هزینه سفر به گرجستان

هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 مهر ، 1403

هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟

هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟ در این مقاله با هزینه سفر هوایی و زمینی به گرجستان، اقامت، غذا، تلفن و اینترنت و حمل و نقل آشنا می‎شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هزینه سفر به گرجستان، یکی از مهمترین عوامل در برنامه‌ریزی سفر به این کشور زیبا و پر از جاذبه است. گرجستان به عنوان یک مقصد جدید گردشگری در سال‌های اخیر، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. بدون شک برای برنامه‌ریزی سفر، آگاهی از هزینه‌های مختلف سفر به گرجستان از جمله هزینه‌های روزانه، هزینه‌های حمل‌ونقل، هزینه‌های اقامت و هزینه‌ بازدید از جاهای دیدنی بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل به بررسی هزینه‌های سفر به گرجستان بپردازیم.

هزینه سفر به گرجستان

کشور گرجستان

واحد پول گرجستان چیست؟

پیش از آنکه مستقیماً به هزینه سفر در گرجستان بپردازیم، ابتدا بد نیست با واحد پول این کشور آشنا شویم. واحد پول رسمی گرجستان، لاری است که با نمادهای GEL و ₾ نشان داده شده و هر لاری خود به 100 زیر واحد به نام تتری تقسیم می‌شود.

هزینه ویزای گرجستان و عوارض خروج از کشور چقدر است؟

یکی از مواردی که باعث می‌شود سفر به گرجستان برای ما ایرانیان سفری در دسترس تلقی شود، این است که سفر به گرجستان برای شهروندان ایران نیاز به دریافت ویزا ندارد. این مسئله، هم فرایند سفر را ساده‌تر می‌کند و هم از هزینه سفر به گرجستان می‌کاهد. برای سفر به گرجستان کافی است گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشید.

نکته بعدی که هنگام برآورد هزینه سفر به گرجستان ۱۴۰۳ باید در نظر بگیرید، پرداخت عوارض خروج از کشور است. هزینه عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

  • هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر اول: ۵۲۰ هزار تومان
  • هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر دوم: ۷۸۰ هزار تومان
  • هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر سوم و پس از آن: ۱.۰۴۰.۰۰۰ تومان (یک میلیون و چهل هزار تومان

هزینه سفر به گرجستان با قطار

اگر قصد داشته باشید به شکلی متفاوت خود را به گرجستان برسانید و با قطار عازم این کشور شوید، باید بدانید که قطارتان مستقیم از ایران به گرجستان حرکت نمی‌کند؛ بنابراین دو راه پیش پای شماست:

  • سفر به ایروان (پایتخت ارمنستان) و سپس قطار ایروان به تفلیس (پایتخت گرجستان). هزینه بلیط قطار ایروان به تفلیس: حدود ۱۷ دلار (۵۰ لاری گرجستان)
  • سفر به باکو (پایتخت آذربایجان) و سپس قطار باکو به تفلیس: حدود ۸ تا ۱۶ دلار (۲۵ تا ۶۰ لاری) بسته به نوع قطار

هزینه سفر به گرجستان با قطار

سفر به گرجستان با قطار

هزینه سفر به گرجستان با ماشین شخصی

سفر به گرجستان با خودروی شخصی از ایران، تجربه‌ای جذاب و ماجراجویانه است که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد. فاصله تهران تا تفلیس، حدود ۱۶۰۰ کیلومتر است. برای پیمودن این فاصله باید به میزان سوخت مصرفی خودروی خود توجه داشته باشید. علاوه بر هزینه سوخت، باید عوارض خروج از کشور، بیمه خودرو، هزینه دریافت گواهینامه بین‌المللی و هزینه‌های گمرکی و ترانزیت را نیز به هزینه سفر به گرجستان با خودرو شخصی اضافه کنید.

هزینه سفر به گرجستان با هواپیما

هزینه بلیط گرجستان برای سفر با هواپیما به عوامل مختلفی بستگی دارد. زمان سفر، شهر مقصد، کلاس صندلی و ایرلاین مجری پرواز همگی در تعیین قیمت نهایی بلیط مؤثر است. برای مثال در حال حاضر، یک پرواز مستقیم از تهران به تفلیس با ایرلاین داخلی و کلاس اکونومی، ۴.۲۵۰.۰۰۰ تومان است؛ اما یک پرواز غیرمستقیم با توقف، با ایرلاین خارجی، ۱۲ میلیون تومان است.

هزینه سفر به گرجستان با اتوبوس

سفر به گرجستان با اتوبوس، یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه و راحت برای مسافران ایرانی است. هزینه بلیط اتوبوس معمولاً بین ۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان (معادل ۴۵ تا ۷۵ دلار) متغیر است. قیمت دقیق بستگی به شرکت اتوبوس‌رانی و زمان سفر دارد. اتوبوس‌ها معمولاً از تهران به شهرهای مرزی مانند تبریز یا باکو حرکت می‌کنند و سپس از آنجا به تفلیس می‌روند. این سفر ممکن است چندین ساعت طول بکشد و معمولاً حدود ۲۴ تا ۳۲ ساعت زمان نیاز دارد.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی گرجستان چقدر است؟

هزینه بازدید از جاهای دیدنی گرجستان به نوع جاذبه و فعالیت‌های گردشگری بستگی دارد. به‌طور کلی می‌توان گفت در سفر به گرجستان شما باید مبلغی در حدود روزانه ۱۴ دلار (۳۹ لاری) را برای تفریحات و بازدید از جاهای دیدنی گرجستان کنار بگذارید.

  • پارک آبی جینو پارادایس: بلیط ورودی از ۳۰ لاری گرجستان
  • پینت بال هف لایف: هزینه از ۲۵ لاری گرجستان
  • بولینگ لبوفسکی: هزینه از ۱۵ لاری گرجستان
  • شهربازی متاتسمیندا: هزینه بلیط از ۳ لاری تا ۷۷ لاری گرجستان
  • تله‌کابین تفلیس: بلیط ورودی از ۵ لاری گرجستان
  • باغ ملی گیاهشناسی: بلیط ورودی ۲ لاری گرجستان
  • باغ وحش تفلیس: بلیط ورودی ۲ لاری گرجستان
  • موزه ایالتی موسیقی بومی: هزینه ورودی ۳ لاری گرجستان
  • قلعه تاریخی ناریکالا: بازدید رایگان

هزینه سفر در گرجستان

قلعه تاریخی ناریکا بر فراز شهر

هزینه اقامت در هتل های گرجستان چقدر است؟

هزینه هتل های گرجستان در شهرهای مختلف می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. به صورت کلی میانگین هزینه‌ای که باید برای اقامت در هتل‌های متوسط گرجستان در نظر بگیرید ۴۳ دلار است. این رقم برای هتل‌های اقتصادی به ۲۳ دلار کاهش و برای هتل‌های لاکچری به ۸۹ دلار افزایش می‌یابد.

هزینه حمل و نقل در گرجستان

حمل و نقل عمومی در گرجستان به‌طور کلی ارزان‌قیمت است؛ اما هزینه تاکسی در گرجستان به‌طور واضحی از سایر روش‌های حمل و نقل بیشتر است. به صورت متوسط روزانه باید نزدیک به ۶ دلار (معادل ۱۵ لاری) را برای حمل و نقل عمومی در نظر بگیرید.

 هزینه تماس و اینترنت همراه در گرجستان 

یکی دیگر از نکاتی که باید در هزینه سفر به گرجستان در نظر داشته باشید، هزینه‌های مرتبط با تماس و اینترنت است. شرکت‌های مخابراتی معروف در گرجستان شامل Geocell، Magticom و Beeline هستند. هزینه مکالمه بین‌المللی به ایران، حدود ۰.۵ تا ۱ لاری به ازای هر دقیقه است و هزینه بسته‌های اینترنت همراه به شرح زیر است:

  • ۳ گیگابایت: ۱۰ لاری
  • ۵ گیگابایت: ۱۵ لاری
  • ۱۰ گیگابایت: ۲۵ لاری

هزینه غذا و خورد و خوراک در گرجستان چقدر است؟

تنوع غذایی در گرجستان بسیار بالاست و از لحاظ فرهنگ غذایی هم شباهت زیادی به فرهنگ غذایی ایران دارد؛ بنابراین بعید است که در گرجستان بتوانید در برابر چشیدن طعم غذاهای اصیل گرجی مقاومت کنید. هزینه خوراک در گرجستان به ازای یک روز، به‌طور متوسط نزدیک به ۹ دلار (۲۳ لاری) خواهد بود. به صورت کلی، درباره هزینه هر وعده غذایی در رستوران‌های گرجستان می‌توان گفت:

  • رستوران ‌های ارزان گرجستان: برای یک وعده در رستوران‌های محلی، هزینه‌ها معمولاً بین ۵ تا ۱۵ لاری است.
  • رستوران‌ های میان‌رده گرجستان: هزینه یک وعده غذایی در این رستوران‌ها بین ۱۵ تا ۳۰ لاری می‌باشد.
  • رستوران ‌های لوکس گرجستان: در این رستوران‌ها هزینه‌ها از ۳۰ لاری به بالا شروع می‌شود.

هزینه غذا در سفر به گرجستان

غذاهای معروف گرجستان

هزینه خرید از مراکز خرید گرجستان زیاد می‌شود؟

هزینه خرید از مراکز خرید گرجستان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع کالا، برند و محل خرید. به طور کلی، گرجستان به‌عنوان یک مقصد خرید با قیمت‌های مناسب شناخته می‌شود. در نظر داشته باشید که خرید کردن از فروشگاه‌های محلی، بازارهای روز و سنتی و مغازه‌های کوچک و کمتر شناخته‌شده نسبت به خرید کردن در مراکز خرید لوکس و پرآوازه بسیار ارزان‌تر تمام خواهد شد.

سفر به گرجستان با تور بهتر است یا بدون تور؟

هزینه سفر به گرجستان با تور و به صورت شخصی، تفاوت‌های زیادی دارد. سفر با تورهای گرجستان می‌تواند از جنبه‌های مختلفی از جمله برنامه‌ریزی، هزینه‌ها و آرامش خاطر بسیار به‌صرفه باشد و حتی ممکن است هزینه‌های سفر را کاهش دهد. برای برآورد هزینه تور گرجستان، باید عواملی مثل مدت زمان تور، بازدیدها و گشت‌های برنامه‌ریزی‌شده، کیفیت هتل‌ها، هزینه پرواز و همچنین فصل سفر را در نظر گرفت. در مقابل، بر اساس نظرات در مورد سفر به گرجستان اگر سفر خود را بدون تور برنامه‌ریزی کنید، آزادی عمل بیشتری خواهید داشت؛ اما نیاز به پرداخت جداگانه برای هر بخش از سفر دارید که ممکن است به افزایش هزینه‌ها منجر شود.

وقت سفر به گرجستان رسیده است

سفر به گرجستان در سال‌های اخیر به یکی از سفرهای پرطرفدار و البته نسبتاً ارزان تبدیل شده است و این مسئله باعث رونق گردشگری در گرجستان نیز شده است. در این مقاله سعی کردیم همه هزینه‌هایی که در سفر به گرجستان باید به آنها فکر کنید را بررسی کنیم. اگر فکر می‌کنید هزینه سفر به گرجستان معقول و منطقی است، پس در سر زدن به صفحه تور تفلیس یا تور باتومی تردید نکنید.

سؤالات متداول

1- ارزانترین روش سفر به گرجستان چیست؟ 

سفر زمینی با اتوبوس را می‌توان ارزان‌ترین روش سفر به گرجستان دانست.

2- هزینه های سفر زمینی به گرجستان چقدر است؟

هزینه سفر زمینی به گرجستان بسته به روش سفر (اتوبوس، ماشین شخصی یا قطار) و شرایط مختلف متفاوت است. به طور کلی، هزینه سفر با اتوبوس بین ۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان و هزینه سفر با ماشین شخصی شامل بنزین و عوارض حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار (معادل ۳۰۰ تا ۴۵۰ لاری) می‌باشد.

3- حدود هزینه روزانه در گرجستان چقدر است؟ 

به طور کلی در هر یک روز از سفر گرجستان، شما باید حدود ۳۲ دلار ( ۸۷ لاری) خرج کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt