جاهای دیدنی اروپا

با شگفت انگیزترین جاهای دیدنی اروپا آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 خرداد ، 1403

جاهای دیدنی اروپا | 42+ جاذبه گردشگری خاص

جاهای دیدنی اروپا زبانزد خاص و عام هستند؛ اما برای آشنایی بیشتر با بهترین جاذبه های گردشگری اروپا، مطالعه این مقاله بسیار کمک‎‌کننده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

قاره اروپا بدون شک یکی از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری جهان است. قاره‌ای که در هر کشورش هزاران شگفتی نهفته و امکان ندارد گردشگران ناراضی از سفر به اروپا بازگردند. جاهای دیدنی اروپا ریشه در تاریخ غنی و گذشته پرفرازونشیب کشورهای این قاره دارد و از فرانسه تا ایتالیا، از اسپانیا تا سوئیس، سراسر شگفتی و اعجاب است. اگر می‌خواهید بدانید قاره اروپا در دل خود چه گنجینه‌هایی نهفته است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و با گوشه‌ای از جاهای دیدنی اروپا آشنا شوید.

جاهای دیدنی فرانسه

فرانسه کشوری است که آن را محل شکوفایی تمدن جدید اروپا می‌دانند، جایی که محل بزرگترین انقلاب‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده است. بنابراین عجیب نیست که فرانسه هزاران شگفتی و دیدنی در دل خود داشته باشد. در ادامه ۷ مورد از جاهای دیدنی فرانسه را به شما معرفی می‌کنیم.

برج ایفل پاریس؛ از مهمترین جاهای دیدنی اروپا و فرانسه

احتمالاً همه ما فرانسه را با برج ایفل به یاد می‌آوریم، برجی فلزی که در قرن نوزدهم توسط گوستاو ایفل ساخته شد و با ۳۳۰ متر ارتفاع، زمانی بلندترین سازه جهان بود. این برج پربازدیدکننده‌ترین بنا در جهان است که در میدان شان دو مارس در کنار رود سن قرار دارد. این سازه فلزی عظیم، قریب به ۸ هزار تن وزن دارد و در درون آن، ۱۶۹۵ پله تعبیه شده که با استفاده از آنها می‌شود به بلندترین نقطه برج دسترسی پیدا کرد. در این نقطه مرتفع، شما با چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از شهر زیبای پاریس و رود خروشان سن روبرو خواهید شد.

برج ایفل پاریس از مهمترین جاهای دیدنی اروپا و فرانسه

عکسی از برج ایفل پاریس

موزه لوور پاریس؛ معروف ترین موزه فرانسه و جهان

بی‌تردید مشهورترین موزه جهان را باید موزه لوور فرانسه دانست؛ موزه‌ای که بزرگترین موزه هنری جهان است و بیش از ۳۸ هزار اثر هنری را به نمایش می‌گذارد. محل قرارگیری موزه لوور در کاخ لوور واقع شده که زمان ساخت آن به قرن ۱۳ میلادی برمی‌گردد. آثار به نمایش درآمده در موزه لوور، عمدتاً بر روی موضوعات هنری، تاریخ بشر و فرهنگ تمرکز دارد. آثار هنری متنوعی از دوران پیشاتاریخ تا دوران حاضر در این موزه شگفت‌انگیز و غنی، در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. از مشهورترین آثار موزه لوور، از جاهای دیدنی پاریس باید به تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، کتیبه داریوش بزرگ، بخش‌هایی از تخت جمشید،  لوح حمورابی و... اشاره کرد.

موزه لوور فرانسه از بهترین جاهای دیدنی اروپا

تصویری از موزه لوور پاریس

خیابان شانزلیزه؛ اصلی ترین خیابان پاریس در فرانسه

احتمالاً خیابان شانزلیزه، معروف‌ترین خیابان پاریس و چه بسا جهان باشد. خیابانی اعیان‌نشین که فرانسوی‌ها آن را زیباترین خیابان جهان می‌دانند. شانزلیزه از میدان کنکورد آغاز شده و به میدان شارل دوگل ختم می‌شود. خیابان شانزلیزه تا ابتدای قرن هفدهم، دشت وسیعی بود که شهرت خاصی نداشت؛ اما در قرن هفدهم به دستور ملکه فرانسه در آن، درخت‌کاری‌های گسترده انجام شد و با شکل‌گیری بناهای خاص اروپایی به شکل امروزی‌اش درآمد. اکنون شانزلیزه با کافه‌تراس‌های مشهور و فروشگاه‌های لوکس و سالن‌های تئاتر خاص و اعیانی، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فرانسه و کل اروپا به شمار می‌رود.

خیابان شانزلیزه از جاهای دیدنی اروپا

عکسی از خیابان شانزلیزه

طاق پیروزی پاریس؛ از زیباترین جاهای دیدنی فرانسه

طاق پیروزی یا طاق نصرت، یکی از جاهای دیدنی اروپا فرانسه است که در میدان شارل دوگل و در انتهای غربی خیابان شانزلیزه قرار دارد. بنای طاق پیروزی در ابتدای قرن نوزدهم برای زنده نگه داشتن یاد و نام سربازانی که در تاریخ فرانسه جان خود را از دست داده بودند ساخته شد. در دیواره‌های این بنا، نام فرماندهان فرانسوی نوشته شده و در زیر آن، مقبره کشته‌شدگان گمنام جنگ جهانی اول قرار دارد. در طاق پیروزی، آتشی به یاد سربازان ناشناخته و گمنام فرانسه روشن است و هرروز هنگام غروب، طی مراسم خاصی این آتش را تجدید می‌کنند.

طاق پیروزی پاریس از دیدنی ترین جاهای اروپا

عکسی از طاق پیروزی پاریس

دیزنی لند پاریس؛ از شادترین جاهای دیدنی فرانسه

دیزنی لند پاریس به نام رسمی یورو دیزنی ریزورت شناخته می‌شود و یکی از خوب‎ترین مراکز تفریحی پاریس در بخش شرقی آن است. دیزنی لند پاریس را پرطرفدارترین پارک موضوعی اروپا می‌دانند که مکانی برای تفریح و گشت‌وگذار در دنیای دیزنی‌لند محسوب می‌شود. این پارک تفریحی، دو بخش تحت عنوان پارک دیزنی‌لند و پارک استودیو والت دیزنی دارد که مجموعاً فرصت تجربه بیش از ۵۰ تفریح و سرگرمی هیجان‌انگیز را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده‌اند.

پاریس جاهای دیدنی اروپا دیزنی لند

عکسی از دیزنی‌لند

کلیسای جامع نوتردام در پاریس فرانسه

کلیسای بانوی ما که به نام کلیسای جامع نوتردام مشهور است، به‎عنوان یکی از نمادهای ملی و فرهنگی فرانسه، در جزیره سیته قرار دارد. قدمت این کلیسا به قرن دوازدهم میلادی برمی‌گردد. این کلیسا یکی از شاهکاری معماری گوتیک است و در تزیین آن از صدها مجسمه‌ سنگی و چوبی استفاده شده است. مناره اصلی کلیسای جامع نوتردام ۹۶ متر ارتفاع دارد و دو برج ۶۹ متری نیز در نمای غربی آن خودنمایی می‌کنند.

کلیسای جامع نوتردام از مکان های دیدنی در اروپا

تصویری از کلیسای جامع نوتردام

کاخ اپرای گارنیه؛ از زیباترین جاهای دیدنی اروپا و فرانسه

کاخ گارنیه یا اپرا گارنیه، 12 هزار متر مربع وسعت دارد و در اواسط قرن نوزدهم، برای اجرای تئاتر، اپرا و باله ساخته شد. این بنا را معمار و هنرمند مشهور فرانسوی به نام شارل گارنیه طراحی و احداث کرد و در معماری این بنا، از سبک معماری یونانی و رومی بهره برد. کاخ اپرا گارنیه اصلی‌ترین محل برگزاری اپراهای پاریس است و 1600 صندلی دارد.

کاخ اپرای گارنیه از بهترین جاهای دیدنی اروپا

تصویری از کاخ اپرای گارنیه

جاهای دیدنی ایتالیا

ایتالیا مهد فرهنگ و تمدن اروپاست. جایی که هزاران خاطره و یادگار از امپراتوری عظیم روم دارد و محل پرورش هنرمندان مشهور و اثرگذاری چون لئوناردو داوینچی بوده است. جاهای دیدنی ایتالیا بی‌تردید بسیار زیاد است اما ۷ تا از آنها را در ادامه بیشتر می‌شناسید.

برج پیزا؛ از عجیب ترین جاهای دیدنی اروپا ایتالیا

برج کج پیزا مشهورترین بنا تاریخی ایتالیا است و از نمونه‌های مهم معماری قرون وسطایی در اروپا به شمار می‌رود. این برج ۵۶ متری در میدان معجزه شهر بندری پیزا قرار دارد و با داشتن هفت ناقوس به نشانه هفت نت موسقی، به عنوان برج ناقوس برای کلیسای شهر پیزا عمل می‌کند. علت کج بودن این برج که در قرن چهاردهم ساخته شده، خاک ماسه‌ای منطقه است و میزان کج شدن آن به تدریج بیشتر می‌شود.

برج کج پیزا از بهترین مکان های دیدنی در اروپا

عکسی از برج پیزا

پمپئی؛ از غمناک ترین جاهای دیدنی ایتالیا

یکی از مهمترین جاهای دیدنی اروپا در ایتالیا با بیش از دو میلیون و پانصد هزار بازدیدکننده در سال، شهر سوخته پمپئي در نزدیکی شهر ناپل است. پمپئی یکی از شهرهای باستانی ایتالیا بود که در سال ۷۹ پس از میلاد در اثر فوران آتشفشان وزوو، زیر تلی از خاکسترهای آتشفشانی و خاک مدفون شد. این شهر نزدیک به ۱۵۰۰ سال کاملاً مدفون بود و در آغاز قرن هفدهم کشف شد. به دلیل فوران آتشفشان، تمام ساکنان این شهر در عرض چند دقیقه در شهر مدفون شدند و هیچ کس نتوانست فرار کند.

شهر سوخته پمپئي از بهترین جاهای دیدنی در اروپا

عکسی از شهر سوخته پمپئي

کولوسئوم؛ مشهورترین جاذبه گردشگری ایتالیا

بی‌تردید مشهورترین بنای ایتالیا که آوازه آن نه‌‎تنها در اروپا، بلکه در جهان پیچیده است، جایی نیست جز کولوسئوم؛ مکانی که به نمادی برای شهر رم و کشور ایتالیا تبدیل شده است. این آمفی‌تئاتر باستانی که محل برگزاری نمایش‌های بسیار و البته مسابقات گلادیاتورها بوده است، در قرن یکم میلادی ساخته شده و قدیمی‌ترین آمفی‌تئاتر باستانی جهان و یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان محسوب می‌شود.

کولوسئوم قدیمی‌ترین آمفی‌تئاتر باستانی جهان

عکسی از کولوسئوم

کانال بزرگ ونیز در شهر ونیز ایتالیا

کانال بزرگ، نام بزرگترین کانال و آبراهه شهر ونیز است که بیشترین ترافیک آبی شهر در این نقطه رخ می‌دهد. این  کانال تقریباً ۴ کیلومتری به دلیل برگزاری فستیوال‌های متعدد، وجود دکه‌های شناور فروش غذاهای سنتی، همچنین وجود برخی از مهم‌ترین بناهای تاریخی به جا مانده از قرن ۱۵ میلادی، از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ونیز ایتالیا محسوب می‌شود.

کانال بزرگ ونیز از جاهای دیدنی اروپا

تصویری از کانال بزرگ ونیز

پانتئون؛ از جالب ترین بناهای باستانی ایتالیا

پانتئون یک بنای باستانی در رم است و قدمتی 2000 ساله دارد. این بنا کاربری مشخصی ندارد؛ اما معمولاً به عنوان معبد یا کلیسا مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اگرچه معماری این معبد در طول زمان بارها دست‌خوش تغییر شده، اما همچنان بزرگ‌ترین گنبد سیمانی در جهان متعلق به آن است.

بزرگ‌ترین گنبد سیمانی در جهان

عکسی از پانتئون

جزیره کاپری؛ از جاهای دیدنی اروپا در ایتالیا

جزیره کاپری در جنوب ایتالیا، در ورودی خلیج ناپل واقع شده که با وجود صخره‌های آهکی بسیار مرتفع، سواحل زیبا، آثار باستانی و ویرانه‌های شهر باستانی ویلا جویس، غار آبی بلو گروتو و تفریحات آبی، از جمله جزایر گردشگری ایتالیا به شمار می‌رود. این جزیره، آب‌وهوایی معتدل با بارندگی‌های فراوان دارد که باعث سرسبزی، وجود باغ‌های فراوان و رونق گردشگری در آن شده است. غار آبی بلو گروتو، یکی از غارهای این جزیره است که می‌توان با قایق‌های کوچک وارد آن شد.

جزیره کاپری اسپانیا از محبوب ترین جاهای دیدنی اروپا

عکسی از جزیره کاپری

چینکو تره؛ از رنگارنگ ترین جاهای دیدنی ایتالیا

منطقه چینکو تره، منطقه‌ای ساحلی در ناحیه لیگوریا واقع در شمال غرب ایتالیاست که یکی از جاهای دیدنی اروپا محسوب می‌شود. چینکو تره  پنج روستا به نام‌های ورنزا، کورنیلیا، مونته روسو آل ماره، مانارولا و ریوماجیوره را در برمی‌گیرد. این پنج روستا و خط ساحلی این منطقه به همراه تپه‌های سرسبز اطراف، همگی بخشی از پارک ملی چینکوتره هستند و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. چینکو تره به دلیل وجود خانه‌های رنگارنگ بر روی صخره‌های شیب‌دار و تپه‌های سرسبز،  باغات انگور و خط ساحلی تمیز و زیبا، از جمله محبوب‌ترین مناطق گردشگری ایتالیا به حساب می‌آید.

جاهای دیدنی اسپانیا

سواحل زیبا، کلیساها و صومعه‌های تاریخی، شاهکارهای معماری اسلامی، موزه‌ها و گالری‌های مدرن و حتی به‌روزترین ورزشگاه‌های جهان، همه و همه را می‌توان در یکی از زیباترین و توریستی‌ترین کشورهای اروپا دید. اگر هنوز با جاذبه‌های این کشور آشنا نیستید، مهم‌ترین آنها را در ادامه بخوانید:

کلیسای ساگرادا فامیلیا؛ از زیباترین جاهای دیدنی اسپانیا

شهر بارسلونا یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری و بندری اسپانیاست و کلیسای ساگرادا فامیلیا نیز یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر. ساخت این کلیسای عظیم با طراحی آنتونیو گائودی، معمار شهیر اسپانیایی، در سال ۱۸۸۲ آغاز شد و همچنان تکمیل ساخت‌وساز آن ادامه دارد. این بنا ۱۸ برج عظیم دارد و در سه بخش که هر یک به بخش‌هایی از زندگی عیسی مسیح (ع) می‌پردازد، طراحی شده است. این کلیسای شگفت‌انگیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا  از مکان های دیدنی اروپا

عکسی از کلیسای ساگرادا فامیلیا

قصر آلکازار؛ از جاهای دیدنی اروپا در اسپانیا

کاخ پادشاهی آلکازار در شهر سویل یا سویا اسپانیا قرار دارد و برای پادشاه پدرو یکم کاستیل ساخته شده بود. این کاخ پس از آنکه تسلط مسلمانان بر سویا به پایان رسید، در محلی که پیش‌تر یک قلعه اسلامی بوده، احداث شد. بنای قلعه اسلامی به قرن ۱۰ میلادی برمی‌گردد؛ اما قصر فعلی بارها بازسازی شد و بنای کنونی متعلق به قرن ۱۴ میلادی است. از این رو در معماری این بنا شاهد تلفیقی از سبک‌های گوتیک، باروک و البته معماری اسلامی و عربی هستیم. قصر آلکازار قدیمی‌ترین قصر سلطنتی اروپا است که همچنان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

رقصر آلکازار از جاهای دیدنی اروپا

عکسی از قصر آلکازار

موزه هنری پرادو؛ از مهمترین موزه های اروپا

موزه دل پرادو در مادرید، یکی از جاهای دیدنی اروپاست که در زمره عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان، به ویژه در حوزه هنرهای اروپایی قرار دارد. ساختمان موزه در اواخر قرن هجدهم ساخته شد و در ابتدا به عنوان موزه سلطنتی برای نمایش مجسمه‌ها و آثار نقاشی به کار می‌رفت؛ اما به تدریج بر گنجینه‌های این موزه افزوده شد و اکنون محل نمایش بیش از ۵۰۰۰ تابلوی نقاشی، ۲۰۰۰ تصویر چاپی، ۱۰۰۰ عدد سکه و ۲۰۰۰ عدد آثار زینتی تاریخی است.

موزه هنری پرادو از مکان های دیدنی در اروپا

تصویری از موزه هنری پرادو

کاخ سلطنتی مادرید در اسپانیا

کاخ سلطنتی مادرید محل اقامت خاندان سلطنتی و محل برگزاری رویدادهای مهم دولتی است. این کاخ با ۱۳۵ هزار متر مربع زیربنا و ۳۴۰۰ اتاق، بزرگترین کاخ سلطنتی اروپا است و در بیشتر مواقع سال برای بازدید در معرض دید عموم قرار دارد. ساخت بنای این کاخ به قرن هجدهم برمی‌گردد و طراحی و معماری آن بسیار شگفت‌انگیز است. به علاوه، آثار هنری مختلفی از مشهورترین هنرمندان اسپانیایی در این کاخ به نمایش درآمده است.

کاخ سلطنتی مادرید اسپانیا از بهترین جاهای دیدنی در اروپا

عکسی از کاخ سلطنتی مادرید

موزه گوگنهایم اسپانیا؛ از عجیب ترین موزه های اوپا

موزه گوگنهایم در بیلبائو اسپانیا، یکی از معروف‌ترین موزه‌های جهان با معماری منحصر‌به‌فرد است. این موزه در اواخر قرن بیستم ساخته شد و نمای بیرونی آن با ورق‌های تیتانیوم پوشانده شده است. فرانک گری، معمار کانادایی این موزه، از صخره‌ها، شکل کشتی‌ها، بال‌ ماهی‌ها و برج‌های این منطقه، برای طراحی موزه گوگنهایم بیلبائو الهام گرفته است. این موزه ۱۹ گالری مختلف در زمینه‌ هنرهای مدرن و هنر معاصر دارد که در سه طبقه و یک راهروی مرکزی واقع شده‌اند.

موزه گوگنهایم بیلبائو در اروپا

عکسی از موزه گوگنهایم بیلبائو

ورزشگاه نیوکمپ در بارسلونا اسپانیا

ورزشگاه نیوکمپ بدون تردید، قلب تپنده شهر بارسلوناست. جایی که به گفته خود اهالی بارسلون، تنها یک ورزشگاه نیست؛ جایی است که تاریخ مبارزات مردم بارسلون طی جنگ‌های داخلی را در حافظه خود دارد. جایی که نماد اتحاد و همدلی مردم این شهر است. ورزشگاه نیوکمپ، ورزشگاه تیم بارسلونا، یکی از مطرح‌ترین تیم‌های فوتبال جهان است و یکی از استادیوم‌های ۵ ستاره یوفا به شمار می‌آيد. این ورزشگاه با ظرفیت بیش از ۹۹ هزار نفر، بزرگترین ورزشگاه اروپاست و علاوه‌بر رویدادهای فوتبالی، میزبان کنسرت‌ها، اجراهای موسیقی، جشن‌ها و رویدادهای غیر ورزشی است.

ورزشگاه نیوکمپ ورزشگاه تیم بارسلونا

عکسی از ورزشگاه نیوکمپ

جزایر قناری اسپانیا؛ از رؤیایی ترین جاهای دیدنی اروپا

سواحل اسپانیا یکی از دیدنی‌ترین نقاط آن هستند و جزایر قناری نیز نگین سواحل و جزایر اسپانیا به شمار می‌آیند. این جزایر از هشت جزیره در اقیانوس اطلس تشکیل شده‌اند که در نزدیکی ساحل مراکش قرار دارند و یکی از ۱۷ ایالت اسپانیا محسوب می‌شوند. این جزیره به دلیل برخورداری از سواحل تمیز و زیبا، آب‌وهوای مطبوع و معتدل، کوه آتشفشانی تیده، مناطق سرسبز و کوه‌های مرتفع با بیش از ۱۲ میلیون بازدیدکننده در سال، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اروپا به شمار می‌رود.

جزایر قناری اسپانیا از مکان های دیدنی در اروپا

تصویری از جزایر قناری

جاهای دیدنی هلند

کشور لاله‌ها و سرزمین آسیاب بادی جایی نیست جز هلند در شمال غرب قاره اروپا. کشوری که با آب و هوای معتدل و زمینی حاصل‌خیز، زیباترین جاذبه‌های طبیعی را در خود جای داده است. مهمترین جاهای دیدنی هلند عبارتند از:

هاگ یا شهر لاهه در کشور هلند

شهر لاهه یا به قول هلندی‌ها Den haag در غرب کشور هلند واقع شده و پایتخت اداری این کشور محسوب می‌شود. این شهر را به عنوان پایتخت حقوقی جهان می‌نامند و مقر سازمان ملل متحد و همچنین دادگاه بین‌المللی دادگستری در این شهر قرار دارد. این شهر به زندگی شبانه پرشور، غذاهای اصیل هلندی، جاذبه‌هایی مانند کاخ صلح، کلیسای سنت جیمز و تالار شوالیه‌ها مشهور است.

هاگ یا شهر لاهه در کشور هلند از جاهای دیدنی اروپا

عکسی از شهر لاهه

موزه آن فرانک؛ از جذاب ترین موزه های هلند

آن فرانک یکی از هزاران یهودی‌ای بود که در جریان جنگ جهانی دوم به دست نازی‌ها کشته شد؛ اما دفترچه خاطرات او که شامل یادداشت‌های روزانه‌اش از زندگی مخفیانه وی و خانواده‌اش بود، بجا ماند و سرگذشت غم‌بار او را روایت کرد. خانه‌ای که محل زندگی این دختر جوان و خانواده‌اش بود و بعدها به مخفیگاه آنها در برابر نازی‌ها تبدیل شد، به شکل یک خانه‌موزه درآمده و در جایگاه سوم پربازدیدترین موزه ‌های هلند قرار دارد.

موزه آن فرانک از زیباترین مکان های اروپا

عکسی از موزه آن فرانک

روتردام؛ بزرگ ترین بندر اروپا در هلند

روتردام یکی از جاهای دیدنی اروپا هلند است که لقب بزرگترین بندر اروپا و دومین بندر بزرگ جهان را یدک می‌کشد. این شهر را به دلیل موقعیت استراتژیک و قرار داشتن در مرکز حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی اروپا، دروازه اروپا می‌نامند. روتردام شهری است با تنوع فرهنگی بالا، معماری مدرن، سواحل و چشم‌اندازهای زیبا و همچنین شهری مهم از نظر علمی. روتردام از لحاظ معماری در اروپا شهرت دارد و آن را پایتخت شهرسازی و معماری هلند می‌دانند و تلفیقی از هنر آوانگارد، شهرسازی مدرن و شهرسازی سنتی در این شهر به چشم می‌خورد.

روتردام دومین بندر بزرگ جهان از مکان های دیدنی اروپا

تصویری روتردام

موزه‌های آمستردام؛ از جاهای دیدنی اروپا و هلند

آمستردام به عنوان پایتخت هلند، مهم‌ترین مراکز فرهنگی و موزه‌ها را در خود جای داده است. موزه آن فرانک، موزه ونگوگ، موزه فیلم آی با موضوع فیلم‌سازی و موزه ملی آمستردام به عنوان بزرگترین موزه هلند، بخشی از مهم‌ترین موزه‌های هلند هستند.

موزه‌های آمستردام از جاهای دیدنی اروپا

تصویری از موزه‌های آمستردام

باغ کوکنهاف؛ وسیع ترین باغ گل جهان در هلند

باغ کوکنهاف که به نام باغ اروپا نیز شهرت دارد در نزدیکی شهرهای لیسه و لایدن هلند قرار گرفته و یکی از زیباترین صحنه‌های طبیعت را نشان می‎دهد. این باغ هر سال به مدت ۲ ماه در ابتدای فصل بهار (از ۲۲ مارس تا ۲۰ می) درهای خود را به روی بازدیدکنندگان می‌گشاید و هزاران لاله رنگی را در میان انبوهی از درختان و چمنزارها به تصویر می‌کشد. باغ کوکنهاف، بزرگترین باغ گل جهان است که ۳۲ هکتار وسعت دارد و بیش از ۴ میلیون گل لاله و ۲۵۰۰ اصله درخت در آن وجود دارد.

باغ کوکنهاف از وسیع ترین باغ گل جهان در هلند

عکسی از باغ کوکنهاف

پارک جنگلی آمستردامسه بوس در هلند

آمستردامسه بوس، پارکی است با بیش از ۱۰۰۰ هکتار مساحت که از جمله بزرگترین پارک‌های شهری اروپا محسوب می‌شود و در شهر آمستل‌فین قرار دارد. این پارک ۱۵۰ گونه از درختان بومی هلند را در خود جای داده و زیستگاه ۲۰۰ گونه از پرندگان است. به‎علاوه در این پارک می‌توانید قایق‌رانی، آب‌تنی در چشمه آب‌گرم و بازدید از مزرعه پرورش بز را نیز تجربه کنید.

پارک جنگلی از بزرگترین پارک‌های شهری اروپا

تصویری از پارک جنگلی آمستردامسه بوس

جزیره مصنوعی ایزلوگ در کشور هلند

جزیره مصنوعی ایزلوگ که به نام چشم ایزل نیز شناخته می‌شود، یکی از شاهکارهای محیط زیستی در هلند است که با هدف کنترل آلودگی‌های دریاچه ایزل ساخته شده. درواقع این جزیره، یک گودال بزرگ با عمق ۴۵ متر است که برای ذخیره‌سازی آلودگی‌های صنعتی و گل‌ولای انباشته شده در کف دریاچه به کار می‌رود. آب این گودال از سطح آب دریاچه پایین‌تر است و به آن نفوذ نمی‌کند؛ چراکه دیواره‌های گودال با فویل پوشانده شده و کف آن نیز با خاک معدنی، نفوذناپذیر شده است.

جاهای دیدنی سوئیس

سوئیس کشوری است که همه آن را به صلح و امنیت می‌شناسیم؛ کشوری که یکی از بالاترین سطوح رفاه و امنیت را دارد و البته از لحاظ طبیعی نیز کاملاً رویایی است. مناظر کوه‌های آلپ، آبشارهای بلند، روستاهای سردسیر و جاذبه‌های تاریخی، این کشور را بسیار دیدنی کرده‌اند. ۷ تا از جاهای دیدنی اروپا در سوئیس را در ادامه بررسی می‌کنیم.

کوه های آلپ؛ از زیباترین جاهای دیدنی اروپا در سوئیس

 رشته کوه آلپ، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جغرافیایی قاره اروپا محسوب می‌شود. اگرچه این رشته کوه در چند کشور اعم از فرانسه، سوئیس، ایتالیا، آلمان و اتریش گسترده شده است؛ اما بخش اعظم کشور سوئیس را این کوه‌ها اشغال کرده‌اند و همین باعث شده است تفریحات و ورزش‌های زمستانی در این کشور رونق یابند. به‎علاوه، وجود این کوه‌ها، مناظری خیره‌کننده و زمین‌هایی حاصل‌خیز را برای سوئیس به ارمغان آورده که باعث شده این کشور به بهشت کوهنوردان و طبیعت‌گردان تبدیل شود.

کوه های آلپ از معروفترین مکان های دیدنی اروپا

عکسی از کوه‌های آلپ

لوسرن؛ از شهرهای دیدنی سوئیس در اروپا

لوسرن یکی از دیدنی‌ترین شهرهای سوئیس است که با خیابان‌های سنگفرش‌شده قدیمی، ساختمان‌ها و پل‌های تاریخی و هوایی بسیار پاک، یکی از برترین مقاصد گردشگری سوئیس محسوب می‌شود. این شهر همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری، فستیوال‌های موسیقی و کنسرت‌های متعدد بوده است و از این رو، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

لوسرن از جاهای دیدنی اروپایی

عکسی از لوسرن

اینترلاکن؛ از شهرهای دیدنی سوئیس

شهر اینترلاکن بین دو دریاچه تن و برینز و در کرانه‌های رود بزرگ آر واقع شده است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود دریاچه‌، رود و کوه‌های آلپ، از مناظری بسیار چشم‌نواز در بهار و تابستان برخوردار است و یکی از مقاصد تابستانه سوئیس به شمار می‌رود. برخی از مهم‌ترین قله‌های رشته‌کوه آلپ، مانند کوه یونگفراو در این شهر قرار دارند و پارک‌های جنگلی این شهر نیز از جمله مناطق محبوب گردشگران هستند.

شهر اینترلاکن سوئیس

تصویری از شهر اینترلاکن

آپنزل؛ شهری پاک و سرسبز در سوئیس

آپنزل شهری است که در میان تپه‌های سرسبز و دشت‌های وسیع واقع شده. آپنزل اگرچه یک شهر به شمار می‌آيد، اما به دلیل آنکه بافت قدیمی خود را با کلبه‌های چوبی، ساختمان‌های سنگی قدیمی، پوشش سنتی مردم و... حفظ کرده است، به یک دهکده شهرت دارد. این شهر، یکی از پاک‌ترین شهرهای سوئیس است و بکرترین مناظر در دامنه رشته‌کوه آلپ را دارد.

تصویری از شهر اپنزل

دریاچه ژنو؛ از بهترین جاهای دیدنی سوئیس

دریاچه ژنو یا دریاچه لمان، در مرز فرانسه و سوئیس و در شمال کوه‌های آلپ قرار دارد. این دریاچه، یکی از بزرگترین دریاچه‌های اروپای غربی است و به دلیل وجود تفرجگاه‌ها و اقامتگاه‌های مختلف در سواحل آن، فواره‌های زیبا، قایق‌های تفریحی و... یکی از جاهای پرطرفدار سوئیس بین گردشگران است.

دریاچه ژنو از مکان های دیدنی در اروپا

تصویری از دریاچه ژنو

بازل؛ از جاذبه های اروپا در کشور سوئیس

بازل یکی از شهرهای دیدنی سوئیس بر کرانه رود راین است که یکی از مراکز صنعتی مهم سوئیس به ویژه در صنعت داروسازی به حساب می‌آيد. رود راین این شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند و شش پل، دو قسمت بازل را به یکدیگر مرتبط می‌سازند. صومعه بازل، تالار شهر، بخش قدیمی بازل، موزه هنر و موزه عتیقه از جاذبه‌های این شهر هستند.

بازل از شهر های دیدنی اروپا

عکسی از شهر بازل

زوریخ؛ بزرگترین شهر در سوئیس

زوریخ پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهر سوئیس، قطب اقتصادی و پایتخت فرهنگی است که در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد و بالاترین سطح کیفیت زندگی را دارد. زوریخ پر از جاهای دیدنی مثل دریاچه زوریخ، باغ گیاه شناسی، خانه اپرای زوریخ، کلیسای سنت پیتر و... است.

عکسی از شهر زوریخ

جاهای دیدنی چک

آخرین کشوری که برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اروپا را در خود جای داده است، کشور چک در قلب قاره اروپاست. در ادامه، با ۷ جای دیدنی چک آشنا می‌شویم.

قلعه پراگ چک؛ پهناورترین قلعه جهان در قاره اروپا

قلعه پراگ بزرگترین قلعه جهان است که بیش از ۷۰ هزار متر مربع وسعت دارد و در قرن ۹ میلادی ساخته شده است. این بنای عظیم، اقامتگاه رسمی رئیس جمهور چک به شمار می‌رود و در گذشته نیز محل اقامت پادشاهان بوهم و امپراتوری روم بوده است. این مجموعه شامل ۴ کلیسا، ۴ کاخ سلطنتی، چندین تالار، ۷ باغ مختلف و چندین سازه دیگر می‌شود.

قلعه پراگ چک از معروفترین جاهای دیدنی در اروپا

تصویری از قلعه پراگ چک

پل چارلز؛ از تاریخی ترین جاهای دیدنی اروپا در کشور چک

پل چارلز یا پل کارل، یک پل تاریخی است که در قرن چهاردهم بر روی رودخانه ولتاوا در شهر پراگ ساخته شد. این پل تا مدتها تنها مسیر برای عبور از رودخانه بود و مهم‌ترین مسیر ارتباطی بین قلعه پراگ و شهر قدیمی محسوب می‌شد. این پل به دلیل وجود بیش از ۳۰ مجسمه از ابتدا تا انتهای آن، بین گردشگران شهرت دارد.

ساعت نجومی شهر پراگ؛ از جاهای دیدنی چک

ساعت نجومی پراگ، یکی‌دیگر از آثار به‎جامانده از قرون وسطی است که قدمت آن به قرن ۱۵ برمی‌گردد. این ساعت، قدیمی‌ترین ساعت نجومی فعال جهان محسوب می‌شود و در دیواره جنوبی تالار شهر پراگ نصب شده است. عقربه‌های این ساعت، موقعیت خورشید و ماه و تقویم و علامت‌های نجومی هر ماه را نشان می‌دهند. بالای آن با مجسمه‌های گوتیک تزیین شده و رأس هر ساعت، یک نمایش موزیکال در این ساعت اجرا می‌شود.

ساعت نجومی پراگ از محبوبترین مکان های دیدنی اروپا

عکسی از ساعت نجومی پراگ

موزه یادبود قهرمانان ترور راینهاد هایدریش در چک

راینهاد هایدریش، یکی از شخصیت‌های مهم حزب نازی بود که نقش مهمی در جریان هولوکاست داشت و از این رو، طرحی برای ترور او ریخته شد. این عملیات در پراگ صورت گرفت و درنهایت، هایدریش درگذشت. ۷ نفر از کسانی که در این ترور دست داشتند، توسط نازی‌ها دستگیر و مدتها شکنجه و درنهایت کشته شدند. موزه یادبود این قهرمانان، درواقع محل اختفای این سربازان بوده و در آن، لباس‌ها و اسلحه‌های سربازان به نمایش گذاشته شده است.

گورستان اولسان؛ یادگار طاعون در کشور چک

در زمان شیوع طاعون در قرن هفدهم در کشور چک، محلی برای دفن قربانیان طاعون ساخته شد که اکنون به عنوان گورستان اولسان از آن یاد می‌شود. این گورستان اصلی‌ترین محل دفن قربانیان جنگ و بیماری بود و مقبره‌های قدیمی و رازآلودی در آن به چشم می‌خورد. فرانتس کافکا یکی از افراد مشهوری است که در این گورستان دفن شده است.

گورستان اولسان کشور چک

تصویری از گورستان اولسان

باغ وحش پراگ؛ از زیباترین باغ وحش های اروپا و چک

یکی از برترین باغ وحش‌های جهان، باغ وحش پراگ است که در اواسط قرن بیستم با هدف پیشبرد مطالعات جانورشناسی، حفظ حیات وحش و افزایش آگاهی عمومی در منطقه تروجا افتتاح شد. این باغ وحش، ۵۸ هکتار مساحت دارد و گونه‌های مهم و تهدیدشده را نیز دربرمی‌گیرد.

باغ وحش پراگ از برترین باغ وحش‌های جهان

عکسی از باغ‌وحش پراگ

میدان قدیمی شهر پراگ در کشور چک

میدان قدیمی پراگ، مهم‌ترین و تاریخی‌ترین مکان‌ این شهر به شمار می‌رود و حدود ۱۰ قرن قدمت دارد. بسیاری از جاهای دیدنی چک، مانند ساعت نجومی و موزه هنری گالری ملی چک در این میدان قرار دارند.

میدان قدیمی شهر پراگ از جاهای دیدنی در اروپا

عکسی از میدان قدیمی شهر پراگ

جاهای دیدنی اروپا در ۶ کشور شگفت‌انگیز

قاره اروپا بخش عظیمی از مهم‌ترین جاهای دیدنی جهان، مناظر طبیعی، آثار باستانی و تاریخی را در خود جای داده است. اگر قصد سفر دارید و هنوز از کشورهای اروپایی دیدن نکرده‌اید، شک نکنید که انتخاب بعدیتان باید خرید تور اروپا باشد. انتخاب شما چیست؟ فرانسه یا اسپانیا؟ سوئیس یا ایتالیا؟ فرقی نمی‌کند هر جا بروید، جاهای دیدنی شگفت‌انگیز در انتظار شما هستند.

سؤالات متداول:

1. مهمترین جاهای دیدنی اروپا کجا هستند؟

قاره اروپا پر از جاذبه‌های دیدنی تاریخی، طبیعی و تفریحی است که برای دیدن تمامشان باید زمان زیادی داشته باشید؛ اما اگر بخواهیم از مهمترین جاهای دیدنی اروپا بگوییم، باید به برج ایفل، موزه لوور، کلیسای نوتردام و دیزنی لند در فرانسه یا به برج پیزا، کولوسئوم، پمپئی و کانال ونیز در ایتالیا یا جزایر قناری اسپانیا، موزه آن فرانک هلند، شهر اینترلاکن سوئیس، دریاچه زوریخ سوئیس و بسیاری جاذبه دیگر در کشورهای مختلف اشاره کنیم.

2. بزرگترین قلعه جهان در کجا قرار دارد؟

قلعه پراگ در کشور چک و در قاره اروپا، بزرگترین قلعه جهان است که هنوز هم از آن استفاده سیاسی و مسکونی می‌شود.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt