اعلام مقررات لغو ویزای ایران با چین

اعلام مقررات لغو ویزای ایران با چین

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 تیر ، 1403

اعلام مقررات لغو ویزای ایران با چین

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پس از تصویب لغو یک‌طرفه ویزای ایران با چین، قرار است از ۲۵ تیرماه امسال این مصوبه اجرا شود. شهروندان چینی در سفر به ایران، هر بار اجازه دارند تا ۱۵ روز بدون ویزا در ایران اقامت کنند. در ادامه الفبای سفر را دنبال کنید.

ابلاغ مقرارت لغو ویزای یک طرفه به سازمانها

به پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه، هیات وزیران با طرح لغو یکطرفه روادید ایران با چین موفقت کرده و آن را تصویب نمود. پس از اینکه اسحاق معاون اول رییس‌جمهور به کلیه نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط این مورد را ابلاغ کرد، شرایط برقراری مقرارت لغو یکطرفه روادید برای ورود اتباع کشور چین به ایران توسط وزارت امور خارجه تعیین و به دستگاه‌های مرتبط اعلام شد.

برنامه ایران برای نفوذ به بازار چین

به دنبال این مصوبه، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری با اعلام شرایط ورود بدون ویزا شهروندان چینی به ایران، از اجرای برنامه ضربتی و فوری برای نفوذ به بازار چین خبر داد و گفت: پس از دریافت تصویب‌نامه هیات وزیران از سوی معاون اول رییس‌جمهور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقداماتی را در دستور کار قرار داد و در گام اول برنامه تنظیم شده نفوذ به بازار چین که حدود هفت هشت ماه پیش تهیه شده بود را مورد بازبینی قرار دارد تا با شرایط واقعی سازگار باشد.

وی افزود: برای نفوذ به بازار چین برنامه عملیاتی ایران در ۵۰ بند تهیه شده و شامل حوزه‌های اطلاع‌رسانی، تبلیغات، آموزش و زیرساخت میباشد و همراه با پیوست‌های دیجیتال مارکتینگ و برنامه تبلیغات و اطلاع‌رسانی با درنظر داشتن آخرین شاخص‌ها مورد بازنگری قرار گرفته است. اجرایی شدن این برنامه‌ها در یک سال آینده تنظیم خواهد شد.

لاریجانی ادامه داد: خبر لغو یکطرفه ویزای ایران برای شهروندان چینی آن کشور با بازخورد مثبتی رو به رو شده و برای ارتباط با آژانس‌های ایرانی نیز تقاضاهایی ارسال شده که ابهام‌های زیادی را به وجود آورده است. برای رفع این ابهامات برنامه ضربتی دو ماهه نوشته شد که ۱۰ محور دارد که اجرایی شدن آن همزمان با مقررات لغو ویزا است. برای سفر به این کشوربلیط هواپیما پکن را رزرو کنید.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری با اشاره به بندهای برنامه ضربتی نفوذ به بازار گردشگری چین اظهار کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته برای برخورد مناسب با گردشگران چینی به دنبال لغو یکطرفه ویزا میتوان اعلام جزئیات و شرایط لغو ویزای ایران در چین، رائه اطلاعات در واکنش به سوال‌های احتمالی چینی‌ها، بارگذاری مطالب به زبان چینی روی ‌سایت‌های visitiran.ir و ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها،تهیه بروشور به زبان چینی، تدارک دوره‌های آموزشی برای هتلداران، صاحبان آژانس‌ های مسافرتی و راهنمایان چینی زبان برای آشنایی بیشتر با خصوصیات این گردشگران، آموزش راهنمای چینی زبان توسط ظرفیت دانشجویان و مترجم‌های چینی‌زبان و .. را بر شمارد.

لاریجانی گفت: پس از انجام این مرحله، برنامه عملیاتی یک‌ساله را که روی تعداد مشخصی از گردشگران چینی هدف‌گذرای کرده است را آغاز خواهیم نمود. تور های لحظه آخری شهرهای مختلف را در الفبای سفر رزرو کنید.

اعلام مقررات لغو ویزای ایران با چین،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt