جاهای دیدنی سوئیس

جاهای دیدنی سوئیس که جادویتان می کند!

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 تیر ، 1403

جاهای دیدنی سوئیس | 30 جاذبه که جادویتان می کند!

جاهای دیدنی سوئیس | اگر می‌خواهید به کشور کوهستان‌ها، ساعت‌های لوکس و شکلات‌های بی‌نظیر بروید، با ما در این مقاله همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سوئیس کشوری است که همه آن را با کوه‌های سپیدپوش آلپ، طبیعت خاص و سرسبز کوهستانی، مناظر کارت پستالی، امنیت، رفاه، صلح و آرامش و سازمان‌های مهم بین‌المللی می‌شناسیم. سوئیس به خاطر همه این مواهبی که برشمردیم، یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جهان است و گردشگران زیادی برای بازدید از جاهای دیدنی سوئیس به این کشور می‌روند. اگر شما هم می‌خواهید به کشور کوهستان‌ها، ساعت‌های لوکس و شکلات‌های بی‌نظیر بروید، با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین جاهای دیدنی این کشور آشنا شوید.

برنینا اکسپرس؛ قطاری جذاب در سوئیس

اگر می‌خواهید در یک سفر کوتاه، بهترین جاهای دیدنی طبیعی سوئیس و مناظر دیدنی آن را ببینید، باید با برنینا اکسپرس همراه شوید. برنینا اکسپرس نام قطاری است از شما را قلب کوه‌های آلپ عبور می‌دهد و از شهر چور سوئیس به شهر تیرانو ایتالیا می‌برد. قطار برنینا اکسپرس معمولاً در مسیر خود از خط ریلی معروف و بسیار دیدنی برنینا و آلبولا گذر می‌کند که به عنوان میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شوند. برنینا اکسپرس شما را از ۵۵ تونل و ۱۹۶ پل می‌گذراند و حتی تا ارتفاع ۲۲۰۰ متری از سطح دریا نیز بالا می‌رود.

قطار برنینا اکسپرس | جاهای دیدنی سوئیس کجاست

قطار برنینا اکسپرس

دریاچه زوریخ؛ از زیباترین جاهای دیدنی سوئیس

یکی از جاهای دیدنی سوئیس زوریخ، دریاچه زوریخ است که در جنوب شرق شهر زوریخ قرار دارد. این دریاچه ۸۸ کیلومتر مربع وسعت و ۱۴۳ متر عمق دارد. این دریاچه به دلیل آب شفاف خود شهرت دارد و در اطراف آن نیز باغ‌ها و زمین‌های سرسبز متعددی به چشم می‌خورد که بر زیبایی آن می‌افزاید. امکان شنا در این دریاچه نیز فراهم شده است و قایق‌های مختلف نیز بر روی این دریاچه در رفت و آمد هستند.

دریاچه زوریخ از جاهای دیدنی سوئیس

عکسی از دریاچه زوریخ

آبشار راین سوئیس را هم حتماً ببنید

آبشار راین یکی از زیباترین جاهای دیدنی سوئیس است که قوی‌ترین و پرفشارترین آبشار اروپا به شمار می‌رود. آبشار راین در مرز شهر شاف هاوزن و زوریخ قرار دارد و ۱۵۰ متر عرض و ۲۳ متر ارتفاع دارد. این آبشار به رود راین می‌ریزد که از کوه‌های آلپ سرچشمه می‌گیرد و با طول ۱۳۲۰ کیلومتر طول، یکی از مهم‌ترین و طویل‌ترین رودهای اروپا محسوب می‌شود.

آبشار راین از جاذبه های دیدنی سوئیس

عکسی از آبشار راین

کوه ریگی سوئیس؛ محبوب کوهنوردان

کوه ریگی یکی از کوه‌های رشته کوه آلپ است که بین شهرهای زوگ و لوسرن سوئیس واقع شده است. این کوه به دلیل نزدیکی به شهرهای مهم و آسان بودن کوهنوردی در آن، بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. در کوه ریگی سوئیس ۱۰۰ کیلومتر مسیر کوهپیمایی و ۱۵ کیلومتر مسیر پیاده‌روی فراهم شده است و زمانی که به قله کوه برسید نمایی خیره‌کننده از طبیعت بکر سوئیس، شهرهای مجاور و ۱۹ دریاچه این منطقه را خواهید دید.

کوه ریگی از جاهای دیدنی لوسرن سوئیس

عکسی از کوه ریگی

کلیسای بزرگ برن در سوئیس

یکی از جاهای دیدنی سوئیس برن، کلیسای بزرگ برن است که در بخش تاریخی این شهر یا همان شهر قدیم برن قرار دارد. زمان ساخت این کلیسا به بیش از ۶۰۰ سال پیش برمی‌گردد و از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین بناهای قرون وسطی در اروپا یاد می‌کنند. کلیسای بزرگ برن، یکی از مشهورترین کلیساهایی است که با پیروی از سبک معماری گوتیک ساخته شده است. دیوارنگاره‌ها، تزیینات طاق‌ها و پنجره‌های این بنا در نوع خود کاملاً خاص و منحصربه‌فرد هستند. ناقوس این کلیسا بیش از ۱۰ تن وزن دارد و بزرگترین ناقوس کلیسا در سوئیس محسوب می‌شود.

کلیسای بزرگ برن از جاهای دیدنی سوئیس برن

عکسی از کلیسای بزرگ برن 

قلعه چیلون؛ یادگار قرون وسطی در سوئیس

قلعه چیلون یا شیلون، یک قلعه قرون وسطایی است که یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی سوئیس محسوب می‌شود. این قلعه در جزیره کوچکی در منتهی‌الیه شرقی دریاچه ژنو، در جنوب شهر ویتو قرار گرفته است. این قلعه در دوران امپراتوری روم به‌عنوان یک دژ دیده‌بانی برای حفاظت و نگهبانی از مسیرهای استراتژیک کوهستان آلپ مورد استفاده قرار می‌گرفت.

قلعه چیلون از جاهای دیدنی ژنو سوئیس

تصویری از قلعه چیلون

ماترهورن؛ یک کوه کُشنده اما زیبا در سوئیس

کوه ماترهورن یکی از کوه‌های مرتفع رشته‌کوه آلپ و از جاهای دیدنی سوئیس در دهکده زرمات است. این کوه ۴۴۷۸ متری، شکلی شبیه به هرم دارد و چهار وجه آن دقیقاً به سمت چهار جهت جغرافیایی اصلی قرار گرفته‌اند. ماترهون یکی از کوه‌هایی است که صعود به آن بسیار دشوار بوده و در یک بازه زمانی ۱۳۰ ساله، بیش از ۵۰۰ کوهنورد در این کوه جان خود را از دست داده‌اند.

ماترهورن از کوه‌های مرتفع رشته‌کوه آلپ

عکسی از کوه ماترهون

موزه جهانی فوتبال در زوریخ سوئیس

موزه جهانی فوتبال، یکی از جاهای دیدنی سوئیس زوریخ است که شما را با تاریخچه این ورزش پرطرفدار و دستاوردهای آن آشنا می‌سازد. این موزه در سه طبقه به نمایش میراث ماندگار فوتبال جهان می‌پردازد و با استفاده از انواع فیلم‌ها، پوسترها، نرم‌افزارهای تعاملی و... بازدیدکنندگان را با ابعاد مختلف ورزش فوتبال آشنا می‌کنند. این موزه چهار بخش به نام‌های سیاره فوتبال، زیربنای فوتبال و گالری جام جهانی را در بر دارد.

موزه جهانی فوتبال | جاهای دیدنی سوئیس کجاست

بخشی از موزه جهانی فوتبال

پل معلق چارلز کونن سوئیس؛ ترسناک ترین پل معلق جهان

پل معلق چارلز کونن که لقب ترسناک‌ترین و طولانی‌ترین پل معلق جهان را به خود اختصاص داده است، در سال ۲۰۱۶ بر روی دره‌ای عمیق در کوهستان آلپ افتتاح شد. این پل با طول ۴۹۴ متر، روستای زرمات را به روستای گراچن متصل می‌کند. این پل به دلیل عرض بسیار کم خود که تنها ۶۴ سانتی‌متر است و باریک بودنش که بر ترسناکی و هیجان‌انگیزی‌اش می‌افزاید شهرت دارد.

پل معلق چارلز کونن سوئیس طولانی ترین پل معلق جهان

عکسی از پل معلق چارلز کونن

باغ گیاه شناسی دانشگاه زوریخ در سوئیس

دانشگاه زوریخ یکی از زیباترین و غنی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان را در خود جای داده است که بیش از ۸ هزار گونه از گیاهان جهان را در برمی‌گیرد. این باغ، گیاهان مختلف از اقلیم‌های متنوع سراسر جهان را در یک منطقه گرد آورده است و سه گلخانه گنبدی شکل دارد که برای پرورش و نگهداری گونه‌های استوایی، نیمه‌استوایی و ساوانا طراحی شده‌اند.

تصویری از باغ گیاه شناسی دانشگاه زوریخ

موزه ملی سوئیس

یکی دیگر از جاهای دیدنی سوئیس زوریخ، موزه ملی سوئيس است که از جمله مهم‌ترین موزه‌های اروپا به شمار می‌رود. این موزه به سبک معماری فرانسوی در دوران رنسانس ساخته شده است و در آن، ۸۴۰ هزار اثر مختلف که روایتگر تاریخ و فرهنگ سوئیس هستند، به نمایش درآمده است.

عکسی از موزه ملی سوئیس

کاخ فدرال برن در کشور سوئیس

کاخ فدرال برن محل برگزاری جلسات مجلس فدرال سوئیس و شورای فدرال محسوب می‌شود. این ساختمان از دو بخش شرقی و غربی تشکیل شده و ادارات دولتی و کتابخانه کاخ فدرال در آن قرار گرفته‌اند. ساختمان این کاخ در قرن نوزدهم ساخته شد و یک نمونه خاص معماری به سبک رنسانس آلمانی به شمار می‌رود.

کاخ فدرال برن از بهترین مکان های دیدنی سوئیس

عکسی از کاخ فدرال برن

قلعه های بلینزونا در ایالت تیچینو سوئیس

قلعه‌های بلینزونا دژها و استحکامات نظامی هستند که در حومه شهر بلینزونا، مرکز ایالت تیچینو قرار دارند. این مجموعه نظامی، سه قلعه و دیوارهای مستحکم اطراف آنها را در برمی‌گیرد. این سه قلعه که کستل گرند، مونته بلو و ساسو کوربارو نام دارند در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده‌اند و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند.

قلعه های بلینزونا از اماکن دیدنی سوئیس

تصویری از قلعه‌های بلینزونا

برج ساعت برن در سوئیس

یکی از جاهای دیدنی برن سوئيس، برج ساعت آن است. قدمت برج ساعت برن به ۸۰۰ سال پیش و دوران قرون وسطی برمی‌گردد. این برج ۲۳ متر ارتفاع دارد و در انتهای آن، ساعت نجومی معروفش به چشم می‌خورد. در این برج، ۱۳۰ پله ساخته شده است که بازدیدکنندگان می‌توانند با بالا رفتن از آنها به بلندترین نقطه برج برسند و چشم‌اندازی بسیار زیبا از شهر برن را ببینند.

برج ساعت از جاهای دیدنی برن سوئیس

عکسی از برج ساعت برن

کلیسای گروس مونستر سوئیس

کلیسای گروس مونستر یکی از شاهکارهای معماری سبک رومی است که در قرن ۱۲ تا ۱۳ میلادی ساخته شده است. این بنا که در مرکز شهر زوریخ قرار دارد، با دو برج بلند و دوقلوی خود به عنوان نمادی برای شهر زوریخ شناخته می‌شود. این کلیسا محل دفن سه شهید مسیحی است و از این جهت، برای مسیحیان پروتستان بسیار اهمیت دارد.

کلیسای گروس مونستر از جاهای دیدنی سوئیس زوریخ

تصویری از کلیسای گروس مونستر

پارک ساحلی لوگانو سوئیس

لوگانو یکی از شهرهای جنوبی سوئیس است که به علت نزدیکی به ایتالیا، از آب و هوایی معتدل برخوردار است. دریاچه لوگانو از جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود که در حوالی آن، تفرجگاه و پارک ساحلی لوگانو به چشم می‌خورد. این پارک ساحلی در انتهای شمالی دریاچه قرار دارد و با وجود انبوه درختان و فضای سبز غنی، به یک محیط عالی برای پیک نیک و تفریح تبدیل شده است.

پارک ساحلی لوگانو از جاهای دیدنی کشور سوئیس

عکسی از شهر لوگانو

خانه آلبرت انیشتین در برن سوئیس

آلبرت انیشتین، فیزیک‌دان مشهور و صاحب نظریه نسبیت، دو سال از دوران اوج خود را در شهر برن گذراند. اکنون خانه او که در خیابان Kramgasse، پلاک ۴۹، قرار داشت، به خانه‌موزه‌ آلبرت انیشتین تبدیل شده است. انیشتین در سال ۱۹۰۵ که سال جادویی زندگی او نامیده می‌شود، در این خانه اقامت داشت و مقاله‌های مربوط به نظریه نسبیت را در همین خانه منتشر کرد. این خانه با همان وسایل قدیمی و به سبک سال‌های اولیه قرن بیستم، دکور شده و در قسمت‌های مختلف آن، تصاویر و آثار مرتبط با انیشتین به نمایش گذاشته شده است.

خانه موزه آلبرت انیشتین از بهترین جاهای دیدنی سوئیس

تصویری از خانه‌موزه آلبرت انیشتین

آسانسور همچواند؛ آسانسوری بسیار مرتفع در سوئیس

آسانسور همچواند که از آن به عنوان مرتفع‌ترین آسانسور خارجی (بیرونی) اروپا یاد می‌کنند، آسانسوری شگفت‌انگیز در کرانه‌های دریاچه لوسرن است که در سال ۱۹۰۵ ساخته شد. این آسانسور ظرف کمتر از یک دقیقه، شما را تا ارتفاع ۱۵۳ متری بالا می‌برد و منظره‌ای خیره‌کننده از کوه‌های آلپ و دریاچه لوسرن را در برابر چشمانتان به نمایش می‌گذارد.

آسانسور همچواند از بهترین مناظر دیدنی سوئیس

تصویری از آسانسور همچواند

شهر قدیم برن در سوئیس

یکی از جاهای دیدنی برن سوئیس، شهر قدیمی برن یا محله قرون وسطایی این شهر است. این منطقه درواقع هسته اولیه شهر برن است که در قرن ۱۲ بر فراز تپه‌ای که با رودخانه آر محاصره شده بود ساخته شد. در قرن ۱۵ میلادی، بناهای ساخته‌شده در قرن دوازدهم، در یک آتش‌سوزی گسترده از بین رفتند و شهر دوباره بازسازی شد. از آن زمان تاکنون، این محله تاریخی، بدون تغییر باقی مانده است و در سال ۱۹۸۳ به فهرست میراث جهانی یونسکو نیز راه یافت.

شهر برن از جاهای دیدنی در سوئیس

تصویری از شهر قدیم برن

شهرهای دیدنی سوئیس

ایالت‌ها و شهرهای سوئیس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور هستند و بسیاری از آنها به دلیل اهمیت تاریخی، وجود نهادها و سازمان‌های مهم بین‌المللی و جاهای دیدنی شگفت‌انگیز، شهرت جهانی دارند. برخی از مهم‌ترین شهرهای سوئیس عبارتند از:

  • لوزان: شهر لوزان، یکی از شهرهای فرانسوی زبان سوئیس است که در غرب این کشور و در کرانه‌های دریاچه ژنو قرار گرفته. این شهر در دوران قرون وسطی، از اهمیت بسیاری برخوردار بود و یکی از شهرهای تجاری مهم بین شمال و جنوب اروپا به شمار می‌رفت.
  • بازل: این شهر مرکز ایالت بازل، سومین شهر پرجمعیت سوئیس و یکی از مراکز صنعتی این کشور به شمار می‌آید که در صنایع شیمیایی و داروسازی پیشتاز است.
  • زوریخ: بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس و مرکز ایالت زوریخ است که در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد و پایتخت فرهنگی و اقتصادی این کشور محسوب می‌شود. دانشگاه‌های مهم سوئیس و بسیاری از جاهای دیدنی آن در زوریخ قرار دارد.
  • برن: پایتخت سیاسی سوئیس، شهر برن است که یکی از ده شهر برتر جهان از لحاظ کیفیت زندگی به شمار می‌رود. بخش تاریخی شهر برن که قدمت آن به قرون وسطی برمی‌گردد یکی از جاهای دیدنی برن سوئیس محسوب می‌شود.
  • ژنو: شهری که میزبان بیشترین نهادهای بین‌المللی در جهان است و مقر سازمان ملل متحد نیز به شمار می‌رود. این شهر در غربی‌ترین نقطه سوئیس و در ساحل دریاچه ژنو قرار دارد.
  • لوسرن: بسیاری لوسرن را زیباترین شهر سوئیس می‌دانند که در شمال دریاچه لوسرن قرار گرفته است. این شهر که در دامنه‌ کوه‌ها و تپه‌های سرسبز و مرتفع قرار دارد، مناظری چشم‌نواز از ترکیب رود و دریاچه و کوهستان را به نمایش می‌گذارد.

  • اینترلاکن: یکی از معروفترین شهرهای توریستی سوئيس که بین دو دریاچه برینز و تون واقع شده است و دروازه ورود به مناطق کوهستانی سوئیس به شمار می‌رود. اینترلاکن سوئیس یکی از خوش‌منظره‌ترین شهرهای توریستی در کشور محسوب می‌شود.

زوریخ زیباترین شهر سوئیس

عکسی از شهر زوریخ

بهترین دهکده های سوئیس

شهرهای کوچک و دهکده‌های سوئیس، یکی از خاص‌ترین روستاهایی هستند که تاکنون دیده‌اید. مناظر جذاب با نمای کوهستان‌ آلپ در پس‌زمینه، طبیعت بکر کوهستانی و کلبه‌های چوبی، این روستاها را به مکان‌هایی ایده‌آل برای دیدار با مناظر دیدنی سوئیس تبدیل کرده است. برخی از این دهکده ها عبارتند از:

  • گریندلوالد: این دهکده در قلب کوه‌های آلپ و در شهر اینترلاکن قرار دارد. این روستا در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است و به دلیل مناظر طبیعی فوق‌العاده، پیست اسکی و خانه‌های روستایی زیبا، موردعلاقه گردشگران است.

  • زرمات: زرمات یکی از مناطق کوهستانی بسیار زیبای سوئیس است که مکانی ایده‌آل برای کوهنوردی و ورزش‌های زمستانی به شمار می‌رود.

  • لوکارنو: یکی از شهرهای کوچک سوئيس که در منطقه ایتالیایی‌زبان تیچینو قرار دارد، لوکارنو است. این شهر به دلیل نزدیکی به ایتالیا، آب و هوایی متفاوت با بقیه نقاط سوئیس دارد و با اقلیم مدیترانه‌ای و معتدل خود، مقصدی عالی در تمام فصول سال محسوب می‌شود.

  • سنت اورسان: یکی از دهکده‌های تاریخی و کهن که ساختار قرون وسطایی و قدیمی خود را تاکنون حفظ کرده است.

سنت اورسان از بهترین دهکده های سوئیس

تصویری از دهکده سنت اورسان

جاهای دیدنی سوئيس؛ از دل کوه های آلپ تا خانه انیشتین

سوئیس یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جهان است که به دلیل طبیعت خاص کوهستانی و وجود بخش زیادی از کوه‌های آلپ در این کشور، بین گردشگران شهرت دارد. سوئیس، بهشت کوهنوردان و عاشقان ورزش‌های زمستانی است. جایی که مناظر چشم‌گیر و کارت پستالی بدون شک توجه هر گردشگری را جلب خواهد کرد. مهم‌ترین شهرهای سوئیس مانند زوریخ، برن، ژنو، لوسرن، اینترلاکن، موزه‌ها، کلیساها و جاذبه‌های طبیعی متعدد همگی دلایلی هستند که شما را برای همراهی با تور سوئیس مجاب خواهد کرد.

سوالات متداول

1. بهترین جاهای دیدنی سوئیس کدامند؟

از جمله بهترین جاهایی که حتماً باید در سوئیس ببینید، می‌توان به کوه ریگی، اینترلاکن، دریاچه ژنو، آسانسور همچواند، شهر قدیم برن و دهکده زرمات و گریندلوالد اشاره کرد.

2. خانه آلبرت انیشتین کجاست؟

آلبرت انیشتین در شهر برن سوئیس زندگی می‎کرد و درحال‎حاضر، خانه او که تبدیل به موزه شده است برای همه قابل بازدید است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt