ترمینال های فرودگاه مهرآباد

راهنمای کامل ترمینال های فرودگاه مهرآباد تهران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 بهمن ، 1402

ترمینال های فرودگاه مهرآباد | اطلاعات کامل پروازها

اگر می‌خواهید با برنامه های پرواز ترمینال های فرودگاه مهرآباد آشنا شوید، این راهنما را مطالعه کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

۸۵ سال پیش بود که در روستایی به نام مهرآباد در حوالی تهرانِ آن زمان، فرودگاهی تأسیس شد که اکنون اولین فرودگاه کشور از لحاظ تعداد پروازها و مسافران است. کمتر کسی وجود دارد که اهل مسافرت‌های کاری یا تفریحی باشد، اما گذرش به این فرودگاه نیفتاده باشد. حتی اگر خودتان قصد مسافرت نداشته باشید، شاید بخواهید به استقبال مسافری بروید که به تهران آمده است. در چنین موقعیت‌هایی حتماً باید بدانید به کدام‌یک از ترمینال های فرودگاه مهرآباد بروید. بنابراین اگر می‌خواهید با برنامه های پرواز ترمینال های فرودگاه مهرآباد آشنا شوید، این راهنما را مطالعه کنید.

ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد

این ترمینال یکی از ترمینال های فرودگاه مهرآباد است که هم از پروازهای ورودی به فرودگاه میزبانی می‌کند و هم پروازهای خروجی از آنجا انجام می‌شود.

سالن مطالعه، نمازخانه، رستوران، کافی‌شاپ، تعدادی فروشگاه‌، سالن عمومی و سالن ترانزیت از بخش‌های مختلف این ترمینال هستند و مسافران می‌توانند در زمان انتظار برای پرواز، از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

ایرلاین‌هایی که پروازهای ورودی و خروجی آنها از ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد صورت می‌گیرد، عبارتند از کیش‌ایر، زاگرس، چابهار و وارش.

ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد

ترمینال شماره ۲ فرودگاه مهرآباد به پروازهای ورودی و خروجی شرکت‌های هواپیمایی قشم ایر، آتا، معراج، ایران ایر، ایران ایرتور، آساجت و کارون اختصاص یافته است.

رستوران، کافی شاپ، سالن ترانزیت، سالن عمومی، اتاق مادر و کودک، بوفه، ایستگاه ساندویچ و چند غرفه و فروشگاه، امکانات رفاهی و خدماتی‌ای هستند که در این ترمینال در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

موقعیت جغرافیایی ترمینال 1 و 2 فرودگاه مهرآباد روی نقشه گوگل

ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد

ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد برخلاف ترمینال ۱ و ۲، از پروازهای ورودی میزبانی نمی‌کند. پروازهای ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد خروجی هستند و مخصوص ایرلاین های آسمان، فلای پرشیا، ماهان، تابان، کاسپین، پویا، ساها، سپهران و پارس ایر.

ترمینال شماره ۴ نیز از امکانات رفاهی همچون سالن ترانزیت، سالن عمومی، جایگاه ویژه برای مسافرانی که پرواز آن‌ها تأخیر دارد، اتاق مادر و کودک، رستوران سنتی، فروشگاه و نمازخانه بهره می‌برد.

ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد

این ترمینال هم مانند ترمینال شماره ۴، از هر دو پروازهای خروجی و ورودی پشتیبانی نمی‌کند و به پروازهای ورودیِ شرکت‌های آسمان، فلای پرشیا، ماهان، تابان، کاسپین، پویا، ساها، سپهران و پارس ایر اختصاص دارد.

این ترمینال نیز دارای خدمات و امکانات مختلفی همچون رستوران، بوفه، غرفه کتاب و مطبوعات، غرفه لوازم آرایشی و عطر و سالن عمومی است.

موقعیت جغرافیایی ترمینال 4 و 6 فرودگاه مهرآباد روی نقشه گوگل

پروازهای ورودی و خروجی هر ایرلاین در فرودگاه مهرآباد

حالا که با ترمینال های فرودگاه مهرآباد، امکانات و خدمات هر یک و ایرلاین‌های مستقر در هر ترمینال آشنا شدید، بد نیست که بدانیم پروازهای ورودی و خروجی هر ایرلاین در کدام ترمینال انجام می‌شود.

در ادامه یک جدول مختصر و مفید قرار داده‌ایم و در آن، اطلاعات پروازهای ورودی فرودگاه مهرآباد و اطلاعات پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد را به تفکیک مشخص کرده‌ایم.

نام شرکت هواپیمایی پرواز ورودی پرواز خروجی
کیش ایر ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد
زاگرس ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد
چابهار ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد
وارش ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد
قشم ایر ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد
آتا ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد
معراج ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد
ایران ایر ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد
ایران ایرتور ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد
آساجت ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد
کارون ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد
پارس ایر  ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد
فلای پرشیا ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد
ماهان ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد
تابان ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد
کاسپین ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد
آسمان ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد
پویا ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد
ساها ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد
سپهران  ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد

جدول پروازهای ورودی و خروجی هر ایرلاین در فرودگاه مهرآباد

فاصله ترمینال های فرودگاه مهرآباد

ترمینال های فرودگاه مهرآباد چندان از یکدیگر دور نیستند؛ اما در بخش‌های مجزایی قرار گرفته‌اند. به صورتی که ورودی ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد در یک بخش (انتهای بلوار معراج، از میدان آزادی یا انتهای خیابان فرودگاه مهرآباد از بزرگراه شهید لشکری) و ورودی ترمینال ۴ و ۶ در انتهای خیابان پرواز قرار دارد.

فاصله ترمینال ۱ و۲ با ترمینال ۴ و ۶ تقریباً ۸۰۰ متر است و پیمودن فاصله با خودرو ۳ دقیقه زمان می‌برد. اگر بخواهید پیاده بروید، حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. ضمن اینکه در خودِ فرودگاه برای جابجایی و تردد بین ترمینال‌ها، مینی‌بوس‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

دسترسی به ترمینال های فرودگاه مهرآباد با مترو

فرودگاه مهرآباد در میدان آزادی، خیابان معراج واقع شده است، منطقه‌ای که مثل بیشتر مناطق اصلی تهران با مشکل ترافیک روبروست؛ اما نگران نباشید، خوشبختانه بخشی از مشکلات تردد در این منطقه با استفاده از مترو حل می‌شود.

متروی تهران، یک مسیر ویژه برای دسترسی به فرودگاه مهرآباد و ترمینال‌های آن دارد. مسیر ویژه فرودگاه مهرآباد از خط ۴ مترو (ارم سبز - شهید کلاهدوز ) می‌گذرد. اگر بخواهید با مترو به فرودگاه مهرآباد بروید، ابتدا باید وارد خط ۴ شوید، سپس در ایستگاه «بیمه» خط عوض کنید و با خط ویژهٔ فرودگاه به سفر خود ادامه دهید.

قطار ویژه فرودگاه در دو ایستگاه توقف می‌کند. ایستگاه اول، شما را به ترمینال ۱ و ۲ و ایستگاه دوم به ترمینال ۶ و ۴ می‌رساند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قطار مسیر فرودگاه مهرآباد با بقیه قطارهای مترو تفاوت‌هایی دارد و طبقه‌هایی برای قرار دادن چمدان در آن تعبیه شده است.

دسترسی به فرودگاه مهرآباد با اتوبوس

اگرچه مترو را می‌توان بهترین انتخاب برای رفتن به فرودگاه مهرآباد دانست؛ اما این تنها انتخاب شما نیست. اتوبوس شهری هم یکی از گزینه‌های ارزان و در دسترس برای رفتن به فرودگاه است. 

خط اتوبوس مسیر فرودگاه مهرآباد، یک خط با شماره‌ 370 است که از میدان ونک به سمت فرودگاه حرکت می‌کند. این خط اتوبوس در 4 نقطه توقف دارد، از خیابان ملاصدرا عبور می‌کند و پس از گذشتن از اتوبان شیخ فضل‌الله و میدان آزادی، به ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد می‌رسد.

فرودگاه مهرآباد؛ یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور

در لیست فرودگاه های ایران، فرودگاه مهرآباد یکی از اصلی‌ترین فرودگاه‌های داخلی کشور است که سالانه بیش از ۱۰ هزار پرواز داخلی را به ثمر می‌رساند. فعالیت‌های پروازی مهرآباد در ترمینال‌ های آن انجام می‌شود که هر ترمینال از پروازهای تعدادی از ایرلاین‌ها پشتیبانی می‌کند. در این مطلب به بررسی این ترمینال‌ها پرداختیم و اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد را با شما به اشتراک گذاشتیم.

سؤالات متداول:

1. پروازهای ورودی و خروجی کدام ایرلاین ها از ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد صورت می‌گیرد؟

پروازهای ورودی و خروجی کیش‌ایر، زاگرس، چابهار و وارش درحال حاضر در ترمینال ۱ مهرآباد اتفاق می‌افتد.

2. ترمینال ۳ و ۵ فرودگاه مهرآباد به چه پروازهایی تعلق دارند؟

این ترمینال‌ها مخصوص پرواز حجاج هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt