تفریحات شبانه در وان ترکیه

معرفی بهترین تفریحات شبانه در وان ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 آبان ، 1402

تفریحات شبانه در وان ترکیه | معرفی 7 تفریح

اگر قصد سفر به وان را دارید، در این مقاله قرار است بهترین تفریحات شبانه در وان ترکیه را به طور کامل برای شما معرفی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شب‌گردی یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات سفر را برای ما رقم می‌زند! انواع تفریح شبانه در وان ترکیه به دلیل تنوع فراوان برای بسیاری از گردشگران جذاب و خاطره‌انگیز محسوب می‌شود. شهر وان یکی از مقاصد گردشگری به شمار می‌آید که به‌تازگی محبوبیت بی‌شماری نزد ایرانیان پیدا کرده است.

وان نزدیک‌ترین شهر ترکیه به مرز ایران است؛ به همین دلیل قیمت تورهای‌ وان نسبت به تورهای دیگر ترکیه ارزان‌تر است. برگزاری فستیوال‌های هیجان‌انگیز، طبیعت، آب‌وهوای شگفت‌انگیز و رستوران‌ها و کلاب‌های متنوع تنها بخشی از تفریحات منحصربه‌فرد این شهر هستند. با ما همراه باشید تا پرطرفدارترین تفریحات شبانه در وان ترکیه را با هم بررسی کنیم.

1. رفتن به فستیوال ها و رویدادهای شبانۀ وان

وان هرساله میزبان فستیوال‌ها و رویدادهای شبانۀ بسیاری است. بعضی از این فستیوال‌ها فرهنگی و بومی و برخی دیگر بین‌المللی هستند. هرکدام از این جشنواره‌ها و رویدادها طرفداران خاص خود را دارند و میزبان گردشگران بی‌شماری از سراسر جهان با خرید تور ترکیه هستند. 

علاوه‌بر فستیوال‌های محلی مثل فستیوال شکوفه‌های بادام، جشنواره خرید پوشاک هم در وان برگزار می‌شود. در این فستیوال می‌توانید انواع و اقسام پوشاک را با پایین‌ترین قیمت بخرید. موسیقی بین‌المللی هم یکی دیگر از فستیوال‌ها و رویدادهای وان است که به‌عنوان یکی از تفریحات شبانه در وان ترکیه شناخته می‌شود. در این رویداد هنرمندان و گروه‌های محلی و بین‌المللی در طول چند روز به هنرنمایی می‌پردازند.

فستیوال ها و تفریحات شبانه در وان

عکسی از برگزاری فستیوال‌های شبانه در وان

2. تماشای تئاتر و رفتن به سینما در وان ترکیه

اگر از طرفدارن تئاتر و سینما هستید، می‌توانید با خرید تور وان از تماشای این هنر بی‌نظیر لذت ببرید. تئاتر و سینما یکی از رایج‌ترین تفریحات شبانه در وان ترکیه محسوب می‌شوند. شما می‌توانید آخرین فیلم‌های سینمایی دنیا را در سینمای Cinemam Sinemaları و تئاترهای ترکی را در سالن Van Devlet Tiyatrosu تماشا کنید. با توجه به اینکه قیمت بلیت تئاتر و سینما در وان بسیار ارزان است، به شما پیشنهاد می‌کنیم در طول سفرتان حتماً به این مراکز سر بزنید. توجه داشته باشید که زبان فیلم‌ها و تئاترها ترکی است؛ پس اگر به زبان ترکی مسلط نیستید احتمالاً از این تفریح استقبال نکنید.

3. گردش در پارک ها و باغ های وان

وان یکی از شهرهای شرقی ترکیه است و طبیعت بسیار چشم‌نوازی دارد؛ در نتیجه وجود پارک‌ها و باغ‌های متعدد در داخل و مناطق اطراف آن دور از انتظار نیست. رفتن به پارک‌ها و باغ‌ها یکی از جذاب‌ترین تفریحات شبانه در وان ترکیه به شمار می‌آید. پارک آتاتورک با داشتن یک زمین بازی بزرگ مخصوص کودکان، کافه و رستوران و همچنین آلاچیق‌های متعدد، یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریحات شبانه خانوادگی است. اگر قصد دارید از آب‌وهوا و طبیعت شگفت‌انگیز وان لذت ببرید و در عین حال کمی استراحت کنید، به شما پارک آتاتورک را پیشنهاد می‌کنیم. 

یکی دیگر از پارک‌های داخل شهر وان، کورتولوش نام دارد. نیمکت‌های راحت و زیبا و فضای بازی مخصوص کودکان تنها بخشی از مزایای این پارک هستند که آن را به یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای تفریحات شبانه در وان تبدیل می‌کند. 

اگر اهل هیجان و شهربازی هستید، لونا پارک گولی وان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این شهربازی یک تاب هوایی با چشم‌انداز دریاچه وان وجود دارد که علاوه‌بر هیجان ارتفاع به شما اجازه می‌دهد از منظره دریاچه وان لذت ببرید. زمان را از دست ندهید و کمی چاشنی هیجان به سفرتان اضافه کنید.

4. رستوران گردی و کافه گردی در وان ترکیه

یکی از تفریحات شبانه در وان ترکیه که بین اهالی و گردشگران بسیار مشهور است، کافه‌گردی و رستوران‌گردی است. طعم غذاهای ترکی را شاید در رستوران‌های ایران چشیده باشید، اما تجربه میل کردن غذاهای متنوع و رنگارنگ این کشور در شهر توریستی وان چیز دیگری است. اگر اهل رستوران‌گردی و کافه‌گردی هستید، بدون شک رستوران‌ها و کافه‌های وان ترکیه شما را شگفت‌زده خواهند کرد. از محبوب‌ترین رستوران‌ها در سفر به وان با تور می‌توانیم به رستوران تپه اجاق باشی با تنوع فراوان کباب، رستوران به اورکه کاوورما معروف به غذاهای سنتی و رستوران کاریوا با فضای دلنشین اشاره کنیم. از سفارش کوفته‌های ترکی، دونر کباب، سارما و پیده در رستوران‌های وان غافل نشوید.

اگر اهل برنامه‌ریزی پیش از سفر هستید، حضور در کافه‌های وان ترکیه را به فهرست کارهای ضروری‌تان اضافه کنید. مگر می‌شود به وان سفر کنید و قهوه ترک محلی را میل نکنید؟! تصور کنید روز را با یک فنجان قهوه ترک در کافه‌های وان ترکیه آغاز و با انرژی در خیابان کاظم کارابکیر پیاده‌روی می‌کنید، به بازارها و مراکز خرید می‌روید و برای عزیزانتان سوغاتی می‌خرید و در نهایت با دیدن مناظر شهر در شب، سفرتان را هیجان‌انگیزتر می‌کنید!

5. بازارگردی و پاساژگردی در وان

با توجه به قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و تنوع بالای پوشاک، از محصولات ترک گرفته تا برندهای خارجی، شما می‌توانید ساعت‌های طولانی را در این بازارها و پاساژهای محبوب سپری کنید. اگر می‌خواهید پوشاک و وسایل مورد نیازتان را با قیمت ارزان از بازار بخرید، مرکز خرید آیدین پریهان را به شما پیشنهاد می‌کنیم، اما اگر می‌خواهید در طول خریدتان در کافه‌ای بنشینید و قهوه‌ای میل کنید، مرکز خرید وان ای وی ام را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مرکز خرید وان ای وی ام مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز خرید این شهر است که بیش از ۹۰ برند معروف جهان از جمله ال سی وایکیکی، کوتون، پیر کاردین و آدیداس در آن فعالیت می‌کنند. علاوه‌براین، یک سالن سینمای بزرگ نیز در مرکز خرید وان ای وی ام وجود دارد که می‌توانید آخرین فیلم‌های سینمایی دنیا را در آن تماشا کنید. بازارگردی یکی از تفریحات شبانه در وان ترکیه محسوب می‌‌شود و بی‌شک موردعلاقۀ بسیاری از خانم‌ها است.

بازارگردی و پاساژگردی از تفریحات شبانه در وان

عکسی از بازارگردی و پاساژگردی در وان 

6. رفتن به کلاب ها و دیسکوهای وان ترکیه

صنعت گردشگری شهر وان بسیار پویا و فعال است و مانند شهرهای بزرگ ترکیه، وان نیز کلاب‌ها و دیسکوهای شبانه فراوانی دارد که مراکز تفریح شبانه جوانان و علاقه‌مندان به موسیقی و رقص است. از موسیقی پاپ و هیپ‌هاپ گرفته تا موسیقی محلی ترکی را می‌توانید در این مراکز بشنوید. کلاب‌ها و دیسکوها یکی از پرطرفدارترین تفریحات شبانه در وان ترکیه محسوب می‌شود که تا ساعات پایانی شب باز هستند و فضای بی‌نظیری را برای جشن و پای‌کوبی گردشگران فراهم می‌کنند.

از محبوب‌ترین کلاب‌ها و دیسکوهای وان می‌توانیم به Galaxy، Club Van و Havana Club اشاره کنیم که علاوه‌بر موسیقی متنوع و فضای پرانرژی، هزینۀ ورودی بسیار پایین‌تری از کلاب‌های شهرهای آنتالیا و استانبول دارند. در نظر داشته باشید ورود افراد مجرد به دیسکوهای وان ممنوع است و محلی خانوادگی برای تفریح محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید یک سفر مجردی بروید و در دیسکوهای ترکیه خوش بگذرانید، تور استانبول یا تور آنتالیا را بخرید.

7. کوهپیمایی و طبیعت گردی شبانه در وان

وان به دلیل آب‌وهوای معتدل، مناظر زیبا و طبیعت بکرش مقصد گردشگری بی‌نظیری برای طبیعت‌‌دوستان است. با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرارگیری وان ترکیه در میان کوه‌ها و کوهستان‌های زیبا، کوهپیمایی و طبیعت‌گردی شبانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قهوه یا چای‌تان را داخل فلاسک بریزید و با دوستان و عزیزانتان از آسمان پرستارۀ شب و منظرۀ شهر زیبای وان لذت ببرید.

لذت بردن از سفر با تفریحات شبانه در وان ترکیه

در این مقاله تفریحات شبانه در وان ترکیه را به شما معرفی کردیم. اگر قصد سفر به شهر کوچک و زیبای وان را دارید، حتماً در تفریحات شبانۀ آن شرکت کنید و به کافه‌گردی و رستوران‌گردی بروید که پشیمان نمی‌شوید. این شما و این سفری خاطره‌انگیز و ارزان؛ نوبت شما است که تصمیم بگیرید چه تفریحاتی را برای زمان اقامتتان در وان انتخاب کنید. از ما می‌شنوید،‌ شب‌های وان ترکیه را از دست ندهید. شب‌گردی کنید، از هوای بی‌نظیر وان لذت ببرید، خوش بگذرانید و برای ما از تجربه سفرتان بنویسید.  

سؤالات متداول:

1. وان ترکیه چه تفریحات شبانه ای دارد؟

فستیوال‌ها و رویدادهای شبانه، رفتن به تئاتر و سینما، گردش در پارک‌ها و باغ‌ها، رستوران‌گردی و کافه‌‌گردی، دیدن مناظر شهر در شب، بازارگردی و پاساژگردی، کلاب‌ها و دیسکوها و کوهپیمایی و طبیعت‌گردی شبانه از جمله بهترین تفریحات شبانه وان ترکیه هستند.

2. پارک های معروف برای شبگردی در وان چه نام دارند؟

پارک آتاتورک، پارک کورتولوش و لونا پارک گولی وان از جمله پارک‌های معروف در شهر وان ترکیه هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt