دیدنی های بنتوتا زیباترین شهر ساحلی سریلانکا

آشنایی با جاهای دیدنی بنتوتا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 تیر ، 1403

جاهای دیدنی بنتوتا | معرفی 10 جاذبه گردشگری

جاهای دیدنی بنتوتا | اگر قصد سفر به بنتوتا در سریلانکا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید و با 10 جاذبه مهم این شهر آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]
بنتوتا یکی از زیباترین و مشهورترین شهرهای ساحلی سریلانکاست که در نزدیکی کلمبو، پایتخت این کشور واقع شده است. جاهای دیدنی بنتوتا تنوعی گسترده از خود نشان می‌دهند و در این شهر، شما می‌توانید چندین ساحل دیدنی با هتل‌های لوکس و تفریحات متنوع، معابد چندصد ساله، آثار به جا مانده از دوران استعمار و طبیعتی بکر و سرسبز را در برابر خود ببینید. اگر می‌خواهید درباره جاهای دیدنی بنتوتا بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ساحل بنتوتا؛ از بهترین سواحل سریلانکا

سواحل جزیره بنتوتا به دلیل وجود نوار شنی طلایی‌رنگ، درختان نخل و مناظر خارق‌العاده باعث شده‌اند که بنتوتا در جهان به نام «جزیره بهشت» شهرت پیدا کند. ساحل بنتوتا یکی از معروف‌ترین سواحل سریلانکا به شمار می‌آيد که با دارا بودن انواع هتل‌های جذاب و تفریحات آبی متعدد، در ۶۰ کیلومتری جنوب کلمبو، گردشگران را به خود می‌خواند.

سحل بنتوتا از جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا

تصویری از ساحل بنتوتا

رودخانه بنتوتا با گونه‌هی گیاهی و حیوانی فراوان

اگر می‌دانید سریلانکا کجاست، بدون شک نام رودخانه مادو یا رودخانه بنتوتا را شنیده‌اید. این رودخانه یکی از جاهای دیدنی بنتوتا به شمار می‌رود که تورهای متعددی برای گردش در آن برگزار می‌شود. این رودخانه محل برگزاری فستیوال‌های هیجان‌انگیزی است که شامل حرکت قایق‌های تزیین‌شده و رنگارنگ بر روی رودخانه، آتش‌بازی، اجرای نمایش فیل‌ها و... می‌شود. به‎علاوه، این رودخانه که دومین تالاب بزرگ سریلانکا محسوب می‌شود، ۳۰۰ گونه گیاهی و ۲۵۰ گونه حیوانی را پوشش می‌دهد و یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان منطقه است.

رودخانه مادو بنتوتا

عکسی از رودخانه مادو

معبد گاله پاتا ویهارا در بنتوتا

معبد گاله پاتا ویهارا که به نام معبد گاله پاتا راجا ماها ویهارا نیز شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین معابد بودایی در شهر بنتوتا است که قدمتش به قرن ۱۲ میلادی برمی‌گردد. بیشتر بخش‌های این معبد از سنگ ساخته شده و دارای تونل‌های پرپیچ‌وخم زیادی هستند. این معبد به دلیل وجود نقاشی‌ها و دیوارنگاره‌های زیبا و کهن بودایی و انواع مختلفی از مجسمه‌های بودا شهرت دارد. جشنواره ماه کامل در ژانویه هر سال نیز در این معبد برگزار می‌شود.

باغ لونوگانگا؛ از نمونه های زیبای معماری در بنتوتا

باغ لونوگانگا، خانه معمار معروف سریلانکایی، جفری باوا بوده و نمونه‌ای بی‌نظیر از سبک معماری وی (معماری مدرن) به شمار می‌آید. این خانه با مساحت ۱۵ هکتار در سال ۱۹۴۹ به یک باغ گرمسیری با انواع درختان و گیاهان متنوع تبدیل شد. در این خانه و باغ که یکی از مهمترین جاهای دیدنی سریلانکا و بنتوتا محسوب می‌شود، آثار هنرمندان مشهوری مانند لکی سننایاک و آثاری از هنرمندان اروپایی و آسیایی وجود دارد و محلی برای اجراهای هنری نیز به حساب می‌آید.

باغ لونوگانگا از جاذبه های دیدنی بنتوتا

عکسی از باغ لونوگانگا

جزیره سینامون بنتوتا؛ بهشت علاقه‌مندان به دارچین

جزیره سینامون یا جزیره دارچین یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی سریلانکا در شهر ساحلی بنتوتا است که نسل‌های متمادی در این شهر به کشت گیاه دارچین مشغول بوده‌اند. در این جزیره، شما می‌توانید از نزدیک با دارچین‌های کاملاً طبیعی و روند تولید آنها آشنا شوید.

جزیره سینامون یا دارچین بنتوتا

عکسی از جزیره دارچین

باغ بریف بنتوتا به سبک باغ های ژاپنی

بریف گاردن، باغی با چشم‌‌اندازی فوق‌العاده زیبا در ۸ کیلومتری بنتوتا است که به سبک ژاپنی و با الهام از دوران استعمار ساخته شده. این باغ زیبا و سرسبز، زمانی محل زندگی بویس باوا، معمار مشهور سریلانکایی بوده و طیف وسیعی از درختان گرمسیری، گیاهان، مجسمه‌‌ها و آثاری از بویس باوا و سایر هنرمندان مشهور سریلانکا در این باغ وجود دارند. بعد از مرگ بویس باوا، باغ بریف به همان شکل باقی مانده و به محلی مناسب برای علاقه‌‌مندان به طبیعت تبدیل شده است.

باغ بریف بنتوتا

عکسی از باغ بریف بنتوتا

پرورشگاه لاک پشت کوسگودا در بنتوتا

سریلانکا کشوری است که ۵ گونه از ۷ گونه لاک‌پشت دریایی جهان، در سواحل آن زندگی‌ می‌کنند. از این رو، مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا، در دهکده کوسگودا در شهر بنتونا با هدف پرورش، محافظت و درمان لاک‌پشت‌های آسیب‌دیده تأسیس شد. در این مرکز می‌توانید انواع مختلفی از لاک‌پشت‌ها را از نزدیک ببینید و با زندگی آنها آشنا شوید.

پرورشگاه لاک پشت کوسگودا از بهترین جاهای دیدنی بنتوتا

عکسی از پرورشگاه لاک پشت کوسگودا

قلعه هلندی گال در بنتوتا سریلانکا

قلعه هلندی گال یکی از جاهای دیدنی بنتوتا است که یادگار دوران استعمار پرتغال و هلند در کشور سریلانکا به شمار می‌یاد. این قلعه ابتدا توسط پرتغالی‌ها در قرن ۱۶ ساخته شد و سپس هلندی‌ها در قرن هفدهم آن را توسعه دادند. این قلعه از سه جهت به اقیانوس متصل می‌شود و تنها از طریق یک معبر باریک به خشکی راه دارد. این قلعه از بزرگترین قلعه‌های استعماری در کل آسیا محسوب می‌شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

قلعه هلندی گال از جاهای دیدنی بنتوتا سریلانکا

عکسی از قلعه هلندی گال 

معبد کاند ویهاری با مجسمه غول‌پیکر بودا در بنتوتا

یکی از محبوب‌ترین و مقدس‌ترین معابد بودایی سریلانکا، معبد کاند ویهاری در بنتوتا است که در قرن هجدهم میلادی ساخته شد. این معبد بر فراز یک تپه قرار دارد و اصلی‌ترین جاذبه‌ آن، مجسمه عظیم بودا با ارتفاع ۴۸ متر است که بلندترین مجسمه بودای نشسته جهان به شمار می‌آيد.

معبد کاند ویهاری از مکان های دیدنی بنتوتا

تصویری از معبد کاند ویهاری

فانوس دریایی بروولا در بنتوتا

فانوس دریایی بروولا به ارتفاع 34 متر، یکی از جاهای دیدنی بنتوتا است که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده و تاکنون نیز مشغول به کار است. این فانوس، نقش مهمی در راهنمایی و هدایت کشتی‌هایی دارد که وارد بندر کلمبو می‌شوند. در تور بنتوتا هنگام بازدید از فانوس دریایی، می‌توانید وارد ساختمان آن شوید و در بالاترین نقطه آن، چشم‌انداز بی‌نظیری از ساحل گسترده و اقیانوس بیکران هند را ببینید.

فانوس دریایی بروولا از معروفترین جاهای دیدنی بنتوتا

تصویری از فانوس دریایی بروولا

پایان سفر در جاهای دیدنی بنتوتا

سریلانکا کشوری است که از دیدن آن سیر نخواهید شد و جاذبه‌های متعدد آن نیز شما را قطعاً شگفت‌زده خواهد کرد. اگر قصد خرید تور سریلانکا را دارید و می‌خواهید از بنتوتا دیدن کنید، به شما تبریک می‌گوییم؛ از جمله مهم‌ترین مقاصد گردشگری سریلانکا، جاهای دیدنی بنتوتا است که نه‌تنها طبیعت گرمسیری و همیشه سبز و سواحل تمیز و بکر آن، شما را به وجد خواهد آورد؛ بلکه معابد بودایی، باغ‌های سرسبز و حیات وحش متنوع آن نیز شگفت‌زده‌تان می‌کنند.

سؤالات متداول:

1. بنتوتا کجاست؟

بنتوتا یکی از مهم‌ترین شهرهای ساحلی سریلانکا محسوب می‌شود که در نزدیکی شهر کلمبو قرار دارد.

2. بهترین جاهای دیدنی بنتوتا در سریلانکا کجاست؟

ساحل بنتوتا، رودخانه بنتوتا، معبد گاله، جزیره سینامون، باغ لونوگانگا، باغ بریف، پرورشگاه لاک پشت، قلعه هندی گال، معبد کاند ویهاری و فانوس دریایی بروولا از مهمترین جاذبه های گردشگری بنتوتا هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt