چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 خرداد ، 1403

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم؟ و یا چگونه به فرودگاه جدید استانبول برویم؟ همراه ما باشید با نحوه ترانسفر از فرودگاه استانبول تا شهر

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر قصد سفر به استانبول را دارید و قرار است که خودتان به تنهایی و مستقل، به مرکز شهر و هتلتان بروید، خوب است که با راه‎‌هایی که شما را از فرودگاه به مرکز شهر می‌رسانند آشنا شوید. در این مقاله تلاش کرده‌ایم که رایج‌ترین راه‌های رفتن به مرکز شهر استانبول را معرفی کنیم. امیدواریم که برایتان مفید باشد.

فرودگاه استانبول کجاست؟

فرودگاه جدید استانبول (IST) در سال 2018 افتتاح شد. پروازهای ورودی و خروجی این شهر، از فرودگاه جدید اتفاق می‌‎افتد. فرودگاه قدیمی استانبول یا همان فرودگاه آتاتورک در حال حاضر بسته شده است و فقط برای خدمات باربری، تعمیر و نگهداری هواپیما استفاده می‌شود.

فرودگاه استانبول در منطقه (Çatalca-Göktürk-Arnavutköy) قرار دارد، حدود 38 کیلومتر (23.5 مایل) از تکسیم و 41 کیلومتر (25.4 مایل) از سلطان احمد فاصله دارد و در ترکیه اروپایی واقع شده است. اگر می‎‌خواهید به ترکیه و استانبول سفر کنید، خوب است که کمی با این فرودگاه آشنا باشید.

موقعیت جغرافیایی فرودگاه استانبول روی نقشه گوگل

حمل و نقل عمومی از فرودگاه استانبول به مرکز شهر

گزینه های زیادی برای رفتن از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر وجود دارد؛ اما هیچ‌کدام به اندازه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی عالی استانبول، مقرون به صرفه نیست. البته یادتان باشد که برای استفاده از حمل و نقل عمومی، باید استانبول کارت تهیه کنید.

گرفتن استانبول کارت در فرودگاه استانبول

استانبول کارت مثل کارت مترو و بی‌آرتی در ایران است و برای استفاده از حمل و نقل شهری این شهر ترکیه مورداستفاده قرار می‌گیرد. حتی برای استفاده از دستشویی‌های عمومی استانبول نیز این کارت به کارتان می‌آید.
مهم نیست که چه مدت در استانبول هستید، همان لحظه‌ای که وارد فرودگاه استانبول شدید، در همان‌جا، به کمک دستگاه‌‎های فروش استانبول کارت، این کارت را تهیه کنید.
نکته مهم این است که دستگاه‌های فروش استانبول کارت، تنها لیر ترکیه را می‌پذیرند. این بدان معنی است که شما باید ابتدا لیر ترکیه را تهیه کنید. البته به دلیل گران بودن نرخ‌های فرودگاه، بهتر است که از دستگاه‌های خودپرداز استفاده کنید که براساس نرخ‌های بین‌المللی، لیر ترکیه را به شما تحویل می‌دهند.

چگونه خودمان را از فرودگاه استانبول به مرکز شهر برسانیم؟

تاکسی‌ها راحت‌‎ترین و امن‌‎ترین گزینه برای رفتن به مرکز شهر هستند. باتوجه به ترافیک، حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشد تا به مرکز شهر برسید. علاوه‌بر این، تاکسی‌‎های مسیرهای مختلف با رنگ‌های متفاوت مشخص شده‌اند و با کمی پرس‌وجو می‌‎توانید خودتان را به تاکسی‌های مقصد موردنظرتان برسانید. البته راه‌های دیگری نیز برای رفتن به مرکز شهر وجود دارد که در ادامه، به آن‌ها هم می‌پردازیم.

چگونه خودمان را از فرودگاه استانبول به مرکز شهر برسانیم

عکسی از فرودگاه استانبول

کرایه تاکسی از فرودگاه استانبول تا میدان تکسیم

برای اینکه از فرودگاه بتوانید خودتان را به میدان تکسیم برسانید، چیزی حدود 30 تا 60 دلار هستند. همچنین حواستان باشد که تاکسی‌‎های استانبول به تاکسی‌متر مجهز هستند و ممکن است این عدد باتوجه به ترافیک یا مقصد دقیقتان کمی تغییر کند.

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به مرکز شهر برویم

عکسی از ایستگاه تاکسی در فرودگاه استانبول

اتوبوس فرودگاه استانبول به میدان تکسیم

با اتوبوس هم می‌‎توانید خودتان را از فرودگاه به مرکز شهر برسانید. اتوبوس‌های فرودگاه در 19 مسیر مختلف فعالیت می‌کنند و بیشتر از 150 عدد هستند. برای انتخاب درست اتوبوس از راهنماهای فرودگاه کمک بگیرید تا دقیقاً به مقصد موردنظرتان برسید. هزینه بلیط اتوبوس نیز بین 4 تا 7 دلار است.

شاتل فرودگاه استانبول 

اگر با دوستان یا خانواده‌تان در حال سفر هستید و تعدادتان از 3 نفر بیشتر است، می‎‌توانید از شاتل‌های فرودگاه جدید استانبول برای رسیدن به هتلتان استفاده کنید. شاتل‎‌های درواقع مینی‌‎بوس‌‎هایی هستند که با نرخی ثابت، شما را دقیقاً به مقصد موردنظرتان می‎‌رسانند. همچنین می‎‌توانید موقع برگشت، از هتلتان با همین شاتل‎‌ها به فرودگاه بروید. 
نکته مهم درباره این شاتل‎‌ها این است که باید آن‎ها را از قبل رزرو کنید. می‌‎توانید قبل از سفرتان، از طریق وب‎‌سایت https://kiwitaxi.com این کار را انجام بدهید.

مترو فرودگاه استانبول

یکی‌دیگر از راه‌ها برای رفتن به مرکز شهر، مترو است. با سوار شدن به متروی فرودگاه، به‌‎راحتی می‌توانید در ایستگاه میدان تکسیم پیاده شوید. اگر منطقه دیگری مدنظرتان باشد، بازهم خیالتان راحت است؛ چراکه این مترو در 9 منطقه مهم شهر ایستگاه دارد. هزینه متروی استانبول حدود 3 دلار است و یک راه کم‌هزینه برای رفت‌وآمد محسوب می‌شود.

مترو فرودگاه استانبول

تصویری از مترو فرودگاه استانبول

ترانسفر فرودگاه استانبول

ترانسفر فرودگاهی هم که احتمالاً زیاد به گوشتان خورده است. معمولاً وقتی تور موردنظرتان را رزرو می‌کنید، در لیست خدمات آژانس گردشگری‌ای که انتخاب کرده‌اید، ترانسفر فرودگاهی رایگان هم به چشم می‌خورد. به این معنا که تورلیدر یا نماینده آژانس مربوطه، قبل از نشستن پروازتان، در فرودگاه حاضر می‌شود و منتظر شما می‌ماند تا با سرویس‌های مخصوص هتل، شما را به مقصد برساند. او همین کار را در پایان سفر نیز انجام می‌دهد.

شما کدام راه را برای رسیدن به مرکز شهر استانبول انتخاب می کنید؟

در مقاله‌ای که خواندید رایج‌‎ترین راه‌هایی که شما را از فرودگاه، به داخل شهر استانبول می‌‏رسانند معرفی کردیم. کرایه تاکسی، اتوبوس، مترو، شاتل، ترانسفر فرودگاهی و حتی اجاره ماشین، از راه‌‎هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. البته اگر با ماشین شخصی خودتان به این سفر نمی‌‎روید. ما در الفبای سفر، فکر این بخش را هم کرده‌‎ایم. یکی از کوچکترین خدمات ما در تور استانبول، ترانسفر فرودگاهی رایگان در رفت و برگشت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تور، با ما در تماس باشید.

سؤالات متداول:

1- چگونه از فرودگاه استانبول به هتلی که انتخاب کرده‌ایم برویم؟
راه‌‎‌های مختلفی را می‌‎توانید انتخاب کنید؛ از کرایه تاکسی گرفته تا اتوبوس، مترو، شاتل و... . اگر تور استانبول را خریده باشید هم می‌توانید به صورت رایگان از ترانسفر فرودگاهی رایگان که جزو خدمات تور است استفاده کنید.

2- شاتل فرودگاه استانبول چیست؟
شاتل‌ها درواقع مینی‌‎بوس‌‎هایی هستند که از قبل رزرو می‌‎کنید و موقع رسیدن به استانبول، به کمک آن‎ها به هتلتان می‌روید. شاتل‌‎ها تا 20 نفر ظرفیت دارند و مناسب افرادی هستند که گروهی و با تعدا بالا سفر می‌کنند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt