پارک ساحلی و اسکله تفریحی میرمهنا کیش به همراه عکس و آدرس

پارک ساحلی و اسکله تفریحی میرمهنا کیش به همراه عکس و آدرس

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 اسفند ، 1399

پارک ساحلی میرمهنا کیش【عکس و اطلاعات بازدید】

پارک ساحلی میرمهنا یکی از زیباترین و یزرگترین پارک ساحلی ایران است که در بلوار دریا در جزیره کیش واقع شده است. در این پارک انواع امکانات و تفریحات مخصوص جزیره وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. برای توضیحات بیشتر با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

میرمهنا کیش 

پارک ساحلی میرمهنا کیش

پارک ساحلی میرمهنا کیش

جزیره کیش که به مروارید خلیج فارس نیز شهرت دارد، از زیباترین جزایر کشورمان است و هرساله گردشگران داخلی و خارجی مخصوصا مسافران تور کیش زیادی از این جزیره بازدید می‌کنند. یکی از مکان‌های گردشگری معروف و زیبای این جزیره، پارک ساحلی میرمهناست. در ادامه این مقاله نوضیحات کاملی درباره این پارک و جاذبه‌های آن ارائه می‌کنیم.

کیش گردی به سبک الفبای سفر

داستان کشتی یونانی در جزیره کیش

هزینه های سفر به کیش

بزرگترین جزیره ایران کدام است؟

معرفی پارک ساحلی میرمهنا کیش

در شمال و غرب جزیره کیش بزرگترین پارک ساحلی آن به نام پارک ساحلی «میرمهنا» قرار گفته است. این پارک از میدان جاسک تا مسجد خاتم الانبیا امتداد یافته است و قرار گیری اسکله میرمهنا در میان این پارک، آنرا به دو فاز مجزا تقسیم کرده است. بدین ترتیب پارک از دو بخش مجازی فاز یک ( از مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری ) و فاز دو ( بعد از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک ) تشکیل شده است. به دلیل نزدیکی این پارک با محله‌های بومی‌نشین جزیره کیش، می توان کنار تفریح در این اسکله و پارک، زندگی، آداب و رسوم و روزمرگی بومیان کیش را نظاره کرد. بازارچه های محلی رنگ و بویی خاص به پارک میرمهنا داده و توجه اغلب بازدید کنندگان را به ماهی های صید روز خود جلب کرده است.

اسکله تفریحی میر مهنا کیش

اسکله تفریحی میرمهنا کیش

اسکله تفریحی میرمهنا کیش

اگر انسان صبوری هستید و به ماهی‌گیری علاقه دارید، اسکله تفریحی میرمهنا مکان فوق‌العاده‌ای برای شماست. در این اسکله در ساعات مشخصی از روز، گردشگران و ساکنان جزیره که به شکار کردن و ماهیگیری علاقه دارند، می‌توانند به این اسکله بیایند و از دل امواج خروشان دریا، ماهی صید کنند. همچنین می‌توانید روی صندلی‌هایی که در محوطه اسکله تعبیه شده بنشینید و از دریا، آسمان و صدای امواج لذت ببرید.

تفریحات و امکانات پارک تفریحی میرمهنا

  1. در فاز دو پارک که مساحتی حدود 50 هزار متر مربع دارد، زمین‌های بازی برای کودکان قرار دارد. همچنین فاز 2 پارك جنب مسجد قديمي جامع سفين و محله بومي نشین كيش قرار دارد.
  2. فاز یک این پارک که مساحتی حدود 41 هزار متر مربع دارد مسیرهای پیاده رو، آلاچیق و محل های برای پخت کباب و پارکینگ پذیرای گردشگران فراهم شده است. این پارک همچنین دارای نمازخانه ساحلی، بازار عرب ها، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروشی، مسیر دوچرخه سواری، بوفه و چایخانه است. علاوه بر همه اینها در اغلب اوقات شما می توانید در کنار اسکله ماهی گیری از تماشای لاک پشت های آزاد لذت ببرید. 

پوشش گیاهی و جانوری پارک ساحلی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا کیش

پارک ساحلی میرمهنا کیش

تنوع گونه‌های جانوری در پارک ساحلی میرمهنا بالاست. در این پارک می‌توان انوع پرنده‌ها مانند مرغ ماهی‌خوار و لک‌لک‌هایی در اطراف ساحل درحال پرواز هستند را دید. همچنین جانوران دریایی زیادی نیز در ساحل زندگی می‌کنند. شما می‌توانید در ساحل انواع مرجان ها، صدف‌ها و گوش‌ماهی ها، حلزون ها و سنگ‌های منحصربه فرد و زیبایی که امواج خروشان دریا با خود به ساحل می‌آورند را ببینید‌.

بهترین زمان بازدید از ساحل میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا در فضای آزاد قرار داشته و قسمت سرپوشیده‌ای ندارد. با توجه به آب و هوای شرجی و گرم جزیره کیش در فصل تابستان، به شما توصیه می‌کنیم از انتهای تابستان تا انتهای فروردین برای گردشگری در روز و از انتهای فروردین تا انتهای تابستان، برای گردشگری در شب این ساحل را انتخاب کنید.

آدرس و اطلاعات بازدید از مرکز تفریحی میر مهنا در کیش

  • ساعت های بازدید از مرکز تفریحی و اسکله میر مهنا: 12:00 تا 00:00
  • آدرس: ایران، هرمزگان، کیش، بلوار دریا، بخش شمالی جزیره
  • شنا نیز در اطراف اسکله‌ی میر مهنا ممنوع است.

جاذبه های اطراف پارک میرمهنا

از مکان‌های نزدیک به پارک میرمهنا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • شهر زیرزمینی کاریز
  • مجموعه ورزشی مریم
  • بولینگ و مراکز خرید ونوس
  • بازار صفین
  • بازار پارس خلیج
  • بازار زیتون

رستوران‌های نزدیک پارک ساحلی میرمهنا

رستوران میرمهنا کیش

رستوران میرمهنا کیش

در پارک ساحلی میرمهنا رستوران‌های فروانی وجود دارد که می‌توانید وعده غذایی لذیذی را آنجا میل کنید. شما می‌توانید به رستوران‌های توتی فروتی و یا میرمهنا بروید و علاوه بر خوردن غذاهای متنوع و خوش مزه از فضای دلپذیر آنها لذت ببرید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt