آنتالیا یا استانبول

آنتالیا یا استانبول؟کدام مقصد بهتری است؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 تیر ، 1403

آنتالیا یا استانبول | کدام مقصد بهتری است؟

آنتالیا یا استانبول؟ شما هم نمی‎دانید کدام را برای سفر انتخاب کنید؟ با خواندن این مقاله مقایسه‎ای، کارتان کاملاً راحت می‌شود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آنتالیا بهتر است یا استانبول؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟ قطعا پاسخ به این سوال‌ها دشوار است؛ چرا که هر دو شهر از مهم‌ترین مقاصد توریستی ترکیه به شمار می‌روند و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی دارند؛ اما در این مقاله تصمیم داریم با بررسی آنتالیا و استانبول از جنبه‌های مختلفی همچون آب‌وهوا، جاهای دیدنی، اقامتگاه‌ها و مراکز خرید، کار را برای گردشگران آسان کنیم. اگر تا انتهای مطلب زیر همراه ما باشید، در انتخاب بین آنتالیا یا استانبول برای سفر، هوشمندانه‌تر عمل خواهید کرد.

آنتالیا کجاست؟

آنتالیا در سواحل جنوب غربی ترکیه و در مجاورت کوه‌های توروس واقع شده و بزرگ‌ترین شهر ساحلی این کشور است. در شمال این شهر، بوردور، قونیه و اسپارتا، در جنوب، دریای مدیترانه، در غرب، موغلا و در شرق، کارامان و مرسین قرار گرفته‌اند. سواحل شگفت‌انگیز، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی تماشایی و امکانات تفریحی آنتالیا، این مکان را به یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ترکیه تبدیل کرده است. اکنون که با آنتالیا آشنا شده‌اید، پیش از انتخاب آنتالیا یا استانبول، بهتر است درباره استانبول نیز اطلاعاتی کسب کنید.

موقعیت جغرافیایی آنتالیا روی نقشه گوگل

استانبول کجاست؟

استانبول در مجاورت دریای مرمره قرار دارد و تنگه بسفر از میان آن می‌گذرد. این شهر با مساحت ۵۴۶۱ کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود. استانبول تنها شهری است که بخشی از آن در قاره اروپا و بخشی دیگر در قاره آسیا واقع شده است. این شهر در سه دوره روم، بیزانس و عثمانی، نقش پایتخت ترکیه را ایفا می‌کرده؛ ازاین‌رو، جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد؛ البته اکنون پس از گذشت سال‌ها، جای خود را به آنکارا داده است.

سالانه میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی، اماکن تاریخی و سواحل استانبول به این شهر دوست‌داشتنی سفر می‌کنند که بخش قابل‌توجهی از این گردشگران، ایرانی هستند.

موقعیت جغرافیایی استانبول روی نقشه گوگل

آب و هوای آنتالیا بهتره یا استانبول؟

آب‌وهوا نقش مؤثری در انتخاب مقصد سفر دارد؛ پس بهتر است در این بخش، کمی درباره شرایط جوی آنتالیا و استانبول در طول سال و بهترین زمان سفر به این دو شهر صحبت کنیم. آنتالیا و استانبول در نزدیکی دریا قرار گرفته‌اند و هر دو آب‌وهوایی مدیترانه‌ای دارند؛ اما زمستان‌های استانبول معمولا سردتر از آنتالیا و تابستان‌های آن، معتدل‌تر است.

انتخاب بهترین زمان سفر نیز کاملا به روحیه و سلیقه افراد بستگی دارد؛ اما تابستان‌ها، مسافران بیشتری در هر دو شهر دیده می‌شوند؛ زیرا پارک‌های آبی و تفریح‌های ساحلی فقط در فصول گرم سال قابل‌استفاده هستند و همچنین، مردم در تابستان، زمان بیشتری برای سفر دارند.

جاهای دیدنی آنتالیا قشنگتره یا استانبول؟

آنتالیا با سواحل دیدنی و پارک‌های آبی هیجان‌انگیز و استانبول با جاذبه‌های تاریخی و طبیعت زیبا در دنیا به شهرت رسیده‌اند. اگر فقط به‌دنبال تفریح و خوش‌گذرانی هستید، آنتالیا را انتخاب کنید؛ اما در صورتی که به تاریخ و معماری علاقه دارید، استانبول مناسب شما است.

البته هر دو شهر بسیار جذاب و تماشایی هستند و جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارند. در آنتالیا نیز می‌توانید از جاذبه‌های باستانی دیدن کنید یا در استانبول به ساحل بروید و از تفریح‌های آبی لذت ببرید. در حقیقت، مقایسه جاهای دیدنی آنتالیا و استانبول، کاری بسیار دشوار و کاملا سلیقه‌ای است.

جاهای دیدنی آنتالیا قشنگتره یا استانبول

عکسی از سواحل آنتالیا

هتل های آنتالیا خوبه یا استانبول؟

محل اقامت، یکی از مهمترین فاکتورهای سفر است. برای اینکه خیالتان راحت باشد، هتل موردنظر را پیش از سفر رزرو کنید یا با خرید تور، رزرو هتل را به آژانس‌های مسافرتی بسپارید. حالا این سوال پیش می‌آید که هتل‌های انتالیا بهتره یا استانبول؟ پاسخ را در ادامه پیدا خواهید کرد.

آنتالیا یک مقصد تفریحی است و بازدیدکنندگان بسیاری از آسیا و اروپا دارد؛ به همین خاطر، هتل‌های این شهر اغلب بزرگ و مجهز هستند و حتی پارک آبی دارند. اگرچه اغلب هتل های آنتالیا لوکس است؛ اما هاستل و اقامتگاه با قیمت مناسب نیز در سطح شهر پیدا می‌شود.

تنوع اقامتگاه‌های استانبول بیشتر از آنتالیا است. از هتل‌های پنج ستاره و لاکچری تا هاستل‌هایی با امکانات اولیه را می‌توانید در استانبول پیدا کنید. البته به یاد داشته باشید که لوکس‌ترین هتل های استانبول نیز قابل‌مقایسه با هتل‌های باشکوه آنتالیا نیستند. اکثر گردشگران، خیابان استقلال و میدان تکسیم را برای اقامت انتخاب می‌کنند تا دسترسی آسان‌تری به جاذبه‌های گردشگری داشته باشند.پ

در مجموع می‌توان گفت که هتل‌های آنتالیا بهتر از هتل‌های استانبول هستند؛ اما قیمت بالاتر و تنوع کمتری دارند. اکنون برای انتخاب آنتالیا یا استانبول باید به بودجه خود توجه کنید.

خرید در آنتالیا یا استانبول

بخش اروپایی و آسیایی استانبول مملو از مراکز خرید لوکس و بازارهای سنتی است. اغلب برندهای بین‌المللی در استانبول شعبه دارند و بهترین اجناس خود را به بازار عرضه می‌کنند. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در مراکز خرید استانبول پیدا خواهید کرد.

آنتالیا نیز می‌تواند شهر مناسبی برای خرید باشد؛ زیرا مراکز مدرن و سنتی فراوانی دارد؛ اما تنوع اجناس و بازارهای این شهر اصلا قابل‌مقایسه با استانبول نیست. در یک کلام باید بگوییم که عاشقان خرید، معمولا استانبول را انتخاب می‌کنند.

سفر به آنتالیا ارزانتره یا استانبول؟

اگر تورهای استانبول و آنتالیا را با هم مقایسه کنید، تور آنتالیا اغلب قیمت بالاتری دارند؛ زیرا قیمت بلیط هواپیما، هزینه اقامت و هزینه حمل‌ونقل در این شهر، بالاتر از استانبول است. البته هرچه از هزینه‌های جانبی کم کنید، سفر اقتصادی‌تری خواهید داشت؛ اما در مجموع، سفر به استانبول، ارزان‌تر از آنتالیا تمام می‌شود و استانبول در این بخش، برنده میدان است.

حمل و نقل عمومی آنتالیا بهتره یا استانبول؟

تاکسی، دولموش یا مینی‌بوس ترکی، اتوبوس و تراموا، وسایل حمل‌ونقل رایج در آنتالیا هستند. با استفاده از این سه به‌راحتی می‌توانید در سراسر شهر تردد کنید؛ البته کرایه تاکسی‌های آنتالیا بسیار بالا است و به افرادی که اقتصادی سفر می‌کنند، پیشنهاد نمی‌شود.

سیستم حمل‌ونقل عمومی استانبول، متنوع‌تر از آنتالیا است. برای رفت‌وآمد در سطح این شهر می‌توانید از مترو، اتوبوس، مینی‌بوس، فونیکولار، تاکسی و حتی کشتی استفاده کنید. تاکسی‌های استانبول نیز مانند تاکسی‌های آنتالیا هزینه بالایی دارند. مترو، سریع‌ترین و ارزان‌ترین گزینه برای تردد شهری در استانبول است. در این بخش، بین استانبول یا انتالیا، انتخاب ما، استانبول است.

حمل و نقل عمومی آنتالیا بهتره یا استانبول

عکسی از تراموا در خیابان استقلال استانبول

غذاهای آنتالیا خوشمزه تره یا استانبول؟

غذاهای سنتی ترکیه بسیار خوشمزه و به ذائقه ایرانی نزدیک هستند. تفاوتی ندارد که به استانبول یا آنتالیا سفر کنید، در هر دو شهر، بهترین رستوران‌های سنتی، بین‌المللی و فست فود را پیدا خواهید کرد. دونر کباب، بورک، مانتی، لاهماجون، پیده، کوفته و ماهی تنوری از معروف‌ترین غذاهای ترکی هستند و طعم فوق‌العاده‌ای دارند.

در مورد غذا، انتخاب استانبول یا آنتالیا برای سفر، تفاوتی ندارد. به هر یک از این دو شهر زیبا سفر کردید، حتما غذاهای معروف ترکیه را امتحان کنید.

آنتالیا، مهم‌ترین مرکز تفریحی ترکیه است؛ ازاین‌رو تفریح‌های شبانه بسیاری دارد. کشتی‌های کروز، کلاب‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها، بهترین مکان برای خوش‌گذرانی شبانه در آنتالیا به شمار می‌روند. اگر در بخش‌های تاریخی شهر اقامت کنید نیز می‌توانید تا صبح در کوچه‌ها و خیابان‌ها قدم بزنید و برای ساعاتی در کافه‌های دنج وقت بگذرانید.

شب‌های استانبول در دنیا معروف است. کافه‌ها، رستوران‌ها، کلاب‌ها و حتی برخی از خیابان‌های شهر، تا صبح پر از جمعیت هستند. اگر سری به خیابان استقلال بزنید، معنی شب‌زنده‌داری را کاملاً درک خواهید کرد. در حقیقت، خواب در استانبول معنایی ندارد و شهر همواره در تکاپو است. اگر عاشق گشت‌وگذار در شب هستید، استانبول و آنتالیا، هردو مقصد مناسبی برای شما محسوب می‌شوند.

سفر به آنتالیا یا استانبول؟ شما انتخاب کنید!

در این مقاله، دو شهر آنتالیا و استانبول را در زمینه‌های مختلفی همچون آب‌وهوا، جاذبه‌های گردشگری، حمل‌ونقل درون‌شهری، هزینه سفر، هتل‌ها و مراکز خرید، مقایسه کردیم. اطلاعاتی که اکنون در دست دارید، تصمیم‌گیری را برایتان آسان‌تر کرده‌اند. سفر به آنتالیا یا استانبول؟ شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

پس از اینکه تصمیم قطعی گرفتید، برای خرید تور آنتالیا یا استانبول، وارد صفحه تور در سایت الفبا شوید. کلیه تورهای این مجموعه با قیمت مناسب و کیفیت بالا به مشتریان عرضه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان حاضر در آژانس الفبا تماس بگیرید.

سوالات متداول:

۱. برای مسافرت آنتالیا بهتره یا استانبول؟

انتخاب بین استانبول یا آنتالیا به سلیقه و بودجه مسافران بستگی دارد.

۲. برای سفر با خانواده، استانبول بهتر است یا آنتالیا؟

هر دو شهر بسیار امن هستند و تفریحات مناسبی برای گروه‌های خانوادگی دارند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt