روش حساب کردن درآمدها در این لیست بود.

۱۰ کشور برتر از نظر پذیرش گردشگر خارجی در سال ۲۰۱۷ به این ترتیب است:

۱. فرانسه با ۸۶.۹ میلیون نفر توریست خارجی
۲.اسپانیا با پذیرش ۸۱.۸ میلیون نفر توریست خارجی
۳. آمریکا با پذیرش ۷۵.۹ میلیون نفر توریست خارجی
۴. چین با پذیرش ۶۰.۷ میلیون نفر توریست خارجی
۵. ایتالیا با پذیرش ۵۸.۳ میلیون نفر توریست خارجی
۶. مکزیک با پذیرش ۳۹.۳ میلیون نفر توریست خارجی
۷. بریتانیا با پذیرش ۳۷.۷ میلیون نفر توریست خارجی
۸. ترکیه با پذیرش ۳۷.۶ میلیون نفر توریست خارجی
۹. آلمان با پذیرش ۳۷.۵ میلیون نفر توریست خارجی
۱۰. تایلند با پذیرش ۳۵.۴ میلیون نفر توریست خارجی

اکنون بالاترین میزان درآمد توریسم در گزارش ۲۰۱۸ سازمان جهانی توریسم، در آسیای جنوبی و به هند اختصاص پیدا کرد که یکی از علتهای آن ارایه امکاناتی مانند راحتی در دریافت ویزا بوده است.همچنین پس از چند سال افول، تقاضای گردشگران از برزیل و فدراسیون روسیه به مقصد های دیگر افزایش پیدا کرد که این کار باعث شد تا هندوستان با میزبانی این گردشگران، آمار توریست‌های ورودی خود را افزایش دهد.

ورود‌ گردشگران به آسیای جنوبی، ۱۰.۱ درصد از آمار گردشگران خارجی در آسیا و منطقه پاسیفیک را مختص خود کرده است که هند با 7 درصد، بالاترین سهم در کشورهای منطقه را دارد.در فاصله بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷، هند آمار گردشگرانش را افزایش داد و مبلغ دریافتی حاصل از این آمار از ۱۴۴۹۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ به ۲۲۴۲۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ و ۲۷۳۶۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ رسید.

از سوی دیگر، بالاترین افزایش توریسم بین‌المللی در آسیا، به جنوب غربی این قاره تعلق دارد که نسبت به سال قبل بیش از ۹ میلیون گردشگر را به سوی خود جذب کرد. در این بین، سریع‌ترین رشد توریست‌های ورودی به نام ویتنام ثبت شد و میزان گردشگران تایلند نیز نسبت به سال قبل با افزایش 3 میلیونی همراه بود که از علتهای آن امکانات ارایه ویزا و افزایش و بهبود پروازهای هوایی بود.

 به علت موفق بودن هند در پذیرش گردشگر، باعث انتخاب این کشور به عنوان میزبان مراسم گرامیداشت روز جهانی توریسم در سال ۲۰۱۹ شد.( از قیمت تور هند الفبای سفر مطلع شوید.)

رشد 7 درصدی گردشگری جهانی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt