جاهای دیدنی پوکت

معرفی جاهای دیدنی پوکت

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 تیر ، 1403

جاهای دیدنی پوکت | 24 جاذبه گردشگری

کدام جاهای دیدنی پوکت را می‌خواهید ببینید؟ در این مقاله، 24 جاذبه گردشگری پوکت را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید در لیست سفرتان قرار بدهید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پوکت را به عنوان محبوب‌ترین جزیره تایلند می‌شناسند. جزیره‌ای که عنوان بزرگترین جزیره کشور تایلند را نیز یدک می‌کشد و به دلیل آب و هوای مطبوع، سواحل زیبا و رویایی، جنگل‌های انبوه گرمسیری، صخره‌های سرسبز و تفریحات ساحلی فراوان، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند؛ اما اگر گذرتان به تایلند افتاد، از جاهای دیدنی پوکت غافل نشوید. این جزیره شگفت‌انگیز علاوه‌بر سواحل و طبیعت زیبایش، نقاط دیدنی منحصربه‌فردی را نیز در خود جای داده است که در این مقاله با برخی از آنها آشنا می‌شوید.

فانتاسی؛ ترکیب سنت و مدرنیته در پوکت تایلند

پارک فانتاسی شو پوکت یکی از مفرح‌ترین جاهای دیدنی شهر پوکت به شمار می‌آید که در قالب مجموعه‌ای از فعالیت‌های سرگرم‌کننده توانسته عناصر سنتی و قدیمی تایلند را به شکلی مدرن و جذاب به نمایش بگذارد. در این پارک، انواع نمایش‌ها و کارناوال‌های سنتی تایلند برگزار می‌شود و علاوه‌بر دیدن این نمایش‌ها، شما می‌توانید از بناهای این پارک که نمایانگر معماری سنتی تایلند است دیدن کنید و از رستوران‌ها، مراکز خرید و بازی‌های سرگرم‌کننده این پارک لذت ببرید.

پارک فانتاسی شو از بهترین جاهای دیدنی پوکت

تصویری از پارک فانتاسی شو پوکت

شهر قدیمی پوکت تایلند؛ سفری به گذشته

شهر قدیمی پوکت با در برداشتن ساختمان‌هایی رنگارنگ با سبک معماری قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، یکی از زیباترین بخش‌های پوکت است که سرگذشت این شهر در گذشته‌ای نه‌چندان دور را نمایش می‌دهد. پنج خیابان با نام‌های خیابان راسادا، خیابان فانگ نگا، خیابان تالانگ، خیابان دیبوک و خیابان کرابی، خیابان‌های اصلی بخش قدیمی پوکت هستند که در آنها می‌توانید رستوران‌های سنتی متعدد، فروشگاه‌ها و مغازه‌های محلی و سنتی و بخشی از آثار تاریخی پوکت را مشاهده کنید.

شهر قدیمی پوکت تایلند

تصویری از شهر قدیمی پوکت

مجمع‌الجزایر فی‌ فی؛ از بهترین جاهای دیدنی پوکت

جزایر شش‌گانه فی فی از زیباترین جاهای دیدنی تایلند هستند که در جزیره پوکت واقع شده‌اند. جزیره فی فی به دلیل صخره‌های آهکی، سواحل شنی و غارهای پنهان خود شهرت دارد. به‌علاوه در جزیره فی فی، جنگل‌های گرمسیری فوق‌العاده زیبایی را خواهید دید که نظیرشان را قبلاً ندیده‌اید. در این جزیره می‌توانید صخره‌نوردی، ماهیگیری، کشتی‌سواری، غارپیمایی و ساحل‌گردی را تجربه کنید و از غذاهای لذیذ دریایی و بومی این منطقه لذت ببرید.

مجمع‌الجزایر فی‌ فی از بهترین جاهای دیدنی پوکت

تصویری از مجمع‌الجزایر فی فی

پناهگاه فیل‌های پوکت تایلند

پناهگاه فیل‌ها در پوکت را درواقع می‌توان خانه سالمندان فیل‌ها دانست. در این مجموعه، فیل‌های بیمار، فیل‌های پیر و فیل‌های از کارافتاده را نگهداری می‌کنند و بازدیدکنندگان نیز درباره نحوه نگهداری از فیل‌ها و همچنین صدماتی که برای فرمان‌پذیر کردن فیل‌ها به آنها وارد می‌شود، اطلاعات مفیدی کسب می‌کنند. در پناهگاه فیل‌ها، فیل‌ها آزادانه در محوطه قدم ‌می‌زنند و از آنها مراقبت می‌شود.

پناهگاه فیل‌های پوکت تایلند

عکسی از پناهگاه فیل‌های پوکت تایلند

ساحل کاتا؛ از زیباترین سواحل پوکت تایلند

ساحل کاتا یکی از جاهای دیدنی تایلند در شهر پوکت است که از دو ساحل بزرگ و کوچک تشکیل شده و این دو ساحل را یک دماغه از یکدیگر جدا می‌کند. این ساحل اگرچه معمولاً شلوغ است؛ اما جذابیت‌ها و زیبایی‌های خاصی دارد. آفتاب درخشان و ماسه‌های سفید همراه با دریای آرام و تمیز، جلوه خاصی به این ساحل داده‌اند. انواع اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و امکانات مختلف ورزش‌های آبی در این ساحل وجود دارد.

ساحل کاتا از زیباترین سواحل پوکت تایلند

عکسی از ساحل کاتا

ساحل کارون؛ از محبوب ترین جاهای دیدنی پوکت

ساحل کارُن یا کارون با ۳ کیلومتر طول، سومین ساحل طولانی پوکت و یکی از محبوب‌ترین سواحل این شهر به شمار می‌رود. این ساحل بین ساحل کاتا و پاتونگ قرار گرفته و به دلیل طول زیاد، یک انتخاب عالی برای پیاده‌روی و پیک‌نیک است. همچنین در این ساحل، امکان غواصی و شیرجه نیز وجود دارد. باتوجه به وجود فروشگاه‌های متعدد، ریزورت‌ها و هتل‌های لوکس و همچنین رستوران‌های متنوع، این ساحل از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است.

ساحل کارون از محبوب ترین جاهای دیدنی پوکت

عکسی از ساحل کارون

ساحل سورین؛ از شفاف ترین سواحل پوکت

ساحل سورین که به‌عنوان ساحل آب‌های کریستالی و شفاف شناخته می‌شود، دارای ماسه‌های سفید و نرم، دریای فیروزه‌ای و چشم‌اندازی سرسبز از درختان نارگیل است. این ساحل دیدنی بیش از سایر سواحل خیره کننده پوکت، زیبایی طبیعی خود را حفظ کرده و مکانی ایده‌آل برای استراحت و آفتاب گرفتن محسوب می‌شود. به‌علاوه در ساحل سورین، رستوران‌های محلی و بین‌المللی متنوعی وجود دارد که بر جذابیت‌های منطقه می‌افزاید.

ساحل سورین از معروفترین سواحل پوکت

عکسی از ساحل سورین

بازار واکینگ استریت در پوکت تایلند

واکینگ استریت یکی از رنگارنگ‌ترین جاهای دیدنی پوکت به شمار می‌آید. بازار واکینگ استریت که بین مردم محلی به بازار بنگلا رود پوکت معروف است که به صورت هفتگی برپا می‌شود. در این بازار دیدنی، شما هرچه بخواهید می‌توانید پیدا کنید؛ از انواع صنایع دستی، پارچه‌ها، سوغات تایلند گرفته تا انواع غذاهای محلی تایلند. در بازار واکینگ استریت، انواع ابزار و وسایل، تجهیزات ورزشی، لباس‌های سنتی، داروهای طب سنتی به فروش می‌رسند و انواع غذاهای خاص را در این بازار می‌توانید بچشید.

بازار واکینگ استریت در پوکت تایلند

عکسی از بازار واکینگ استریت

معبد جوی توی پوکت؛ مخصوص گیاه‌خوارها

یکی از مراکز مذهبی مهم شهر پوکت معبد جوی توی است که یک معبد چینی به شمار می‌رود. این معبد زیبا در سال ۱۹۱۱ ساخته شده و به دلیل برگزاری فستیوال سالانه گیاهخواری پوکت شهرت دارد. از جذابیت‌های این معبد می‌توان به مجسمه‌های خدایان چینی که در بخش‌های داخلی معبد قرار دارند و اژدهایانی که از دهان‌ آنها فشفشه‌های آتشین بیرون می‌آيد اشاره کرد.

معبد جوی توی پوکت

تصویری از معبد جوی توی

دهکده راوای؛ از خاص ترین جاهای دیدنی پوکت

دهکده راوای یکی از مناطق دیدنی پوکت است که نه‌تنها به خاطر سواحل جنگلی بکر و دیدنی، بلکه به دلیل زندگی سنتی مردم بومی‌اش شهرت دارد. مردم این دهکده از قبایل کولی قدیمی تایلند هستند و به شکل سنتی زندگی می‌کنند. بخشی از آنها زندگی خود را روی آب می‌گذرانند و برخی دیگر نیز زندگی نیمه‌عشایری دارند. مردم این منطقه از ماهیگیری امرار معاش می‌کنند و البته بسیار خونگرم هستند. در این دهکده می‌توانید از قایق‌سواری با قایق‌های چوبی، اقامت در کلبه‌های چوبی و تجربه‌ غذاهای محلی لذت ببرید.

دهکده راوای از خاص ترین جاهای دیدنی پوکت

عکسی از ساحل راوای

ساحل آزادی پوکت؛ قدم زدن روی شن های سفید

ساحل آزادی در سواحل غربی پوکت قرار دارد و با ۳۰۰ متر طول، یکی از زیباترین سواحل پوکت محسوب می‌شود. این ساحل زیبا با شن‌های سفیدرنگ و نرم در خلیجی با صخره‌های گرانیتی و تپه‌های پوشیده از جنگل‌های سرسبز قرار گرفته و امکان انجام تفریحاتی همچون غواصی سطحی، ورزش‌های ساحلی، آفتاب گرفتن و... در آن وجود دارد.

ساحل آزادی از سواحل غربی پوکت

تصویری از ساحل آزادی

ساحل پاتونگ؛ پربازدیدترین ساحل پوکت تایلند

مشهورترین ساحل جزیره پوکت، ساحل پاتونگ است که در ۱۵ کیلومتری غرب پوکت قرار دارد و انواع تفریحات آبی در آن انجام می‌شود. این ساحل به دلیل تفریحاتی همچون پاراگلایدرسواری، جت‌اسکی، قایق‌رانی، شنا، پاراسیلینگ و همچنین زندگی شبانه پرجنب‌وجوش شهرت دارد و از بهترین سواحل تایلند است. به‌علاوه، رستوران‌های جذاب و متنوع این ساحل نیز شهرتی جهانی دارند و گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

ساحل پاتونگ پربازدیدترین ساحل پوکت تایلند

عکسی از ساحل پاتونگ

معبد وات چالونگ؛ از مهم‌ترین معابد پوکت تایلند

یکی از مقدس‌ترین معابد شهر پوکت، معبد وات چالونگ است که در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده و در ساخت آن، تزیینات فوق‌العاده ظریفی متشکل از هزاران قطعه کوچک و بزرگ شیشه‌ای به کار رفته است. دیوارهای این معبد با نقاشی‌های حماسی تزیین‌شده و همچنین مجسمه‌های طلایی از بودا در جای‌جای آن به چشم می‌خورد. این معبد در سه طبقه ساخته شده و بلندترین قسمتش، گنبد زیبای ۶۰ متری آن است.

عکسی از معبد وات چالونگ

معبد وات فرا تونگ؛ معبدی زیبا در پوکت تایلند

معبد وات فرا تونگ معبدی در منطقه تالانگ پوکت است که به دلیل وجود مجسمه بودای طلایی خود شهرت دارد. افسانه‌های کهن پوکت بر این باورند که این مجسمه قبلاً در دل زمین دفن شده بوده و کسانی که سعی کردند آن را خارج کنند، همگی نفرین شده و مردند. از این رو نیمی از این مجسمه همچنان در زمین دفن شده و این معبد برای احترام به این مجسمه بودا و تقدیس آن ساخته شد.

معبد وات فرا تونگ مجسمه بودای طلایی

تصویری از معبد وات فرا تونگ

پارک ملی سیرینات؛ منطقه ای حفاظت شده در پوکت

پارک ملی سیرینات، یکی از جاهای دیدنی پوکت است که ۶۸ کیلومتر مربع منطقه‌ دریایی و 22 کیلومتر مربع خشکی را پوشش می‌دهد. سیرینات منطقه‌ای حفاظت‌شده در 30 کیلومتریِ شمالِ پوکت است که دارای سواحل ماسه سفید، جنگل مانگرو، صخره‌های مرجانی و... بوده و گیاه کمیاب آبنوسِ کوهی در قسمتی از این پارک رشد می‌کند. به‌علاوه این منطقه محل زندگی موجودات دریایی و خشکی زی مانند انواع صدف دریایی، مرجان دریایی و گونه‌های نادری از لاک پشت‌ها است.

پارک ملی سیرینات از مناطق دیدنی پوکت

تصویری از پارک ملی سیرینات

موزه‌ تریک ‌آی پوکت؛ جاذبه ای پر از خطای دید

موزه تریک آی یا موزه خطای دید پوکت یکی از جالب‌ترین مقاط دیدنی تایلند است که در آن شاهد تابلوهای نقاشی و طراحی‌های مدرنی خواهید بود که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خطاهای دید جالب و هیجان‌انگیزی را به وجود می‌آورند. این موزه ۵ گالری مختلف دارد که در هر یک، آثار دارای خطای دید یا طرح‌‌های تعاملی سه بعدی وجود دارد که شما درواقع باید جزئی از آن طرح شوید تا طرح تکمیل شود.

موزه خطای دید پوکت

عکسی از موزه خطای دید در پوکت

بودای بزرگ پوکت؛ از باشکوه ترین جاهای دیدنی پوکت

یکی از معروف‌ترین مجسمه‌های بودایی پوکت که بر روی تپه‌های ناکر بین کاتا و چالونگ قرار گرفته، مجسمه‌ بزرگ بودا است. ارتفاع این مجسمه به ۴۵ متر می‌رسد و از جنس سنگ مرمر سفید و طلا ساخته شده است. برای دیدن این مجسمه زیبا باید ۶ کیلومتر مسافت را طی کنید و زمانی که بر فراز تپه ناکرا بایستید چشم‌انداز زیبایی از جزیره پوکت، جنگل‌های انبوه و دریای شفاف منطقه خواهید داشت.

بودای بزرگ پوکت از معروف‌ترین مجسمه‌های بودایی پوکت

عکسی از بودای بزرگ

دماغه‌ پرومتِپ؛ از آرامبخش ترین جاهای دیدنی پوکت

دماغه پرومتپ در جنوب پوکت در نزدیکی ساحل راوای قرار دارد و یکی از مناطق موردعلاقه گردشگران است. دلیل محبوبیت این منطقه، چشم‌انداز بی‌نظیر آن به‎ویژه هنگام غروب آفتاب بر روی آب‌های آبی دریاست. به‌علاوه در این منطقه، یک فانوس دریایی قدیمی و یک موزه و فروشگاه‌های متنوع برای خرید سوغاتی و محصولات محلی وجود دارد.

دماغه‌ پرومتِپ از مکان های دیدنی پوکت

عکسی از دماغه‌ پرومتِپ

سِنترال فستیوال؛ از مهم ترین مراکز خرید پوکت

مرکز خرید سنترال فستیوال، یکی از مراکز خرید مهم پوکت است که قبل از ورودی شهر پوکت قرار گرفته و برندهای مشهور و مطرح بین‌المللی را در خود جای داده است. در این مرکز خرید ۴ طبقه، اجناس مختلفی همچون پوشاک، کیف و کفش، اکسسوری و... به فروش می‌رسد و همچنین کافه و رستوران‌های متنوعی نیز در آن وجود دارد.

سِنترال فستیوال از مراکز خرید مهم پوکت

تصویری از سِنترال فستیوال

خلیج فانگ نگا در پوکت؛ حضور در قصه های جیمز باند

خلیج فانگ نگا یکی از جاهای دیدنی پوکت با شهرت جهانی است که به دلیل داشتن آب‌های زمردین و جزایر زیبا شهرت دارد. یکی از جزایر زیبای این خلیج، لوکیشن قسمتی از فیلم‌های جیمز باند بوده و به همین نام نیز مشهور شده است. جزایر صخره‌ای و سرسبز فانگ نگا تنها جاذبه‌های آن نیستند؛ بلکه کوه پانیی با جنگل‌های گرمسیری انبوه و صخره‌های سنگی بزرگ، از دیگر نقاط دیدنی این خلیج محسوب می‌شود.

خلیج فانگ نگا در پوکت

عکسی از خلیج فانگ نگا

جاده بنگلا؛ از زیبایی های پوکت تایلند

خیابان بنگلا در نزدیکی ساحل پاتونگ پوکت به‌خاطر شب‌های زنده‌اش شهرت دارد. این خیابان ۵۰۰ متری، از ساعت ۶ عصر به بعد، برای عبور خودروها بسته می‌شود و تنها پذیرای عابران پیاده و کسانی است که می‌خواهند از زندگی شبانه لذت ببرند. این خیابان مملو از مراکز خرید متنوع، دست‌فروش‌ها، غذافروشی‌های خیابانی و رستوران‌های متعدد است.

خیابان بنگلا از زیباترین جاهای دیدنی پوکت

عکسی از خیابان بنگلا 

پارک آبی آنداماندا؛ از بزرگترین پارک های پوکت

پارک آبی آنداماندا پوکت، با الهام از میراث فرهنگی و اساطیر محلی تایلند، یکی از بزرگترین پارک های آبی تایلند در پوکت است. این پارک با بیش از 9 هکتار مساحت، بیش از 25 جاذبه، 36 مسیر هیجان‌انگیز و 12 سرسره آبی، استخرهای مخصوص کودکان، رستوران‌های شناور و بخش‌های موضوعی، یک فعالیت تفریحی هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند. این پارک آبی پوکت در میان گردشگران محبوبیت بالایی دارد و شما می‌توانید ساعت‌های مفرح و پرهیجانی را در آن سپری کنید.

پارک آبی آنداماندا از معروفترین جاهای دیدنی پوکت

عکسی از پارک آبی آنداماندا

جزیره کوه راچا؛ مخصوص علاقه‌مندان به غواصی

جزیره راچا یکی از جزایر محبوب پوکت برای تجربه غواصی در آب‌های سطحی است. این جزیره در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق پوکت قرار دارد و به دلیل آب‌های شفاف و کریستالی و سواحل ماسه سفید خود شهرت دارد و به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفرهای روزانه غواصی محسوب می‌شود.

جزیره کوه راچا از بهترین جاهای دیدنی پوکت تایلند

تصویری از جزیره کوه راچا

نمای کارون؛ از چشم اندازهای زیبای پوکت

نمای کارون یا چشم انداز کارون در جنوب ساحل کاتا قرار دارد و یکی از نقاط محبوب گردشگران برای دیدن چشم‌اندازی زیبا از منطقه است. نمای کارون چشم‌انداز زیبایی از دریای آندامان، سواحل شنی سفید و تپه‌های سرسبز را به نمایش می‌گذارد.

نمای کارون از جاهای دیدنی پوکت

عکسی از نمای کارون

بهترین جاذبه گردشگری پوکت از نگاه شما

پوکت یکی از مقاصد محبوب گردشگران بوده و تقریباً همه مسافران تایلند چند روزی را در این شهر می‌گذرانند. یادتان نرود که در تور پوکت، علاوه بر لذت بردن از تفریحات ساحلی و اقامت در هتل‌های لوکس، به جاهای دیدنی متنوع آن نیز سر بزنید.

سؤالات متداول:

1. بهترین جاهای دیدنی پوکت تایلند کدامند؟

شهر قدیمی پوکت، ساحل سورین، ساحل کارون، بودای بزرگ پوکت، پناهگاه فیل‌ها، معبد وات چالونگ، جاده بنگلا، دماغه پرومتپ و... از جاذبه‌هایی هستند که در پوکت می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

2. کدام سواحل پوکت ارزش دیدن دارد؟

ساحل کاتا، ساحل کارون، ساحل سورین، ساحل آزادی و ساحل پاتونگ از زیباترین سواحل پوکت هستند که در سفرتان حتما باید ببینید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt