جاهای دیدنی چین

جاهای دیدنی چین؛ دیدار با شگفتی های خاوران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 تیر ، 1403

جاهای دیدنی چین همراه با عکس | 66 جای توریستی

جاهای دیدنی چین را چقدر می‌شناسید؟ در این مقاله، 66 جاذبه توریستی چین را معرفی کرده‌ایم که قبل از سفرتان خوب است بشناسید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

چین به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین و شاید عجیب‌ترین کشورهای شرق آسیا، همواره موردتوجه گردشگرانی بوده است که دلشان می‌خواهد شگفتی‌های جدیدی را کشف کنند. جاهای دیدنی چین، آمیزه‌ای از آثار باستانی، بناهای تاریخی، موزه‌های منحصربه‌فرد، جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز و سازه‌های مدرن خارق‌العاده است که دیدنشان هر گردشگری را به وجد می‌آورد. اگر قصد دارید به قلب فرهنگ خاور دور سفر کنید و آنچه را که هرگز ندیده‌اید ببینید؛ در این مقاله با بهترین جاهای دیدنی چین آشنا خواهید شد.

1- دیوار چین؛ از معروف ترین جاهای دیدنی چین

بدون شک، مشهورترین مکان در این کشور، دیوار بزرگ چین است که همیشه در تصاویر جاهای دیدنی چین به چشمتان خورده است. دیواری به طول ۲۴۰۰ کیلومتر که به‌عنوان طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین سازه مهندسی جهان شناخته می‌شود. این دیوار در زمان حکمرانی سلسله‌های پادشاهی مختلف ساخته شده است و قدمت کهن‌ترین بخش آن به قرن هفتم قبل از میلاد برمی‌گردد. دیوار چین به عنوان یک سازه دفاعی، دارای برج‌های نگهبانی، قلعه‌ها و برج‌های دیده‌بانی مختلف است.

دیوار چین از بهترین جاهای دیدنی چین

تصویری از دیوار چین

2- شهر ممنوعه؛ از جاهای باستانی چین

یکی از جاهای تاریخی چین در پکن شهری قدیمی است که به شهر ممنوعه شهرت دارد. برخی محققان این شهر باستانی را وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان می‌دانند که در اوایل قرن پانزدهم میلادی تا اوایل قرن بیستم، اقامتگاه ۲۴ امپراتور چین بود. این مجموعه سلطنتی، محوطه‌ای است مستطیل‌شکل به وسعت ۷۲ هکتار که دیوارهایی به طول ۱۰ متر و خندقی با عرض ۵۲ متر دورتادور آن را احاطه کرده است. در این مجموعه، دها قصر و ۹۹۹۹.۵ اتاق وجود دارد و اکنون به عنوان یکی از آثار ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو موردتوجه گردشگران از سراسر جهان قرار گرفته است.

3- ارتش سفالی شیان یا ارتش تراکوتا در چین

یکی از جاهای دیدنی چین در نزدیکی شهر شی‌آن، مجسمه‌های سفالی هزاران سرباز چینی به همراه اسب‌هایشان است. این مجموعه که از عجایب دیدنی چین محسوب می‌شود، بیش از ۷۰۰۰ سرباز و ۵۲۰ اسب را دربرمی‌گیرد که در ابعاد واقعی ساخته شده‌اند و به همراه اولین امپراتور چین در سال ۲۲۰ قبل از میلاد مسیح دفن شده‌اند. محل دفن این سربازان و مقبره امپراتور در مجموعه وسیعی قرار دارد که شامل سالن‌ها، پارک‌های سلطنتی و دفاتر اداری است و جنگجویان تراکوتا در حالت دفاعی در طرف شرق مقبره ایستاده‌اند.

ارتش سفالی شیان از عجایت دیدنی چین

عکسی از ارتش سفالی شیان

4- برج شانگهای؛ از زیباترین جاهای چین

برج شانگهای یکی از زیباترین سازه‌های معماری مدرن چین و یکی از جاهای دیدنی چین شانگهای است که در سال ۲۰۱۵ در شهر شانگهای ساخته شد. این برج با ۶۳۲ متر ارتفاع و ۱۲۱ به عنوان بلندترین آسمان‌خراش چین و دومین سازه بلند جهان شناخته می‌شود. برج شانگهای یک ساختمان اداری – تجاری است که فروشگاه‌ها، دفاتر اداری، مراکز سرگرمی، هتل، سالن کنفرانس و فضاهای فرهنگی را دربرمی‌گیرد. چشم شانگهای در طبقات انتهایی این برج، محلی است که گردشگران را به دیدن یک چشم‌انداز ۳۶۰ درجه از شهر شانگهای و آسمان‌خراش‌هایش دعوت می‌کند.

5- برج کانتون در شهر گوانجوی چین

برج کانتون یکی از جاهای دیدنی گوانجو چین به شمار می‌رود و برجی پیچ‌خورده با الهام از معماری سازه‌های روسیه است. این برج مخابراتی ۶۰۰ متر ارتفاع دارد و نماد معماری مدرن گوانجو چین محسوب می‌شود. در برج کانتون، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مراکز سرگرمی، دفاتر اداری و سکوی بازدید با نمایی کم‌نظیر به شهر گوانجو را دربرمی‌گیرد.

برج کانتون از جاهای دیدنی گوانجوی چین

تصویری از برج کانتون

6- خانه اپرا گوانگژو؛ از مدرن ترین جاهای دیدنی چین

یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین جاهای دیدنی چینی که نقش مهمی در اعتلای فرهنگی و هنری این کشور دارد، خانه اپرا گوانگژو است. این مرکز هنری توسط زها حدید، معمار عراقی- بریتانیایی، به شکل دو قطعه سنگ بزرگ در قلب رودخانه مروارید، طراحی شد و در سال ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کرد. خانه اپرا گوانگژو محل برگزاری اجراهای مختلف اپرا در سطح ملی و بین‌المللی است و علاوه بر اهمیت هنری، از لحاظ طراحی و معماری نیز منحصربه‌فرد است.

7- میدان تیان آن من در چین

میدان تیان آن من یکی از جاهای دیدنی چین پکن است که با وسعت ۴۴ هکتار یکی از ده میدان بزرگ جهان به شمار می‌رود. این میدان که قدمت بنای اولیه آن به قرن پانزدهم برمی‌گردد، شهرت خود را مدیون جنبش‌های تاریخی چین و تجمعات عظیم مردمی است. همچنین برخی از بهترین جاهای دیدنی چین مانند کاخ‌های شهر ممنوعه، پل‌های جین شوی، ساختمان مجلس چین و... در اطراف این میدان قرار گرفته‌اند.

8- میدان مردم؛ از جاهای دیدنی چین در شانگهای

یکی از جاهای دیدنی شانگهای چین، میدان مردم است که اصلی‌ترین میدان عمومی در این شهر محسوب می‌شود. این میدان قبلاً محل برگزاری مسابقات اسب‌دوانی بود و سپس به میدان تبدیل شد. در میدان مردم، پارک‌های خوش‌منظره، موزه‌ها و ساختمان‌های دولتی متعددی وجود دارد و به همین دلیل، یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی شانگهای به شمار می‌رود.

میدان مردم از جاهای دیدنی شانگهای چین

تصویری از میدان مردم

9- مکعب آبی؛ از جاهای تفریحی چین

اگر می‌خواهید با تفریحات و سرگرمی‌های چین آشنا شوید باید بگوییم در کشور چین جاهای تفریحی متعددی وجود دارد که مکعب آبی یکی از بهترین‌های آنها به شمار می‌رود. مکعب آبی که به صورت رسمی، مرکز ملی ورزش‌های آبی شناخته می‌شود، برای مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکن ساخته شد. این استادیوم ورزش‌های آبی به شکل یک مکعب عظیم با ظرفیت پذیرایی از ۱۷ هزار تماشاگر ساخته شده و انواع ورزش‌های آبی مانند شنا، واترپلو و... در آن انجام می‌شود.

10- ورزشگاه ملی پکن؛ آشیانه پرنده چین

یکی دیگر از ورزشگاه‌هایی که در جریان المپیک ۲۰۰۸ پکن ساخته شد و اکنون یکی از جاهای دیدنی پکن محسوب می‌شود، ورزشگاه ملی این شهر است. این ورزشگاه به نام «آشیانه پرنده» شناخته می‌شود و با الهام از ساختار لانه‌های چوبی پرندگان ساخته شده است. این ورزشگاه دیدنی، به صورت شبکه‌ای درهم‌تنیده از ستون‌ها و نوارهای فولادی بنا شده و بزرگ ‌ترین سازه فلزی جهان محسوب می‌شود.

ورزشگاه ملی پکن از جاهای دیدنی پکن

عکسی از ورزشگاه ملی پکن

11- مرکز هنر شرقی شانگهای در چین

یکی از جاهای دیدنی شانگهای، مرکز هنرهای شرقی این شهر است که توسط معمار و هنرمند فرانسوی، پاول آندرو در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد. این بنا به شکل گلبرگ‌های یک گل ساخته شده است و هر گلبرگ درواقع یک سالن فرهنگی- هنری محسوب می‌شود. در این مرکز، سالن کنسرت، سالن نمایش، سالن اپرا، سالن نمایشگاه و سالن ورودی وجود دارد که سقف هرکدامشان بسته به نوع برنامه‌ای که در آن اجرا می‌شود، تغییر رنگ می‌دهد. مرکز هنرهای شرقی شانگهای، اصلی‌ترین محل اجرای نمایش‌ها و برنامه‌های هنری مختلف در شانگهای است.

12- موزه هنر چین؛ از بهترین جاهای دیدنی چین

یکی از بهترین موزه‌ های چین که در شهر شانگهای و در محل سابق غرفه چین در نمایشگاه Expo 2010، قرار دارد؛ موزه هنر چین است. این موزه به نمایش آثار هنری چین در دوره معاصر می‌پردازد و بیش از ۱۴۰۰۰ هزار اثر هنری مدرن را در خود جای داده است. این موزه نه‌تنها به دلیل غنای آثار هنری، بلکه به دلیل معماری خاص خود که از بناهای چوبی باستانی چین الهام گرفته شده است، شهرت دارد.

موزه هنر چین از جاهای دیدنی در چین

تصویری از موزه هنر چین

13- موزه گوانگ دونگ در چین

یکی از جاهای دیدنی چین گوانجو که به معماری شگفت‌انگیز و تنوع آثار هنری و تاریخی شهرت دارد، موزه گوانگ دونگ است. این موزه با الهام از ساختار نوعی توپ پازل چینی که به‌طور سنتی از عاج ساخته می‌شود، به شکل جعبه‌ای مشبک طراحی شده و در پنج طبقه، بیش از ۱۶۰ هزار اثر مختلف هنری، فرهنگی، تاریخ طبیعی و صنایع دستی را به نمایش می‌گذارد.

14- موزه علم و فناوری شانگهای در چین

یکی از مؤسسات و نهادهای پیشرو در گسترش علم و فناوری در چین، موزه علم و فناوری شانگهای است که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی چین، هزاران گردشگر جویای دانش را به خود جذب می‌کند. این موزه با هدف آموزش و گسترش آخرین پیشرفت‌های علم و فناوری در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. در موزه علم و فناوری شانگهای، نمایشگاه‌های تعاملی مختلف، سالن‌های تئاتر با تکنولوژی IMAX و چندین سالن نمایشگاهی موضوعی وجود دارد.

15- موزه ملی چین در شهر پکن

یکی از زیباترین جاهای دیدنی شهر پکن در میدان مشهور تیان آن من، موزه ملی چین است. این موزه در سال ۲۰۰۳ با ادغام موزه تاریخ چین و موزه انقلاب چین تشکیل شد. در حال حاضر، موزه ملی چین یکی از بزرگترین موزه‌های سراسر جهان محسوب می‌شود که بیش از ۱ میلیون شیء تاریخی و اثر هنری در آن به نمایش درآمده است.

موزه ملی پکن از جاهای دیدنی پکن

عکسی از موزه ملی پکن

16- منطقه باند شانگهای در چین

منطقه باند یا وایتان یکی از زیباترین اماکن چین در شهر شانگهای است که به‌عنوان یک منطقه ساحلی و حفاظت‌شده تاریخی شهرت دارد. این منطقه مدتها به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق اقتصادی و مرکز ثروت در شهر شانگهای محسوب می‌شد و نهادهای مهم سیاسی و اقتصادی خارجی نیز در این منطقه قرار داشتند. اکنون این خیابان به دلیل وجود ساختمان‌های قدیمی با معماری‌های کلاسیک و آسمان‌خراش‌های دیدنی مدرن، مشهور است.

17- خیابان نانجینگ شانگهای در چین

برای عاشقان خرید کردن، یکی از بهترین جاهای تفریحی چین، خیابان نانجینگ شانگهای است. این خیابان از قرن نوزدهم تاکنون به‌عنوان محل گردهمایی مهم‌ترین مراکز خرید و فروشگاه‌های شهر شانگهای شناخته می‌شود. این خیابان دو سمت شرقی و غربی دارد که انواع مجتمع‌های تجاری – تفریحی مدرن و فروشگاه‌های کوچک و سنتی را در خود جای داده‌اند.

18- محله شین تیان دی شانگهای در چین

اگر می‌خواهید شاهد پیوند چین باستان و چین مدرن باشید، باید به محله شین تیان دی شانگهای سر بزنید. این محله از محلات قدیمی با کوچه‌های سنگفرش‌شده، فروشگاه‌های مختلف، کافه‌ها و رستوران‌های خاص و ساختمان‌های قرن نوزدهمی در کنار ساختمان‌های مدرن و امروزی است.

19- شهر باستانی پینگایو در شانشی چین

پینگایو یا پینگ یائو شهری قدیمی در استان شانشی چین است که قدمت بنیان‌گذاری آن به قرن چهاردهم میلادی برمی‌گردد. این شهر باستانی در دوران فرمانروایی سلسله چینگ، به‌عنوان یکی از شهرهای مهم در تجارت و اقتصاد چین شناخته می‌شد. معماری شهری پینگایو یکی از نمونه‌های عالی معماری دودمان چینگ و دودمان مینگ به شمار می‌رود که همچنان در بسیاری از نقاط شهر به صورت دست‌نخورده و کاملاً سالم باقی مانده است. این شهر باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

20- شهر باستانی شانگلی؛ از شهرهای تاریخی چین

یکی دیگر از شهرهای قدیمی چین که در استان سیچوان، شهر یاان قرار دارد، شهر باستانی شانگلی است. این شهر در گذشته به‌عنوان یکی از شهرهای مهم در مسیر راه ابریشم به شمار می رفت و نوعی ورودی برای دسترسی به راه ابریشم به حساب می‌آید. شهر باستانی شانگلی به علت قرارگیری در محل تقاطع دو رودخانه و همچنین، معماری بسیار دیدنی، به سبک دودمان مینگ شهرت پیدا کرده است.

21- شهر سوچو یا شهر کانال ها در چین

اگر می‌خواهید احساس قدم زدن در ونیز را در چین تجربه کنید، به شهر سوچو سر بزنید. شهر سوچو که ونیز شرق نیز نامیده می‌شود، یکی از بهترین جاهای دیدنی چین اسبه شمار می‌رود و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. سوچو به دلیل وجود کانال‌های آب متعدد که در بین خیابان‌ها و کوچه‌های شهر امتداد پیدا کرده‌اند، پل‌های سنگی، صنعت ابریشم و باغ‌های خاص و سرسبز شهرت دارد.

شهر سوچو از شهرهای قدیمی چین

عکسی از شهر سوچو

22- شهر باستانی جوجیاجیائو در چین

یکی دیگر از شهرهای شناور چین و یکی از جاهای دیدنی شانگهای، شهر باستانی جوجیاجیائو است. این شهر، قدمتی ۱۷۰۰ ساله دارد و نمونه‌ای سنتی از شهرهای شناور چینی به شمار می‌آید. در این شهر، خانه‌های قدیمی با معماری کلاسیک چینی، خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ و باریک، قایق‌های رنگارنگ روی آب و پل‌های باستانی، توجه گردشگران را به جلب می‌کند.

23- شهر قدیمی داکسو؛ از جاهای توریستی چین

شهر قدیمی داکسو با قدمت نزدیک به ۲۰۰۰ سال یکی از جاهای گردشگری چین به حساب می‌آید و در شهر کویلین قرار دارد. داکسو در امتداد رود لی قرار دارد و به همین دلیل، موقعیت مهم و استراتژیکی در تجارت چین داشته است. این شهر با بناهای تاریخی، خانه‌های سنتی و فرهنگ سنتی در سبک زندگی مردمانش، به یکی از شهرهای محبوب بین توریست‌ها تبدیل شده است.

24- پل مارکوپولو؛ از آثار تاریخی چین

یکی از مناطق دیدنی چین که حتماً نامش برایتان آشنا خواهد بود، پل مارکوپولو در پکن است. البته این پل در اصل Lugou نام داشت و پس از آنکه مارکوپولو در سفرنامه‌اش آن را به دلیل زیبایی و استحکامش ستایش کرد، پل مارکوپولو نامیده شد. پل مارکوپولو ۲۶۰ متر طول دارد و در ساختار آن، ۱۱ قوس به چشم می‌خورد. این پل در قرن ۱۱ میلادی بر روی رودخانه ینگ دین احداث شد و با استحکام و معماری باشکوه خود که تندیس‌ها و مجسمه‌های شگفت‌انگیز را دربر می‌گیرد به یکی از آثار تاریخی چین تبدیل شد.

25- پل گوانگجی چین؛ اولین پل معلق جهان

پل گوانگجی یا پل شیانگزی یکی از عجایب دیدنی چین و اولین پل معلق جهان با قابلیت باز و بسته شدن است. این پل در زمان سلسله یونگ (قرن ۱۰ تا ۱۳ میلادی) بر روی رودخانه هان در شهر چاوژو ساخته شد. در بدو تأسیس این پل، پایه‌های آن بر روی ۸۶ قایق مختلف سوار شده بود و در صورت لزوم با جابجایی قایق‌ها، پل جمع می‌شد و امکان عبور و مرور کشتی‌ها فراهم می‌شد. در حال حاضر، ۱۸ کشتی از ساختار پل حمایت می‌کنند و تنها قسمت میانی آن قابلیت جمع شدن دارد.

26- کاخ تابستانی پکن در کشور چین

کاخ تابستانی پکن، یکی از زیباترین جاهای دیدنی پکن و نمونه‌ای از باغ‌ های سلطنتی چین است. این کاخ که در سال ۱۷۵۰ ساخته شده است، یکی از مکان‌های تفریحی محبوب امپراطوران چین به شمار می‌رفت. کاخ تابستانی با دربرداشتن جاذبه‌هایی همچون دریاچه‌ کونمینگ، تپه‌ طول عمر (longevity Hill)، باغ‌های سرسبز شرقی، قایق سنگ مرمر و چندین کاخ مجلل، فضایی دیدنی و چشم‌نواز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند.

27- کاخ پوتالا در تبت چین

کاخ پوتالا در لهاسا، تبت، یکی از عجایب دیدنی چین به شمار می‌رود که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این کاخ عظیم که بر روی تپه‌ای بلند قرار گرفته، محل اقامت سابق دالایی لاما بوده و دارای معماری بی‌نظیری است. کاخ پوتالا با دیوارهای سفید و سقف‌های طلایی، نماد فرهنگ و تاریخ تبت محسوب شده و به‌عنوان یکی از جاهای تاریخی چین شناخته می‌شود.

28- مجسمه بزرگ بودا؛ از جاذبه های معروف چین

مجسمه بزرگ بودا در شهر لشان، سیچوان، بزرگترین مجسمه سنگی بودا در جهان است و یکی از جاذبه‌های گردشگری چین به شمار می‌رود. این مجسمه با ارتفاع ۷۱ متر در کوهستان امی، در کنار رودخانه می‌نشین، در میان صخره‌های عظیم و درختان و گیاهان متنوع قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مکان‌های مقدس بوداییان به شمار می‌رود. این مجسمه سنگی عظیم در دوران حکومت سلسله تانگ (قرن ۷ تا ۱۰ میلادی) ساخته شد و اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

29- مجسمه خدای جنگ در کشور چین

مجسمه خدای جنگ در ژینژو، هوبئی، یکی از دیدنی‌های شگفت‌انگیز چین است. این مجسمه عظیم با ارتفاع ۵۸ متر و وزن ۱۳۲۰ تن، نمایانگر خدای جنگ، گوان یو، در تاریخ و فرهنگ چین است. این مجسمه عظیم‌الجثه در شهر جینگژو در سال ۲۰۱۶ ساخته شد و اکنون یکی از جاهای توریستی چین است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

مجسمه خدای جنگ از جاذبه های گردشگری چین

عکسی از مجسمه خدای جنگ

30- معبد مانمو در هنگ کنگ چین

معبد مانمو در هنگ کنگ، یکی از قدیمی‌ترین معابد این شهر و از اماکن دیدنی چین است. این معبد به الهه ادبیات و جنگ تقدیم شده و با عطر خاص بخورها و معماری سنتی خود، فضایی آرامش‌بخش را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. معبد مانمو یکی از جاهای جذاب چین است که قدمت آن به اواسط قرن نوزدهم برمی‌گردد و بازدید از آن، تجربه‌ فرهنگی بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورد.

31- معبد لانگا در شهر شانگهای چین

معبد لانگا در شانگهای، یکی از زیباترین جاهای چین است. این معبد بودایی با قدمت بیش از ۱۰۰۰ سال و بیش از ۲۰ هزار متر مربع مساحت، دارای معماری منحصربه‌فرد از چوب و آجر و نقاشی‌های دیواری چشم‌نواز است. معبد لانگا در منطقه‌ای کوهستانی و سرسبز واقع شده و بازدید از آن، به علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ چین توصیه می‌شود.

32- معبد لاما؛ از مهمترین معابد بودایی چین

معبد لاما یا کاخ یونگه در پکن، یکی از مهم‌ترین معابد بودایی تبت در خارج از تبت است. این معبد با مجسمه‌های زیبا و معماری چشم‌نواز در قرن هفدهم ساخته شده و یکی از زیباترین جاهای دیدنی پکن به شمار می‌رود. معبد لاما ابتدا مکان سکونت امپراتور یونگ ژنگ بود و سپس به صومعه و معبد تبدیل شد. این معبد در حال حاضر، یکی از معابد بسیار مهم چین و مکانی مناسب برای آشنایی با آیین‌های بودایی و فرهنگ چین به شمار می‌رود.

33- معبد کنفوسیوس پکن در چین

معبد کنفوسیوس پکن یکی از جاهای تاریخی چین و یکی از بزرگترین معابد کنفوسیوسی در این کشور است. این معبد در سال ۱۳۰۲ ساخته شده و مجموعه‌ای از سنگ‌نوشته‌ها و مجسمه‌های کنفوسیوس و شاگردانش را دربر می‌گیرد. معبد کنفوسیوس پکن، محل برگزاری بسیاری از مراسم‌ مجلل شاهانه و همچنین حفظ و پاسداشت آیین‌های کنفوسیوسی بوده است که برای علاقه‌مندان به فلسفه و تاریخ چین جذابیت دارد.

معبد کنفوسیوس از زیباترین جاهای دیدنی در چین

عکسی از معبد کنفوسیوس

34- معبد شهر خدا در شانگهای چین

معبد شهر خدا در شانگهای، یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین معابد این شهر است. این معبد که در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده، مکانی برای پرستش الهه‌های محلی و به دست آوردن خیر و برکت به شمار می‌رود. معبد شهر خدا یکی از جاهای دیدنی شانگهای چین است که با معماری سنتی و بازارچه‌های اطراف خود، تجربه‌ای متفاوت را برای گردشگران رقم می‌زند.

35- معبد بهشت چین

معبد بهشت چین در پکن، یکی از مهم‌ترین اماکن توریستی چین است. این معبد که در سال ۱۴۲۰ ساخته شده، محل برگزاری مراسم مذهبی امپراطوران مینگ و چینگ، به ویژه مراسم قربانی کردن بوده است. معبد بهشت با معماری و ساخت منحصربه‌فرد که در آن کاملاً از چوب استفاده شده است و فضای سبز اطرافش، یکی از زیباترین جاهای چین محسوب می‌شود.

36- دیزنی لند شانگهای؛ از بهترین پارک های چین

دیزنی لند شانگهای یکی از جاهای تفریحی چین و یکی از جدیدترین پارک ‌های دیزنی در جهان است. این پارک با انواع جاذبه‌های تفریحی، نمایش‌های جذاب و کاراکترهای محبوب دیزنی، مکانی مناسب برای خانواده‌ها و کودکان است. دیزنی لند شانگهای، یکی از جاهای دیدنی چین است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

عکسی از دیزنی لند شانگهای

37- باغ وحش شانگهای چین؛ برای علاقه‌مندان به حیوانات

باغ وحش شانگهای، یکی از بزرگترین و مشهورترین باغ وحش ‌های چین است. این باغ وحش که بیش از ۶۰۰۰ حیوان از ۶۰۰ گونه مختلف را در خود جای داده، مکانی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به حیات وحش به شمار می‌رود. باغ وحش شانگهای یکی از جاهای گردشگری چین است که بازدید از آن، تجربه‌ای آموزشی و تفریحی برای کودکان و بزرگسالان فراهم می‌کند.

38- باغ وحش پکن؛ از قدیمی ترین باغ وحش های چین

باغ وحش پکن، یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های چین محسوب می‌شود. این باغ وحش که در سال ۱۹۰۶ تأسیس شده، میزبان ۱۴۵۰۰ جانور مختلف از جمله گونه‌های نادری مانند پاندای بزرگ است. باغ وحش پکن، یکی از جاهای دیدنی پکن و از جاهای توریستی چین است که بازدید از آن، علاقه‌مندان به حیات وحش و طبیعت را به وجد خواهد آورد.

39- آکواریوم اقیانوس شانگهای در چین

آکواریوم اقیانوس شانگهای، یکی از بزرگترین آکواریوم‌های جهان و از توریستی ترین جاهای چین است. این آکواریوم با دارا بودن تونل زیر آبی به طول ۱۵۵ متر، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از دنیای زیر آب را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. آکواریوم اقیانوس شانگهای، یکی از جاهای تفریحی چین است که مناسب خانواده‌ها و علاقه‌مندان به حیات دریایی است.

آکواریوم اقیانوس شانگهای از جاهای چین

عکسی از آکواریوم اقیانوس شانگهای

40 - باغ یویوان؛ از باغ های سنتی چین

باغ یویوان در شانگهای، یکی از زیباترین باغ‌های سنتی چین و یکی از جاهای دیدنی شانگهای چین است. این باغ که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده، با طراحی پیچیده، پل‌ها، استخرها و حجره‌های زیبا، مکانی آرامش‌بخش و دیدنی برای بازدیدکنندگان محسوب می‌شود. باغ یویوان نمونه‌ای مثال‌زدنی از باغداری و معماری سنتی چینی است که یادگار دوران امپراتوری مینگ است.

41- باغ گیاه شناسی شیانهو؛ از بزرگترین باغ های گیاه شناسی چین

باغ گیاه شناسی شیانهو یا باغ گیاهشناسی دریاچه پری در شنزن، یکی از بزرگترین باغ‌های گیاه‌شناسی چین است. این باغ با مجموعه‌ای از گیاهان نادر و بومی چین مانند باغ مگنولیا، باغ بونسای، باغ گیاهان دریایی، باغ بامبو و...، محیطی مناسب برای تحقیق و تفریح را فراهم می‌کند. باغ گیاه شناسی شیانهو، یکی از جاهای دیدنی چین سرسبز محسوب می‌شود که علاقه‌مندان به طبیعت و گیاهان را به خود جذب می‌کند.

42- باغ‌های سنتی سوژو در جیانگسو در چین

باغ‌های سنتی سوژو در استان جیانگسو یکی از مهم‌ترین جاذبه‌ های فرهنگی چین هستند. این باغ‌ها که از قرن یازدهم میلادی تاکنون حفظ شده‌اند، نمونه‌ای از هنر باغ‌سازی چینی با طراحی‌های پیچیده و زیبا به شمار می‌آیند. باغ‌های سنتی سوژو یکی از جاهای تاریخی چین و از جمله میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شوند.

 باغ‌های سنتی سوژو در جیانگسو از جاذبه‌ های فرهنگی چین

عکسی از باغ‌های سنتی سوژو در جیانگسو

43- مرکز تحقیق بر روی پاندای بزرگ چنگدو در چین

مرکز تحقیق بر روی پاندای بزرگ، یکی از مهم‌ترین مراکز نگهداری و تحقیقاتی پانداهای بزرگ در جهان است. این مرکز با هدف حفاظت و تکثیر این گونه‌های نادر، تأسیس شده است و یکی از جاهای دیدنی چین در شهر چنگدو به شمار می‌رود که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن، پانداها را از نزدیک ببینند و با زندگی آنها آشنا شوند.

44- دریاچه غربی؛ از جاهای دیدنی هانگژو در چین

دریاچه غربی در هانگژو یکی از زیباترین جاهای دیدنی هانگژو چین است. این دریاچه با چشم‌اندازهای طبیعی زیبا، معابد، باغ‌ها و پل‌های تاریخی، یکی از معروف‌ترین مکان های تفریحی چین به شمار می‌رود. دریاچه غربی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است که اهمیت طبیعی و تاریخی آن را نشان می‌دهد.

45- بیابان تکله مکان؛ بزرگ ترین بیابان چین

بیابان تکله مکان در استان سین‌کیانگ، بزرگترین بیابان چین و دومین صحرای روان جهان است که بخش عمده آن را شن‌های روان تشکیل می‌دهند. این بیابان با تپه‌های شنی عظیم و مناظر خیره‌کننده، یکی از جاهای دیدنی چین است که برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی بسیار جذاب است.

46- قله ویکتوریا در هنگ کنگ چین

قله ویکتوریا در هنگ کنگ یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی هنگ کنگ و از زیباترین جاهای چین است. این قله با ارتفاع ۵۵۲ متر، چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از شهر هنگ کنگ و بندر ویکتوریا ارائه می‌دهد. در قله ویکتوریا چندین پارک عمومی با امکانات گردشگری متنوع وجود دارد که باعث محبوبیت این منطقه بین گردشگران شده است.

47- قله فی لای فنگ چین با غارهای اسرارآمیز

قله فی لای فنگ یکی از جاهای دیدنی هانگژو به شمار می‌رود که با ۲۰۹ متر ارتفاع در نزدیکی معبد لینگین قرار گرفته است. جنس این قله از سنگ آهک بوده و غارهای متعددی در درون آن به چشم می‌خورد. در غارهای قله فی لای فنگ، بیش از ۳۳۰ مجسمه سنگی بودا قرار دارد که قدمتشان به قرن ۱۰ تا ۱۴ میلادی برمی‌گردد و یکی از جذابیت‌های توریستی این منطقه به شمار می‌آيند.

قله فی لای فنگ چین جاهای دیدنی هانگژو

تصویری از قله فی لای فنگ

48- کوه وویی در فووجیان چین

کوه وویی در فوجیان، یکی از زیباترین مناطق دیدنی چین و از جاذبه‌های طبیعی این کشور به شمار می‌رود. این منطقه با مناظر کوهستانی خیره‌کننده، رودخانه‌های خروشان، تنوع زیستی بی‌نظیر و معابد تاریخی، یکی از آثار ثبت شده چین در فهرست میراث جهانی یونسکو است که برای طبیعت‌گردی بسیار مناسب است.

49- کوه هوآ؛ از کوه های مقدس چین

کوه هوآ در شانشی، یکی از پنج کوه مقدس چین و از جاهای تاریخی چین است. این کوه با ۵ قله‌ بلند مخروطی‌شکل و مناظر طبیعی خیره‌کننده، هرساله تعداد زیادی زائر و گردشگر را به خود جذب می‌کند. مسیرهای پیاده‌روی کوه هوآ یکی از چالش‌برانگیزترین و زیباترین مسیرهای پیاده ‌روی در چین هستند که به معیاری برای سنجش شجاعت و قدرت افراد تبدیل شده‌اند.

50- کوه های رنگین کمانی ژانکی دانگسیا در چین

کوه‌های رنگین‌کمانی ژانکی دانگسیا در پارک ملی زمین‌شناسی ژانگی دانکسیا در گانسو واقع شده‌اند و یکی از جاذبه های طبیعی چین به شمار می‌روند. این کوه‌های رنگین کمانی، قله‌ها، دره‌ها و مناطق همواری را در خود جای داده‌اند که به واسطه وجود رنگ‌های گوناگون و چشم‌نواز، گردشگران را به خود جذب می‌کند. این کوه‌ها در اثر ترکیب مواد معدنی، ماسه، آهن و گل و لای در زمانی طولانی، به رنگ رنگین کمان درآمده‌اند.

51- تراس های برنجی یوآن یانگ در چین

تراس‌های برنجی یوآن یانگ در یون‌نان، یکی از زیباترین جاهای دیدنی چین هستند که تصویری بی‌نظیر از فرهنگ کشاورزی چین را به نمایش می‌گذارند. این تراس‌ها با طراحی‌های هندسی و چشم‌نواز بیش از ۱۰۰۰ سال پیش بر روی کوه‌های منطقه با ارتفاع ۱۸۰۰ متر ایجاد شده‌اند و محل کاشت و پرورش برنج هستند. بازدید از تراس‌های برنجی یوآن یانگ، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از فرهنگ کشاورزی و زیبایی طبیعی چین را برای شما رقم می‌زند.

52- منطقه هوانگ لونگ در سیچوان چین

منطقه هوانگ لونگ در سیچوان، یکی از زیباترین مناطق طبیعی چین و یکی از میراث طبیعی یونسکو به شمار می‌رود. این منطقه با دریاچه‌ها و چشمه‌های طبیعی با رنگ‌های مختلف، مناظر کوهستانی با قله‌های پربرف، اکوسیستم جنگلی بکر و تنوع زیستی بی‌نظیرف یکی از جاهای دیدنی چین است که به‌ویژه برای علاقه‌مندان به عکاسی و طبیعت‌گردی جذابیت دارد.

منطقه هوانگ لونگ از جاهای دیدنی چین

عکسی از منطقه هوانگ لونگ

53- پارک ملی ژانگجیاجی؛ از جذاب ترین جاهای دیدنی چین

پارک ملی ژانگجیاجی در هونان، یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی چین است. این پارک با مساحت ۴۸۰۰ هکتار و در برداشتن مناظر کوهستانی خیره‌کننده، صخره‌ها و ستون‌های سنگی با اشکال منحصربه‌فرد و جنگل‌های بکر و متنوع، یکی از ژئوپارک‌های جهانی یونسکو محسوب می‌شود که سالانه گردشگران زیادی را به خود می‌خواند.

54- پل شیشه ای ژانگجیاجی چین؛ طولانی ترین پل شیشه ای جهان

پل شیشه‌ای ژانگجیاجی در هونان، یکی از جاذبه‌های مدرن و هیجان‌انگیز چین و طولانی‌ترین و مرتفع ‌ترین پل شیشه‌ای جهان است. این پل با ارتفاع ۳۰۰ متر از سطح زمین، در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و طول آن به حدود ۴۳۰ متر می‌رسد. پل شیشه ای ژانگجیاجی که بر فراز دره‌ای عمیق قرار دارد، با کف شیشه‌ای شفاف، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز از پیاده‌روی در ارتفاع بالا را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

55- پارک ملی سانجیانگیوان در کشور چین

پارک ملی سانجیانگیوان در استان چینگ‌های، یکی از بزرگترین و بکرترین پارک‌های ملی چین به شمار می‌رود. این پارک بیش از ۲۰۰۰ گونه جانوری و حیوانی را در خود جای داده است و با مناظر طبیعی متنوع، از جمله دشت‌ها، رودخانه‌ها و کوهستان‌ها، برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و حیات وحش جذابیت دارد.

56- رودخانه لی در کشور چین؛ مخصوص طبیعت‌ گردها

رودخانه لی در گویلین یکی از جاهای توریستی چین محسوب می‌شود که با طول ۸۳ کیلومتر و شکل مارپیچی خاص خود، مناظر طبیعی منحصربه‌فردی را رقم زده است. این رودخانه با مناظر کوهستانی چشم‌نواز، روستاهای سنتی و غارهای زیبا، به‌عنوان یکی از عجایب آبی جهان شناخته می‌شود. بازدید از رودخانه لی، تجربه‌ای آرامش‌بخش و فراموش‌نشدنی از گردش در طبیعت زیبای چین را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

رودخانه لی طبیعت زیبای چین

عکسی از رودخانه لی

57- رودخانه یانگ تسه؛ بزرگترین رودخانه چین

رودخانه یانگ تسه، بزرگترین رودخانه چین و سومین رودخانه طولانی جهان است و از کوه‌های تبت سرچشمه می‌گیرد. رودخانه یانگ تسه چین جاهای دیدنی زیادی را در بر می‌گیرد و به دلیل تورهای تفریحی کشتی‌ کروز و مناظر چشم‌نواز بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

58- دریاچه نامتسو؛ از دریاچه های دیدنی چین

دریاچه نامتسو در تبت، یکی از زیباترین دریاچه‌ های چین است که در ارتفاع ۴۷۱۸ متر از سطح دریا قرار دارد. این دریاچه با آب‌های زلال، جزایر بکر و غیرمسکونی و کوه‌های برفی اطراف، مناظر خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد. دریاچه نامتسو یکی از جاهای گردشگری چین است که علاقه‌مندان به طبیعت و عکاسی را به خود می‌خواند.

59- دریاچه هزار جزیره در استان ژجیانگ چین

دریاچه هزار جزیره یا دریاچه کیاندائو یکی از جاذبه‌های طبیعی چین در استان ژجیانگ است و یک دریاچه مصنوعی محسوب می‌شود. کیاندائو با بیش از هزار جزیره کوچک و بزرگ و آب‌های بسیار شفاف و زلال، مناظری خیره‌کننده و فرصت‌های تفریحی متنوعی را در اختیار گردشگران قرار داده است. دریاچه هزار جزیره، یکی از جاهای توریستی چین است که برای علاقه‌مندان به طبیعت و جزیره‌گردی مناسب است.

60- دریاچه تیانچی تیانشان؛ آبگیر آسمانی چین

دریاچه کوهستانی تیانچی تیانشان که به آن، آبگیر آسمانی نیز می‌گویند در استان سین‌کیانگ قرار دارد. این دریاچه که در میان کوه‌های تیانشان در ارتفاع ۱۹۸۰ متری از سطح دریا واقع شده است، با آب‌های زلال، کوه‌های سرسبز و جنگلی، قله‌های مه‌آلود و همچنین امکان ورزش‌های زمستانی در کوه‌های اطراف، یکی از جاهای طبیعت گردی چین به شمار می‌رود که به‌ویژه برای علاقه‌مندان به طبیعت و کوهنوردی جذابیت دارد.

61- آبشار دتیان در مرز کشور چین و ویتنام

آبشار دتیان در مرز چین و ویتنام، یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای آسیا و از جاهای قشنگ چین است. این آبشار با ارتفاع ۳۰ متر و عرض ۲۰۰ متر، مناظری خیره‌کننده از طبیعت سرسبز چین را در برابر دیدگان بازدیدکنندگان می‌گستراند. آبشار دتیان برای علاقه‌مندان به طبیعت و عکاسی بسیار جذاب است.

آبشار دتیان از جاهای قشنگ چین

تصویری از آبشار دتیان

62- آبشار هوکو؛ از مهم ترین آبشارهای چین

آبشار هوکو در رودخانه زرد، دومین آبشار بزرگ چین است. این آبشار در تقاطع استان‌های شانشی و شاآنشی واقع شده و ۵۰ متر عرض و ۲۰ متر ارتفاع دارد. آبشار هوکو در چین، به‌عنوان نمادی از شکوه طبیعت و قدرت رودخانه زرد شناخته می‌شود.

63- آبشار دوپوتانگ در گوانجوی چین

آبشار دوپوتانگ در گوانجو، یکی از زیباترین و بزرگترین آبشارهای چین است. این آبشار با ارتفاع ۷۴ متر و عرض ۱۰۵ متر، صحنه‌های دیدنی از جاری شدن آب در زمین‌های سرسبز و مناظر بکر طبیعی اطراف را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

64- دره رد استون؛ از زیباترین دره های چین

دره رد استون در استان سین‌کیانگ در ژئوپارک جهانی کوه یونتایشان قرار دارد و یکی از جاذبه‌های طبیعی چین محسوب می‌شود. این دره به واسطه‌ صخره‌های قرمز رنگ، آبشارهایی که بر روی این صخره‌ها جریان دارند و مناظر کوهستانی خیره‌کننده گردشگران را به خود می‌خوانند.

65- ساحل قرمز چین؛ مخصوص علاقه‌مندان به پرنده ‌نگری

ساحل قرمز در پانجین استان لیائونینگ یکی از شگفتی‌های طبیعی چین به شمار می‌رود. این ساحل با پوشش گیاهی قرمز رنگ که از نوعی جلبک خاص ناشی می‌شود، مناظری خیره‌کننده و متفاوت با دیگر سواحل جهان ارائه می‌دهد. تالاب‌های این منطقه، یکی از جاهایی هستند که از پرندگان مهاجر میزبانی می‌کنند و از این رو، مکان‌هایی ایدئال برای پرنده‌نگری به شمار می‌روند.

ساحل قرمز از جاهای قشنگ چین

عکسی از ساحل قرمز چین

66- پارک آبی چایم لانگ در چین

پارک آبی چایم لانگ در گوانجو، یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین پارک ‌های آبی چین است. این پارک با انواع استخرها، سرسره‌های آبی و جاذبه‌های تفریحی، مکانی مناسب برای رقم زدن یک روز پر از هیجان و شادی است. پارک آبی چایم لانگ، یکی از جاهای دیدنی گوانجو در چین است که بازدید از آن، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند.

پارک آبی چایم لانگ از پارک های آبی چین

عکسی از پارک آبی چایم لانگ

با تور چین به قلب بهترین جاهای گردشگری چین سفر کنید

اگر چین را کشور شگفتی‌ها بنامیم؛ سخن به گزافه نگفته‌ایم. جاهای دیدنی چین که در این مقاله، مهم‌ترین‌ها و بهترین‌هایشان را به شما معرفی کردیم، از جمله خاص‌ترین و دیدنی‌ترین مکان‌های توریستی جهان محسوب می‌شوند و شما را با شگفتی‌های طبیعی و فرهنگی شرق آشنا می‌کنند. اگر می‌خواهید مکان‌هایی را ببینید که نظیرشان در هیچ جای دیگر پیدا نمی‌شود، تور چین الفبا را حتماً بررسی کنید. همچنین اگر به‌دنبال بهترین مکان‌ها برای اقامت در این کشور هستید، هتل های چین هم بررسی کنید.

سؤالات متداول

1- مهمترین جاهای دیدنی چین کجاست؟

دیوار چین، شهر ممنوعه، ارتش سفالی شیان یا ارتش تراکوتا، مکعب آبی، موزه علم و فناوری شانگهای، موزه ملی چین، شهر سوچو یا شهر کانال ها، کاخ تابستانی پکن، دیزنی لند شانگهای، باع وحش شانگهای، کوه‌های رنگین کمانی ژانکی دانگسیا، پل شیشه‌ای ژانگجیاجی و رودخانه یانگ تسه از مشهورترین جاهای توریستی چین هستند.

2- شهرهای دیدنی چین کدامند؟

شانگهای، پکن و گوانگجو؛ چند شهر دیدنی چین هستند که هرکدامشان جاذبه‌های بسیاری را در دل خود جا داده‌اند.

3- جاهای ترسناک چین کجاست؟

پل شیشه‌ای، کوهستان تیان من، مسیرهای پیاده‌روی کوه هوا و تونل باند از جمله جاهای ترسناک و هیجان انگیز چین محسوب می‌شوند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt