ده تا از بهترین جاذبه های گردشگری چین

ده تا از بهترین جاذبه های گردشگری چین

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 خرداد ، 1403

ده تا از بهترین جاذبه های گردشگری چین

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

چین با توجه به قلمرو و تاریخ وسیعش، جاذبه های زیادی برای دیدن و گردش دارد. در اینجا ده مورد از برترین جاذبه های گردشگری چین را ذکر کرده ایم.

دیوار بزرگ چین در پکن، بلندترین دیوار جهان

از نظر بسیاری از گردشگران، اگر در سفرتان به چین، دیوار چین را ندیده اید، در چین نبودید. 
یکی از نشانه ها و مظاهر چین بزرگ ترین و طولانی ترین دیوار جهان می باشد که یک شاهکار شگفت انگیز از معماری دفاعی باستانی است. مسیر پیچ در پیچ بر فراز ناهمواری های کشور و شیب تند کوه ها دارای چشم انداز عالی است و شایستگی حضور در جایگاه عجایب هفتگانه جهان در میراث جهانی یونسکو را دارد. این دیوار از مرز غربی چین تا سواحل شرقی آن تقریبا به طول 5000 کیلومتر است ولی بهترین بخش های حفظ شده آن در نزدیکی پکن می باشند و این چیزی است که معمولا مردم برای معرفی دیوار چین به آن اشاره می کنند.

دیوار چین از عجایب کشور چین

ارتش سرخ در شهر شی آن ، ارتش زیرزمینی 2000 ساله

ارتش سرخ بیش از 2000 سال است که در زیر زمین وجود دارد. با این حال در سال 1974 کشاورزان محدوده بزرگ تاریخی را کشف کردند و در سال 1987 به یک میراث فرهنگی جهانی تبدیل شد.
نکته قابل توجه این است که صد ها مدل دقیقا در اندازه های یک فرد زنده که نشان دهنده ارتشی است که در نبرد دولت های ستیزه جو در سال 221-475 پیش از میلاد مسیح بر ارتش های دیگر چین غلبه کرد و عامل مهمی در شکل گیری دولت چین بود. با دیدن این سربازان کهن سوالاتی در مورد دلیل و چگونگی ساخت این ارتش ذهن شما را به خود درگیر می کند.

ارتش سرخ 2000 ساله چین، مجسمه های کشف شده در زیر زمین

شهر ممنوعه پکن، کاخ امپریال برای 24 امپراتور

دوباره کاخی که ورود مردم معمولی به آن ممنوع بود. این کاخ نمایش دهنده معماری عجیب چین باستان و دارای 8000 اتاق با سقف های طلا کاری شده، طراحی ظریف و مصور شده به رنگ های قرمز و زرد می باشد.
شهر ممنوعه تا سال 1911 و به مدت 560 سال کاخ امپراتوری سلسله مینگ و چینگ بوده است و جمعا 24 امپراتور در آنجا زندگی کرده اند. این خانه میراث فرهنگی جهان، موزه یادگار فرهنگی چینی ها و گنجینه ای از آثار تاریخی و فرهنگی است.
شهر ممنوعه  یکی از 5 کاخ برتر شناخته شده جهان در میان قصر ورسای در فرانسه، کاخ باکینگهام در انگلستان، کاخ سفید در ایالات متحده و کرملین در روسیه است.

شهر ممنوعه چین، کاخ امپریال برای 24 امپراتوری در کشور چین

دی باند شانگهای، افقی حیرت انگیز، معماری استعماری

دی باند یکی از مشخص ترین نماد های معماری شانگهای است و آسمان خراش های هوانگپو در طرف دیگر، ویترینی از ساختمان های مستعمراتی اروپایی در جهان می باشد. این ساختمان ها یکی از بهترین ها در حوزه ساختمان و معماری در جهان هستند. 
باند در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی از پرجمعیت ترین مناطق شانگهای بود و در سال 1846 میلادی، زمانی که اولین شرکت انگلیسی در آن جا دفتر خود را افتتاح کرد، به آخرین حد خود در ظرافت و زیبایی رسید.

خیابان دی باند در شانگ های چین

رودخانه لی در گویلین، مشهورترین مناظر چین

چشم انداز منطقه کارست در امتداد رودخانه لی قلب هنرمندان را به خود جذب کرده است. نقاشان و شاعران چینی از زیبایی طبیعت برای آثارشان الهام گرفته و قلم های خود را برای گرفتن نفس از طبیعت به کار گرفته اند.
امروزه این یک جاذبه ی عکاسی محبوب به شمار می رود و توریست هایی که به چین سفر می کنند و به دنبال زیبایی های طبیعت هستند به بازدید از رودخانه لی و یانگشو می روند. 
بخش 83 کیلومتری رودخانه لی در میان گویلین و یانگشو جزء بهترین زیبایی های طبیعت است. چشم انداز رودخانه با تپه های شگفت انگیز، صخره های شیبدار و روستاها و زمین های کشاورزی تزئین شده و با گیاهان بامبو پوشش داده شده است.
رودخانه لی به عنوان یکی از ده مکان شگفت انگیز جهان در مجله ملی جغرافیایی آمریکا ثبت شده است. چندین شخصیت مشهور جهان از جمله : بل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا، جورج بوش و بیل گیتس، از رودخانه لی بازدید کرده اند.

رودخانه لی در گویلین کشور چین

پانداهای غول پیکر در چنگدو، گنجینه ملی چین

پانداهای غول پیکر نه تنها در چین و نزدکودکان بلکه برای توریست ها نیز بسیار محبوب هستند. اگر چه پانداها را می توانید در بسیاری از باغ وحش های چین و دیگر نقاط ببینید، اما بهترین جا برای دیدن آن ها زادگاهشان، چنگدو است.
سه مکان وجود دارد که می توانید پانداهای غول پیکر را از نزدیک مشاهده کنید: در مرکز تولید مثل و تحقیقات پانداها در چنگدو، دره پانداها در دوجیانگ یان و پایگاه پانداهای بی فنگ شیا.
مرکز پانداهای چنگدو در شمال شهر است و همچنان در آنجا پابرجاست. پایگاه بی فنگ شیا حدود 2 ساعت از چنگدو فاصله دارد و زیستگاه پانداها می باشد. در بی فنگ شیا می توانید پانداهای بیشتری را در زیستگاه طبیعیشان ببینید. با یک برنامه دلخواه می توانید با مسیر یک ساعته در خارج از چنگدو و در دره پاندا دوجیانگ و یا بی فنگ شیا به پانداها نزدیک شوید.

پانداهای غول پیکر در چنگدو کشور چین

کوه های زرد در نزدیکی شانگهای، عجایب افسانه ای

در نزدیکی شانگهای و هانگژو در شرق چین در میان کوه های زرد رنگ و شگفت انگیز، 5 چیز است که نظر گردشگران را به خود جلب می کند: طلوع خورشید، دریای ابر، صخره های شگفت انگیز، درختان کاج در هم پیچ خورده و چشمه های آب گرم.
کوه های زرد چین یکی از مشهورترین و جزء سه پارک ملی برتر چین هستند. دو پارک دیگر، پارک ملی جنگلی ژانگ جیاجی و پارک ملی جیوژایگو می باشند. 
پارک ملی جیوژایگو استان سیچوان در غرب چین، به دریاچه های رنگارنگ و شاخ و برگ های افتاده اش و همچنین صخره های ستون مانند و بی قاعده اش مشهور است. اگر به دنبال مناظری در سطح جهانی هستید، حتما از تور های ویژه چین استفاده کنید و در آنجا از همه آن ها بازدید نمائید.

پارک ملی جیوژایگو در نزدیکی شانگ های چین

کاخ پوتالا در تبت، قلب سقف جهان

کاخ پوتالا نماد تبت است. در سال 1994 در یونسکو به عنوان مکانی فرهنگی به ثبت جهانی رسید. این کاخ بزرگ گنجینه مصالح و مقالات تاریخ، مذهب، فرهنگ و هنر تبت است. کاخ به طور گسترده ای مجسمه های با ارزش، نقاشی های دیواری، کتب مقدس، مجسمه های بودایی، عتیقه جات و جواهرات مذهبی را درون خود جای است.

کاخ پوتالا در تبت

بندر ویکتوریا در هنگ کنگ، افق مرئی از آسمان خراش های بزرگ

دیدن بندر ویکتوریا از قله ویکتوریا در هنگ کنگ، مانند بالارفتن از دیوار چین است. این چشم انداز را نمادی از کامیابی و موفقیت بر بالای هنگ کنگ می دانند. قله ویکتوریا بهترین نقطه برای بازدید از هنگ کنگ با دید پرنده است. مشاهده هنگ کنگ بر فراز قله ویکتوریا در هر ساعت از شبانه روز بسیار ارزشمند است. بر فراز قله ویکتوریا، بالا آمدن ساختمان ها در اطراف ویکتورا و کشیده شدن آن ها به سمت سرزمین اصلی چین را ببینید. در شب زمانی که چراغ ساختمان های کوتاه و بلند با هم در آمیخته می شوند، مناظر جلوه خاصی را به خود می گیرند.

بندر ویکتوریا در هنگ کنگ چین

نمای دید پرنده شهر هنگ کنگ از قله ویکتوریا

دریاچه غربی در هانگژو، بهشت روی زمین

هانگژو به خاطر مناظر، چشم انداز های شگفت انگیز و زیبایی هایی که دارد به بهشت روی زمین لقب گرفته است. بعد از آنکه چینی ها به پارک های باغی علاقه مند شدند، دریاچه غرب ایجاد شد. دریاچه غرب مکانی برای آرامش است. جایی که توسط کوه های دور و نزدیک از سه طرف احاطه شده و زندگی شهر نشینی در اینجا در افق شمال شرقی افسانه ای بیش نخواهد بود. زندگی در پاگوداها، خانه هایی با سبک چینی و پل های طاقدار چینی، درختچه هایی که در مکان پیاده روی هستند، جزیره های سرسبز و تپه ها هوای نفس کشیدن را افزایش می دهند. هنگام بازدید از دریاچه رویایی غرب، گردشگران می توانند در اطراف دریاچه دوچرخه سواری یا پیاده روی کنند و یا از یک قایق برای گردش در دریاچه غرب بهره ببرند.

زمستان دریاچه غربی در هانگژو چین

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt