ضمانت بازگشت از سفر

چرا برای تور اروپا ضمانت بازگشت از سفر دریافت می‌شود؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 مرداد ، 1403

ضمانت بازگشت از سفر برای تور اروپا

ضمانت بازگشت از سفر | در این مقاله به شکل کامل درباره ضمانت‌نامه بازگشت از سفر در تور اروپا نوشته‌ایم و به سؤالاتتان پاسخ داده‌ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سفر به کشورهای اروپایی، شاید در برنامه تعطیلات بسیاری از شما باشد! پیش از هر سفر، آماده‌ کردن ملزومات سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. اخذ ویزا برای سفر به اکثر کشورها برای ایرانیان ضروری است و به جز موارد معدود، برای سفر به اکثر کشورها، نیاز به اخذ ویزا خواهید داشت. آژانس‌های مسافرتی معتبر، کلیه امور مربوط به سفر شما از جمله اخذ ویزا را انجام می‌دهند. اگر راهی سفر با تور اروپا تابستان 1403 هستید، برای دریافت ویزا شنگن، نیاز به پرداخت ضمانت بازگشت از سفر خواهید داشت. در این مطلب قصد داریم به صورت کامل به بررسی این ضمانت، علت اخذ و نحوه پرداخت آن بپردازیم.

ضمانت نامه بازگشت از سفر چیست

ضمانت نامه بازگشت از سفر چیست

ضمانت نامه بازگشت از سفر چیست؟

اگر راهی سفر با تور اروپا هستید، حتماً نام ضمانت بازگشت از سفر به گوشتان خورده است؛ اما سؤالی که پیش می‌آید این است که میزان وثیقه برای سفر به اروپا چقدر است؟ همان‌طور که می‌دانید، تور اروپا بدون ضمانت بازگشت امکان‌پذیر نیست. آژانس‌های مسافربری معتبر مانند الفبای سفر، امور مربوط به صدور ویزای گردشگری شما را انجام خواهند داد؛ اما در این بین، آژانس مسافرتی برای ورود به کشورهای اروپایی، مبلغی را به عنوان ضمانت بازگشت از شما دریافت کرده و در پایان سفر،  بلافاصله به شما باز می‌گرداند. این مبلغ، ضمانتی است که از طرف آژانس از شما دریافت می‌شود و درواقع تضمینی است که شما در موعد مشخص‌شده به کشور باز می‌گردید.

کشورهای اروپایی برای جلوگیری از حضور بیش از موعد تعیین‌شده مسافران در کشور خود و همچنین جلوگیری از وقوع جرم در کشور، مبلغی را به عنوان جریمه تعیین کرده‌اند که اگر مسافری بیش از حد مشخص در کشور بماند یا مرتکب جرم شود، آن را از آژانس مسافرتی مسئول دریافت کنند. آژانس‌های مسافرتی نیز برای گرفتن تضمین از مسافران، مبلغی را از آنان دریافت کرده که هم از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کند، هم در صورت انجام خطا و جرم توسط مسافرین، از طریق ضمانت بازگشت مسافر، جریمه‌ها را پرداخت کنند.

مبلغ این ضمانت باتوجه به قوانین کشور مقصد متفاوت است؛ به‌طورکلی، بسته به جریمه مشخص‌شده از سوی کشور مقصد برای جریمه، مبلغ این ضمانت از سوی آژانس تعیین می‌گردد. همچنین، این ضمانت می‌تواند به صورت پول نقد، سکه، طلا یا حتی ضمانت‌نامه بانکی از مسافر اخذ شده و پس از پایان سفر، مجدداً به وی بازگردانده شود.

هدف از دریافت ضمانت بازگشت چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، برای سفر به برخی از کشورها از جمله کشورهای اروپایی، نیاز به اخذ ویزای گردشگری دارید. این ویزا زمان‌‌دار است و بعد از پایان موعد مقرر، افراد باید کشور مقصد را ترک کنند. در صورتی که به هر دلیلی، مسافر در موعد مقرر به کشور خود بازنگردد، آژانس مسافرتی ملزم به پرداخت جریمه به کشور مقصد خواهد بود. همچنین، در صورت وقوع هرگونه جرم و خطا توسط مسافر در طی سفر، آژانس باید مبلغی را به‌عنوان جریمه به کشور موردنظر پرداخت کند.

 آژانس‌های مسافرتی برای جلوگیری از وقوع چنین مسائلی، ضمانت بازگشت از سفر از مسافران خود دریافت می‌کنند. همچنین در صورت وقوع جرم، آژانس می‌تواند جریمه مسافر را از ضمانت بازگشت وی پرداخت کند. این مسئله برای حفظ اعتبار آژانس‌های مسافرتی اهمیت بسیار بالایی دارد و شما برای سفر به کشورهای عضو شنگن، ملزم به پرداخت ضمانت بازگشت به آژانس مسافرتی خواهید بود.

پس همان‌طور که متوجه شدید، هدف از دریافت ضمانت بازگشت برای خرید تور اروپا در درجه اول، جلوگیری از تأخیر یا عدم بازگشت مسافران به کشور بوده و در درجه دوم، در صورت عدم بازگشت مسافر به کشور، آژانس مسافرتی می‌تواند مبلغ ضمانت را به‌عنوان جریمه به کشور مقصد پرداخت کند. این مسئله برای حفظ اعتبار آژانس اهمیت بالایی دارد و در صورت خرید تور اروپا تابستان 1403 از یک آژانس مسافرتی معتبر مانند الفبای سفر، خیالتان از بازگشت سریع این مبلغ پس از اتمام سفر راحت خواهد بود.

چرا دریافت ضمانت بازگشت از سفر اروپا اهمیت دارد؟

اگر به فکر خرید تور اروپا هستید، یکی از مواردی که حتماً باید به آن توجه کنید، تهیه مبلغ دریافت ضمانت بازگشت از سفر است؛ اما ممکن است برایتان سؤال شده باشد که چرا دریافت ضمانت بازگشت از سفر اروپا اهمیت دارد؟

آژانس‌های مسافرتی، مسئول تهیه ویزای شینگن برای مسافران تور اروپا هستند؛ بنابراین، مسئولیت تمام امور و رفتارهای مسافرین در طول سفر بر عهده آژانس مسافرتی است. به عبارت دیگر، در صورت عدم بازگشت مسافر در موعد مقرر به کشور یا وقوع هرگونه جرم در کشور مقصد، آژانس باید پاسخگو باشد و جریمه‌های مربوط به مسافرین خود را پرداخت کند. به همین علت، دریافت ضمانت بازگشت اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا با دریافت مبلغ ضمانت نامه بانکی برای خروج از کشور، مسافرین ملزم به بازگشت به موقع به کشور خواهند بود و در صورت انجام تخلف نیز جریمه آن‌ها از مبلغ ضمانت بازگشت پرداخت خواهد شد.

دریافت ضمانت نامه بازگشت از سفر، یک تضمین مطمئن برای کشور مقصد و آژانس مسافرتی است که مسافر در موعد مقرر به کشور بازمی‌گردد و همچنین احتمال وقوع جرم و جنایت توسط توریست‌ها در کشور موردنظر کاهش می‌یابد. نکته‌ای که باید بدانید این است که اگر تور اروپا را از یک آژانس مسافرتی معتبر مانند الفبای سفر خریداری کنید، مبلغ ضمانت بازگشت، به محض برگشتتان به کشور، به شما بازگردانده خواهد شد و هیچ نگرانی از بابت بازپرداخت این مبلغ وجود ندارد.

تور اروپا بدون ضمانت بازگشت

دریافت ضمانت بازگشت از سفر اروپا 

ضمانت بازگشت از چه افرادی دریافت می شود؟

برای سفر با تور اروپا، این موضوع را در نظر داشته باشید که باید مبلغی را که بسته به شرایط و قوانین کشور مقصد تعیین می‌شود، به‌عنوان ضمانت به آژانس مسافرتی خود پرداخت کنید. پرداخت ضمانت بازگشت برای سفر به برخی کشورها الزامی است. این مبلغ، معمولاً از افرادی که قصد سفر به کشورهای عضو شنگن را دارند دریافت می‌شود.

همه افرادی که قصد سفر به یکی از این کشورها را دارند ملزم هستند که ضمانت بازگشت را به آژانس مسافربری خود پرداخت کرده و پس از پایان سفر و بازگشت به کشور، آن را پس بگیرند. این هزینه، ضمانتی برای بازگشت مسافر در زمان تعیین‌شده، جلوگیری از ورود غیرقانونی به کشورها و پیشگیری از انجام جرم توسط مسافرین است و برای تضمین اعتبار آژانس نزد کشور مقصد، از مسافرین اخذ می‌شود. اگر قصد سفر به جاهای دیدنی اروپا را دارید باید بدانید که بسته به میزان جریمه تعیین‌شده توسط کشور مقصد و قوانین آن، ملزم به پرداخت ضمانت بازگشت از سفر به آژانس مسافرتی خود هستید. پس از پایان سفر خود نیز می‌توانید به آسانی این مبلغ را پس بگیرید.

آیا مبلغ ضمانت بازگشت به حساب آژانس مسافرتی واریز می شود؟

سؤالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که مبلغ ضمانت بازگشت باید به کجا پرداخت شود؟ مبلغ این ضمانت درواقع بر اساس قوانین کشور مقصد و همچنین مقدار جریمه مقررشده از سوی آنجا تعیین می‌شود؛ اما این هزینه به کشور مقصد داده نمی‌شود؛ بلکه شما باید این مبلغ را به آژانس مسافرتی موردنظر خود پرداخت کنید.

درواقع، شما با خرید تور اروپا از یک آژانس مسافرتی، تمام امور مربوط به سفر خود، از جمله دریافت ویزا را به آن آژانس خواهید سپرد؛ بنابراین مسئولیت حضور شما در کشور مقصد و بازگشت به موقع شما طبق زمان‌بندی ویزا گردشگری بر عهده آژانس خواهد بود.

باتوجه به نکاتی که گفته شد، اگر در طول سفر مرتکب جرم شوید یا خلاف مقررات کشور مقصد رفتار کنید، علاوه‌بر خودتان، آژانس مسافرتی نیز باید پاسخگو باشد. به همین علت، آژانس مسافرتی پیش از سفر، این مبلغ را از شما دریافت می‌کند و اگر مشکلی در بازگشت شما در موعد مقرر پیش بیاید یا مرتکب خطا شوید، آژانس می‌تواند از ضمانت بازگشت شما برداشت کرده و جریمه شما را به کشور مقصد پرداخت کند.

میزان وثیقه برای سفر به اروپا

شرایط دریافت ضمانت نامه بازگشت از سفر

چرا مبلغ ضمانت نامه مسافران مختلف باهم متفاوت است؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، ضمانت بازگشت، مبلغی است که به‌عنوان تضمین به آژانس مسافرتی پرداخت می‌شود تا از اقامت غیرقانونی مسافرین و همچنین وقوع جرم و جنایت در کشور مقصد جلوگیری شود. این ضمانت می‌تواند به صورت پول، سکه، طلا یا ضمانت بانکی پرداخت شود. مبلغ این ضمانت بازگشت، توسط آژانس مسافرتی تعیین می‌شود و برای مسافران مختلف، متفاوت است. سؤال مهم این است که چرا این مبلغ برای افراد متفاوت است؟ همان‌طور که گفتیم، این هزینه توسط آژانس تعیین می‌شود و معیار آن، قوانین کشور مقصد و همچنین مبلغ جریمه‌ای است که کشور موردنظر برای متخلفین در نظر گرفته است.

این هزینه باید متناسب با جریمه‌ای باشد که در صورت وقوع جرم، آژانس باید به کشور مقصد پرداخت کند؛ بنابراین، طبیعی است که میزان آن برای مسافران مختلف، متفاوت باشد؛ چراکه هر کشوری قوانین خاص خود را دارد و جریمه‌ها متفاوت هستند. به همین علت است که شما برای سفر به یک کشور ممکن است مجبور باشید هزینه بیشتری را نسبت به دیگر کشورها برای ضمانت بازگشت پرداخت کنید.

ضمانت بازگشت؛ تضمینی برای امنیت کشور مقصد

حتماً تا اینجا متوجه شده‌اید که ضمانت بازگشت برای خرید تور اروپا چیست و چرا برای آژانس مسافرتی اهمیت دارد. ضمانت بازگشت، هزینه‌ای است که آژانس مسافرتی بسته به قوانین کشور مقصد و میزان جریمه تعیین‌شده از سوی آن، به صورت پول نقد، طلا، سکه یا ضمانت بانکی، از مسافرین خود دریافت می‌کند تا از حضور غیرقانونی و بیشتر از موعد تعیین‌شده ویزا و همچنین انجام جرم و جنایت در کشور مقصد، جلوگیری کند.
اگر قصد سفر با تور اروپا را دارید، باید انجام امور مسافرتی و خرید تور را از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر مانند الفبای سفر پیگیری کنید. در صورت خرید تور اروپا از الفبای سفر، به محض برگشت، ضمانت بازگشت از سفر به حساب شما بازگردانده می‌شود. قوانین این چنینی در همه آژانس‌های مسافرتی سراسر دنیا وجود دارد و تضمینی برای حفظ امنیت کشور مقصد و همچنین اعتبار آژانس است. اگر قصد خرید تور اروپا یا هر تور خارجی دیگری را دارید، می‌توانید اطلاعات تور مورد نظر خود را در وب سایت مشاهده کنید.

سؤالات متداول:

1. ضمانت نامه بانکی بازگشت از سفر چیست؟
ضمانت بازگشت از سفر درواقع مبلغی است که از طرف آژانس گردشگری‌ای که تور اروپا را از آن می‌خرید دریافت می‌شود و در دست آژانس می‌ماند تا زمان برگشت شما. موقع برگشت، این مبلغ به شما پس داده می‎شود. دلیل گرفتن این ضمانت هم این است که اگر تصمیم به اقامت غیرقانونی یا بیشتر از زمان مجاز در کشور مقصد گرفتید یا خلافی انجام دادید، آژانس گردشگری بتواند جریمه‌ تعیین‌شده را به کشور مقصد پرداخت کند.

2. آیا ضمانت بازگشت از سفر فقط برای تور اروپا دریافت می‌شود؟
اکثر افرادی که تمایل به دریافت ویزای شینگن دارند، برای اینکه بتوانند به‌راحتی ویزا دریافت کنند، اقدام به خرید تور گروهی اروپا می‌کنند. در این حالت، باید حتماً ضمانت بازگشت از سفر را پرداخت کنند. اما در سفر انفرادی به اروپا، درصورتی که سابقه خوبی در سفر داشته باشید، ممکن است بتوانید بدون ضمانت برگشت از سفر، به اروپا بروید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt