هزینه سفر به آلانیا

هزینه سفر به آلانیا چقدر تمام می شود؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 شهریور ، 1403

هزینه سفر به آلانیا چقدر تمام می شود؟

هزینه سفر به آلانیا چقدر تمام می شود؟ برای اطلاع از تمام هزینه های سفرتان مثل هزینه اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل و خرید کلیک کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آلانیا، یکی از شهرهای زیبا و توریستی ترکیه است که هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است. این شهر با داشتن سواحل زیبا، آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های گردشگری متنوع، یکی از مقاصد محبوب برای سفر به ترکیه محسوب می‌شود؛ اما قبل از سفر به آلانیا، باید هزینه‌های مختلف آن را در نظر بگیرید تا بتوانید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود داشته باشید. در این مقاله، به بررسی هزینه‌ سفر به آلانیا از جمله هزینه‌های اقامت، حمل‌ونقل، غذا و تفریحات می‌پردازیم.

هزینه سفر به آلانیا

تصویری از آلانیا

واحد پول موردنیاز در سفر به آلانیا چیست؟

پیش از آنکه به بررسی هزینه های سفر به آلانیا به صورت دقیق و جزئی بپردازیم، بد نیست ابتدا بدانیم در سفر به آلانیا چه ارزی باید به همراه داشته باشید. واحد پول رایج در آلانیا و کل ترکیه، لیر ترکیه (TRY) است؛ اما برای پرداخت هزینه‌ها در مراکز خرید و رستوران‌های بزرگ می‌توانید از کارت‌های اعتباری نیز استفاده کنید. همچنین، در برخی مکان‌های توریستی، امکان پرداخت به دلار آمریکا (USD) نیز وجود دارد.

هزینه مدارک موردنیاز برای سفر به آلانیا

برای سفر به آلانیا، داشتن گذرنامه معتبر الزامی است؛ اما خوشبختانه شهروندان ایرانی برای سفر به آلانیا، مانند دیگر شهرهای ترکیه، نیازی به اخذ ویزا ندارند. بنابراین هزینه‌ای نیز برای دریافت ویزا اخذ نمی‌شود. هزینه‌ای که باید برای مدارک موردنیاز پرداخت کنید به هزینه عوارض خروج از کشور و هزینه صدور گذرنامه (در صورتی که گذرنامه نداشته باشید) محدود می‌شود. هزینه عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

  • هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر اول: ۵۲۰ هزار تومان
  • هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر دوم: ۷۸۰ هزار تومان
  • هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر سوم و پس از آن: ۱.۰۴۰.۰۰۰ تومان (یک میلیون و چهل هزار تومان)

برای سفر به آلانیا نیاز به گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار دارید. اگر مدت اعتبار گذرنامه شما کمتر از این مقدار است باید آن را تمدید کنید. اگر تاکنون گذرنامه نداشته‌اید هم باید با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ برای گرفتن آن اقدام کنید. مجموع هزینه‌هایی که باید برای دریافت گذرنامه پرداخت کنید حدود ۴۷۰ هزار تومان خواهد بود.

هزینه سفر به آلانیا با تور و بدون تور

هزینه سفر به آلانیا با تور و بدون تور، متفاوت است. همراه شدن با تور آلانیا خیال شما را از بسیاری جهات راحت می‌کند و حتی می‌تواند هزینه سفر به آلانیا را نیز کاهش دهد. برای تعیین هزینه تور آلانیا ترکیه، به عوامل مختلفی مانند تعداد روزهای برگزاری تور، گشت‌ها و بازدیدهای موجود در تور، درجه و خدمات هتل، هزینه بلیط هواپیما، فصل سفر و موارد مشابه باید توجه کرد. در مقابل، سفر بدون تور، دست شما را بازتر خواهد گذاشت و آزادی عمل بیشتری به شما خواهد داد؛ اما در این صورت، شما مجبور به پرداخت چندین هزینه به صورت جداگانه خواهید شد و ممکن است درنهایت، هزینه سفر شما افزایش پیدا کند.

هزینه سفر به آلانیا چقدر است

تصویری از سفر به آلانیا

هزینه سفر هوایی به آلانیا

هزینه سفر هوایی به آلانیا از ایران، با توجه به زمان سفر، ایرلاین مجری پرواز، کلاس صندلی و… می‌تواند متفاوت باشد. در حال حاضر، پروازهای مستقیم از تهران (فرودگاه امام خمینی) به آلانیا (فرودگاه قاضی پاشا) چندان زیاد نیستند و در روزهای محدودی انجام می‌شوند. پروازهای غیرمستقیم که مجری آنها ایرلاین‌های داخلی هستند می‌توانند هزینه‌های سفر را کاهش می‌دهند.

هزینه سفر به آلانیا زمینی

سفر به آلانیا با اتوبوس یا قطار از ایران امکان‌پذیر نیست و باید خود را از مسیر هوایی به ترکیه برسانید. اگر در ترکیه باشید، می‌توانید با اتوبوس یا قطار به آلانیا سفر کنید. هزینه سفر زمینی از شهرهای ترکیه به آلانیا، بسته به مبدأ و مقصد، متفاوت است.

هزینه هتل و دیگر روش‌های اقامت در آلانیا چقدر است؟

هزینه هتل در آلانیا، بسته به سطح هتل و موقعیت آن، متفاوت است. به طور متوسط، هزینه اقامت در هتل‌های لاکچری و گران‌قیمت، ۷۲ دلار، در هتل‌های میان‌رده، ۴۳ دلار و در هتل‌های اقتصادی، ۲۳ دلار خواهد بود. اگر بخواهید اقامت ارزان‌قیمت‌تری را نیز تجربه کنید باید به سراغ هاستل‌ها یا مهمان‌خانه‌ها بروید. هزینه اقامت در این محل‌ها بین ۱۵ تا ۲۰ دلار به ازای هر شب متغیر است.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی آلانیا هم در نظر بگیرید

جاهای دیدنی آلانیا از جمله جذاب‌ترین دیدنی‌های کشور ترکیه هستند که طبیعتاً بازدید از آنها هزینه‌بر است. به طور متوسط، هزینه بازدید از هر جاذبه، حدود ۵ تا ۱۰ دلار است. اگر بخواهید از تورهای گردشگری استفاده کنید، هزینه بیشتری خواهید داشت.

هزینه تفریحات آلانیا چقدر است؟

آلانیا دارای تفریحات متنوعی از جمله پارک‌های آبی، قایق‌سواری و غواصی است. هزینه این تفریحات بسته به نوع و مدت زمان آن، متفاوت است. به طور متوسط، هزینه هر تفریح حدود ۲۰ تا ۵۰ دلار است.

هزینه حمل‌ونقل در آلانیا

حمل‌ونقل در آلانیا شامل تاکسی، اتوبوس و دلموش‌ها می‌شود. هزینه حمل‌ونقل بسته به مسافت و نوع وسیله نقلیه، متفاوت است. به طور متوسط، هزینه هر سفر با تاکسی حدود ۵ تا ۱۰ دلار است، به علاوه، هزینه تاکسی در آلانیا نسبت به سایر روش‌های حمل و نقل عمومی گران‌تر بوده و در مقابل، دلموش‌ها مقرون‌به صرفه‌ترین گزینه حمل و نقل عمومی هستند و هزینه استفاده از اتوبوس یا مترو حدود ۱ تا ۲ دلار است.

هزینه تاکسی در آلانیا

تصویری از تاکسی‌های آلانیا

هزینه تماس و اینترنت همراه در آلانیا

اگر بخواهید در آلانیا از اینترنت همراه استفاده کنید، باید سیم‌کارت محلی تهیه کنید. در ترکیه، اپراتورهای اصلی شامل ترکسل (Turkcell)، وودافون (Vodafone) و ترک تلکام (Türk Telekom) هستند که هرکدام گزینه‌های متنوعی برای مسافران و کاربران موقتی ارائه می‌دهند. هزینه این سیم‌کارت‌ها بسته به میزان حجم اینترنت و دقایق تماس، متفاوت است. به‌طور متوسط، هزینه هر سیم‌کارت حدود ۱۰ تا ۲۰ دلار است.

هزینه غذا و خورد و خوراک در آلانیا چقدر است؟

آلانیا دارای رستوران‌های متنوع با قیمت‌های مختلف است. به‌طور متوسط، قیمت غذا در آلانیا به ازای هر وعده غذایی در رستوران‌های محلی، حدود ۵ تا ۱۵ دلار و در رستوران‌های لوکس، حدود ۲۰ تا ۵۰ دلار است. اگر بخواهید از فست‌فودها یا غذاهای خیابانی میل کنید، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد؛ برای مثال، برای یک وعده غذای خیابانی بین ۲ تا ۵ دلار می‌پردازید.

قیمت غذا در آلانیا

عکسی از غذاهای محبوب در آلانیا

هزینه خرید در آلانیا ارزان است یا گران؟

مراکز خرید آلانیا از جمله مراکزی هستند که در آنها می‌توانید انواع کالاهای معتبر از برندهای جهانی را با قیمت‌های مناسب یا نجومی خریداری کنید. به‌طور متوسط، هزینه خرید در آلانیا کمتر از اروپا است؛ اما هزینه خرید بسته به نوع کالا و برند آن، متفاوت است.

آلانیا، مقصدی ایدئال برای سفر است که با داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع و آب و هوای مطبوع، می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را برای گردشگران رقم بزند؛ اما قبل از سفر به آلانیا، باید هزینه‌های مختلف آن را در نظر بگیرید تا بتوانید برنامه‌ریزی دقیقی برای سفر خود داشته باشید. به‌طور کلی، می‌توان گفت در یک سفر معمولی و میان‌رده به آلانیا حدوداً روزانه ۵۰ تا ۷۰ دلار هزینه خواهید کرد. برای اطلاعات بیشتر و رزرو تور آلانیا، به صفحه تورهای خارجی مراجعه کنید و از فرصت‌های ویژه بهره‌مند شوید!

سؤالات متداول

۱- تور آلانیا زمینی چقدر هزینه دارد؟

سفر به آلانیا با اتوبوس یا قطار از ایران امکان‌پذیر نیست و باید از طریق هوایی سفر کنید؛ اما اگر در ترکیه هستید، می‌توانید با اتوبوس یا قطار به آلانیا سفر کنید. هزینه سفر زمینی از شهرهای دیگر ترکیه به آلانیا، بسته به مبدأ و مقصد، متفاوت است.

۲- تور آلانیا هتل ۵ ستاره چقدر هزینه دارد؟

هزینه اقامت در هتل‌های ۵ ستاره و لاکچری آلانیا به ازای هر شب به طور میانگین ۷۳ دلار است؛ اما هزینه یک تور کامل بسته به خدمات ارائه شده، زمان و روزهای برگزاری و… متفاوت است. هزینه کل تور بسته به فصل سفر، نوع پرواز و خدمات ارائه‌شده، متفاوت است. به طور متوسط، هزینه سفر به آلانیا با تور برای هر نفر حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است.

۳- تور آلانیا پرواز مستقیم چقدر هزینه دارد؟

هزینه بلیط هواپیما از تهران به آلانیا با پرواز مستقیم، بسته به فصل سفر و شرکت هواپیمایی، حدود ۸ تا ۱۰ میلیون است؛ اما اگر بخواهید با پرواز غیرمستقیم سفر کنید، هزینه کمتری خواهید داشت.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt