ورود آثار موزه الیکانته از اسپانیا به ایران

ورود آثار موزه الیکانته از اسپانیا به ایران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

ورود آثار موزه الیکانته از اسپانیا به ایران

در مهرماه سال جاری گلچینی از آثار موزه باستان شناسی الیکانته با بیش از ۲۸۰ اثر تاریخی و فرهنگی در موزه ملی ایران به نمایش در می آید. در ادامه الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در مهرماه سال جاری گلچینی از آثار موزه باستان شناسی الیکانته با بیش از ۲۸۰ اثر تاریخی و فرهنگی در موزه ملی ایران به نمایش در می آید. در ادامه الفبای سفر را دنبال کنید.

برگزاری نمایشگاه مشترک ایران و اسپانیا

پس از برپایی نمایشگاه ایران مهد تمدن در موزه باستان شناسی الیکانته اسپانیا در مورد اینکه این آثار متقابلا در تهران نیز به نمایش دربیاد توافقاتی صورت گرفت بود که در پی آن مدیر موزه باستان شناسی جوزپ آلبرت کورتس گاریدو الیکانته به همراه مسؤول نمایشگاه‌های این موزه جورج آگاتانجلو سولر دیاز و استاد دانشگاه الیکانته وارد ایران شده و مدیر موزه ملی ایران را ملاقات کردند.

در این دیدار جلسه ایی برگزار شد و طرفین این جلسه به همراه چند تن از کارشناسان موزه ملی ایران درباره نحوه برگزاری نمایشگاه مشترک و مقدمات اجرایی آن بحث و تبادل نظر کردند.میهمانان موزه باستان شناسی آلیکانته پس بازدید از محل برگزاری نمایشگاه آتی از ظرفیت‌ها و امکانات موزه ملی ایران برای برگزاری نمایشگاه، طراحی فضای داخلی، طرح محتوایی، کاتالوگ را مورد بررسی قرار دادند.

جبرئیل نوکنده از آغاز اقدامات اجرایی در مورد برگزاری نمایشگاه اسپانیا در تهران ابراز خرسندی کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده  و توافق طرفین، در اوایل مهرماه سال جاری نمایشگاه میراث باستان شناسی شرق اسپانیا با گلچینی از موزه باستان شناسی الیکانته با بیش از ۲۸۰ اثرتاریخی- فرهنگی در موزه ملی ایران به نمایش در خواهد آمد.

گروه اسپانیایی به غیر از ملاقات‌ با مدیر موزه ملی ایران، با حضور محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، محمد رضا کارگر رئیس کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی، سید علی پاکدامن مدیر کل دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امورخارجه، ادواردو لوپز بوسکتس سفیر پادشاهی اسپانیا در جلسات مشترک شرکت کرده و در پی آن این تیم اسپانیایی در مورد وضعیت نمایشگاه ایران گزارشی اعلام کرد و دلیل موفقیت این نمایشگاه را در مقایسه با زمان مشابه سایر نمایشگاهای موقت و طبق آمار، بالای ۶۰ هزار نفر بازدید کننده پیش بینی کردند.

 همچنین از سوی طرفین سرفصل‌های پژوهشی مشترک، نمایشگاه‌های آتی برای توسعه سطح روابط فرهنگی دو موزه مطرح شد.در این سفر ، گروه اسپانیایی به غیر از موزه ملی ایران از مجموعه‌های فرهنگی تاریخی نیاوران، گلستان، بازار تهران و میدان مشق نیز بازدید کردند. اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید.

ورود آثار موزه الیکانته از اسپانیا به ایران،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt