بهترین تفریحات زمستانی را در گرجستان تجربه کنید

بهترین تفریحات زمستانی را در گرجستان تجربه کنید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 خرداد ، 1403

بهترین تفریحات زمستانی را در گرجستان تجربه کنید

زمستانهای گرجستان هوا سرد است و گاهی دما به زیر صفر رسیده و با بارش برف نیز همراه است. برای کسایی که به برف علاقه مند هستند، کشور گرجستان یک مکان بی نظیر است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

زمستانهای گرجستان هوا سرد است و گاهی دما به زیر صفر رسیده و با بارش برف نیز همراه است. برای کسایی که به برف علاقه مند هستند، کشور گرجستان یک مکان بی نظیر است. انواع تفریحات زمستانی و اسکی در انتظار شما است که در شهرهای مختلف این کشور می توانید تجربه کنید. الفبای سفر تفریحات زمستانی گرجستان را به شما معرفی می کند. آیا می‌دانستید تفریحات زمستانی گرجستان بسیار در دنیا مشهور هستند؟ گرجستان در شمال کشور ارمنستان واقع شده است و آب و هوای نسبتا کوهستانی دارد؛ ازاین‌رو بهار، بهترین فصل برای بازدید از این کشور است؛ اما جاذبه‌ها و تفریح‌های زمستانی متعدد گرجستان نیز طرفداران خاص خود را دارد. در این مقاله به تفریحات زمستانی گرجستان می‌پردازیم. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، مطالعه مطلب پیش‌رو خالی از لطف نیست و اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار خواهد داد.

بازدید از واردزیا شهری پوشیده از برف Vardzia

شهر غاری واردزیا در جنوب گرجستان قرار دارد، شهری که پر از زیارتگاه های مختلف، کلیساها و نقاشی های دیواری زیبا است. مخفیگاه ها و غارهای قرون وسطایی در دل کوه کنده کاری شدند که در تمام طول سال زیباییهای منحصر به خود را دارند.
از شهر غاری واردزیا در تمامی فصول سال می توانید بازدید کنید ولی در فصل زمستان که این منطقه و مناظر اطرافش سفید پوش هستند جلوه دیدنی بیشتری دارد که در تور گرجستان لحظه آخری می توانید آن را از نزدیک لمس کنید. واردزیا، شهری سنگی در جنوب گرجستان است. این شهر به واسطه وجود عبادتگاه‌ها، کلیساها و غارهای مخفی در دل کوه، نه فقط در زمستان، بلکه در سایر فصل‌های سال نیز بسیار تماشایی است. وقتی برف روی سنگ‌ها، کوه‌ها و بناها را می‌پوشاند، زیبایی شهر واردزیا را چندین برابر می‌کند؛ در نتیجه بازدید از این شهر، گردشگران را به وجد می‌آورد و یکی از تفریحات زمستانی گرجستان محسوب می‌شود.

شهر غاری واردزیا،گرجستان-الفبای سفر

اسکی و برف بازی در شهر Gudauri

Gudauri یکی از محبوب ترین مناطق برای اسکی در گرجستان است. این شهر در نزدیکی تفلیس و شمال شرقی گرجستان قرار دارد و جایی است که افراد محلی برای تعطیلات آخر هفته در آن لحظات خوشی را سپری می کنند.اینجا جایی است که علاوه بر اسکی کردن می توانید از تماشای مناظر نفس گیر کوه های قفقاز لذت ببرید. 

پرطرفدارترین منطقه برای تفریحات زمستانی در گرجستان، شهر گودائوری است. هلی اسکی یا هلی برد، سورتمه‌سواری، اسنوبرد و پاراگلایدرسواری در کنار برف بازی از جمله محبوب‌ترین تفریح‌ها در این منطقه هستند.
گودائوری در اصل یک منطقه تفریحی توریستی است که امکانات متعددی همچون رستوران، هتل، کلبه، سالن بولینگ و استخر سرپوشیده نیز در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. با اقامت در هتل‌های این منطقه، چشم‌اندازی بی‌نظیر خواهید داشت.

مسیری با شیبهای ناهموار و سه مسیر برای اسکی و اسنو برد در Gudauri وجود دارد، علاوه بر این امکاناتی همچون کلبه های اقامتی، رستوران، استخر سرپوشیده و بولینگ که در این منطقه وجود دارد تفریح شما را در یک روز زمستانی در تور ارزان گرجستان کامل می کند. تور گرجستان در فصل زمستان، ارزان‌تر از سایر فصل‌های سال است؛ اما بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تفریحات زمستانی چندانی در این شهر وجود ندارد. بازدید از منطقه گودائوری و استفاده از امکانات و تفریحات موجود در آن به تنهایی ارزش سفر به گرجستان را دارد؛ اما جاذبه‌های زمستانی این کشور فقط به همین منطقه ختم نمی‌شوند. در بخش‌های بعدی با تفریحات بیشتری آشنا خواهید شد.

شهر Gudauri،گرجستان-الفبای سفر

تماشای منظره برفی بر فراز کوه قازبگی Mount Kazbek

علاوه بر برف بازی و اسکی و انواع تفریحات زمستانی دیگر، می توانید به هتل قازبیگی در شهر Stepantsminda در نزدیکی Gudauri بروید و به تماشای چشم انداز کوه قازبیگی که از برف پوشیده شده همراه با نوشیدن یک فنجان چای بپردازید. کوه قازبگی در شمال شرق گرجستان و نزدیکی مرز روسیه واقع شده است. ارتفاع این کوه به بیش از ۵ هزار متر می‌رسد و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کوه‌های دنیا برای کوه‌نوردی محسوب می‌شود. البته شرایط جوی زمستان برای صعود به قله قازبگی چندان مناسب نیست؛ اما اسکی‌سواری در این فصل بسیار رایج است و طرفداران بسیاری دارد. قله این کوه در اغلب روزهای سال برفی است و زیبایی چشم‌گیری دارد.

اگر علاوه بر تفریح و انجام ورزشهای زمستانی به دنبال تماشای یکی از مکان های گردشگری گرجستان نیز هستید می توانید به دیدن کلیسای تاریخی تثلیث Trinity Church که در پای کوه قرار دارد بروید و یکی از بناهای تاریخی گرجستان را مشاهده کنید. کلیسای ترینیتی گرگتی نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گرجستان واقع در دامنه کوه قازبگی است که می‌توانید از آن نیز بازدید کنید.

کوه قازبگی،گرجستان-الفبای سفر

سواحل برفی دریای سیاه؛ چشم‌اندازی سگفت‌انگیز در شهر باتومی

اگر تا به حال سواحل برفی را از نزدیک مشاهده نکرده‌اید، سفر به شهرهای ساحلی گرجستان این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد. ممکن است مشاهده سواحل برفی تفریح هیجان‌انگیزی نباشد؛ اما این چشم‌انداز مسحورکننده و تماشایی، ارزشش را دارد. حتی تصور منظره‌ای پوشیده از درخت‌های نخل سفید در کنار آب‌های نیلگون، حس و حالی شگفت‌انگیز و آرامشی وصف‌نشدنی در انسان ایجاد می‌کند. کافی است برای مشاهده این منظره از نزدیک، با تور باتومی به گرجستان سفر کنید. البته زمستان‌های باتومی همیشه برفی نیستند و پیش از سفر باید به پیش‌بینی هوا توجه داشته باشید.

حمام در چشمه‌های آب گرم؛ یکی از جذاب‌ترین تفریحات زمستانی در گرجستان

یکی از جذاب‌ترین تفریح‌های زمستانی در گرجستان، حمام در چشمه‌های آب گرم است. منطقه آبانتوبانی در تفلیس بیشترین چشمه‌های آب گرم را دارد و سالانه گردشگران بسیاری در فصول سرد سال برای استفاده از آب گرم و سونا به این شهر سفر می‌کنند. حمام کردن در این چشمه‌ها نه تنها آرامش‌بخش است، بلکه فواید بسیاری برای پوست دارد. همین حالا می‌توانید با خریداری تور تفلیس، یک سفر زمستانی به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

شور و هیجان زمستانی با هلی اسکی

عاشقان ورزش اسکی می توانند هلی اسکی با به عبارتی اسکی همراه با هلی کوپتر را بر فراز کوه های قفقاز تجربه کنند. هلی اسکی را می توانید در شهر Gudauri تجربه کنید و در کل روز از اسکی بر روی دامنه های پر فراز و نشیب در تور مسافرتی گرجستان لذت ببرید.

 تجربه هلی اسکی در شهر Gudauri برای هر افراد مبتدی و حرفه ای در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی که امکان هلی اسکی در آنها وجود دارد بسیار مقرون به صرفه و جذاب است.

هلی اسکی،گرجستان-الفبای سفر

تماشای کوه های سفید پوش از میان ابرها

هتل Zuruldi که در شهر سوانتی قرار دارد در یکی از مرتفع ترین مکانهای گرجستان بر فراز کوه Zuruldi واقع شده که یک هتل رویایی به همراه رستوان است که در ارتفاع 2340 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

در همچین ارتفاعی در این هتل، تماشای مناظر اطراف این منطقه در فصل زمستان که از برف سفید پوشید است بسیار لذت بخش است. از شهر سوانتی می توانید خودرو اجاره کنید و یا سوار مینی بوس شده سپس از مسیر روستای Hatsvali عبور کرده تا به هتل Zuruldi برسید و روز جذابی در تور گرجستان بهار 98 داشته باشید.


هتل Zuruldi،گرجستان-الفبای سفر

دیدن دریاچه یخ زده پاراوانی Paravani lake

دریاچه خیره کننده پاراوانی در جنوب گرجستان و در ارتفاع 2000 متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد و بزرگترین دریاچه کشور گرجستان محسوب می شود. هرچند زیبایی این دریاچه در طول فصل سال قابل مشاهده است اما در فصل زمستان که یخ می زند و سطح آن پوشیده شده از یخ است و مناظر طبیعی اطرافش با برف احاطه شده، بهترین زمان برای دیدن دریاچه پاراوانی در تور ارزان گرجستان است.تماشای یک دریاچه یخ‌زده در سردترین فصل سال، جذابیت خاص خود را دارد؛ اما درصورتی‌که علاقه چندانی به سرما و دریاچه منجمد ندارید، فصل بهار و پاییز را برای بازدید از پاراوانی انتخاب کنید. چشم‌انداز این دریاچه در فصل‌های مختلف سال بسیار متفاوت و کم‌نظیر است.

دریاچه پاراوانی،پرجستان-الفبای سفر

لذت سفر به گرجستان برفی، با تورهای آژانس الفبای سفر

در این مقاله به معرفی تعدادی از جذاب‌ترین تفریحات زمستانی گرجستان پرداختیم. اگر به سفرهای زمستانی علاقه‌مند هستید، کشور گرجستان یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های موجود است. برف‌بازی، اسکی، تماشای کوه‌ها، دریاچه‌ها و سواحل برفی از تجربه‌های شیرین و جذاب هستند که نباید آن‌ها را از خود دریغ کنید.
با تورهای موجود در سایت الفبای سفر، یک مسافرت زمستانی فراموش نشدنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای گرجستان و سایر شهرها و کشورهای دنیا نیز می‌توانید با کارشناسان حاضر در مجموعه در تماس باشید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt