ایجاد موزه منطقه ای خلیج فارس در کنسولگری انگلیس

ایجاد موزه منطقه ای خلیج فارس در کنسولگری انگلیس

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 تیر ، 1403

ایجاد موزه منطقه ای خلیج فارس در کنسولگری انگلیس

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اعلام کرد: قرار است در کنسولگری انگلیس موزه منطقه ایی خلیج فارس ایجاد شود که به صورت مشارکتی در مراحل پایانی به سر میبرد.

ترمیم عمارت کلاه فرنگی

محمد حسین ارسطو زاده سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر گفت: موزه منطقه ای خلیج فارس در محل کنسولگری انگلیس که در منطقه دوم دریایی قرار دارد و به صورت مشارکتی در مراحل پایانی به سر میبرد به زودی و طبق برنامه زمان‌بندی به موزه های استان افزوده میشود.

ارسطو زاده ادامه داد: تکمیل طرح داخلی، طراحی و چیدمان ویترین ها و اشیا، آماده سازی فضای نمایشگاهی و تکمیل بخشی از تاسیسات بخشی از مراحل باقی مانده این موزه  که مراحل بسیار حساس  است و به همین جهت تحت نظارت بسیار زیادی در حال انجام است و امیدواریم طبق برنامه زمانبندی که مشخص شده تا پایان امسال به اتمام برسد.

او همچنین دربار مشخصات این موزه گفت: این موزه دارای مساحتی به وسعت ۱۵۰۰ متر مربع در دو طبقه است که شامل بیش از ۳۵۰ شی تاریخی میباشد و همچنین سالن نمایشگاهی، پذیرایی و کافی شاپ بستر مناسبی برای جذب هر چه بیشتر گردشگر خواهد بود.

ارسطو زاده با اشاره به اینکه این موزه منطقه ای فاز یک خواهد بود افزود: با توجه به اعتبارات مصوب در سفر ریاست جمهوری به بوشهر، فاز دوم این منطقه انجام خواهد شد که شامل فضای سبز و ساماندهی محوطه به صورت چند منظوره است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر به عمارت کلاه فرهنگی نیز اشاره کرد و تصریح کرد: این عمارت که در نزدیکی موزه منطقه ای واقع شده، در یک برنامه مطالعاتی مورد بازسازی قرار خواهد گرفت و در کنار موزه منطقه ای، فعالیت خود را به عنوان یک موزه ادامه خواهد داد.برای رزرو تورهای خارجی الفبای سفر را دنبال کنید.

موزه منطقه ای خلیج-فارس،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt