بهترین پارک های ملی سریلانکا به همراه هزینه ورودی و سافاری

بهترین پارک های ملی سریلانکا به همراه هزینه ورودی و سافاری

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 بهمن ، 1402

بهترین پارک های ملی سریلانکا

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

معرفی بهترین پارک های ملی سریلانکا

سریلانکا یک سرزمین با جاذبه‌های طبیعی بسیار شامل سواحل، کوه ها، جنگل ها، آبشارها و انواع جانوران نادر و کمیاب و حدود 26 پارک ملی است. برای دوستداران حیات وحش، مقاصد کمی مانند سریلانکا وجود دارند که چنین تجربه‌هایی نزدیک، زیبا و به یاد ماندنی از لمس حیات وحش ایجاد کنند. این کشور دارای بهترین استراحتگاه های عاشقانه و لوکس می‌باشد و منزلگاه جنگل‌های بارانی و تالاب‌هاست. سریلانکلا یکی از بهترین مکانها در جهان برای یافتن موجوداتی مانند پلنگ و فیل است، این در حالی ست که از تنوع بسیار زیاد حیوانات وحشی که می توانید مشاهده کنید، حیرت‌زده خواهید شد. در ادامه مطلب لیستی از ده مورد از زیباترین پارک های ملی سریلانکا را برایتان معرفی کرده ایم.

10. پارک ملی دریایی پل آدامز (Adam's Bridge Marine National Park)

پارک ملی دریایی پل آدامز در سریلانکا

پارک ملی دریایی پل آدامز در سریلانکا

پارک ملی دریایی Adam’s Bridge که در نزدیکی یک شبه جزیره باریک قرار دارد که به اقیانوس هند متصل است ، مجموعه‌ای زیبا از یک اکوسیستم متنوع را به معرض دید بازدیدکنندگان می‌گذارد. پارک دریایی، پل آدم را احاطه کرده است که از زنجیره ای از سواحل کم ارتفاع تشکیل شده است و شواهد نشان می دهد که این زنجیره زمانی سری لانکا را به سرزمین اصلی هند متصل می‌کرده است.

این پارک ملی با صخره‌هایی در کنار ساحل، سواحل ابریشمی صاف و مناطق مرتفع، پناهگاه انواع حیوانات وحشی است. در حالی که مجموعه عظیمی از پرندگان به دلیل همجواری با هند از این منطقه عبور می کنند، این دلفین‌ها، لاک پشت‌ها و فیل‌های دریایی هستند که در کنار ساحل به یاد ماندنی‌ترین منظره‌ها را ایجاد می‌کنند.

بهترین محل برای: بازدید از انواع موجودات دریایی، پرندگان آبزی، دلفین‌ها و لاک پشت‌ها

هزینه بلیت ورودی: 43 دلار آمریکا

هزینه ورودی به همراه سافاری: 82 دلار آمریکا

9. پارک ملی کادولا (Kaudulla National Park)

پارک ملی کادولا در سریلانکا

پارک ملی کادولا در سریلانکا

این پارک ملی به طور واضح بسیار مورد توجه تماشاگران پرنده است و یکی از مهمترین مناطق در سریلانکا برای زندگی پرندگان می‌باشد. اگرچه بازدید کنندگان در وهله اول به پارک می روند تا از پرندگانی که در بالای آسمان آبی روشن بالای سرشان می‌چرخند تعجب کنند، اما کاودولا همچنین خانه تعدادی از پستانداران بزرگ است. توریست های خوش شانس ممکن است فیل‌ها، خرس‌های تنبل، پلنگ‌های سری لانکا، گوزن‌ها و گرازهای وحشی را که در اطراف جنگل‌ها پرسه می‌زنند، را ببینند.

بهترین محل برای: دیدار فصلی فیل‌ها و گله‌های بزرگ باکلان‌های کوچک.

هزینه بلیت ورودی: 18 دلار آمریکا

هزینه ورودی به همراه سافاری: 40 دلار آمریکا

8. پارک ملی گال اویا (Gal Oya National Park)

پارک ملی گال اویا در سریلانکا

پارک ملی گال اویا در سریلانکا

چشمه و مخزن مصنوعی Senanayake Samudraya در نزدیکی پارک مسئول ایجاد این حیات وحش مرطوب است زیرا که پارک ملی Gal Oya به عنوان یک تله آبگیر برای آب اضافی که مخزن ذخیره نمی کند، عمل می کند. در نتیجه پارک ملی دارای تعدادی تالاب و جنگل سرسبز است که آب این منبع حیات بخش را به برگهای سرسبز و جانوران متراکم تبدیل می کنند.

بازدیدکنندگان از پارک ممکن است نگاه اجمالی به برخی از حیوانات شگفت انگیز که پارک را خانه خود می نامند با فیل ، گاومیش و پلنگ که در محدوده آن زندگی می کنند، داشته باشند. درست در کنار پارک ، حرم مطهر Dighavapi قرار دارد که هر ساله هزاران زائر را به خود جلب می کند.

بهترین محل برای: بازدید از دسته‌های فیل‌ها و پرندگان

هزینه بلیت ورودی: 10 دلار آمریکا

هزینه ورودی به همراه سافاری: 56 دلار آمریکا به ازای یک ماشین سافاری

7. پارک ملی کومانا (Kumana National Park)

پارک ملی کومانا در سریلانکا

پارک ملی کومانا در سریلانکا

این پارک که در ساحل جنوب شرقی سریلانکا واقع شده است، پناهگاه پرندگان مهاجر است که هر ساله در کومانا برای استراحت متوقف می‌شوند. گله‌های عظیمی از پرندگان که در حال پرواز در آسمان هستند و تعداد بی‌شماری از آنها به تالاب‌های پارک فرود می‌آیند.

بیش از 250 گونه مختلف از پرندگان در این منطقه ثبت شده است و مرداب ها و جنگل هایی که در پارک نیز قرار دارند محل مناسبی برای استراحت پرندگان خسته از مهاجرت شده است. هر از گاهی می توان فیل‌ها و گرازهای وحشی را در کومانا مشاهده کرد. به دلیل آنکه معبد هندو کاتاراگاما در نزدیکی آن قرار دارد، هر ساله زائران زیادی از پارک ملی کومانا عبور می کنند زیرا محدوده آن در این مسیر باستانی و مقدس قرار دارد.

بهترین محل برای: تماشای انواع پرندگان آبزی

هزینه بلیت ورودی: 15 دلار آمریکا

هزینه ورودی به همراه سافاری: 43 دلار آمریکا

6. پارک ملی بوندالا (Bundala National Park)

پارک ملی بوندالا در سریلانکا

پارک ملی بوندالا در سریلانکا

تالاب‌ها، تپه‌های شنی و جنگل‌های پارک ملی بوندالا، خانه مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از اکوسیستم‌های مختلف و تعداد زیادی از حیوانات وحشی هستند. با نزدیک به 200 نوع پرنده مختلف که در پارک زندگی می‌کنند و انواع دوزیستان و پستانداران، منصفانه است که بگوییم بوندالا هر عاشق طبیعت را به وجد می‌آورد و مبهوت خود می‌کند. پرندگان آبزی زیادی در تالاب‌های این پارک زندگی می‌کنند که این منجر به اعلام پارک به عنوان اولین تالاب "رامسر" سریلانکا شده است.

بهترین محل برای: بازدید از پرندگان نادر و زیبا

هزینه بلیت ورودی: 10 دلار آمریکا

هزینه ورودی به همراه سافاری: 37 دلار آمریکا

5. پارک ملی مینیریا (Minneriya National Park)

پارک ملی مینیریا در سریلانکا

پارک ملی مینیریا در سریلانکا

در طول فصل خشک، چمنزارهای پارک منبع غذایی جذاب و فراوانی برای فیل‌های سریلانکا است که در مناطق اطراف زندگی می‌کنند و در نتیجه دسته‌های زیادی از آنها به پارک می‌آیند و در آب‌های آن سرگرم می‌شوند. در حالی که تعداد آنها در مجموع حدود 200 است، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که حداکثر 700 نفر در مینیریا شمارش شده است! تماشای جمع شدن آنها با چنین تعداد تجربه‌ای فراموش نشدنی است که هر بازدید کننده خوش شانس را با خاطراتی خوش از همه فیل‌هایی که از نزدیک و در زیستگاه طبیعی خود دیده اند، به یادگار می‌گذارد.

بهترین محل برای: دیدار فصلی فیل‌ها و گله‌های بزرگ پرندگان.

هزینه بلیت ورودی: 37 دلار آمریکا

هزینه ورودی به همراه سافاری: 100 دلار آمریکا

4. پارک ملی ویلپاتو (Wilpattu National Park)

پارک ملی ویلپاتو در سریلانکا

پارک ملی ویلپاتو در سریلانکا

ویلیپاتو به معنی "سرزمین دریاچه‌ها" ست و پارک ملی ویلپاتو با داشتن تقریباً شصت مورد از آنها شایسته داشتن این نام است. به دلیل این منابع آب حیات بخش، جانوران و گیاهان در محیط مرطوب شکوفا می‌شوند و در نتیجه مجموعه‌ای متنوع از حیوانات در این منطقه سکونت دارند. فیل‌ها، پلنگ‌ها، بوفالو‌های آبی و خرس‌های تنبل همه راه خود را از طریق جنگل انبوه به سمت دریاچه‌ها پیدا می‌کنند.

پارک دارای محیطی بکر با زیبایی رام نشده و دست نخورده و وحشی ست و به همین دلیل چشم‌نواز است. با غروب خورشید بر سایه‌های سبز، زرد و قهوه‌ای که مشخصه پارک ملی ویلپاتو است، بدون شک بازدیدکنندگان مایلند بارها و بارها به این پارک آرام و جذاب برگردند.

بهترین محل برای: دیدن خرس‌های تنبل دست نیافتنی.

هزینه بلیت ورودی: 15 دلار آمریکا

هزینه ورودی به همراه سافاری: 80 دلار آمریکا

3. پارک ملی واسگاموا (Wasgamuwa National Park)

پارک ملی واسگاموا در سریلانکا

پارک ملی واسگاموا در سریلانکا

واسگامووا در مناطق کم ارتفاع استان مرکزی شمالی، ۴۰ کیلومتری شمال رشته کوه های ناکلس قرار دارد. همه حیوانات بزرگ در Wasgamuwa یافت می‌شوند، اما خرس‌ها و پلنگ‌ها بسیار دست‌نیافتنی هستند. با این حال، برای مشاهده واحدهای خانوادگی فیل‌ها، که هنوز هم نسبتاً وحشی و با مزاج‌های غیر قابل پیش‌بینی هستند، بسیار خوب است.

بهترین محل برای: تماشای فیل‌ها - حدود 150 نفر از آن‌ها از پارک تغذیه می کنند.

هزینه بلیت ورودی: 18 دلار آمریکا

هزینه ورودی به همراه سافاری: 50 دلار آمریکا

2. پارک ملی اوداوالاوه (Udawalawe National Park)

پارک ملی اوداولاوه در سریلانکا

پارک ملی اوداولاوه در سریلانکا

اگرچه چند منطقه کوهستانی وجود دارد که پس‌زمینه زیبایی از مناظر خیره‌کننده را تشکیل می‌دهد، اما عمدتا دشت‌ها و باتلاق‌ها هستند که بر پارک ملی Udawalawe تسلط دارند. در حالی که ظاهر وحشی پارک مطمئناً جذاب است، اما گردشگران عمدتا برای دیدن فیل‌های سریلانکا که در مناطق دشتی پرسه می‌زنند به پارک می‌آیند.

مکان اصلی برای دیدن فیل‌ها، پارک ملی اوداولاوه ست که تقریباً 500 نفر از این غول‌های دوست‌داشتنی را در خود جای داده است. از دیگر گونه‌های قابل مشاهده در اینجا می‌توان به تمساح، گاومیش وحشی، پلنگ و گوزن سامبر اشاره کرد و خبر خوب این است که به لطف عدم پوشش گیاهی انبوه، تشخیص جمعیت حیوانات در اینجا نسبتاً آسان است.

بهترین محل برای: بازدید از فیل‌های وحشی - در پارک حدود 500 نفر وجود دارد.

هزینه بلیت ورودی: 15 دلار آمریکا

هزینه ورودی به همراه سافاری: 55 دلار آمریکا

1. پارک ملی یالا (Yala National Park)

پارک ملی یالا در سریلانکا

پارک ملی یالا در سریلانکا

یالا که بیشترین بازدیدکننده را در میان پارک‌های ملی سریلانکا دارد، به دلیل حیات وحش و برای نمایش فیل‌ها و پلنگ‌های سریلانکا مشهور است. بازدید از پارک ملی قطعاً لذت بخش است. یالا در اعماق جنوب کشور واقع شده است و دارای اکوسیستم های متنوعی از سواحل شنی و جنگل‌های خار تا علفزارها و جنگل‌های موسمی می‌باشد.

با تعداد زیادی فیل در داخل پارک و همچنین یکی از بالاترین تراکم های پلنگ در جهان. گردشگران امیدوارند که بتوانند هنگام بازدید از پارک، این موجودات باشکوه را مشاهده کنند.

بهترین محل برای: تماشای پلنگ‌ها - پارک میزبان حدود 30 تای آن‌هاست.

هزینه بلیت ورودی: 15 دلار آمریکا

هزینه ورودی به همراه سافاری: 65 دلار آمریکا

شما هم دوست دارید بدانید در تور سریلانکا چه می گذرد؟ حتما بخش های زیر را بخوانید

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt