سواحل آنتالیا

معرفی کامل بهترین سواحل آنتالیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 خرداد ، 1403

سواحل آنتالیا | معرفی 42 ساحل محبوب

زیباترین سواحل آنتالیا مروارید دریای مدیترانه در ریویرای ترکیه است. گردشگران از سراسر جهان از آن بازدید می کنند و به خاطر سواحل زیبای آن مشهور است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که وصف سواحل آنتالیا، مروارید دریای مدیترانه را نشنیده باشد. سواحلی با شن‌های طلایی‌رنگ که به خاطر تمیزی مثال‌زدنی، آ‌ب‌های کریستالی و شفاف، طبیعت بکر و سرسبز و امکانات رفاهی و تفریحی خوب شهرت دارند. سواحل آنتالیا با هتل‌های لاکچری و لوکسی که در خود جای داده‌اند، یکی از اصلی‌ترین دلایلی هستند که مسافران را به این شهر ساحلی در کرانه‌های دریای مدیترانه می‌کشانند. اگر شما هم آنتالیا را برای تفریحات تابستانی خود انتخاب کردید، پس با ما همراه باشید تا با سواحل زیبای آنتالیا بیشتر آشنا شوید.

1. ساحل لارا؛ از اصلی ترین سواحل آنتالیا

قبل از اینکه به سراغ سواحل برویم، شاید مایل باشید که بیشتر درباره آنتالیا بدانید. به همین دلیل، مطالعه مقاله آنتالیا کجاست را به شما پیشنهاد می‎کنیم. یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین سواحل انتالیا، ساحل لاراست که در منطقه توریستی لارا در ۱۵ کیلومتری شرق آنتالیا قرار دارد. این ساحل طولانی‌ترین خط ساحلی توریستی در بین سواحل ترکیه به شمار می‌رود و به دلیل وجود هتل‌های بسیار شیک و لاکچری، یکی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا محسوب می‌شود.

در ساحل لارا انواع امکانات رفاهی، از جمله دوش‌ آب، اتاقک تعویض لباس، صندلی ساحلی، سایبان، محوطه پیک نیک، زمین فوتبال ساحلی، زمین والیبال ساحلی، امکان غواصی، قایق‌سواری و... اشاره کرد. به‌علاوه، در این ساحل، تعداد زیادی کافه، رستوران و بار ساحلی وجود دارد که با ارائه انواع غذاها و نوشیدنی‌های محلی و بین‌المللی، دغدغه مسافران بابت خورد و خوراک را برطرف می‌کند. نکته دیگری که بر محبوبیت ساحل لارا می‌افزاید، برخورداری ساحل لارا از پرچم آبی است. پرچم آبی، بالا بودن سطح ایمنی، پاکیزگی و کیفیت یک ساحل را نشان می‌دهد و ساحل لارا نیز یکی از این سواحل باکیفیت در ترکیه به شمار می‌رود.

ساحل لارا از اصلی ترین سواحل آنتالیا

تصویری از ساحل لارا

2. ساحل کلئوپاترا؛ از سواحل پرقصه آنتالیا

ساحل کلئوپاترا که در غرب شبه جزیره کلئوپاترا قرار دارد، یکی از سواحل آلانیا در استان آنتالیا به شمار می‌رود. این ساحل که به باور اهالی بومی، محل توقف ملکه مشهور مصر، کلئوپاترا بوده، به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای بکر و خوش آب و هوا، وجود صخره‌های عظیم سرسبز و آب‌های شفاف و کریستالی، محبوبیت چشمگیری بین گردشگران دارد. ساحل کلئوپاتر یکی دیگر از سواحل زیبای آنتالیا است که پرچم آبی داشته و از امکانات تفریحی و رفاهی مانند بوفه، کافه، رستوران، بار، دوچرخه‌سواری، قایقرانی و سایر فعالیت‌های ورزشی آبی برخوردار است. در این ساحل می‌توانید از لذت شنا در سواحل آنتالیا نیز بهره ببرید.

3. ساحل داملاتاش؛ از بهترین سواحل آنتالیا برای خانواده ها

یکی از سواحل آنتالیا که در نزدیکی غارهای مشهور داملاتاش در خلیج کلئوپاترا قرار دارد، ساحل داملاتاش با ۲۵۰ متر خط ساحلی است. این ساحل همانند ساحل همجوارش، ساحل کلئوپاترا به دلیل شفافیت آب‌های نیلگون و درخشش طلایی‌رنگ شن‌هایش، شهرت دارد. یکی از نکات مثبت ساحل داملاتاش وجود زمین بازی کودکان و منطقه ویژه افراد معلول و کم‌توان است که باعث می‌شود این ساحل، یکی از سواحل تفریحی آنتالیا برای تفریح خانوادگی باشد. فراموش نکنید که پوشش زنان سواحل آنتالیا باید مخصوص شنا باشد. این ساحل نیز مانند دیگر سواحل معروف آنتالیا، از امکاناتی همچون صندلی ساحلی، سایبان و تجهیزات ورزش‌های ساحلی برخوردار است. به‌علاوه، در ساحل داملاتاش می‌توانید با خیال راحت در دریا شنا کنید یا آفتاب بگیرید؛ چراکه این ساحل نیز پرچم آبی دارد که کیفیت و تمیزی آن را تضمین می‌کند.

4. ساحل کنیالتی در غرب شهر آنتالیا

ساحل کنیالتی یکی از سواحل وسیع، مشهور و زیبای آنتالیاست که نزدیک به ۷ کیلومتر طول دارد و در غرب شهر آنتالیا قرار گرفته است. این ساحل به دلیل وجود صخره‌های سرسبز و درختان فراوان، آب‌های شفاف و تمیز، امکانات خوب و متنوع، تفریحات آبی و پلاژهای ساحلی و چشم‌انداز زیبا به کوه‌های بیداغلاری، به‌عنوان دومین ساحل اصلی آنتالیا شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید شنا در سواحل آنتالیا را تجربه کنید، ساحل کنیالتی با داشتن پرچم آبی، انتخاب خوبی محسوب می‌شود؛ چراکه بابت تمیزی و کیفیت آن نگرانی نخواهید داشت.

ساحل کنیالتی از سواحل ترکیه

عکسی از ساحل کنیالتی

5. ساحل سولوآدا؛ از دنج ترین سواحل آنتالیا

جزیره سولوآدا یکی از جزایر دیدنی و شگفت‌انگیز آنتالیاست که در منطقه کوملوکا قرار دارد. سواحل این جزیره با صخره‌های عظیم، شن‌های سفیدرنگ، آب‌های آبی کاملاً شفاف و طبیعت بکر، یکی از زیباترین سواحل آنتالیا محسوب می‌شوند. به‌علاوه از آنجایی که این جزیره معمولاً خیلی شلوغ نمی‌شود، شما می‌توانید به دور از هیاهو و شلوغی‌ سواحل مختلط آنتالیا، در این ساحل، حس عمیقی از آرامش و آسودگی را تجربه کنید.

6. ساحل لیچی؛ از شلوغ‌ترین سواحل آنتالیا

ساحل لیچی یکی دیگر از سواحل آنتالیا در کنیالتی، منطقه گورسو است که در روزهای آخر هفته به یکی از سواحل شلوغ منطقه تبدیل می‌شود. این ساحل دارای امکانات رفاهی مانند صندلی‌های ساحلی، سایبان، رستوران، بار و... است.

7. ساحل فاسلیس در آنتالیا ترکیه

اگر به ساحل فاسلیس آنتالیا بروید، با یک تیر دو نشان خواهید زد: هم از ساحل و تفریحات آن لذت خواهید برد و هم فرصت بازدید از بقایای شهر باستانی فاسلیس را خواهید داشت. ساحل فاسلیس در ۱۶ کیلومتری جنوب منطقه محبوب بلک قرار دارد و در جای‌جای آن می‌توانید آثار به جا مانده از دوران روم باستان را ببینید. این ساحل زیبا، با پوشش گیاهی غنی و متنوع، یکی از سواحل دنج و خلوت آنتالیا محسوب می‌شود.

ساحل فاسلیس از سواحل دریای آنتالیا

تصویری از ساحل فاسلیس

8. ساحل اینجکوم آنتالیا؛ دوستی دریا و جنگل

در کیلومتر ۲۶ جاده آنتالیا – آلانیا، در نزدیکی شهر آواسلار، ساحل اینجکوم قرار گرفته است که یکی از جاذبه‌های طبیعی آنتالیا به شمار می‌آید. ساحل اینجکوم جایی است که دریا و جنگل به یکدیگر می‌رسند و از این رو در این ساحل، شاهد مناظر فوق‌العاده‌ای خواهید بود. آب دریا در این منطقه بسیار شفاف و نسبتاً کم‎عمق است و از این رو برای شنای کودکان نیز محل مناسبی محسوب می‌شود.

9. ساحل کرال کویو یا دنیز دلیک آنتالیا

خلیج دنیز دلیک یا کرال کویو که آن را حفره‌ای در میان دریا نیز می‌نامند یکی از زیباترین سواحل آنتالیاست که به دلیل شکل خاص و طبیعی خود شهرت دارد. این ساحل در نزدیکی شهر باستانی Antioch Ad Cragum قرار دارد و برای رسیدن به آن از بقایای این شهر باستانی عبور کنید. این خلیج به واسط یک صخره طاقی‌شکل که در وسط آن حفره‌ای عظیم قرار دارد، از جریان اصلی دریا جدا شده و منظره بسیار زیبایی را رقم زده است. این ساحل منحصر‌به‌فرد، گونه‌های جانوری متنوع، آب‌های درخشان و صخره‌های عظیم را در خود جای داده که آن را به یک ساحل خاص در بین سواحل آنتالیا تبدیل می‌کند.

10. ساحل سیده در یکی از مناطق باستانی آنتالیا

شهر سیده یکی از مناطق باستانی و توریستی معروف آنتالیاست که سواحل زیبای آن بر جذابیتش افزوده‌اند. ساحل شرقی یا ایست بیچ، پرطرفدارترین ساحل این منطقه به شمار می‌رود که امکانات متنوعی برای تفریحات ساحلی و ورزش‌های آبی دارد و رستوران‌ها و کافه‌های متعددی نیز در این ساحل به چشم می‌خورد.

ساحل سیده | پوشش زنان سواحل آنتالیا

عکسی از ساحل سیده

11. ساحل بلک آنتالیا؛ پر از بازی و تفریح

منطقه بلک یکی از مناطق تفریحی و توریستی مشهور و محبوب در آنتالیاست که بسیاری از هتل‌های لوکس و بهترین هتل های خانوادگی آنتالیا در خط ساحلی آن جای گرفته‌اند. ساحل بلک به‌عنوان یکی از بهترین سواحل تفریحی آنتالیا، ۱۷ کیلومتر طول دارد و می‌توانید تفریحات متنوعی از قبیل تور رفتینگ، پاراسل، قایقرانی، جت اسکی، موج‌سواری، گلف و... را در این ساحل تجربه کنید. ساحل بلک از لحاظ زیبایی‌های طبیعی نیز یکی از سواحل زیبای آنتالیا محسوب می‌شود و کوه‌های کوچک و بزرگ سرسبز، درختان پرشمار، شن‌های درخشان سفیدرنگ و صخره‌های سنگی در آن به چشم می‌خورند.

12. ساحل پاتارا در آنتالیا با محدودیت زمانی

ساحل پاتارا یکی از بزرگترین سواحل ترکیه در نزدیکی شهر باستانی کاش قرار دارد. این ساحل با طول ۱۸ کیلومتر و عرض ۱۵۰۰ متر، ساحلی وسیع به شمار می‌آید که از شن‌ها و ماسه‌های بسیار نرم، شبیه به آنچه در مناطق کویری دیده می‌شود پوشانده شده است. ساحل پاتارا به دلیل اهمیت زیستی و وجود لاک‌پشت‌های کمیابی که در این مکان زندگی و تخم‌ریزی می‌کنند، به دقت محافظت می‌شود و پس از ساعت ۸ شب امکان ورود به آن وجود ندارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به عکاسی در مناظر خاص علاقمندند، ساحل پاتارا موقعیتی عالی را برای عکاسی فراهم می‌آورد؛ چراکه گویی در نقطه تلاقی کویر و دریا ایستاده‌اید و تپه‌های شنی، منظره‌ای چشمگیر را رقم می‌زنند.

13. ساحل الیمپوس آنتالیا؛ شنا در منطقه ای باستانی

یکی دیگر از سواحل آنتالیا که در نزدیکی شهری باستانی قرار دارد، ساحل الیمپوس است. این ساحل در شهری بندری به همین نام واقع شده و به دلیل وجود ویرانه‌های باستانی در ساحل، آب‌های تمیز و شفاف، پوشش گیاهی غنی و متنوع، وجود امکانات رفاهی خوب، کافه، رستوران، بار، امکان کمپینگ، امکان انجام ورزش‌های آبی مانند شنا، جت اسکی، پاراسیلینگ و... بسیار محبوب است.

ساحل الیمپوس از سواحل مختلط انتالیا

تصویری از ساحل الیمپوس

14. ساحل آوسالار آنتالیا؛ شلوغ اما محبوب

شهر آوسالار، منطقه تفریحی و توریستی کوچکی است که با مرکز شهر آنتالیا ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد. ساحل آوسالار به دلیل آب‌های زمردین و سبزرنگ و شن‌های قهوه‌ای رنگش شهرت دارد و در فصل‌های پرگردشگر به یکی از سواحل نسبتاً شلوغ آنتالیا تبدیل می‌شود.

15. ساحل کمر؛ از محبوب ترین سواحل آنتالیا

در کنار دو منطقه بلک و لارا، منطقه کمر سومین نقطه محبوب گردشگران در شهر آنتالیا محسوب می‌شود. این استراحتگاه و تفرجگاه ساحلی، به‌عنوان یکی از بهترین سواحل تفریحی آنتالیا شناخته می‌شود و هتل‌های لاکچری متنوعی در این منطقه جا خوش کرده‌اند. سواحل منطقه کمر از جمله سواحل سنگریزه‌ای با آب‌های فیروزه‌ای کریستالی هستند که چشم‌انداز زیبایی از کوه‌های سرسبز تاهتالی را به نمایش می‌گذارند. تفریحات ساحلی متنوع و متعددی در سواحل منطقه کمر در دسترس هستند و امکانات آفتاب گرفتن، صندلی، سایبان و... نیز در این ساحل وجود دارد.

16. ساحل مون لایت در منطقه کمر آنتالیا

یکی از سواحل منطقه کمر که از جمله بهترین سواحل آنتالیا به شمار می‌رود، ساحل مون لایت است. این ساحل در غرب کمر واقع شده و ساحلی شنی با آب‌های فیروزه‌ای رنگ و کریستالی است که تپه‌ها و کوه‌های سرسبز در آن به چشم می‌خورند. در ساحل مون لایت، رستوران‌ها، کافه‌ها، کلاب‌های ساحلی و امکانات تفریحی متنوع مانند قایق سواری، پاراسیلینگ، جت اسکی و... وجود دارد که نمی‌گذارند ذره‌ای احساس کسالت یا خستگی بکنید.

ساحل مون لایت آنتالیا

عکسی از ساحل مون لایت

17. ساحل گوینوک آنتالیا؛ طلایی و رؤیایی

ساحل گوینوک یکی دیگر از سواحل دیدنی منطقه کمر است که در محدوده پارک ملی ساحلی بیداغلاری قرار دارد. این ساحل با طول تقریبی ۳ کیلومتر با سنگریزه‌های طلایی پوشانده شده است و امکانات تفریحی مانند صندلی ساحلی، سایبان، موج سواری، غواصی و امکان شنا در این ساحل وجود دارد.

18. ساحل سون در منطقه لارا آنتالیا

ساحل سون یکی از سواحل دریای آنتالیا در منطقه لاراست که تنها ۱۶ کیلومتر با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد و یکی از سواحل نزدیک و در دسترس آنتالیا محسوب می‌شود. این ساحل از جمله سواحل تفریحی آنتالیاست که برای تفریح خانوادگی و دسته‌جمعی مناسب است و برای کودکان نیز مکان مفرّحی به شمار می‌آید. آب‌های تمیز، شن‌های طلایی درخشان، وجود امکانات مناسب مانند صندلی‌های ساحلی، تخت‌های آفتابگیری دونفره، کلبه‌های ساحلی زیبا، انواع کافه، رستوران و بار، برگزاری موسیقی زنده و طبیعت بکر و چشم‌نواز، این ساحل را به یکی از محبوب ترین سواحل ترکیه تبدیل کرده است.

19. ساحل دمیرتاش آنتالیا

ساحل دمیرتاش در منطقه دمیرتاش در ۱۴۰ کیلومتری مرکز شهر آنتالیا قرار دارد و از جمله سواحل خلوت این شهر به شمار می‌رود. خط ساحلی طولانی این ساحل با آب‌های فیروزه‌ای درخشان و ماسه‌های قهوه‌ای رنگ نرم و لطیف، از ویژگی‌های ساحل دمیرتاش است. این ساحل عمومی از انواع امکانات ساحلی مانند صندلی و سایبان، رستوران و بار ساحلی، رختکن، دوش، سرویس بهداشتی، پارکینگ و... برخوردار بوده و بازار تفریحات ساحلی مانند والیبال ساحلی، شنا و قایق‌سواری در این ساحل داغ است.

ساحل دمیرتاش از زیباترین سواحل آنتالیا

تصویری از ساحل دمیرتاش

20. ساحل آلانیا در استان آنتالیا

شهر آلانیا که در استان آنتالیا قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی ترکیه به شمار می‌رود که به داشتن پاک‌ترین سواحل ترکیه شهرت دارد. ساحل شرقی آلانیا یکی از مشهورترین سواحل این شهر است که ساحلی وسیع با پرچم آبی و امکانات متعدد محسوب می‌شود.

21. ساحل مرمرلی؛ ساحل پرچم دار آنتالیا

ساحل مرمرلی یکی از سواحل دارای پرچم آبی در بندر کالیچی ماریناست که با صخره‌های عظیم که دورتادور آن را احاطه کرده‌اند، یک چشم‌انداز دیدنی را رقم می‌زند. در این ساحل شما می‌توانید از صندلی‌های ساحلی، چتر و سایبان، امکانات بهداشتی و رستوران و کافه بهره‌مند شوید.

22. ساحل ترسانا در آلانیای آنتالیا

یکی از خاص‌ترین سواحل آنتالیا، ساحل ترسانه در منطقه آلانیاست که از نظر تاریخی اهمیت زیادی دارد. این ساحل بین برج قرمز، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آلانیا و کارخانه کشتی‌سازی قرار دارد. قدمت این برج و کارخانه به قرن سیزدهم میلادی می‌رسد و این ساحل، یکی از سواحل تاریخی آنتالیا به شمار می‌رود. ساحل ترسانا اگرچه ساحل بزرگی نیست، اما با سنگریزه‌های کوچک و درشت پوشیده شده و در دورتادور آن، دیوارهای قلعه و برج قرمز به چشم می‌خورد. آب‌های ساحل ترسانا کم‌عمق و شفاف است و به همین دلیل، این ساحل بین خانواده‌های دارای کودکان خردسال، محبوبیت زیادی دارد.

ساحل ترسا از سواحل انتالیا

عکسی از ساحل ترسانا

23. ساحل کاپوتاش در شهر باستانی کاش آنتالیا

یکی دیگر از سواحل آنتالیا که در شهر باستانی کاش واقع شده، ساحل کاپوتاش است که به دلیل زیبایی مناظر طبیعی خود شهرت دارد. ساحل کاپوتاش بین دو صخره بلند قرار دارد و به دلیل آب‌های شفاف و کریستالی، زمینی پوشیده از سنگریزه‌های سفید و ماسه‌های نرم، جاذبه‌های طبیعی مانند دره‌های عمیق و باریک بین صخره‌ها و پوشش گیاهی و جانوری متنوع بین گردشگران محبوب است. دمای آب این ساحل کمی پایین‌تر از دیگر سواحل است؛ چرا که در این منطقه یک منبع آب شیرین زیرزمینی با آب شور دریا ترکیب می‌شود. در این ساحل فرصت بهره بردن از تفریحاتی همچون غواصی، قایق‌سواری، موج‌سواری، کاوش در غارهای زیر آب و شنا فراهم است. به‌علاوه، امکانات رفاهی از قبیل دوش، رختکن، صندلی ساحلی، چتر و سایبان، کافه و رستوران و پارکینگ نیز در دسترس گردشگران قرار دارد.

24. ساحل آدراسان آنتالیا؛ برای آدم های فراری از شلوغی

یکی از سواحلی که به تازگی محبوبیت زیادی بین گردشگران پیدا کرده است، ساحل آدراسان در فاصله ۲ ساعتی از مرکز شهر آنتالیاست. این ساحل به دلیل طبیعت خاص خود و وجود کوه‌های کم‌ارتفاع پوشیده از جنگل‌های سبز که یادآور سواحل مالدیو است شهرت دارد. به دلیل فاصله این ساحل از مرکز شهر، ساحل آدراسان از جمله سواحل دنج آنتالیا به شمار می‌رود و دارای امکانات رفاهی مناسب مانند دوش، رختکن، صندلی ساحلی و.. است.

25. ساحل کوناکلی آنتالیا

شهر کوناکلی یکی از شهرهای ساحلی محبوب ترکیه در منطقه آلانیاست که سواحل زیبای آن به دلیل آب‌های شفاف، خلوت و بکر بودن، ماسه‌های سفید و درخشان، وسعت زیاد و امکانات خوب بین گردشگران محبوب هستند. در سواحل کوناکلی، آب دریا نسبت به دیگر سواحل آنتالیا، کمی پر جوش‌وخروش‌تر است و همین مسئله بر جذابیت آنها می‌افزاید. به‌علاوه، امکاناتی همچون صندلی ساحلی، دوش، رختکن، چند رستوران و کافه، مغازه‌های فروش آبزیان صید روز و... در این ساحل برای گردشگران فراهم شده است.

26. ساحل اوبا در آلانیای آنتالیا

ساحل اوبا یکی از سواحل انتالیاست که در محله اوبا در شهر آلانیا قرار دارد و به واسطه آب‌های نسبتاً گرم خود معروف است. کف آب‌های این ساحل با صخره‌های تخت پوشانده شده و این مسئله به حفظ دمای آب و گرم بودن آن کمک می‌کند. ساحل اوبا یکی از سواحل خلوت آنتالیا و در نتیجه، یکی از گزینه‌های عالی برای گذراندن یک روز در آرامش کامل محسوب می‌شود. در این ساحل، امکانات رفاهی مانند پارکینگ، مناطق مناسب برای پیک نیک، تفریحاتی همچون غواصی، پیاده‌روی و ماهیگیری در دسترس گردشگران قرار دارد.

ساحل اوبا در آلانیای آنتالیا

تصویری از ساحل اوبا

27. ساحل هالک آنتالیا در نزدیکی شهر باستانی کاش

ساحل هالک یکی دیگر از سواحل نزدیک به شهر باستانی کاش است که از مرکز این شهر تنها حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد. این ساحل زیبا یک خط ساحلی ممتد در کنار آب‌های شفاف و درخشان دریای مدیترانه است که سنگریزه‌های کوچک و بزرگ سطح آن را پوشانده‌اند. ورود به ساحل هالک برای عموم مردم آزاد و رایگان بوده و امکانات رفاهی همچون صندلی آفتابگیر، سایبان ساحلی، رستوران ساحلی، سرویس بهداشتی و... برخوردار است.

28. ساحل آکچاگرمه؛ از بهترین سواحل خانوادگی آنتالیا

ساحل آکچاگرمه یکی از سواحل زیبای آنتالیا در منطقه کاش ترکیه است که از معدود سواحل شنی در امتداد سواحل سنگی منطقه کاش محسوب می‌شود. این ساحل به دلیل داشتن پرچم آبی، سکوت و آرامش، آب‌های کم‌عمق، آرام و بدون موج که برای شنای کودکان و افراد مبتدی نیز مناسب است، یکی از سواحل خانوادگی محبوب آنتالیا به شمار می‌رود. ساحل آکچاگرمه تقریباً ۲۰۰ متر طول دارد و در آن صخره‌های سنگی متعدد به چشم می‌خورد که انگار آب‌های زمردین و شفاف دریا را احاطه‌ کرده‌اند. امکانات رفاهی این ساحل مواردی از قبیل صندلی آفتابگیر، سایبان، دوش، رختکن، پارک آبی برای کودکان و رستوران و کافه را در برمی‌گیرد.

29. ساحل لیماناگزی آنتالیا؛ سرسبز و آرامش‌بخش

خلیج لیماناگزی یکی از خلیج‌های زیبای منطقه کاش است که تنها از طریق قایق‌سواری می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید و یکی از مقاصد محبوب برای تورهای یک روزه به شمار می‌رود. سواحل این خلیج در دامنه تپه‌های سرسبز شیب‌دار واقع شده است و به دلیل وجود پوشش گیاهی غنی، ساحل لیماناگزی یکی از سرسبزترین سواحل کاش به حساب می‌آيد. در این منطقه، هم می‌توانید استراحت و آفتاب گرفتن در ساحل آرام و خلوت را تجربه کنید، هم می‌توانید از پیاده‌روی در تپه‌ها، در میان انبوه درختان لذت ببرید و هم در آب‌های شفاف و درخشان این ساحل شنا کنید.

30. ساحل اومی آنتالیا؛ خلوت و دنج

ساحل اومی یکی از سواحل ماسه‌ای و خلوت آنتالیاست که با داشتن امکانات رفاهی خوب، چتر و سایبان، تخت و صندلی ساحلی و رستوران ساحلی باکیفیت، موردتوجه گردشگران قرار گرفته است.

31. ساحل هدایت بی آنتالیا با آب‌های زلال و شفاف

خلیج هدایت یکی از خلیج‌های کوچک اما زیبای منطقه کاش است که ساحلی پوشیده از سنگریزه‌های کوچک و نرم با آب‌های درخشان و شفاف دارد. آب‌های این ساحل به قدری شفاف است که اگر از بالا به کف آب نگاه کنید، تا کف دریا و آبزیان رنگارنگ آن را می‌توانید ببینید. به همین جهت، این ساحل یکی از بهترین سواحل آنتالیا برای غواصی نیز به شمار می‌رود. در ساحل هدایت بی، صخره‌های سنگی پرشمار و همچنین تعداد زیادی درخت زیتون وجود دارد که زیبایی ساحل را دو چندان می‌کند.

ساحل هدایت بی از بهترین سواحل آنتالیا برای غواصی

عکسی از ساحل هدایت بی

32. ساحل اورنکوی آنتالیا؛ از بهترین سواحل برای شنا

ساحل اورنکوی یکی از سواحلی است که می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد از شنا در سواحل آنتالیا را برای شما به ارمغان بیاورد. این ساحل در فاصله ۱۱ کیلومتری از مرکز شهر آنتالیا و در نزدیکی یکی از شهرک‌های مسکونی این منطقه قرار دارد. ساحل اورنکوی، ساحلی سنگریزه‌ای با آب‌های فیروزه‌ای درخشان است که به دلیل آرام بودن آب و فضای وسیع، برای شنا کردن، قایق‌سواری، کایاک‌سواری و دیگر ورزش‌های آبی مناسب است. در محوطه این ساحل می‌توانید از سالن بدنسازی، تنیس روی میز، والیبال و فوتبال ساحلی، صندلی‌های آفتاب‌گیری، چتر و سایبان، دوش، رختکن و سرویس بهداشتی استفاده کنید. به‌علاوه، چند رستوران و کافه بزرگ و باکیفیت نیز در این ساحل وجود دارند که خیال شما را بابت خورد و خوراک را راحت می‌کنند.

33. ساحل پارک؛ از تمیزترین سواحل آنتالیا

ساحل پارک در منطقه ملتم آنتالیا قرار دارد و ساحلی بسیار تمیز، پوشیده از سنگریزه با آب‌های کاملاً شفاف و درخشان است. در این ساحل شما می‌توانید از فضای سبز و پارک‌های وسیع نزدیک به ساحل و همچنین خدمات رفاهی مانند سایبان، صندلی ساحلی، سرویس بهداشتی و رستوران استفاده کنید.

34. ساحل ویاز آنتالیا؛ با امکانات کم؛ اما حال خوب

ساحل ویاز یکی از سواحل ترکیه در منطقه کنیالتی است که یک ساحل شنی آرام و خلوت و به دور از هیاهوی سواحل آنتالیا به شمار می‌آید. در ساحل ویاز می‌توانید در امتداد ساحل قدم بزنید و طعم غذاهای ترکی را در کافه رستوران‌های ساحلی بچشید. امکانات رفاهی و تفریحی این ساحل نسبت به دیگر سواحل آنتالیا کمتر است و از این رو ساحل ویاز ساحل دنج و خلوتی محسوب می‌شود.

35. ساحل بابیل آنتالیا؛ درخشان و زیبا

ساحل بابیل در منطقه کنیالتی، آراپسویو قرار دارد و به خاطر تمیزی ساحل، آب‌های شفاف و درخشش سنگریزه‌های جذابش، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در این ساحل می‌توانید از امکانات بهداشتی، چتر و سایبان، صندلی‌های آفتابگیری، رختکن، دوش و رستوران و کافه استفاده کنید.

ساحل بابیل از سواحل تفریحی آنتالیا

عکسی از ساحل بابیل

36. ساحل هملت آنتالیا

ساحل هملت از دیگر سواحل منطقه کنیالتی، لیمان است که با برخورداری از صندلی‌های ساحلی مدرن و زیبا، چترها و سایبان‌های رنگارنگ، محوطه وسیع و سرسبز، چشم‌انداز زیبا از کوه‌های منطقه و امکانات رفاهی خوب یکی از سواحل محبوب منطقه به شمار می‌رود.

37. ساحل چیرالی؛ از خوش منظره ترین سواحل آنتالیا

ساحل چیرالی یکی از مشهورترین سواحل آنتالیا در منطقه زیبای کمر به شمار می‌رود که در ۷۰ کیلومتری مرکز شهر آنتالیا، در نزدیکی ساحل الیمپوس قرار دارد. طبیعت زیبای این ساحل، با کوه‌ها و تپه‌های کم ارتفاع پوشیده از گیاهان جنگلی و درختان متنوع، یکی از خیره‌کننده چشم‌اندازها بین سواحل ترکیه را ایجاد کرده است. آب دریا در این منطقه بسیار تمیز و شفاف بوده و به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی، رستوران و کافه و کیفیت بالای ساحل یکی از سواحل شلوغ آنتالیا محسوب می‌شود.

38. ساحل بی ال ام آنتالیا؛ آرام و خلوت

ساحل بی ال ام آنتالیا یکی از سواحل محبوب ترکیه است که فضایی مناسب برای استراحت در کنار دریا با صدای امواج آرام آب را فراهم می‌آورد. در این ساحل، صندلی ساحلی، چتر و سایبان، رختکن، دوش، پارکینگ و سرویس بهداشتی وجود دارد و مهمانان می‌توانند برای تجربه چند ساعت آرام و بی‌دغدغه از آنها استفاده کنند و از آب و هوای آنتالیا لذت ببرند. علاوه‌بر این، در ساحل بی ال ام چند رستوران و کافه خوب وجود دارد و شما می‌توانید شاهد اجرای موسیقی زنده نیز باشید.

39. ساحل فسفرلو در منطقه لارای آنتالیا

ساحل فسفرلو از جمله سواحل انتالیا در منطقه لاراست که با تجهیزات مدرن و شیک خود بین گردشگران محبوبیت پیدا کرده است. این ساحل به دلیل تمیزی و نظافت و ارائه صندلی و تخت ساحلی، انواع چتر و سایبان و وجود رستوران و بار خوب، یک تجربه عالی از استراحت و خوش‌گذرانی کنار سواحل آنتالیا را برای شما رقم می‌زند.

40. ساحل بلدیبی آنتالیا؛ عالی برای تفریحات آبی

ساحل بلدیبی در منطقه کمر و با فاصله ۲۲ کیلومتری از مرکز شهر آنتالیا واقع شده است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران در کمر به شمار می‌رود. این ساحل حدود ۵ کیلومتر طول دارد و یک ساحل شنی طولانی در کرانه آب‌های شفاف دریای مدیترانه است که انواع امکانات رفاهی ساحلی و تفریحات آبی مانند پاراسیلینگ، شیرجه، قایق‌سواری و شنا را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

ساحل بلدیبی از بهترین سواحل آنتالیا

عکسی از ساحل بلدیبی

41. ساحل کارگیجاک در استان آنتالیا

ساحل کارگیجاک در ۱۶ کیلومتری شرق آلانیا، یکی از سواحل سنگی و بسیار تمیز آلانیا محسوب می‌شود. امکان استفاده از صندلی ساحلی، چتر و سایبان و همچنین شنا در این منطقه وجود دارد. البته دریا در این منطقه گاهی مواج می‌شود و باید در هنگام شنا نکات ایمنی را رعایت کنید.

42. ساحل چاکیل آنتالیا را هم در لیست خود قرار دهید

ساحل چاکیل در منطقه کاش قرار دارد و یکی از بهترین سواحل آنتالیا به شمار می‌رود. در ساحل چاکیل، دو بخش بزرگ و کوچک وجود دارد که به کوچوک (کوچک) چاکیل و بویوک (بزرگ) چاکیل شهرت دارند. این دو ساحل به دلیل آب‌های شفاف و بسیار تمیز، یک نقطه محبوب برای تجربه شنا در سواحل آنتالیا محسوب می‌شوند.

سیری در بهترین سواحل آنتالیا، نگین دریای مدیترانه

سواحل آنتالیا همان جاهایی هستند که می‌توانید در شفاف‌ترین آب‌های دریای مدیترانه شنا کنید، نوازش تابش گرم ترکیه را بر پوست خود احساس نمایید و نهایت هیجان را با تفریحات میهج آبی تجربه کنید. سواحل آنتالیا در بهترین مناطق این شهر، مانند کمر، بلک، لارا، کنیالتی، کاش و...، یکی از بهترین مقاصد گردشگران برای گذراندن روزهای گرم تابستان به شمار می‌روند. اگر شما هم در جستجوی مقصدی برای سفرهای تابستانه خود هستید، تور آنتالیا می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای سپردن خستگی‌ها و دغدغه‌ها به آب‌های دریای مدیترانه باشد.

سوالات متداول

1. کدام سواحل آنتالیا بهتر است؟

محبوب‌ترین سواحل آنتالیا بین گردشگران را می‌توان ساحل لارا، ساحل بلک، ساحل کنیالتی، ساحل کلئوپاترا، ساحل داملاتاش، ساحل چیرالی، ساحل کوناکلی، ساحل کمر، ساحل سیده و ساحل سولوآدا دانست.

2. خلوت ترین سواحل آنتالیا کجاست؟

برخی از خلوت‌ترین سواحل آنتالیا عبارتند از: ساحل فاسلیس، ساحل دمیرتاش، ساحل اوبا، ساحل لیماناگزی و ساحل ویاز.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt