جاهای دیدنی پاتایا

جاهای دیدنی پاتایا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 خرداد ، 1403

جاهای دیدنی پاتایا| ۲۵ جاذبه که باید ببینید!

جاهای دیدنی پاتایا | اسم پاتایا بد در رفته است؛ اما این شهر پر از جاذبه طبیعی و تاریخی است که باید حتما ببینید. این مقاله برای همین اینجاست.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهر ساحلی پاتایا در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرق بانکوک، دومین شهر پربازدید تایلند است که با جذب بیش از ۵.۵ میلیون گردشگر خارجی در سال، به‌عنوان یکی از مقاصد توریستی محبوب گردشگران در جهان به شمار می‌رود. پاتایا به دلیل زندگی شبانه پر جنب‌وجوش، سواحل زیبا و سرسبز، طبیعت خیره‌کننده و دیدنی و تفریحات متنوع و هیجان‌انگیزش شهرت دارد. اگر شما هم می‌خواهید به پاتایا و سواحل آفتابی‌اش سری بزنید؛ پس حتماً باید قبل از سفرتان با جاهای دیدنی پاتایا آشنا شوید. در این مقاله، ۲۷ جاذبه گردشگری این شهر ساحلی جذاب را معرفی می‌کنیم.

واکینگ استریت؛ خیابان ممنوعه پاتایا

یکی از مکان‌ های دیدنی پاتایا که بسیاری از سرگرمی‌ها و تفریحات این شهر را در خود جای داده، خیابان واکینگ استریت است. این خیابان در امتداد جاده ساحلی پاتایا و در بخش جنوبی آن قرار دارد و از ساعت ۷ شب تا ۳ بعدازظهر، ورود هرگونه وسایل نقلیه به آن ممنوع است. این خیابان یکی از آن خیابان‌های شلوغ، پرهیاهو و عجیب و غریب شرق آسیاست که در آن، صدای بلند موسیقی، نورهای قرمزرنگ لامپ‌های نئونی و بوی غذاهای محلی و سنتی تایلندی در هم آمیخته می‌شوند. در واکینگ استریت شما می‌توانید از انواع کافه‌ها و رستوران‌های تایلندی با منوهای متنوع بین‌المللی و سنتی، دیسکوها و بارها، کلاب‌های شبانه، نمایش‌های خیابانی، اجرای موسیقی، مسابقه بوکس خیابانی، مغازه‌های کوچک و بزرگ، دست‌فروش‌ها و... دیدن کنید و تا پاسی از شب در این خیابان رنگارنگ به گشت و گذار مشغول باشید.

پارک آبی رامایانا در پاتایا

پارک آبی رامایانا یکی از جاهای دیدنی و تفریحی پاتایا محسوب می‌شود که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر پاتایا قرار دارد. این پارک آبی هیجان‌انگیز با وسعت ۱۸۴ متر مربع، یکی از بزرگترین پارک‌های آبی جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود. ساخت پارک آبی رامایانا در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و درهای پارک پس از ۵ سال در سال ۲۰۱۶ به روی همه گشوده شد.

در این پارک وسیع، 4 استخر بزرگ برای بزرگسالان و کودکان و ۲۶ سرسره مهیج وجود دارد. سرسره‌های این مجموعه متناسب با رده سنی و علایق بازدیدکنندگان طبقه‌بندی شده‌اند و شما می‌توانید بازی‌های خانوادگی را نیز در کنار فرزندانتان انجام دهید. این مجموعه علاوه‌بر تفریحات آبی، از امکاناتی همچون ۱۰ رستوران متنوع و باکیفیت، فضاهای سبز اطراف محوطه پارک آبی، کلبه‌های چوبی خصوصی، واحد کمک‌های اولیه، عکاسی و فروشگاه برخوردار است.

پارک آبی رامایانا از جاهای دیدنی کشور تایلند پاتایا

تصویری از پارک آبی رامایانا

دنیای زیر آب؛ آکواریومی جذاب در پاتایا

آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا از جمله جاهای توریستی پاتایا و یکی از مشهورترین و بزرگترین آکواریوم‌های جهان است. این آکواریوم عظیم و دیدنی با ظرفیت حدود ۴ میلیون لیتر آب، زیستگاه گونه‌های متنوع آبزیان به حساب می‌آید. در آکواریوم دنیای زیر آب، شما به تونلی شیشه‌ای به طول ۱۰۸ متر وارد می‌شوید که به ۴ بخش مختلف تقسیم شده است و در هر بخش، گونه‌های خاص و بعضاً نادری از جانوران دریایی از جمله صخره‌های مرجانی، کوسه‌‌ها و نهنگ‌های عظیم‌الجثه، ماهی‌های غضروفی، ماهی‌های اقیانوسی و... را مشاهده خواهید کرد. علاوه‌بر این بخش‌های مهیج، در آکواریوم دنیای زیر آب، چند کافه و رستوران‌، صندلی‌های مخصوص استراحت و بخش عکاسی نیز وجود دارد.

آکواریوم پاتایا از جاهای دیدنی تایلند

عکسی از آکواریوم پاتایا

روستای فیل های پاتایا؛ دوستدار حیوانات

دهکده فیل ‌های پاتایا در سال ۱۹۷۳ با هدف نگهداری و مراقبت از فیل‌های پیر و ناتوان یا بیمار راه‌اندازی شد. این مجموعه به صورت کاملاً خصوصی فعالیت می‌کند و هزینه‌های آن با استفاده از هزینه‌ای که بازدیدکنندگان برای ورود به مجموعه می‌پردازند تأمین می‌شود. در دهکده فیل‌های پاتایا بازدیدکنندگان با زندگی عادی فیل‌ها در یک محیط کاملاً طبیعی آشنا می‌شوند و شاهد حمام کردن فیل‌ها، غذا خوردن، بازی کردن و نمایش‌های زیبای آنها خواهند بود. در این دهکده، شما نه تنها با زندگی فیل‌ها آشنا می‌شوید، بلکه در واقع در نگهداری و حمایت از این حیوانات خاص و دوست‌داشتنی نیز شریک شده‌اید.

روستای فیل ها بهترین مکان های دیدنی در پاتایا

تصویری از دهکده فیل‌ها در پاتایا

باغ وحش ببرها در پاتایا تایلند

باغ وحش ببر سری راچا (Sri Racha) یکی از جاهای دیدنی پاتایا است که زمان آغاز فعالیت آن به سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد. این باغ وحش با وسعت ۱۰۰ هکتار، یکی از بزرگترین باغ وحش‌های آسیاست که گونه‌های مختلف ببرها در آن زندگی می‌کنند. در باغ وحش ببرهای سری راچا علاوه‌بر ببرهای متعدد می‌توانید شاهد حضور جانوران دیگری همچون تمساح‌ها، پلنگ‌ها، شترمرغ‌ها و جانوران دیگر نیز باشید. متأسفانه این باغ وحش بعد از رکود اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا، در سال ۲۰۲۱ بسته شده است.

باغ وحش ببرها از معروفترین جاهای دیدنی پاتایا

عکسی از باغ وحش ببرها

پارک سنگی میلیون سال و مزرعه تمساح پاتایا

یکی از بهترین جاهای دیدنی پاتایا که شما را با شگفتی‌های طبیعت این منطقه آشنا می‌کند، پارک سنگی میلیون سال و مزرعه تمساح پاتایا است. این مجموعه ۲۸۰ هزار متر مربع وسعت دارد و نه تنها گنجینه‌ای از سنگ‌ها و صخره‌های خاص و طبیعی را به نمایش می‌گذارد؛ بلکه تعداد قابل‌توجهی از درختان و گیاهان نادر و منحصر‌به‌فرد مانند درختان ۲۰۰ ساله تایلندی را در خود جای داده است. در مزرعه تمساح‌های پاتایا می‌توانید گونه‌های مختلفی از تمساح‌ها را در زیستگاه طبیعی خود مشاهده کنید و همچنین یک باغ وحش نیز در این مجموعه وجود دارد که بازدید از آن، خالی از لطف نیست.

بازار شناور پاتایا؛ خرید روی آب

یکی از محل های دیدنی پاتایا که نظیر آن را در کمتر جایی می‌توانید ببینید، بازار شناور پاتایا است که آن را به عنوان بزرگترین بازار شناور جهان می‌شناسند. بازار شناور پاتایا در نزدیکی ساحل جامتین قرار دارد و شما شاهد مغازه‌هایی با شکل و شمایلی کاملاً محلی و سنتی خواهید بود که بر روی صفحات شناور چوبی یا قایق‌های رنگارنگ برپا شده‌اند. در تور پاتایا حتماً از این جاذبه گردشگری دیدن خواهیم کرد.

شما می‌توانید با قایق‌های مختلف بین مغازه‌های شناور گشت بزنید و اجناس متنوعی مانند میوه و سبزیجات تازه، ماهی‌های صید روز، خوراکی‌ها و غذاهای خوش طعم تایلندی، صنایع دستی سنتی و... را خریداری کنید. علاوه‌بر خرید کردن، این بازار فرصت آشنایی با نمایش‌های سنتی و محلی تایلند را نیز برای شما فراهم می‌آورد.

بازار شناور از جاهای توریستی پاتایا

 تصویری از بازار شناور پاتایا

بازار شبانه خیابانی تپرازیت پاتایا

یکی از جاهای گشتنی پاتایا که هم حکم تفریح را دارد و هم برای خرید کردن مناسب است، بازار شبانه خیابانی تپرازیت است. این بازار خیابانی، یکی از بزرگترین بازارچه‌ های محلی پاتایا به شمار می‌رود که در روزهای آخر هفته، یعنی جمعه، شنبه و یکشنبه در خیابان تپرازیت برپا می‌شود. ساعات کاری بازار تپرازیت، از ساعت ۵ عصر تا ۱۱ شب است و در این بازار می‌توانید انواع خوراکی‌های تازه و سنتی تایلندی را بچشید و از مغازه‌های خیابانی، اجناسی همچون سوغات تایلند، صنایع دستی، اسباب بازی، اکسسوری و زیورآلات، پوشاک و لوازم آرایشی را تهیه کنید.

بازار شبانه خیابانی تپرازیت پاتایا

تصویری از بازار شبانه خیابانی تپرازیت

معبد بودای بزرگ؛ از زیباترین معابد پاتایا

معبد بودای بزرگ یا وات فرا یایی یکی از معابد بودایی بزرگ و زیبای پاتایا است که در سال ۱۹۷۲ ساخته شده و یک مجسمه عظیم بودای طلایی به ارتفاع ۱۲ متر در بلندترین نقطه آن خودنمایی می‌کند. این معبد در جزیره کو سامویی در شمال شرق پاتایا، در ساحل بنگ راک که اکنون به نام ساحل بودا معروف است، قرار دارد و یکی از معابد مهم پاتایا به شمار می‌رود. در محوطه وسیع و سرسبز این معبد، معابد کوچک‌تری نیز وجود دارد که هریک با زیبایی هرچه تمام‌تر ساخته و آراسته شده‌اند. در سراسر این معبد، شاهد وجود مجسمه‌ها و تندیس‌های مختلف از بودا و نقاشی‌های آیینی خواهید بود. در اطراف این معبد، رستوران‌های تایلندی و همچنین فروشگاه‌هایی برای خرید سوغات و صنایع دستی وجود دارد.

معبد بودای بزرگ از جاهای دیدنی و تفریحی پاتایا

عکسی از معبد بودای بزرگ

کوه بودا یا خائو چی چان در پاتایا تایلند

یکی از جاهای دیدنی پاتایا که هم یک جاذبه طبیعی و هم یک جاذبه مذهبی محسوب می‌شود، کوه بودا یا خائو چی چان است. این کوه که درواقع یک صخره عظیم آهکی بوده و با گیاهان و درختچه‌های وحشی پوشیده شده است، تصویری دیدنی از بودا را به نمایش می‌گذارد. درواقع بر روی این صخره، تمثالی از بودا به طول ۱۰۹ متر با با استفاده از تجهیزات پیشرفته لیزری طراحی شده است و سپس این تصویر را با ورقه‌های طلا پوشانده‌اند. در طراحی این تصویر، برای اولین بار از فناوری لیزر هدایت‌شده استفاده شد که از لحاظ تکنولوژی نیز این جاذبه دیدنی پاتایا را متمایز می‌کند.

کوه بودا یا خائو چی چان در پاتایا تایلند

عکسی از کوه بودا

معبد یانسانگ وارارام در پاتایا تایلند

معبد یانسانگ وارارام یکی از معابد پاتایاست که با معماری مدرن ساخته شده و یکی از بناهای مذهبی مدرن این شهر به شمار می‌آید. این معبد به افتخار خاندان پادشاهی تایلند و با الهام از معبد مهابودی هندوستان ساخته شده است و در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق پاتایا، نزدیک به کوه بودا قرار دارد. معبد یانسانگ وارارام با مساحت ۵۸ هکتار، از یک ساختمان مرکزی عظیم و مجموعه‌ای از باغ‌ها و فضاهای سبز تشکیل شده است که در ساخت آنها از معماری مدرن سوییسی و چینی الهام گرفته شده.

معبد یانسانگ وارارام جاذبه دیدنی پاتایا

عکسی از معبد یانسانگ وارارام

پناهگاه حقیقت؛ موزه ای مذهبی در پاتایا

یکی از جاهای توریستی پاتایا، موزه‌ای مذهبی است به نام پناهگاه حقیقت که ساخت آن در سال ۱۹۸۱ آغاز شده است و براساس پیش‌بینی‌ها تا سال 2025 نیز ادامه دارد. بنای ۲۱۰۰ متر مربعی این معبد را تاجری به نام لک ویریافان طراحی کرد و با الهام از سبک معماری سنتی تایلند، آن را به شکل معبدی قلعه‌مانند ساخته‌اند. ساختمان این معبد کاملاً چوبی هستند و مجسمه‌های موجود که یادآور سنت‌های بودیسم، هندوییسم و تایلندی‌اند نیز همگی از چوب ساخته شده‌اند. این معبد که در آینده یکی از مهمترین جاهای دیدنی تایلند خواهد بود، در نزدیکی خلیج تایلند قرار گرفته و در اطراف آن می‌توانید از تفریحاتی مانند اسب‌سواری، فیل سواری، کالسکه‌سواری و عکاسی لذت ببرید.

پناهگاه حقیقت موزه ای مذهبی در پاتایا

تصویری از موزه حقیقت در پاتایا

موزه هنر در بهشت پاتایا در تایلند

یکی از جاهای دیدنی پاتایا، موزه هنر در بهشت است که آن را می‌توان یک گالری هنری خلاقانه دانست. در این موزه که مساحتی بالغ بر ۵۸۰۰ متر مربع دارد، بیش از ۱۰ نمایشگاه مختلف هست که در هریک از آنها نقاشی‌های سه بعدی با موضوعات گوناگون به نمایش درآمده‌اند. از جمله نمایشگاه‌های این موزه می‌توان به دنیای زیر آب، حیات وحش، دایناسورها، آبشارها و... اشاره کرد. نقاشی‌های این موزه کاملاً سه بعدی هستند و حس مواجهه واقعی با عناصر طبیعی را برای شما تداعی می‌کند و می‌توانید طعم یک تجربه هنری خلاقانه و جدید را در موزه هنر در بهشت پاتایا بچشید.

موزه هنر در بهشت از مکانهای دیدنی پاتایا

عکسی از موزه هنر در بهشت پاتایا

موزه بطری های شیشه ای پاتایا

موزه بطری‌های شیشه‌ای یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی پاتایا است که در آن، به تماشای بیش از ۳۰۰ بطری شیشه‌ای گوناگون خواهید نشست؛ اما نکته جالب توجه این موزه، محتویات درون شیشه‌هاست، در درون شیشه‌های این موزه، آثار دست‌ساز هنرمند، جهانگرد و مجسمه‌ساز آلمانی به نام پیتر بدل قرار گرفته است. این آثار درواقع ماکت‌های مینیاتوری و بسیار ظریفی هستند که جاهای دیدنی کشورهای مختلف، معابد، کاخ‌ها، کلیساها، کشتی‌ها و... را به تصویر می‌کشند.

موزه ریپلی پاتایا؛ یادگار رابرت ریپلی

یکی دیگر از جاهای دیدنی منحصربه‌فرد پاتایا، موزه و مرکز سرگرمی ریپلی است. این مجموعه که براساس سفرها و ماجراجویی‌های جهانگرد آمریکایی به نام رابرت ریپلی شکل گرفته است، بخش‌های مختلفی را در برمی‌گیرد. در این موزه می‌توانید شاهد عجیب و غریب‌ترین اشیاء و وسایلی باشید که از سراسر جهان در آن گردآوری شده‌اند.

این موزه از سال ۱۹۱۸ فعالیت می‌کند و اکنون بیش از ۳۰ هزار قطعه خاص در آن به نمایش در می‌آید. به‌علاوه، این مکان فقط یک موزه نیست؛ بلکه سرگرمی‌های مختلفی مانند اتاق فرار، آشنایی با دنیای حیوانات، آکواریوم و... را در خود جای داده است.

موزه ریپلی پاتایا از جاهای قشنگ پاتایا

عکسی از موزه ریپلی پاتایا

موزه آنک کوسون سالا در پاتایا

موزه و معبد آنک کوسون سالا که با نام ویهارن سین نیز آن را می‌شناسند، معبدی بودایی و چینی است که در حال حاضر به‌عنوان موزه فعالیت می‌کند. این معبد در نزدیکی معبد وات یانسانگ وارارام قرار دارد و در سال ۱۹۸۷ساخته شده است. در این معبد که معماری آن از سبک معماری سنتی چینی پیروی می‌کند، مجسمه‌های باستانی چینی، مجسمه‌های بودایی سیاه رنگ، آثار نقاشی مذهبی، مجسمه‌های برنزی و دیگر آثار نشان‌دهنده سنت‌های اسطوره‌ای چینی به نمایش درمی‌آید.

موزه آنک کوسون سالا از جاهای توریستی پاتایا

تصویری از موزه آنک کوسون سالا

تئاتر آلانگ کارن پاتایا در تایلند

یکی از جاهای دیدنی پاتایا که شما را به بهترین شکل با سنت‌های تایلندی آشنا می‌کند، تئاتر آلانگ کارن است که در آن، نمایش‌های مختلفی مانند نمایش‌های موزیکال، رژه فیل‌ها، حرکات آکروباتیک و حرکات نمایشی، رقص‌های سنتی، آتش‌بازی و... به اجرا درمی‌آيد.

ساحل بانگ سارای؛ از زیباترین جاهای دیدنی پاتایا

ساحل بانگ سارای یکی از بهترین سواحل تایلند است که با ماسه‌های طلایی رنگ و آب‌های زلال و شفافش پذیرای گردشگرانی است که می‌خواهند دقایقی را در ساحل به استراحت و آرامش بگذرانند. این ساحل، از جمله سواحل خلوت پاتایا محسوب می‌شود و در آن، یک اسکله ماهیگیری بزرگ وجود دارد که محل حضور ماهیگیران پاتایا به شمار می‌رود. به‌علاوه، وجود امکان ماهیگیری باعث شده است که رستوران‌های متعددی در این ساحل وجود داشته باشند که غذاهای دریایی سرو می‌کنند.

ساحل بانگ سارای از جاهای گردشی پاتایا

عکسی از ساحل پاتایا

جزیره مرجانی پاتایا؛ از زیبایی‌های تایلند

جزیره مرجانی، یکی از جزایر دیدنی پاتایا است که ۴ کیلومتر طول و ۲ کیلومتر عرض دارد. این جزیره به دلیل وجود صخره‌های عظیم مرجانی به این نام خوانده می‌شود. جزیره مرجانی نه‌تنها از سواحلی دیدنی و طلایی‌رنگ برخوردار است؛ بلکه در درون آن نیز جنگل‌های انبوه و تپه‌های کوچک و بزرگ پوشیده از گیاهان و درختچه‌ها وجود دارد. در جزیره مرجانی می‌توانید تفریحات مختلفی را تجربه کنید؛ آفتاب گرفتن در سواحل متنوع و تمیز، بازدید از معابد مقدس، تفریحات آبی مانند پاراسیلینگ، آب تنی، قایق سواری و... از جمله تفریحات این جزیره هستند.

جزیره مرجانی از جزایر دیدنی پاتایا

عکسی از جزیره مرجانی پاتایا

دریاچه نقره ای در نزدیکی کوه بودای پاتایا

دریاچه نقره‌ای، منطقه‌ای دیدنی در کوهپایه‌های کوه بودا (کوه خائو چی چان) است که از مجموعه‌ای از تاکستان‌ها و مزارع سرسبز تشکیل شده. این منطقه به واسطه تولید انگورهای باکیفیت و نوشیدنی‌های بر پایه انگور شهرت دارد و سالانه به‌ویژه در فصل تابستان، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. در دریاچه نقره‌ای، تفریحات متنوعی را در فضاهای سبز این مجموعه می‌توانید تجربه کنید. آلاچیق‌های متعددی برای استراحت کردن تعبیه شده است و می‌توانید درشکه سواری در باغ، غذا خوردن در رستوران‌های محلی، گردش در اطراف دریاچه و... را نیز به فهرست تفریحاتتان اضافه کنید.

دریاچه نقره ای جاذبه دیدنی پاتایا

تصویری از دریاچه نقره ای

ساحل بن آمفور؛ از دنج ترین جاهای دیدنی پاتایا

یکی از سواحل جذاب و جاهای دیدنی پاتایا، ساحل بن آمفور است. این ساحل از جمله سواحل خلوت پاتایا محسوب می‌شود که می‌توانید برای داشتن استراحتی در کمال آرامش با چاشنی صدای امواج و گرمای دلچسب آفتاب، روی آن حساب کنید. ساحل بن آمفور، یکی از ساحل‌های پاتایاست که ماهیگیران زیادی آن را برای صید روزانه خود انتخاب می‌کنند؛ از این رو می‌توانید غذاهای دریایی خوش‌طعمی را در این ساحل پیدا کنید.

ساحل جامتین؛ مشهورترین ساحل پاتایا

بدون شک، معروف‌ترین ساحل پاتایا را باید ساحل جامتین دانست. این ساحل به طول ۶ کیلومتر در امتداد آب‌های زلال و شفاف دریا کشیده شده است و در ۲ کیلومتری جنوب پاتایا قرار دارد. این ساحل با داشتن درختان نخل و دیگر درختان گرمسیری متعدد، آب‌های تمیز، اقامتگاه‌های ارزان قیمت، تفریحات آبی متنوع مانند جت اسکی، موج سواری، پاراسیلینگ و... به محبوب ترین ساحل پاتایا تبدیل شده است.

ساحل جامتین محبوب ترین ساحل پاتایا

عکسی از ساحل جامتین

اسکله بالی های در پاتایا تایلند

یکی از بهترین جاهای گردشی پاتایا، اسکله بالی های یا اسکله پاتایا است که در خلیج تایلند قرار گرفته. این اسکله، یکی از نقاط موردعلاقه گردشگران برای تورهای یک روزه به جزایر اطراف، غواصی، ماهیگیری، قایق‌سواری و... به شمار می‌آید. یکی از جذابیت‌های این اسکله، وجود رستوران‌های شناور است که به ویژه در شب‌ها گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

اسکله بالی های از جاهای گشتنی پاتایا

عکسی از اسکله بالی های

بام پاتایا (پاتایا ویوپوینت) در تایلند

بام پاتایا جایی است که زیباترین چشم‌انداز را از شهر دیدنی پاتایا در برابر چشمان شما می‌گستراند. بام پاتایا بر روی مرتفع‌ترین نقطه تپه پراتومناک قرار دارد و منظره‌ای خیره‌کننده از پاتایا، طبیعت زیبای آن، آب‌های شفاف دریا و آسمان‌خراش‌هایش را به نمایش می‌گذارد. این منطقه همیشه شلوغ است؛ ولی اگر می‌خواهید زیباترین چشم‌انداز را شکار کنید، خودتان را در هنگام غروب آفتاب به بام پاتایا برسانید.

بام پاتایا از جاهای توریستی پاتایا

تصویری از بام پاتایا

مینی سیام؛ یک جهانگردی مینیاتوری

پارک مینی سیام، یکی از جاهای قشنگ پاتایا است که از جمله پارک‌های مینیاتوری جهان محسوب می‌شود. این پارک، در فضایی با وسعت ۴۶ هزار متر، شما را به سفری به دور دنیا می‌برد؛ چراکه ماکت مینیاتوری بیش از ۱۰۰ جاذبه مهم و دیدنی جهان مانند برج ایفل، مجسمه آزادی، برج کج پیزا و... را در خود جای داده است. این پارک سرسبز با انواع درختان گرمسیری و گل‌آرایی‌های دیدنی، یکی از مکانهای دیدنی پاتایاست که شما را با مهم‌ترین نقاط توریستی جهان آشنا می‌کند.

مینی سیام از مکان های دیدنی پاتایا

عکسی از مینی سیام

باغ استوایی نانگ نوچ در پاتایا

باغ استوایی نانگ نوچ که باغی مملو از گیاهان خارق‌العاده گرمسیری است، یکی از جاهای قشنگ پاتایا محسوب می‌شود که باید حتماً در سفرتان از آن دیدن کنید. این باغ چشم‌نواز، بزرگترین باغ گیاه‌شناسی در جنوب شرق آسیا است که باغ‌های متعدد و گوناگونی دارد. این باغ در ابتدا با هدف محافظت از برخی گیاهان خاص احداث شد؛ اما در حال حاضر با دربرداشتن بیش از ۲۰ هزار درخت گرمسیری از ۵۰ کشور مختلف جهان، یکی از زیباترین باغ‌های جهان به شمار می‌رود. در ساخت این باغ، از هنر گل‌آرایی و باغ‌آرایی بهره گرفته شده و از معماری باغ‌های اروپایی پیروی شده است.

باغ استوایی نانگ نوچ جاذبه دیدنی پاتایا

عکسی از باغ استوایی نانگ نوچ

لذت پایان‌ناپذیر شکم گردی در پاتایا

بدون تردید، آشنایی با فرهنگ غذایی مردم تایلند یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر شما به این کشور سرسبز و دوست‌داشتنی خواهد بود. اگر می‌خواهید بدانید در پاتایا چشیدن طعم چه غذاهایی را نباید از دست بدهید، فهرست زیر به شما کمک می‌کند:

  • سام تام یا سالاد پاپایا: یکی از غذاهای محبوب تایلند است که در غذافروشی‌های خیابانی نیز به فروش می‌رسد. این غذا از سیر، فلفل، گوجه، پاپایا (نوعی میوه استوایی) و لوبیا سبز تشکیل می‌شود.
  • گای یانک با کائو نیائو: این غذا از مرغ کباب‌شده با سس‌های خاص تایلندی و برنج تهیه می‌شود.
  • پلا پائو: این غذا درواقع ماهی کبابی با علف لیمو است که از کباب شدن یک ماهی سفید که در دهانش علف لیمو قرار داده شده، به دست می‌آید.
  • کائو پاد گانگ: در ترکیب این غذا از برنج سرخ شده و میگو استفاده می‌شود.
  • کائو نیاسو ما مووانگ: ترکیب برنج و انبه، این غذا را به یکی از شیرین‌ترین غذاهای تایلند تبدیل کرده است. این غذا حاوی برنج‌های چسبناک، انبه و سس غلیظ نارگیل است.

کدام یک از جاهای دیدنی پاتایا را حتماً ببینیم؟

پاتایا، یکی از مقاصد اصلی مسافران تور پاتایا محسوب می‌شود. سواحل زیبای پاتایا، آب و هوای مطبوع، معابد دیدنی، کوه‌ها و سواحل سرسبز، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و هتل های پاتایا، همگی باعث می‌شوند که افراد مختلفی این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. اگر شما هم قصد دارید با تور تایلند همراه شوید، شک نکنید که نباید جاهای دیدنی پاتایا که در این فهرست به آنها اشاره کردیم، از دست بدهید.

سؤالات متداول:

1. در پاتایا از کجا دیدن کنیم؟

پاتایا سواحل مختلف و زیبایی دارد که در میان آن‌ها حتما به ساحل جامتین سر بزنید. همچنین معابد باشکوه و عجیب‌و غریب، موزه‌های بسیار زیبا مثل موزه ریپلی، پارک‌های آبی و بازارهای شناور پاتایا منتظر شما هستند که بهترین خاطرات سفری را برایتان بسازند.

2. مهمترین موزه های پاتایا کدامند؟

موزه هنر در بهشت، موزه بطری های شیشه‌ای و موزه ریپلی از بهترین و متنوع‌ترین موزه‌های پاتایا هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt