بدروم کجاست

بدروم کجاست؟ راهنمای سفر به بدروم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 مرداد ، 1403

بدروم کجاست | راهنماس سفر به شهر بدروم ترکیه

بدروم کجاست؟ برای سفر به شهرهای خاص ترکیه، بدروم یکی از بهترین گزینه‌هاست. در این مقاله، این شهر را به‌صورت کامل بشناسید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهرهای ساحلی ترکیه بدون شک مهم‌ترین سهم را در جذب خیل عظیم گردشگران به این کشور دارند. افراد بسیاری به این شهرها سفر می‌کنند؛ اما شاید ندانند بدروم کجاست؟ بدروم یکی از جذاب‌ترین و بکرترین مناطق ساحلی ترکیه به شمار می‌رود که هنوز برای بسیاری از گردشگران ناشناخته باقی مانده است. اگر شما هم به دنبال مقصد جدیدی می‌گردید که سواحل بکر و تمیز، هتل‌های لوکس و باکیفیت، آثار باستانی و تاریخی و تفریحات هیجان‌انگیز را در خود جمع کرده باشد، با ما همراه باشید تا بگوییم بدروم کجاست و چرا باید به این شهر سفر کنید.

بدروم کجاست؟

وقت آن است که بدون هیچ مقدمه‌ای به سوال «بدروم کجاست» پاسخ بدهیم. بدروم شهری است در جنوب غربی ترکیه، در استان موغله. استان موغله یکی از استان‌های مهم ترکیه محسوب می‌شود که بسیاری از جاهای دیدنی ترکیه مانند مارماریس و فتحیه را در خود جای داده است. بدروم از شهرهای محبوب و زیبای ساحلی موغله است که در کرانه دریای اژه واقع شده و با جذابیت‌های طبیعی و تاریخی خود، تجربه‌ سفری ایدئال را برای شما رقم می‌زند.

شهر بدروم در نقشه ترکیه

چرا باید به بدروم سفر کنیم؟

سوال دیگری که پس از پاسخ دادن به سوال «بدروم کجاست» باید به آن پاسخ بدهیم این است که «چرا باید به بدروم سفر کنیم؟» در این بخش، دلایلی را با شما در میان می‌گذاریم که به شما اطمینان می‌دهد سفر به بدروم حتماً ارزشش را دارد.

  • سواحل درخشان بدروم: بدون تردید، سخن گفتن از بدروم، بدون اشاره به سواحل دیدنی‌اش غیرممکن است. سواحل تمیز و بکر این شهر در کرانه آب‌های نیلگون و شفاف دریای اژه که هتل‌های لوکس و متنوعی را در خود جای داده‌اند، در محبوبیت این شهر بین گردشگران سهم بسزایی داشته‌اند.
  • تفریحات ساحلی و ورزش‌های آبی: در سواحل بدروم می‌توانید طیف وسیعی از تفریحات ساحلی مانند استراحت کردن در کمال آرامش و آسودگی در ساحل، آفتاب گرفتن، ورزش‌های ساحلی مانند فوتبال، والیبال و... را تجربه کنید. به‌علاوه، امکانات ورزش‌های آبی در بیشتر سواحل بدروم فراهم است و شما می‌توانید لذت انجام دادن فعالیت‌هایی همچون شنا، جت اسکی، پاراسیلینگ، قایق‌سواری و... را به خود هدیه دهید.
  • آثار باستانی شگفت‌انگیز: شاید نمی‌دانستید که بدروم یکی از شهرهای مهم تمدن‌ یونان باستان بوده و حتی یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان را در خود جای داده است. در بدروم می‌توانید جاهای دیدنی متنوع و آثار تاریخی کم‌نظیری را ببینید که لذتی وصف‌نشدنی را برایتان به ارمغان می‌آورد.
  • نزدیک بودن به دیگر شهرهای توریستی: پیش‌تر هم گفتیم که استان موغله، محل گردهمایی سه شهر مهم ساحلی ترکیه است. بنابراین با سفر به بدروم، این فرصت را دارید که از دو شهر جذاب و توریستی دیگر یعنی مارماریس و فتحیه نیز دیدن کنید.

کمی درباره تاریخچه بدروم ترکیه

آثار تاریخی متعدد و جالب‌توجه بدروم به‌خوبی نشان می‌دهد که این شهر، سرگذشتی پرفراز و نشیب داشته و قدمت آن به دورانی کهن برمی‌گردد. برای آشنایی بیشتر با شهر بدروم، بد نیست درباره تاریخچه آن نیز بیشتر بدانیم.

بدروم در دوران باستان

بدروم کنونی درواقع جانشین شهری به نام هالیکارناسوس در یونان باستان شده است. این شهر باستانی در قرن هفتم پیش از میلاد تأسیس شد و یکی از شهرهای مهم جهان باستان به شمار می‌رفت. در قرن چهارم پیش از میلاد، این شهر به تصرف هخامنشیان درآمد و در این دوران، برخی از مهم‌ترین بناهایی که اکنون بقایای آنها از جمله دیدنی‌های بدروم به شمار می‌رود ساخته شد.

در قرن سوم پیش از میلاد، اسکندر مقدونی هالیکارناسوس را فتح کرد و فرهنگ یونانی در این شهر به‌طور چشمگیری گسترش یافت. پس از مرگ اسکندر مقدونی، هالیکارناسوس به دست امپراتوری روم افتاد و این شهر، امپراتوری روم باستان و امپراتوری بیزانس را نیز تجربه کرد. در این دوران، مسیحیت گسترش پیدا کرد و چندین کلیسا در شهر ساخته شد.

بدروم از قرون وسطی تاکنون

در دوران قرون وسطی، در قرن یازدهم میلادی، ترکان سلجوقی اداره شهر را در دست گرفتند و اسلام به این منطقه وارد شد. در قرن پانزدهم میلادی، شوالیه‌های سنت جان، بدروم را تصرف کردند و قلعه بدروم یا قلعه سنت پیتر را بنا نهادند که اکنون نیز یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی شهر محسوب می‌شود.

در ادامه سرگذشت پر فراز و نشیب بدروم، در قرن شانزدهم میلادی، پای عثمانی‌ها به این شهر باز شد و تا قرن بیستم، صلح و آرامش نسبی در شهر برقرار بود. در اوایل قرن بیستم نیز بدروم در کنار سایر شهرهای ترکیه، بخشی از جمهوری ترکیه شد و به تدریج به عنوان یک شهر ساحلی با تفریحات متنوع بین مردم محبوبیت پیدا کرد.

راهنمای سفر به بدروم|بدروم کجاست

عکسی از بدروم در فصل بهار 

معنی بدروم چیست؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که نام شهر بدروم یعنی چه، باید بگوییم علت نام‌گذاری این شهر به نام بدروم هنوز دقیقاً مشخص نیست. بنابر اطلاعات موجود، نام باستانی این شهر، هالیکارناسوس بوده است و در قرون وسطی به دلیل ساخت قلعه سنت پیتر، نام آن به پترونیوم تغییر کرد. محققان معتقدند بعدها و با رواج زبان ترکی، به دلیل تغییرات آوایی در تلفظ پترونیوم به زبان ترکی، رفته رفته نام شهر به بدروم تبدیل شد.

آب و هوای بدروم ترکیه

بدروم به دلیل قرارگیری‌اش بر ساحل دریای اژه و نزدیکی به دریای مدیترانه، مانند بسیاری از شهرهای ساحلی ترکیه، آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. مهم‌ترین مشخصه اقلیم مدیترانه‌ای، تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل، مرطوب و بارانی است. میانگین دمای بدروم در زمستان ۱۵ درجه سانتی‌گراد و در تابستان ۳۴ درجه سانتی‌گراد است. ماه جولای و ماه دسامبر در بدروم به ترتیب، گرم‌ترین و سردترین ماه سال محسوب می‌شوند.

بهترین زمان سفر به بدروم

برای تعیین بهترین زمان سفر به بدروم باید به عوامل مختلفی مانند هدف از سفر، حساسیت‌های آب و هوایی و خرج و مخارج سفر توجه کنید.

سفر به بدروم در تابستان

اگر می‌خواهید یک سفر تفریحی فرامونش‌نشدنی به بدروم داشته باشید و اوج تفریحات و خوش‌گذرانی‌های بدروم را ببینید، فصل تابستان را بهترین زمان برای این هدف است. در فصل تابستان‌، بازار تفریحات آبی و ساحلی بدروم، بسیار پر رونق است و می‌توانید از نهایت امکانات تفریحی و رفاهی سواحل، هتل‌ها، پارک‌ها و پارک‌های آبی بهره ببرید و انواع سرگرمی‌ها را تجربه کنید.

در مقابل، یکی از معایب سفر در تابستان افزایش تعداد گردشگران و شلوغی بیش ازحد مکان‌های تفریحی و سواحل است. به همین دلیل ممکن است در برخی مکان‌های دیدنی و تفریحی، شلوغی اذیتتان کند.

از دیگر موارد مهمی که باید درباره سفر در فصل تابستان بدانید، افزایش هزینه‌های سفر است. به دلیل افزایش چشمگیر تعداد مسافران و افزایش تقاضا، در فصل تابستان، هزینه بلیط هواپیما به مقصد بدروم، هزینه هتل و حتی برخی تفریحات و سرگرمی‌ها افزایش می‌یابد. از این رو می‌توان تابستان را از لحاظ هزینه‌ها، گران‌ترین زمان سفر به بدروم دانست.

سفر به بدروم در زمستان

فصل زمستان ارزان‌ترین زمان سفر به بدروم است؛ چراکه به دلیل کاهش دما، افزایش بارندگی‌ها و همچنین از رونق افتادن تفریحات ساحلی و ورزش‌های آبی، تعداد گردشگران نیز رو به کاهش می‌گذارد. به همین دلیل، بدروم در زمستان‌‌ها خلوت است و هزینه‌های بلیط هواپیما، هتل، تفریحات و... نیز به مراتب کمتر می‌شود. با این حال اگرچه سفر در زمستان از لحاظ هزینه، ارزان‌تر تمام می‌شود؛ اما از تفریحات هیجان‌انگیز در این فصل خبری نیست.

مساحت و جمعیت شهر بدروم چقدر است؟

بدروم شهر چندان بزرگی نیست و مساحت آن تنها ۶۵۰ کیلومتر مربع است. براساس آمار سال ۲۰۲۳، جمعیتی بالغ بر 198335 نفر در این شهر زندگی می‌کنند.

بدروم کجاست

تصویری از شهر بدروم

 آشنایی با فرهنگ مردم بدروم

فرهنگ، باورها و آداب و رسوم رایج بین مردم بدروم، تا حد زیادی از سنت‌های باستانی و تاریخ غنی این منطقه، ارتباط با دریا و مشاغل مرتبط با آن مانند ماهی‌گیری و حضور گردشگران تأثیر پذیرفته است.

مردم بدروم در طول تاریخ خود، عمدتاً به ماهیگیری و دریانوردی مشغول بوده‌اند و حتی در حال حاضر هم بسیاری از افراد محلی به ماهیگیری، ساخت قایق، جابجایی مسافران با کشتی و قایق و دیگر امور مربوط به دریا می‌پردازند.

به دلیل حضور چشمگیر گردشگران در سال‌های اخیر، آداب و رسوم متنوع و گوناگونی در این شهر به چشم می‌خورد. زندگی شبانه پرجنب و جوش، شکل‌گیری مشاغل مرتبط با صنعت توریسم و گسترش تفریحات مختلف، از آثار حضور گردشگران در بدروم به شمار می‌رود.

اخلاق و رفتار مردم بدروم حاکی از صمیمیت، مهربانی، خونگرمی و مهمان‌نوازی است. آنها با آغوش باز پذیرای گردشگران هستند و از هیچ کمکی به مهمانان شهرشان دریغ نمی‌کنند. در بدروم، دعوت شدن ناگهانی به چای یا قهوه ترک، یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که برای گردشگران رخ می‌دهد و این نشانه‌ای از مهمان‌نوازی این مردمان است.

جاهای دیدنی بدروم کجاست؟

احتمالاً شما هم به این فکر می‌کنید که با این سابقه تاریخی طولانی، بدروم باید جاهای دیدنی شگفت‌انگیزی داشته باشد. همین‌طور است؛ برای اینکه بدانید برخی از جاهای دیدنی بدروم کجاست، در ادامه به مهم‌ترین نقاط توریستی این شهر اشاره می‌کنیم:

  • مقبره هالیکارناسوس: این مقبره یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان محسوب می‌شود و بقایای آرامگاهی است که در زمان حکومت هخامنشیان ساخته شده بود.

  • قلعه بدروم: نماد شهر بدروم که به نام قلعه سنت پیتر نیز شناخته می‌شود. این قلعه در قرون وسطی و به دست شوالیه‌های صلیبی ساخته شد و یک دژ دفاعی مستحکم به شمار می‌رفت.
  • دروازه میندوس: بقایای به جا مانده از دروازه‌ای عظیم که بخشی از دیوار احاطه‌کننده شهر هالیکارناسوس بوده است.
  • آمفی تئاتر باستانی: آمفی تئاتر باستانی هالیکارناسوس، یکی دیگر از آثار باستانی بدروم است که به سبک آمفی‌تئاترهای روم باستان ساخته شده و بخش‌های زیادی از آن سالم باقی مانده است.
  • شهر قدیم بدروم: یکی از محبوب‌ترین محله های بدروم، محله قدیمی آن است که با حفظ بافت سنتی، خانه‌های قدیمی و کوچه‌های تودرتو، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.
  • ویرانه‌های باستانی پداسا: این ویرانه‌ها بقایای به جا مانده از یکی از شهرهای مهم قرن ۶ قبل از میلاد است که با حفاری‌های باستان‌شناسان بر روی تپه‌ای نزدیک به بدروم کشف شده است.
  • موزه باستان شناسی زیر آب بدروم: این مکان دیدنی که نام دیگرش موزه دریایی بدروم است، اشیایی با قدمت بیش از ۳۵۰۰ سال را در خود جای داده و درواقع بخشی از قلعه بدروم است.

جاهای دیدنی بدروم کجاست

عکسی از دروازه میندوس

بهترین هتل های بدروم

اگر تا به اینجا براساس پاسخی که به سوال بدروم کجاست داده شد، قصدتان برای سفر به بدروم جدی‌تر شده است، بد نیست با بهترین هتل های بدروم نیز آشنا شوید.

  • هتل وگ بدروم: یکی از بهترین هتل‌های ۵ ستاره بدروم است که در خلیج توربا قرار دارد و امکانات تفریحی متنوع مانند ۳ استخر، پارک آبی، رستوران‌های متعدد و... را شامل می‌شود.

  • هتل دیاموند آو بدروم: هتلی ۵ ستاره در ساحل آکان بدروم که با ارائه خدمات یوآل، ۲ استخر، ۲ رستوران، مرکز اسپا و امکانات رفاهی مطلوب، اقامتی دلپذیر را برای شما رقم می‌زند.

  • هتل رویال آسارلیک: از هتل‌های ۵ ستاره‌های بدروم که در منطقه گومبت و نزدیک به مرکز شهر بدروم قرار دارد و خدمات یوآل و تفریحات متنوعی را برای مسافران در نظر گرفته است.
  • هتل ال وینو اند سوئیتز: یکی از خوب ترین هتل‌های بدروم که دارای اتاق‌ها و سوئیت‌های مدرن، استخر، رستوران و باشگاه است.
  • هتل لوکس سیرن بدروم: این هتل ۵ ستاره در خلیج یالی کاواک، یکی از زیباترین مناطق بدروم واقع شده و خدمات تفریحی و رفاهی متعددی را به مهمانان ارائه می‌دهد.

بهترین مراکز خرید بدروم

اگر شما هم فکر می‌کنید مسافرت بدون خرید کردن، لطف و صفایی ندارد؛ پس حتماً باید سری به مراکز خرید بدروم بزنید.

  • مرکز خرید پالمارینا: یکی از مراکز خرید محبوب بدروم که ۵۳ فروشگاه دارد و اجناس متنوعی از کالای دکوری تا پوشاک را به فروش می‌رساند.

  • مرکز خرید اوسیس: اولین مرکز خرید مدرن بدروم که بیش از ۲۳۰ فروشگاه دارد و میزبان برندهای معتبر ترکی و بین‌المللی است.

  • مرکز خرید میدتاون: این مرکز خرید از مراکز خرید به‌روز بدروم است که علاوه بر فروشگاه‌های مرسوم، مراکز فرهنگی، سالن تئاتر، گالری‌های هنری و... را نیز در خود جای داده است.

در بدروم چه غذایی بخوریم؟

حتی بسیاری از کسانی که تاکنون به ترکیه سفر نکرده‌اند، وصف غذاهای ترکی را شنیده‌اند؛ اما از آنجایی که شنیدن کی بود مانند چشیدن، در سفر به بدروم می‌توانید بسیاری از این غذاها را با کیفیت عالی امتحان کنید. ما غذاهای زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • کباب‌های ترکی: اگر به بدروم بروید و از کباب‌های اصیل ترکی امتحان نکنید، قطعاً ضرر خواهید کرد. کباب‌های ترکیه به شیوه‌های مختلفی طبخ می‌شوند و اسکندرکباب یا دونر کباب می‌تواند یک گزینه عالی باشند.

  • بورک: یکی از معروف‌ترین غذاهای ترکی که از یک نان نازک و چندلایه تهیه می‌شود که در درون آن گوشت یا اسفناج یا مخلفات دیگر قرار داده می‌شود.

  • بالیک اکمک: ساندویچ ماهی کبابی خوشمزه ترکی که امتحان کردن آن در شهرهای ساحلی لطف دیگری دارد. این غذا با مخلفات و سبزیجات سرو می‌شود و در غذافروشی‌های خیابانی نیز به وفور به فروش می‌رسد.

  • چی کوفته: این غذای ترکی، کوفته‌ای است که از بلغور، سبزی، پیاز و فلفل و... تهیه می‌شود و طعم نسبتاً تندی دارد. از آنجایی که خاستگاه این غذا بخش‌های جنوبی ترکیه است، در بدروم می‌توانید آن را امتحان کنید.

تصویری از چی‌کوفته

از بدروم چه سوغاتی بخریم؟

باتوجه به اینکه بدروم تاریخ و فرهنگی غنی دارد، در انتخاب سوغاتی‌های این شهر نیز دستتان باز است. برخی از کالاهایی که به عنوان سوغات ترکیه می‌توانید از بدروم تهیه کنید عبارتند از:

  • شیرینی‌های ترکی: از آنجایی که شیرینی‌ها، دسرها و نان‌های سنتی ترکیه شهرتی جهانی دارند، می‌توانید خوشمزه‌ترین و باکیفیت‌ترین شیرینی‌های ترکی را از بدروم تهیه کنید و به عنوان سوغات برای عزیزانتان ببرید. در بدروم انواع باقلوای ترکی، راحت‌الحلقوم، نان سیمیت، لوکما، قرابیه و... را می‌توانید خریداری کنید.
  • پوشاک و محصولات چرمی: کشور ترکیه در صنعت پوشاک، به یکی از کشورهای صاحب سبک و معروف تبدیل شده است؛ بنابراین انتخاب انواع پوشاک از برندهای مشهور ترک یا محصولات چرمی متنوع به عنوان سوغاتی، یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شود.
  • ظروف سفالی و سرامیکی: یکی از سوغاتی‌های محبوب بدروم، ظروف سفالی این شهر هستند که با طرح و نقش‌های گوناگون و هنر دست هنرمندان ترکی آراسته شده‌اند. شما می‌توانید انواع ظروف سفالی میناکاری‌، بشقاب، لیوان، پارچ و مجسمه‌های سفالی را در بدروم تهیه کنید. 

حمل و نقل عمومی در بدروم ترکیه

برای تجربه رفت و آمد راحت و سریع در شهر بدروم، بهتر است کمی درباره حمل و نقل عمومی در این شهر توضیح بدهیم. در بدروم، همانند بسیاری از شهرهای ترکیه، ون‌ها یا مینی‌بوس‌هایی که بین ترک‌ها به «دلموش» شهرت دارند، از رایج‌ترین و در دسترس‌ترین وسایل نقلیه عمومی محسوب می‌شوند. دلموش‌ها در جای جای خیابان‌های بدروم دیده می‌شوند و با هزینه‌ای مناسب و نه‌چندان زیاد مسافران را بین مقاصد مختلف جابجا می‌کنند. فعالیت دلموش‌ها از ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود و تا ۱۲ شب ادامه دارد.

یکی‌دیگر از وسایل نقلیه عمومی که در بدروم به کارتان می‌آید، تاکسی‌ها هستند. البته باید بدانید که مانند دیگر نقاط ترکیه، تاکسی‌ها در بدروم هم از جمله وسایل نقلیه پرهزینه و گران به شمار می‌آیند. علاوه‌بر این، ممکن است در ساعات شلوغ یا پایانی شب، هزینه تاکسی‌ها افزایش پیدا کند.

راه های سفر به بدروم

از آنجایی که ترکیه در همسایگی ما قرار دارد، سفر به بدروم نسبت به بسیاری از شهرها و کشورهای دیگر ساده‌تر است. برای اینکه خودتان را به بدروم برسانید، راحت‌ترین راه برای شما سفر هوایی است و خوشبختانه شما می‌توانید با پرواز مستقیم از تهران به بدروم بروید.

باتوجه به اینکه بین کشور ما و ترکیه مرز زمینی مشترک وجود دارد، سفر زمینی به بدروم نیز امکان‌پذیر است و شما می‌توانید خودتان را به مرز بازرگان یا رازی در آذربایجان شرقی برسانید و از آنجا وارد کشور ترکیه شده و به سمت بدروم راهی شوید.

فرودگاه بدروم کجاست؟

فرودگاه بین‌المللی میلاس بدروم، فرودگاه اصلی این شهر است و در فاصله ۳۶ کیلومتری از شهر قرار دارد.

فاصله بدروم از شهرهای معروف ترکیه

اگر قصد دارید پس از بدروم به سایر شهرهای تفریحی و جذاب ترکیه هم سری بزنید، پس باید درباره فاصله این شهرها از بدروم اطلاع داشته باشید.

موقعیت جغرافیایی فرودگاه بدروم روی نقشه گوگل

فاصله بدروم تا استانبول

فاصله بدروم تا استانبول حدود 700 کیلومتر است و پیمودن این مسیر به صورت زمینی حدود ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

فاصله بدروم تا مارماریس

فاصله بدروم تا مارماریس فقط حدود ۱۰۸ کیلومتر است و پیمودن این مسیر به صورت زمینی حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامد.

فاصله بدروم تا ازمیر

فاصله بدروم تا ازمیر، حدود 238 کیلومتر است و پیمودن این مسیر به صورت زمینی، حدود 3 ساعت و 15 ثانیه به طول می‌انجامد.

فاصله بدروم تا آنتالیا

فاصله بدروم تا آنتالیا حدود 425 کیلومتر است و پیمودن این مسیر به صورت زمینی، حدود 5 ساعت و 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

فاصله بدروم تا کوش آداسی

فاصله بدروم تا کوش آداسی حدود 153 کیلومتر است و پیمودن این مسیر به صورت زمینی حدود ۲ ساعت و 15 دقیقه به طول می‌انجامد.

فاصله بدروم تا فتحیه

فاصله بدروم تا فتحیه حدود ۲۳۲ کیلومتر است و پیمودن این مسیر به صورت زمینی، حدود ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد.

فاصله بدروم تا وان

فاصله بدروم تا وان تنها حدود ۱۸۴۰ کیلومتر است و پیمودن این مسیر به صورت زمینی حدود 23 ساعت به طول می‌انجامد.

هزینه سفر به بدروم ترکیه

هزینه های سفر به بدروم برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد و به سبک سفر و بودجه افراد بستگی دارد. به‌طور کلی، بر اساس تجربه مسافرانی که در سال‌های اخیر به بدروم سفر کرده‌اند، یک سفر معمولی و استفاده از خدمات متوسط و میان رده، روزانه حدود ۹۱ دلار هزینه خواهد داشت. این هزینه برای سفر اقتصادی، ۴۰ دلار و برای یک سفر لاکچری، ۱۶۸ دلار خواهد بود.

شماره های ضروری شهر بدروم ترکیه

برای اینکه در صورت بروز اتفاقات و حوادث پیش‌بینی‌نشده بتوانید با نهادهای امدادی ارتباط برقرار کنید، بد نیست شماره تلفن‌ های ضروری ترکیه و بدروم را بدانید:

  • پلیس: ۱۱۵
  • اورژانس: ۱۱۲
  • پلیس راهنمایی و رانندگی: ۱۵۴
  • تماس با پزشک: ۱۱۳
  • آتش‌نشانی: ۱۱۰
  • حوادث گاز: ۱۸۷
  • حوادث برق: ۱۸۶
  • اطلاعات گردشگری: ۱۷۰

بدروم؛ گردهمایی شهرهای باستانی در ساحل اژه

بدروم شهر بزرگی نیست و به اندازه سایر شهرهای ساحلی ترکیه شهرت ندارد؛ اما بدون شک در زیبایی، قدمت تاریخی، جاهای دیدنی، سواحل جذاب، آب‌های نیلگون، هتل‌های لوکس و تفریحات متنوع، شانه به شانه رقبایش پیش می‌رود.

بدروم یکی از دیدنی‌ترین شهرها در ساحل دریای اژه به شمار می‌رود که هم تفریحات مدرن و امروزی را برای مهمانانش آماده کرده است و هم آنها را به سفری در دنیای باستان می‌برد. برای تجربه همه این شگفتی‌ها و تفریحات در کنار هم کافی است تا با تور بدروم همراه شوید و سفری دلچسب را برای خود رقم بزنید.

سوالات متداول

1. شهر بدروم کجاست؟

بدروم در جنوب غرب ترکیه در استان موغله و در ساحل دریای اژه قرار دارد.

2. مهمترین جاذبه های گردشگری بدروم کدامند؟

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بدروم که به دورانی کهن تعلق دارند عبارتند از: مقبره هالیکارناسوس، آمفی تئاتر هالیکارناسوس، دروازه میندوس، ویرانه‌های باستانی پدسا و قلعه سنت پیتر (قلعه بدروم).

3. آب و هوای بدروم چگونه است؟

آب و هوای بدروم در دسته اقلیم مدیترانه‌ای قرار می‌گیرد؛ درنتیجه تابستان‌های آن، گرم و آفتابی و زمستان‌هایش معتدل و مرطوب به همراه بارندگی است.

4. قلعه بدروم کجاست؟
این قلعه در بندرگاه بدروم قرار دارد و می‌توانید خودتان را با اتوبوس و تاکسی به انجا برسانید و بعد از 10 دقیقه پیاده‌روی وارد قلعه شوید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt