آب و هوای پکن

آب و هوای پکن چین و بهترین زمان سفر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 شهریور ، 1403

آب و هوای پکن چین و بهترین زمان سفر

آب و هوای پکن | اگر قصد سفر به پکن چین را دارید بهتر است که این مقاله را بخوانید و با بهترین زمان سفر به پکن از جنبه‌های مختلف آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهر پکن به‌عنوان پایتخت یکی از خاص‌ترین و منحصربه‌فردترین کشورهای جهان، چین، سالانه میزبان گردشگران بسیاری است. پکن یکی از دیدنی‌ترین شهرهای چین به شمار می‌رود که تجربه‌ای به یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. اگر قصد سفر به چین را دارید، پیش از هر کاری باید درباره آب و هوای پکن در زمان‌های مختلف سال و بهترین زمان سفر به چین پکن اطلاعاتی داشته باشید؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان بگذاریم.

آب و هوای پکن در فصل های مختلف سال

بی‌تردید سفر به پکن و بازدید از جاهای دیدنی چین در این شهر، یکی از به یادماندنی‌ترین سفرهای هر گردشگری خواهد بود. برای اینکه از سفر خود نهایت لذت را ببرید، بد نیست درباره اب و هوای پکن در فصول مختلف سال، اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید زمان سفر خود را تعیین کنید. به طور کلی، آب و هوای این شهر در دسته اقلیم قاره‌ای مرطوب قرار می‌گیرد که از بارندگی‌های موسمی نیز اثر می‌پذیرد.

آب و هوای پکن در نوروز و بهار

بدون شک آب و هوای پکن در فصل بهار در لذت‌بخش‌ترین و ملایم‌ترین حالت ممکن قرار دارد. زمانی که به تدریج نشانه‌های زمستان از خیابان‌ها رخت بر‌می‌بندد و درختان غرق در شکوفه می‌شوند. در ماه مارس که ده روز پایانی آن با تعطیلات عید نوروز ما مصادف می‌شود، میانگین دمای روزانه در پکن ۷ درجه سانتی‌گراد است که دمایی معتدل و حتی کمی سرد محسوب می‌شود. در ماه‌های آوریل و می، دمای هوا افزایش پیدا می‌کند و میانگین دمای روزانه به ۱۵ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به‌علاوه، در ابتدای فصل بهار (ماه مارس) بارندگی‌ها چندان زیاد نیست؛ اما به تدریج کمی بیشتر می‌شود.

آب و هوای پکن | بهترین زمان سفر به پکن 

عکسی از پکن در بهار

آب و هوای پکن در تابستان

در فصل تابستان در پکن، شاهد افزایش دمایی هستیم که می‌تواند تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد نیز برسد. در گرم‌ترین روزهای تابستان، دمای هوا به طور میانگین به ۲۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و این گرمای زیاد می‌تواند با افزایش رطوبت و بارندگی‌های شدید موسمی نیز همراه شود. بارش باران‌های موسمی در ماه جولای (تیرماه) شدت می‌گیرد و تا ۱۷۰ میلی‌متر بارش نیز کاملاً عادی است. در روزهای منتهی به پاییز دما رو به تعادل می‌رود و آب و هوای پکن در شهریور نسبت به دو ماه قبل، خنک‌تر بوده و بارندگی‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

آب و هوای پکن چین در پاییز

از اواسط ماه سپتامبر که فصل پاییز آغاز می‌شود، دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و به تدریج در ماه‌های اکتبر و نوامبر میانگین دمای روزانه به ۱۳ و ۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آب و هوای پکن در فصل پاییز معتدل و بدون نوسان چشمگیر در دما بوده و میزان بارندگی‌‌ها هم در این فصل زیاد نیست.

آب و هوای شهر پکن در زمستان

در فصل زمستان که از ابتدای ماه دسامبر در پکن آغاز می‌شود، میانگین دما از منفی یک درجه سانتی‌گراد آغاز می‌شود و می‌تواند به منفی ۷ درجه نیز برسد. البته کمترین دمایی که تاکنون در پکن ثبت شده ۲۷- درجه سانتی‌گراد بوده است که نشان می‌دهد زمستان‌های پکن می‌تواند بسیار بیشتر از انتظار سرد باشد. با این حال، بارش‌ها در زمستان‌های پکن چندان زیاد نیست و میانگین روزهای برفی در هر ماه، حدوداً دو روز است؛ از این رو آب و هوای پکن در زمستان را می‌توان سرد و خشک دانست.

آب و هوای پکن در زمستان

تصویری از پکن در زمستان

بهترین زمان سفر به پکن از نظر آب و هوا

بهترین زمان سفر به چین پکن را با توجه به وضعیت آب و هوایی این شهر می‌توان فصل بهار و پاییز دانست. یعنی زمانی که دمای هوا معتدل است، از بارندگی‌های موسمی و سیل‌آسا خبری نیست و رطوبت نیز کاهش پیدا کرده است. با این حال توجه داشته باشید که شهر پکن بیشترین تعداد گردشگران خارجی را در فصل تابستان به خود می‌بیند.

بهترین زمان سفر به پکن از نظر فستیوال های چین

اگر می‌خواهید زمانی به پکن بروید که از نزدیک شاهد جشن‌ها و فستیوال‌های چینی باشید و از حضور در این رویدادهای فرهنگی شاد و سنتی لذت ببرید، در ادامه به معرفی مهم‌ترین فستیوال‌های چین و زمان برگزاری آنها می‌پردازیم تا بتوانید برای دیدن آنها برنامه‌ریزی کنید.

جشنواره سال نوی چینی

سال نوی چینی و آیین‌های مرتبط با آن یکی از پررنگ‌ترین فستیوال‌ها و جشن‌هایی که است که در سراسر کشور چین با شکوه و اهمیت خاصی برگزار می‌شود. در شهر پکن به عنوان پایتخت چین، این مراسم از حال و هوای فوق‌العاده‌ای برخوردار است و شما می‌توانید شاهد برگزاری انواع نمایش‌های سنتی، رقص‌های خاص چینی، مسابقات دیدنی و پخت انواع غذاهای سنتی باشید. این فستیوال عظیم و مهم هر سال ۲۱ ژانویه تا ۲۰ فوریه برگزار می‌شود.

جشن فانوس در چین

جشن فانوس، یکی از جشن‌های سنتی چین با قدمت ۲۰۰۰ سال است که در پانزدهمین نخستین ماه سال قمری در تقویم چینی جشن گرفته می‌شود. این جشن در واقع مراسم پایانی جشن‌های سال نوی چینی است و در آن مردم ابتدا شمع‌هایی را در جلوی در خانه‌هایشان روشن می‌کنند و سپس با فانوس در شهر حرکت می‌کنند. این فستیوال در تاریخ ۱۲ فوریه هر سال برگزار می‌شود.

بهترین زمان سفر به پکن

تصویری از جشن فانوس در پکن

جشنواره قایق اژدها در چین

فستیوال قایق اژدها یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سنتی چین است و از تعطیلات ملی و عمومی چین محسوب می‌شود. در این جشنواره باشکوه قایق‌های اژدهانشان با یکدیگر مسابقه می‌دهند، غذاهای مختلف و متنوع طبخ می‌شود و مردم به شادی و پایکوبی می‌پردازند. اگر می‌خواهید خود را به این فستیوال عظیم چینی برسانید، باید در اواسط فصل تابستان، خودتان را به پکن برسانید.

بهترین زمان برای سفر به پکن از نظر هزینه سفر

بدون شک، یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در هر سفری، برآورد هزینه‌های سفر است. اگر قصد دارید به پکن سفر کنید و می‌خواهید تخمینی از هزینه‌های سفر به چین داشته باشید؛ بد نیست بدانید که فصل تابستان به عنوان پرگردشگرترین فصل در شهر پکن، گران‌ترین زمان سفر نیز محسوب می‌شود؛ چراکه در این زمان، تقاضا برای بلیط سفر، هتل، امکانات رفاهی و تفریحی، جاهای دیدنی و… افزایش می‌یابد و از این رو، هزینه‌ها نیز بالا می‌رود. در مقابل، زمستان نیز به دلیل شرایط جوی خاص و کاهش تقاضا، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

بهترین زمان سفر به پکن چین برای خرید کردن

اگر قصد دارید سفر خود را با چاشنی خرید لذت‌بخش‌تر کنید، باید در فصل تابستان یا زمستان به پکن سر بزنید. در این فصل‌ها مراکز خرید مختلف، اجناس خود را با تخفیف‌های ویژه عرضه می‌کنند و شما می‌توانید با قیمتی معقول، کالاهایی با کیفیت تهیه کنید.

سفری هوشمندانه به پکن در بهترین زمان

پکن شهری است که در هر فصلی زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارد. باتوجه به سلیقه و نیازهای خود، می‌توانید بهترین زمان سفر به پکن را انتخاب کرده و از این شهر تاریخی و فرهنگی نهایت لذت را ببرید. برای رزرو تور چین و تجربه‌ای بی‌نظیر از این کشور شگفت‌انگیز، همین حالا اقدام کنید!

سؤالات متداول

1- وضعیت اب و هوای پکن چگونه است؟

آب و هوای پکن در بهار و پاییز معتدل و لذت‌بخش، در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان سرد و خشک است.

2- بهترین زمان سفر به پکن چین، چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به پکن چین، بهار و پاییز است که هوا معتدل و شرایط برای بازدید از جاهای دیدنی چین ایدئال است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt