انواع مدارس در ترکیه

انواع مدارس در ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 بهمن ، 1400

انواع مدارس در ترکیه

انواع مدارس در ترکیه و انتخاب آن به یک دغدغه اصلی تبدیل می‌شود. افرادی که می خواهند برای مدتی یا به طور دائم در ترکیه زندگی کنند، گزینه های مختلفی دارند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ترکیه به دلایل مختلف از جمله شغل، سکونت، مهاجرت و ... تعداد زیادی اتباع خارجی را از سراسر جهان می پذیرد. از آنجایی که آنها معمولاً با خانواده‌های خود به آنجا می‌آیند، تحصیل در مدرسه به یک دغدغه اصلی تبدیل می‌شود. افرادی که می خواهند برای مدتی یا به طور دائم در ترکیه زندگی کنند، گزینه های مختلفی دارند. اگر می‌خواهید فرزندانتان تحصیلات در سطح جهانی داشته باشند و زمانی که تصمیم به ادامه تحصیل در کشور دیگری می‌گیرند دچار مشکل نشوند، ترکیه مدارس بین‌المللی متنوعی برای انتخاب دارد.

تور ترکیه

در ترکیه، مدارس بین‌المللی آموزش دوزبانه، چندفرهنگی و باکیفیت را ارائه می‌دهند که توسط مؤسسات آمریکایی و اروپایی تأیید شده است. برنامه درسی آنها با مدارس ترکیه متفاوت است، با این حال، برخی از آنها دارای اعتبار از وزارت آموزش ترکیه نیز هستند. به طور کلی، دانستن در مورد مدارس خارجی در ترکیه قبل از مهاجرت مفید است.

تحصیل درترکیه

بنر تحصیل در ترکیه

مدارس بین المللی در ترکیه یک محیط چند فرهنگی را فراهم می کنند. عموماً دانش‌آموزان ترک نیز حضور دارند اما به تعداد کم. برنامه درسی و زبان اصلی آموزش آنها در هر مدرسه متفاوت است، اما انگلیسی رایج ترین است. آنها در بسیاری از کلاس های بین المللی معتبر هستند و امکان انتقال آسان به و از مدارس کشورهای دیگر را فراهم می کنند.

اکثریت آنها در شهرهای بزرگی مانند استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا و غیره هستند. همه آنها از سازمان های معروفی مانند NEASC (انجمن مدارس و کالج های نیوانگلند) یا ECIS (کمیسیون اروپایی مطالعات بین المللی) اعتبار دریافت کرده اند.

تحصیل در ترکیه

تحصیل  به مدت 12 سال، از سن شش تا سن هجده سالگی اجباری است و در مدارس دولتی به صورت رایگان ارائه می شود. کودکان طی هشت سال تحصیل در مدارس ابتدایی تحصیل کرده اند، به دو مرحله چهار ساله تقسیم شده اند، که در یک دیپلم تحصیلات ابتدایی به سر می برند.
مدارس متوسطه تحصیلی سه ساله و مدارس حرفه ای، و همچنین مدارس فنی چهار ساله، آموزش متوسطه را تشکیل می دهند. برای ورود به یکی از بسیاری از دانشگاه های ترکیه، دانش آموزان ابتدا باید دیپلم دبیرستان را دریافت کنند و سپس یک امتحان را پشت سر بگذارند.

انواع مختلفی از دبیرستان ها در ترکیه وجود دارد

Mesleke ve Teknik Anadolu Lisesi (دبیرستان و فنی آناتولی آناتولی)
Anadolu Laissi (دبیرستان آناتولی)
Fen Lisesi (دبیرستان علمی)
Sosyal Bilimler Lissi (دبیرستان علوم اجتماعی)
İmam Hatip Lissi (دبیرستان دینی حرفه ای)

آزمون های ورودی به دانشگاه های ترکیه

آزمون ورودی دانشگاه ترکیه

آنچه آنها را متمایز می کند، تأکید آنها بر موضوعات خاص و مناطق در برنامه های درسی خود است.

همچنین آموزش پیش دبستانی (Okul Öncesi ğitim)، اختیاری برای کودکان 3 تا 6 سال است. این مؤسسات آموزشی اغلب به نام Anaokulu (Playschool / Day Nursery / Kindergarten) یا Kreş (Creche) در ترکیه نامیده می شود.

انواع مدارس در ترکیه

نوع اول، مدارس دولتی یا دولتی است که به نام "Devlet Okulu" در ترکیه نامیده می شود. آموزش ابتدایی و متوسطه برای همه اتباع ترکیه و خارجی ها در مدارس دولتی ترکیه آزاد است.
هر شهر انتخاب خود را از مدارس ابتدایی، ثانویه و دبیرستان دارد. تقریبا هر منطقه در ترکیه حداقل یک مدرسه دارد، هرچند برخی از روستاهای روستایی ممکن است مدارس نداشته باشند.
برای لیستی از مدارس دولتی در ترکیه، از وب سایت MEB دیدن کنید و شهر را که از منوی کشویی می خواهید انتخاب کنید.
دومین مدارس خصوصی است که عمدتا از برنامه درسی ملی ترکیه پیروی می کنند، اما ممکن است آن را غنی سازی یا متنوع کنند. این مدارس به طور کلی متعلق به انجمن ها یا افراد خیریه / بازرگانان هستند.
همانطور که از نام آشکار می شود، این مدارس هزینه های سالانه برای تحصیل، غذا و سوارکاری / اقامت دارند. برخی ممکن است بورس تحصیلی را برای دانش آموزان از زمینه های اجتماعی و اقتصادی پایین تر، نیازهای ویژه یا موفقیت تحصیلی یا دستاوردهای تحصیلی در ورزش و یا هنر نشان دهند.
کالج تد، IELEV، Bahçeşehir، Istek، و دانشکده های Doğa، شناخته شده ترین مدارس خصوصی ترکیه هستند.
همچنین مدارس بین المللی یا دو زبانه در ترکیه وجود دارد که تحت دسته مدرسه خصوصی قرار می گیرند. مدارس بین المللی به طور خاص برای اتباع خارجی تاسیس شده اند و مدارس دو زبانه آموزش و پرورش را در ترکیه و یک زبان خارجی دیگر، اغلب انگلیسی ارائه می دهند.
دانشکده بین المللی بریتانیا در استانبول، دانشکده بین المللی بین المللی آنیکارا، مدارس بین المللی MEF در استانبول و Izmir، و Sev در ایزمیر، برخی از مدارس بین المللی شناخته شده تر ترکیه هستند.
مدارس مانند Bahçeşehir، Ted، و آنتالیا Toplum Koleji (Inns of College Could of Boald Could of Finvocacy (ICCA) آموزش دو زبانه را به دانش آموزان خود ارائه می دهند. 

مدارس ترکیه

مدارس بین المللی ترکیه

انواع اعتبارات جهانی در آموزش ترکیه

اعتبارات جهانی در هنگام انتخاب یک مدرسه بسیار مهم است و دو نفر که به طور مرتب استفاده می شود وجود دارد.

1. مدارس مدرک لیسانس بین المللی ترکیه - (مدل اعتباربخشی IB)

اعتباربخشی مدرک لیسانس بین المللی در مورد یک مدل خاص آموزش و یادگیری ساخته شده است. هدف این برنامه:

• کودکان را تشویق کنید تا به طور مستقل فکر کنند
• مسئول آموزش خود باشید
• زبانهای دوم را یاد بگیرید تا بتوانید از لحاظ فرهنگی آگاه باشید
• دستیابی به صدور گواهینامه که آنها را به بهترین دانشگاه های جهان دسترسی پیدا می کند.

همه چیز درباره اینترنت ترکیه

مدل اعتباربخشی IB در مورد ویژگی های عاطفی، اجتماعی و دانشگاهی ساخته شده است. اجازه دادن به دانش آموزان برای کشف و تشکیل هویت فرهنگی خود، و همچنین نظرات فردی، آنها چهار برنامه دارند.

• کودکان 3 تا 12 ساله: سال های اولیه (PYP)
• دانش آموزان در سن 11 تا 16 سالگی: سال های میانی (MYP)
• دانش آموزان 16 تا 19 سالگی: دیپلم (DP) و مرتبط با شغل (CP)
مدارس بین المللی مدرک لیسانس در ترکیه به زبان انگلیسی، آلمانی، ترکی و سایر زبان ها آموزش می دهد.

2. کشورهای مستقل مشترک المنافع (شورای مدارس بین المللی) در ترکیه

شورای مدارس بین المللی یک سازمان غیر انتفاعی است که به آموزش ابتدایی و متوسطه در سراسر جهان اختصاص یافته است. هدف آنها تجهیز دانش آموزان با دانش و مهارت هایی است که آنها نیاز به تبدیل شدن به شهروندان جهانی دارند که فرهنگ های دیگر را درک می کنند.
آنها با تمرکز بر شهروندی جهانی به عنوان مجموعه ای از مهارت های زندگی، تحقیق، بحث و اقدام را بر نگرانی های شخصی، محلی و جهانی، و همچنین احترام به تنوع در سراسر جوامع، ترویج می کنند.
یکی دیگر از اعتبارات که یادگیری زبان های دوم را ترویج می کند، CIS است. آنها همچنین زندگی یک شیوه زندگی پایدار را ارتقا می دهند. آنها اکنون 733 مدرسه در سراسر جهان دارند و حتی برای دانش آموزان با والدین جهانی موبایل به انتقال آن آسان تر می شوند.

نمونه هایی از بهترین مدارس بین المللی در ترکیه

در اینجا چند نمونه از بهترین مدارس بین المللی در ترکیه برای کمک به شروع تحقیقات شما وجود دارد:

فهرست مدارس بین المللی استانبول

1. مدرسه بین المللی استانبول: برنامه های مدرسه ابتدایی، ابتدایی و متوسطه ارائه می شود. این اعتباربخشی از وزارت آموزش و پرورش ترکیه، کمبریج به عنوان یک مدرسه بین المللی کمبریج و عضو انجمن بین المللی مدارس است.

2. دانشکده بین المللی بریتانیا (BISI): این زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی آموزش در برنامه های آموزشی پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه ارائه می دهد. یک برنامه درسی ملی انگلیسی اصلاح شده، IGCSE و یک برنامه مدرک کارشناسی بین المللی در میان برنامه های موجود است.

3. Academy Uskudar American: این برنامه یک برنامه درسی آمریکایی را دنبال می کند و از زبان انگلیسی به عنوان رسانه اصلی آموزش استفاده می کند. این یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین مدارس بوقلمون است.

4. مدرسه بین المللی Safir: شناخته شده ترین مدرسه در میان شهروندان عرب است. برنامه بین المللی مدرسه بین المللی Safir در استانداردهای آمریکایی ساخته شده است. آنها در هر دو عربی و انگلیسی در موضوعات اسلامی آموزش می دهند. دانش آموزان نیز سه زبان را آموزش داده اند: انگلیسی، عربی و ترکی.

5. مدرسه بین المللی Alfayez: این مدرسه دارای دانش آموزان از بیش از 24 کشور مختلف است. انگلیسی و عربی زبان های آموزشی هستند. این مدرسه شناخته شده ترین در میان شهروندان عرب است. شاخه ها نیز در بسیاری از شهرهای دیگر وجود دارد.

6. مدارس بریتانیایی Tarabya (TBS): این نخستین نهاد در ترکیه است تا برنامه های ملی ترکیه و بریتانیا را ترک کند. به جز زبان های ترکیه و دوره های فرهنگی، همه افراد به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند. کلاس های مدارس بریتانیا تارابین به حداکثر 15 دانش آموز محدود می شوند. دانشگاه Tarabya، پردیس Yeniköy، دانشگاه Engelköy، و پردیس موسسه زبان Etiler چهار سایت از مدرسه است.

7. مدرسه پیر لطی: این برنامه درسی خود را با زبان فرانسه به عنوان زبان اصلی آموزش دارد. دیپلم مدرک لیسانس فرانسوی در پایان برنامه اعطا می شود.

8. دبیرستان فرانسوی نوتردام دیم سیون: Lycée Notre Dame de Sion استانبول یک دبیرستان خصوصی فرانسه در محله های Harbiye استانبول است. این در سال 1856 تأسیس شد. برنامه درسی کاربردی برنامه درسی دبیرستان استاندارد فرانسه است. ترکی و فرانسوی دو زبان مورد استفاده در آموزش و پرورش هستند. انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی برای دانش آموزان تدریس می شود.

9. Österreichisches Sankt Georgs-Kolleg (دبیرستان اتریشی سنت جورج / کركوی سنت جورج): این در قرن نوزدهم در ترکیه تاسیس شد. آلمانی زبان اصلی آموزش است.

10. Pushkin International Schools: هدف اصلی مدرسه هنوز هم امروز مربوط است: برای حفظ زبان و فرهنگ روسی، و همچنین درک میراث تاریخ برجسته، ادبیات، موسیقی، موسیقی و سایر زمینه های دانش و هنر در میان روسیه جوانان صحبت می کنند که در خارج از کشور زندگی می کنند. به رسمیت شناختن اینکه یادگیری زبان ترکیه ضروری است برای کودکان که در ترکیه زندگی می کنند، برنامه آموزشی طراحی شده است تا هر گونه تلاش برای ارائه آموزش های با کیفیت بالا ترکی، روسی و انگلیسی طراحی شده باشد. 

تحصیل و مدرسه در ترکیه

مدرسه در ترکیه

فهرست مدارس بین المللی در آنکارا:

1. آزمایشگاه (BLIS): این مدرسه روزمره روزانه کودکان 4 تا 19 ساله را می پذیرد. این برنامه دیپلم بین المللی مدرک لیسانس را ارائه می دهد.

2. کالج تد آنکارا: تد یک سازمان غیر انتفاعی با مدارس اطراف ترکیه است. این یکی از قدیمی ترین و محترم ترین مدارس است. پس از معاینه، از دانش آموزان 6 تا 18 ساله استقبال می کند و انگلیسی زبان اصلی آموزش است.

3. گروه مطالعه سفارت بریتانیا: این گروه، که توسط سفارت بریتانیا در آنکارا تاسیس شد، ساکنان عمدتا بریتانیا 3 تا 11 ساله استقبال می شود. با زبان انگلیسی به عنوان زبان غالب آموزش، برنامه درسی ملی انگلیسی را ارائه می دهد.

4. Tevfik Fikret مدارس خصوصی: این یک مدرسه فرانسوی است که دانش آموزان 6 تا 18 ساله را استقبال می کند. فرانسوی زبان اصلی آموزش است.

فهرست مدارس بین المللی در آنتالیا:

1. تد کالج آنتالیا: این موسسه برنامه های مهد کودک، ابتدایی و متوسطه را در ترکیه، انگلیسی و آلمانی ارائه می دهد. این متعلق به سازمان های بین المللی از جمله Ibo، CIS، ECIS و مدارس زیست محیطی است.

2. دانشکده جامعه بین المللی آنتالیا (ICCA): برنامه های درمانی، ابتدایی و متوسطه را به زبان انگلیسی، با زبان ترکی به عنوان یک زبان ثانویه ارائه می دهد. این کودکان را در سن 3 تا 14 سالگی استقبال می کند.

3. مدارس آنتالیا ایزوتک: این مدارس در ترکیه، انگلیسی و آلمانی تدریس می کنند. اکثریت مربیان انگلیسی آن زبان مادری هستند.

فهرست مدارس بین المللی در Izmir:

1. مدرسه بین المللی MEF: این برنامه ها را در ابتدای دوران کودکی، ابتدایی و متوسطه ارائه می دهد که همه آنها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانش آموزان را برای آزمایش های بین المللی دانشگاه کمبریج آماده می کند.

2. مالکیت خصوصی Izmir آمریکا (ACI): این اولین موسسه ترکیه برای دریافت مجوز ECIS و CIS است. این برنامه دیپلم بین المللی مدرک لیسانس را فراهم می کند.

منبع ارزشمند و جامع در مورد مدارس و آموزش و پرورش در ترکیه، وب سایت MEB (وزارت آموزش و پرورش) است. نیمکت اطلاعات مفید ممکن است در وب سایت مدارس مانند Detaıls در مورد تاریخچه مدرسه و کارکنان آن یافت شود. بررسی سریع در گروه های Facebook Expat نیز مفید خواهد بود اگر شما می خواهید بیشتر در مورد موسسات آموزشی در ترکیه بیشتر بدانید.

با صنعت خودروسازی ترکیه آشنا شوید

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt