برنامه ریزی سفر به کیش

برنامه ریزی سفر به کیش

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 آبان ، 1401

برنامه ریزی سفر به کیش (3 تا 4 روزه)

جزیره کیش به عنوان یک مقصد پر طرفدار در ایران است، این جزیره دارای امکانات تفریحی و گردشگری بسیار جذاب و هیجان انگیزی برای گردشگران داخلی و خارجی است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جزیره کیش به عنوان یک مقصد پر طرفدار در ایران است. این جزیره دارای امکانات متنوع و مناسب برای گردشگران در سطوح مختلف می باشد.
این جزیره مرجانی بیضی شکل، نگین خلیج فارس در 90 کیلومتری بندرلنگه و 250 کیلومتری بندرعباس قرار دارد. موقعیت جغرافیایی جزیره کیش به گونه ای است که جاذبه های تاریخی و فرهنگی کیش را به وجود آورده و آن را به دنیایی خیالی از انواع جاذبه های گردشگری تبدیل کرده است. 
کیش سالانه هزاران بازدیدکننده را برای تجارت و تفریح به خود جذب می کند. اگه قصد برنامه ریزی سفر سه روزه به کیش و یا سفر چهار روزه به کیش را دارید با ادامه ی این مقاله با ما همراه شوید، تا به شما نکات مهم در سفر به کیش و برنامه های تفریحی و گردشگرانی را ارائه دهیم.

عکس از جزیره ی کیش

عکس از جزیره ی کیش 

برنامه ریزی سفر به جزیره ی کیش

برای رفتن به کیش با تور کیش باید از قبل برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید از تمامی مناطق گردشگری و تفریحی آن در کنار خانواده لذت ببرید. در زیر ما به شما پکیج سفر به کیش را برای چهار روز ارائه می دهیم تا بتوانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

1. روز اول در جزیره ی کیش

برنامه های تفریح و گردشگری در روز اول نباید خیلی سنگین و خسته کننده باشد، بنابراین ما به شما موارد زیر را پیشنهاد می کنیم.

پارک سنتر کیش

پارک سنتر یک پارک موضوعی و جذاب است، که می توانید لحظاتی خوشی با کودکان خود در آن سپری کنید. از قدم زدن در دنیای جذاب دانیاسور ها تا اتاق هایی با تم آینه های تو در تو را در این پارک خواهید دید.

ورزش های آبی کیش

از پاراسلینگ تا غواصی، و از ویک بردینگ تا جت اسکی، کیش همه ی این ورزش های آبی هیجان انگیز را دارد. غواصی بدون شک اولین و شاید هیجان انگیزترین تفریحی است که شما را به این مرکز می برد. غواصی به دلیل آرامش آب خلیج فارس و آب و هوای کیش در روزهای زیادی امکان پذیر است. مرجان های بزرگ دریایی و پارک ژوراسیک نیز از بهترین نقاط غواصی کیش هستند. 

کشتی یونانی

کشتی یونانی کیش از سال 1966 در ساحل جنوب غربی جزیره لنگر انداخته است. این کشتی در بریتانیا ساخته شد و قبل از رسیدن به آخرین مالک که یونانی بود چندین بار مالک آن را تغییر داد. 
کشتی در نهایت به سواحل کیش رفت و با وجود اینکه تلاش هایی برای نجات او انجام شد، لیکن بی نتیجه ماند و او از آن زمان در محل خود باقی مانده است. کشتی یونانی به ویژه هنگام غروب خورشید، زمانی که گردشگران برای گرفتن عکس از او می آیند، بسیار جذاب و دیدنی است.

درخت سبز دره ی پرتغالی ها در کیش

شمال جزیره، منطقه ای سرسبز که به دره پرتغالی ها معروف است، گفته می شود این درخت حدود 600 سال سن دارد. بسیاری معتقدند این درخت فرخنده است و گردشگران زیادی برای آرزو کردن به اینجا می آیند و نخی به دور شاخه های ضخیم پیچ خورده می بندند تا آرزوهایشان به حقیقت بپیوندد.

2. روز دوم در جزیره ی کیش

بعد از یک روز گردشگری در کیش در روز دوم نیز می توانید علاوه بر دیدن جاذبه های کیش به خرید بپردازید.

شهر باستانی حریره

گفته می شود که این شهر همان شهری است که سعدی شاعر نامدار فارسی زبان در کتاب گلستان خود از آن یاد کرده است. حریره که در بخش مرکزی و شمالی جزیره قرار دارد، نگاهی اجمالی به معماری باستانی دارد.
خرابه های باقی مانده از این شهر در دوران رونق مالی جزیره به عنوان یک مرکز تجاری مهم عمل می کرد، مساحت کل این شهر باستانی 120 هکتار است.
طبق حفاری هایی که انجام شده تخمین زده شده است، که این شهر حدود 1000 سال پیش تاسیس شده و 600 سال بعد متروک شده است.
این شهر باستانی شامل خرابه های به جا مانده از خانه ‌های ثروتمندان، مسجد جامع و حمام عمومی است که در بخش‌ های مرکزی شهر قدیمی قابل بازدید است. 
در انتهای شمالی خرابه ها، در نزدیکی یک ساحل صخره ای طولانی، می توان بقایای دیوارها، چاه های عمیق و کانال های آب را مشاهده کرد.

قنات زیرزمینی کاریز 

آب به عنوان منبع کمیاب در بسیاری از مناطق جنوبی ایران است. این سیستم قنات چاه ‌های عمودی با شیب های ملایمی آب را به مناطق خشک هدایت می‌ کنند. 
کاریز یکی از این قنات های 2500 ساله است و بازدیدکنندگان می توانند در تونل های آن قدم بزنند و از نزدیک از این نوع سیستم دیدن کنند. 
این قنات حدود 16 متر عمق در زیر زمین دارد و سقف آن برای محافظت در برابر گرما با صدف و مرجان پوشیده شده است. در سال 1373 بازارچه ای سنتی با هدف ارائه صنایع دستی سنتی نقاط مختلف ایران در محل راه اندازی شد.
تونل های آن بیش از پنج مایل امتداد دارند و کاریز را بیشتر شبیه یک شهر زیرزمینی می کنند. این سازه باستانی حفظ شده اما با اضافه شدن غرفه های صنایع دستی و چایخانه سنتی مدرن شده است.

مخزن آب دوقلو در جزیره ی کیش

مخزن آب دوقلو در جزیره ی کیش

مخزن آب دوقلو

آب انبار دوقلو جزیره ی کیش در سال 1372 بر روی بقایای یک آب انبار قدیمی ساخته شد و معماری آن یادآور آب انبارهای یزد است. در مکان هایی که کمبود آب وجود داشت، چنین سازه هایی برای ذخیره آب ساخته می شد. 

ساحل دامون

در فاصله ی نزدیکی از این آثار تاریخی جذاب ساحل زیبای دامون قرار دارد، این ساحل یکی از جذاب ترین ساحل های کیش بحساب می آید.
در ساحل زیبای دامون کلوپ های تفریحی دریایی وجود دارد، که در آن ها انواع تفریحات آبی هیجان انگیز شامل غواصی، شاتل، پارسال وجود دارد.

مرکز خرید دامون

شما می توانید علاوه بر تماشا و تفریح ساحل دامون به مرکز خرید دامون بروید، و در آنجا از بهترین و معبتر ترین برندها و محصولات باکیفیت خریداری کنید.
اگر به مراکز خرید کیش بروید دست خالی بر نمی گردید، در این مرکز خرید شما می توانید انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی مورد نظر خود را خریداری کنید و پس از یک خرید عالی به رستوران ها و فست فود این مرکز خرید بروید و غذای مورد علاقه ی خود را میل کنید.

3. روز سوم در جزیره ی کیش

بعد از دو روز تفریح و گردش نوبت به روز سوم در کیش است، در روز سوم می توانید به تفریحات آبی و تماشای سواحل زیبای کیش بپردازید.

پلاژ آقایان و بانوان

پلاژ آقایان و بانوان کیش در دو قسمت شرقی جزیره قرار دارد. یکی از علت های نزدیک بودن دو پلاژ آقایون و بانوان به یکدیگر به دلیل این است، که افراد بتوانند به صورت خانوادگی چند ساعتی را در آب بروند شنا کنند و در سواحل شنی جزیره ی کیش دراز بکشند و از آفتاب لذت ببرند.

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ یکی از پرطرفدار ترین پارک های ساحلی در جزیره ی کیش است. مجسمه هایی که در این نقاط قرار دارند برای گردشگران بسیار جذاب هستند.
اسکله های این پارک ساحلی بر روی دریا قرار دارند و منظره ای جذاب را به وجود آورده است، بعد از تماشای این پارک زیبا می توانید به همراه خانواده برای صرف ناهار و قهوه به رستوران ها و کافه های اطراف این پارک بروید و غذا میل کنید.

دلفیناریوم و باغ پرندگان 

یکی دیگر از جاهای دیدنی و جذاب کیش دلفیناریوم و باغ پرندگان است، این پارک دارای بخش مجزا است. در یک بخش این پارک که مربوط به دلفیناریوم است، دلفین های بازیگوشی را برای اجرای برنامه های جذاب به نمایش می گذارند.
در بخش دیگر نیز باغ پرندگان قرار دارد، در این بخش انواع پرندگان مختلف از انواع گونه ها اهلی و وحشی را می توانید تماشا کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

4. روز چهارم در جزیره ی کیش

در برنامه های روز کیش می توانید به پاساژ گردی و تفریحات هیجان انگیز بپردازید.

پاساژ گردی در کیش

پاساژ گردی یکی از جذاب ترین کارهایی است، که می توانید در جزیره ی کیش انجام دهید. در بخش شرقی جزیره ی کیش می توانید انواع مراکز خرید مختلف را بگردید.
و در کوتاه ترین زمان به دلیل نزدیکی مراکز خرید به یکدیگر می توانید از چندین مراکز خرید دیدن کنید و انواع پوشاک، لوازم آرایشی، اکسسوری های جذاب و ... را خریداری کنید.
از بهترین مراکز خرید جزیره ی کیش که می توانید از آن دیدن کنید. مرکز خرید مروارید،پردیس1 و2، پاساژ سارینا ۱ و ۲، رویا مال و مرکز خرید پانیذ می باشد.
شما همچنین می توانید بعد از یک خرید عالی  برای صرف نهار به رستوران ها و یا فودکورت های این مراکز خرید بروید و غذای مورد علاقه ی خود را میل کنید.

سافاری در جزیره ی کیش

سافاری در جزیره ی کیش

سافاری کیش

یکی از هیجان انگیزترین تفریحان کیش سافاری در این جزیره ی زیبا است. در پیست سافاری کیش می توانید تجربه ای به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.
پیست سافاری تنها آفرود نیست، بلکه مجموعه ای از پیست کارتینگ، پینت بال، بانجی جامپینگ، بانجی شوتینگ، موتور باگی، ترامپلین، فوتبال حبابی و غیره است.

فانوس دریایی کلبه هور

برای تماشای فانوس دریایی کلبه ی هور کافیست به غربی ترین نقطه ی جزیره ی کیش بروید، در آنجا می توانید این فانوس دریایی را ببینید که به شکل یک مجسمه ای زیبا است که انسانی را با یک فانوس در دست نشان می دهد.

دوچرخه سواری

در کنار سواحل جزیره ی زیبای کیش مسیر دوچرخه ‌سواری به طول 47 مایل در سراسر جزیره قرار دارد و مستقل از جاده ‌های ماشین است.
این مسیر راهی زیبا و به خصوص آسان برای یافتن سواحل خلوت در اوقات فراغت برای گرفتن عکس در پس‌ زمینه زیبای آب نیلگون خلیج ‌فارس است. 
ایستگاه‌ های کرایه ی دوچرخه در سراسر جزیره واقع شده ‌اند و دوچرخه، سه چرخه، دوچرخه پشت سر هم و اسکوتر همگی به صورت ساعتی یا روزانه برای اجاره در دسترس هستند.

ساحل مرجان

این ساحل که در ضلع شرقی جزیره قرار دارد، به خاطر مرجان های زیبایی که در آن یافت می شود به نام ساحل مرجان نامگذاری شده است. 
این ساحل زیبا با آلاچیق ها پوشیده شده است که در کنار درختان نخل و محوطه سازی، منظره پانورامایی خاصی را ارائه می دهد. این ساحل مکانی بسیار محبوب برای تماشای طلوع فراموش نشدنی خورشید است. بسیاری از باشگاه های ورزشی دریایی نیز در اینجا قرار دارند.

لاک پشت های دریایی کیش

در سواحل جنوبی و غربی جزیره ی زیبای کیش لاک‌ پشت ‌های پوزه عقابی برای تخم ‌گذاری در زمین‌ های حفاظت ‌شده قرار دارند.
این سواحل به گردشگران این فرصت را می دهد تا این لاک پشت های غول پیکر را که در مقابل امواج شنا می کنند، و به داخل دریا شنا می کنند تماشا کنند. 

در برنامه سفر به جزیره ی کیش چه بخوریم؟

غذاهای دریایی در کیش مانند سایر جزایر ایران بسیار رایج است، اما این جزیره غذاهای محلی خاص خود را دارد مانند سمکمشوی، مرغوق، محمر، مزروبه و ... است.
از رستوران های محبوب این جزیره که در آن انواع غذاهای ایرانی و بین المللی سرو می شود، می توان به رستوران های کوه نور، پدیده، عمو اکبر، رستوران کوه سنگی، رویال استار، میرمحنا، توتی فروتی و شب های کیش اشاره کرد.
از آنجایی که جزیره هوای گرم دارد، نوشیدن نوشیدنی های خنک در آنجا واقعاً مطلوب است، پس پیشنهاد می کنیم به کافی شاپ امیر شکلاتی بروید و بستنی های خوشمزه آن را امتحان کنید. 

تفریحات آبی در جزیره ی کیش

تفریحات آبی در جزیره ی کیش

بهترین زمان برای سفر به کیش 

دمای هوا در جزیره ی کیش در فصول گرم سال حداقل 40 درجه و در فصول سرد حدود 20 درجه خواهد بود. کیش منطقه ای تقریباً خشک با باران کم است. 
بهترین زمان برای سفر به جزیره ی کیش فصل های  پاییز و زمستان است، زیرا آب و هوای جزیره در این فصول به شدت مطلوب است. شما می توانید با تهیه تور لحظه اخری کیش در فصل های پاییز و زمستان با کمترین هزینه به این جزیره ی زیبا و دیدنی سفر کنید. 

چگونه به کیش سفر کنیم ؟

راه های مختلفی برای سفر به جزیره ی کیش وجود دارد، که می توانید با توجه به بودجه و وقتی که دارید یکی از این راه های را انتخاب کنید.

با خودروی شخصی

اگر حوصله و وقت دارید می توانید با ماشین شخصی به کیش سفر کنید. شما با ماشین شخصی خود از تهران به بندرعباس سفر می کنید. 
سپس می توانید با لندیگراف از بندر چارک به کیش بروید و سوار ماشین شخصی خود شوید، هزینه بلیط لندیگراف از بندر چارک به کیش برای مسافران و رانندگان 700 هزار تومان تا 1300 هزار تومان می باشد. علاوه بر این باید 350 هزار تومان به عنوان هزینه ورودی به جزیره کیش پرداخت کنید.

با قطار

یکی دیگر از راه های کاهش هزینه سفر به کیش، قطار است. برای سفر با قطار به کیش باید از تهران به بندرعباس با قطار سفر کنید. 
سپس با قایق های مخصوص از بندرعباس به کیش بروید، قیمت بلیط قطار تهران به بندرعباس به عوامل مختلفی از جمله نوع قطار بستگی دارد. اما در حالت عادی قیمت بلیط قطار تهران به بندرعباس بین 270 هزار تا 420 هزار تومان است.
از طرفی می توانید از بندرعباس به کیش نیز با قایق سفر کنید. قیمت بلیط قایق در این مسیر حدود 45 هزار تا 90 هزار تومان است. 
بنابراین تمام هزینه سفر شما از تهران به کیش در گران ترین حالت برای هر بزرگسال کمتر از 600 هزار تومان خواهد بود. به این ترتیب علاوه بر هزینه کمتر، از سفری متفاوت و جذاب نیز لذت می برید.

با هواپیما

جزیره کیش یکی از زیباترین و اصلی ترین مقاصد گردشگری ایران است، بنابراین خیلی از گردشگران به این جزیره سفر می کنند. یکی از راحت ترین و گران ترین روش های سفر به جزیره ی کیش سفر با هواپیما است.
پروازهای داخلی متعددی بین جزیره کیش و شهرهای مهم ایران از جمله تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، یزد، کرمان، رشت، تبریز، بندرعباس و ... وجود دارد. 

سخن آخر

جزیره ی کیش یکی از محبوب ترین و زیباترین مقاصد گردشگری در ایران است، که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر ایران و کشورهای خارجی به سوی خود می کشاند. 
اگر به دنبال مکانی برای تفریح با خانواده یا دوستان خود در کیش هستید، به دنیای زیر آب کیش دریای کیش بروید و خاطرات شیرینی را بسازید.
اما باید این را در نظر داشته باشید که برای سفرتان به کیش برنامه ریزی کنید. ما در این مقاله برنامه ای بسیار جذاب برای 4 روز اقامت در کیش را به شما ارائه داده ایم.
شما می توانید با قدم زدن در اسکله تفریحی دریایی کیش به تماشای مناظر طبیعی و سواحل رنگارنگ و متنوع مرجانی بپردازید. جاذبه بی نظیر این بندر تماشای دریا، غروب آفتاب، لاک پشت های دریایی، دلفین ها و استخرهای بزرگ ماهی است که می توان از آن ها برای تماشای دنیای شگفت انگیز آبشارهای زیبای جزیره کیش در خلیج فارس استفاده کرد. 
سایر امکانات این جزیره عبارتند از جت اسکی، قایق های ماهیگیری، قایق سواری با پدال، قایق، سه چرخه و امکانات غواصی متعدد است.
همچنین می توانید از جاذبه های توریستی این جزیره شامل کشتی یونانی، بازدید از اماکن تاریخی،  شهر زیرزمینی کاریز، درخت سبز درهی پرتغالی ها و شهر باستانی حریره دیدن کنید.
برای اطلاع از قیمت تور کیش تابستان به سایت معتبر آژانس هواپیمایی الفبای سفر مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی را به صورت آنلاین خریداری کنید.

سوالات متداول درباره ی برنامه ریزی سفر به کیش

مراکز خرید محبوب جزیره ی کیش کدامند؟

مرکز خرید مروارید، پاساژ سارینا ۱ و ۲، پردیس ا و 2، رویا مال و مرکز خرید پانیذ می باشد.

رستوران های محبوب جزیره کیش کدامند؟

از رستوران های محبوب این جزیره می توان به رستوران های کوه نور، پدیده، عمو اکبر، رستوران کوه سنگی، رویال استار، میرمحنا، توتی فروتی و شب های کیش اشاره کرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt