اوج آدرنالین با قایقرانی در رودخانه دالامان

اوج آدرنالین با قایقرانی در رودخانه دالامان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 خرداد ، 1403

اوج آدرنالین با قایقرانی در رودخانه دالامان

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رودخانه dalaman (دالامان) در استان موغله ترکیه، مکانی مورد علاقه برای گردشگران است. رودخانه دالامان با ساحل طولانی خود که 229 کیلومتر طول دارد، تجربیات قایقرانی را به علاقه مندان به آدرنالین ارائه می دهد.
گردشگرانی که از منطقه بازدید می کنند برای گذراندن تعطیلات خود از تورهای مختلفی استفاده می کنند. رفتینگ در آب های سرد یکی از محبوب ترین فعالیت ها و تورهای گردشگری می باشد.
رودخانه 229 کیلومتری دالامان، که در دوران باستان به نام ایندوس شناخته می شود و با ترکیبی از شاخه هایی از کوه های گوتکپه و یایلاکیک، در غرب کوه های توروس در هم آمیخته می شود. این رودخانه که از میان دره ای باریک و عمیق سرچشمه می گیرد، محیطی مناسب برای قایقرانی گردشگران تور های ارزان ترکیه است. رودخانه دالامان که در 8 کیلومتری جنوب منطقه اورتاکا به دریا می رسد و به دلیل نزدیکی به مناطق توریستی در مناطق مدیترانه و اژه، در طول سال علاقه مندان به قایقرانی را به خود جلب می کند.

قایقرانان در حال رفتینگ در رودخانه دالامان ترکیه

چگونه به ایستگاه شروع قایقرانی در رودخانه دالامان برسیم

گردشگران تور های مارماریس که صبح زود کاپشن های گرم و ضد آب، کلاه ایمنی و کفش های مخصوص خود را برداشته و از این شهر به مدت یک ساعت و نیم بیرون می زنند و به رودخانه دالامان که یکی از مهمترین مسیرهای قایقرانی در ترکیه و همچنین شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری ترکیه به حساب می آید، می رسند و مسیر رسیدن به نقطه شروع قایق سواری را در سد آکوپری آغاز می کنند. گردشگران پس از عبور از سد، به مسیر کوهستان رسیده و از آنجا با مقداری پیاده روی به سمت نقطه شروع در امتداد رودخانه Dalaman (دالامان) می رسند.

هیجان قایقرانان در قایقرانی در رودخانه دالامان ترکیه

مسیر قایقرانی چالش برانگیز

راهنمای مرکز قایق رانی دالامان، فتی کسکین گفت: هر فرد 14 تا 70 ساله ای که از نظر سلامتی مشکلی نداشته باشد، می تواند از هیجان قایقرانی بهره مند شود. كسكین با تأكید بر اینكه سالانه حدود 15000 گردشگر عاشق طبیعت قایقرانی در رودخانه دالامان را تجربه می کند گفت، كه این تورها روزانه یك بار انجام می شود و تجربه ای هیجان انگیز در یكی از پر چالش ترین مسیرهای ترکیه را فراهم می كند. کسکین افزود: ما در تلاش هستیم تا در حد توان قایقرانی را معرفی کنیم و این ورزش را گسترده کنیم.

كسكین با اشاره به اینكه آنها اقدامات ایمنی دقیقی را انجام می دهند، اظهار داشت: مسیر این رودخانه آنقدر هم مسیر آسانی نیست و همه جا صخره ای و سنگی است. جولای و آگوست ماه هایی هستند که پایین ترین سطح آب را مشاهده می کنیم، اما هنوز آدرنالین در بالاترین سطح خود قرار می گیرد. زیرا ما قایقرانی را از ارتفاع 830 متری شروع می کنیم و به ارتفاع 280 متری می رسیم. منظورم این است که از ابتدای رودخانه شروع می شود و پایین آمدن به این سطح، آدرنالین را بالا نگه می دارد.

قایقرانان در رودخانه دالامان ترکیه

نظر گردشگرانی که قایقرانی در رودخانه دالامان را تجربه کرده اند

Tülin Dedemen، ساکن استانبول که برای قایقرانی به دالامان آمده است، خاطرنشان کرد: این مسیر بسیار هیجان انگیز و چالش برانگیز است. ددمن با اشاره به اینکه آنها در یک فعالیت جالب و درهم تنیده با طبیعت شرکت کرده اند و یک روز فراموش نشدنی را پشت سر گذاشتند، افزود: من قبلاً قایقرانی در روخانه دالامان را انجام داده ام. این سومین بار است که آن را تجربه می کنم. هر دو نقاط خطرناک و هیجان انگیز و ساکت و ارام در مسیر وجود دارد.
ریحان کورچچی، یک قایقران دیگر، با بیان اینکه یک روز بسیار دلپذیر داشتند، اضافه کرد: من آن را به همه توصیه می کنم. هیجان و آدرنالین زیاد بود.
داان جسی، یک توریست هلندی نیز از قایقرانی در رودخانه دالامان بسیار شگفت زده بود، وی برای تعطیلات به همراه خانواده به آنجا آمده و بسیار خوشحال شد که قایق سواری در رودخانه دالامان را تجربه کرده است.

قایقرانان در نقطه ارام رودخانه دالامان ترکیه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt