جاذبه های اسرار آمیز و پنهان دهلی

جاذبه های اسرار آمیز و پنهان دهلی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 خرداد ، 1403

جاذبه های اسرار آمیز و پنهان دهلی

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در دهلی مکانهای ناشناخته و اسرار آمیز وجود دارد که گردشگران زیاد با آنها آشنا نیستند چرا که معمولا توریستهای از جاذبه های مشهور دیدن میکنند.الفبای سفر شما را با جاذبه های ناشناخته دهلی آشنا میکند.

روستای Hauz Khas دهلی

روستای Hauz Khas با فضای جادویی خود دارای ساختمان های قرون وسطی است که در گوشه و کنار آن به چشم می خورند.این منطقه در جنوب دهلی و بر روی ویرانه های شهر قرون وسطایی به نام سیری Siri ساخته شده است، این روستا رستوران های مدرن، کافه ها و فروشگاه های لوکس زیادی دارد.

جالب ترین مکان در روستای Hauz Khas، مخزن ذخیره آب قرن 13همی به نام Hauz-i-Shamsi است که جزو جاذبه های ارزشمند این روستا است. گردشگران زیادی روستای Hauz Khas دهلی را نمیشناسند ولی شما در تور دهلی آگرا جیپور میتوانید از این روستای تاریخی دیدن کنید.

روستای Hauz Khas دهلی،الفبای سفر

رستوران Naivedyam دهلی

Naivedyam بهترین غذاهای هند را برای شما سرو مکند. این رستوران در قلب روستای Hauz Khas قرار دارد و دارای دکورا داخلی زیبا و چشمگیری از مجسمه های قرون وسطی است. در این رستوران موسیقی جنوب هند برای مشتریان پخش می شود و غذاهای لذیذ محلی نیز را سرو میکند.

رستوران Naivedyam در بین همه مشتریان با سرو غذاهای جنوب هند همراه با عطر و طعم  کیفیت عالی بسیار شناخته شده است.این رستوران از روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 و نیم صبح تا 9 و نیم شب باز است. شما نیز در تور ترکیبی هند خرداد 98 میتوانید یکی از میهمانان این رستوران باشید.

رستوران Naivedyam دهلی،الفبای سفر
کافه Illuminatii دهلی

کافه Illuminatii واقع در بازار خان، یک کافی شاپ لوکس است. دکور استثنایی آن شامل مجموعه ای از آینه های زیبا، و لوسترهای پور نور و شمعهایی است که در پله ها روشن شده اند و مشتری را به این محل با معماری گوتیک هدایت می کنند. این دکور زیبا جذابیت این کافه را دوچندان کرده است. منوهای آن به غیر از قهوه، غذا نیز سر میکند که متاثر از غذاهای ایتالیایی و کشمیری میباشد. کافه Illuminatii همچنین یک مغازه شمع فروشی نیز قرار دارد.

کافه Illuminatii دهلی،الفبای سفر

اردوگاه قدیمی Manju Ka Tila دهلی

Manju Ka Tila واقع در دهلی نو و در نزدیکی رودخانه یامونا، در سال 1960 یک اردوگاه پناهندگان تبتی بود که پیرو رهبر روحانیشان که به هند تبعید شده بود در دهلی زندگی میکردند. این اردوگاه که مستمعره هند و جزو مناطق دیدنی هند است امروزه به عنوان تبت کوچک شناخته می شود.

این منطقه برای داشتن فرهنگ غنی تبتی خود بسیار مشهور است و انواع رستوران ها، کافه ها، هاستل، کتاب فروشی ها و مغازه های عتیقه فروشی در این محل وجود دارد. این مستعمره برای هر مسافر ارزش بازدید دارد که فرهنگ مردم تبیت را نمایش میدهد.

اردوگاه قدیمی Manju Ka Tila دهلی،الفبای سفر

فروشگاه House of Blondie دهلی

این بوتیک برای بازدیدکنندگان خود لباسهای زیبا و خاص ارائه میدهد. این فروشگاه در روستای Hauz Khas واقع شده و انواع لباس از برندهای مطرح از جمله شنل، مارک جیکوبز، مسکینو و Betsey Johnson را ارائه میدهد.

لباسهای این فروشگاه با قیمتهای مقرون به صرفه به فروش می رسند. فروشگاه House of Blondie همچنین طیف مختلفی از جواهرات رنگارنگ را نیز در معرض فروش قرار داده است.

فروشگاه House of Blondie دهلی،الفبای سفر

معبد Bhairav دهلی

خارج از Old Fort دهلی یک معبد تاریخی وجود دارد به نام معبد Bhairav که یکی از قدیمی ترین معابد هند به شمار می رود و گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سوی خود میکشاند.واقعیت عجیب و غریب در مورد معبد این است که در معبد Bhairav با نوشیدنی های الکلی به پرستش می پردازند. 

به همین دلیل است حمل نوشیدنهای الکی در این معبد مقدس کار غیر عادی است.چندین سگ در داخل معبد وجود دارد که نگهبانان معبد محسوب می شود. این معبد سنت های کشور هندوستان را در معرض نمایش قرار میدهد.( برای سفر به این شهر شگفت انگیز بلیط هواپیما دهلی نو را رزرو کنید)

معبد Bhairav دهلی،الفبای سفر


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt